Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(89)
Forma i typ
Książki
(86)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(49)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(77)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(16)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(16)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(15)
Łuszczuk Władysława
(4)
Bałachowicz Józefa
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Palak Zofia
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Andrzejczak Aldona
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bernad Maria
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bykowski Igor
(1)
Cierkosz Iwona
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Domagalska Sylwia
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Falińska Barbara
(1)
Fenyvesiová Lĺvia
(1)
Gebel Katarzyna W
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jeżak Jan
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kollárová Dana
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Koniuszewska Elżbieta
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kopel Anna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krieger-Kneja Jolanta
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Królica Maria
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Limont Wiesława
(1)
Malach Josef
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Maziarz Agnieszka
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Mitas Andrzej W
(1)
Mitura Elżbieta
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Niedzielska Anna
(1)
Niktorowicz Jerzy
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nycz Edward
(1)
Nęcka Monika
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(59)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(89)
Temat
Nauczanie
(32)
Nauczyciele
(17)
Nauczanie początkowe
(12)
Kształcenie
(11)
Pedagogika
(11)
Nauczanie na odległość
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Wychowanie
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Internet
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Szkolnictwo
(6)
Dziecko
(5)
Nauczanie dorosłych
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Kultura
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Uczniowie
(4)
Edukacja
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Komputery
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Rodzina
(3)
Rynek pracy
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Agresywność
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Etyka
(2)
Globalizacja
(2)
Głusi
(2)
Innowacje
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Języki
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Metodologia
(2)
Multimedia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Oświata
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Taniec
(2)
Uniwersytety trzeciego wieku
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agencje muzyczne
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arteterapia
(1)
Banki internetowe
(1)
Baza danych
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Gerontologia
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Głuchociemni
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Hotelarstwo
(1)
Hurtownia danych
(1)
Ideologia
(1)
Informatyka
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
89 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Koncepcje, propozycje, metody; Filozofia i edukacja; Jakość kształcenia; Wydarzenia, recenzje, polemiki
1.Koncepcje, propozycje, metody. 2.Techniki wspomagajace nauczanie, 3.Jakość kształcenia, 4.Informacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Internet- aktualne problemy stoanowienia i stosowania prawa: Jak Internet zmienia prawne ramy prywatności?; Privacy by Design jako paradygmat ochrony prywatności; Propozycje zmian Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie dokumentów elektronicznych; Internet a nowe prawo prywatne międzynarodowe; Rola Kodelsu pracy w systemie przepisów dotyczących ochrony danych pracownika; Problemy administracyjnoprawne związane z ekspansją Internetu; 2. Sieci i portale internetowe: Bezpieczeństwo systemu nazw domenowych; Obowiązki przedsiębiorcy- administratora w sieci; Regulacją wyłączenia odpowiedzialności dostawców usług hostingowych; Ochrona informacji- problemy nie tylko projektowe; Funkcjonowanie portali internetowych- wybrane problemy prawne; Portale internetowe- zagrożenia realne i pozorne; Analiza internetowych sieci społecznościowych jako zagrożenia dla bezpieczeństwa organizacji; Portale społecznościowe a prawo do ochrony danych osobowych- zarys problemu; Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w serwisach społecznościowych; Prywatność w serwisach społecznościowych. Nowe wyzwania dla ruchu wolnego oprogramowania; Dane osobowe w systemach monitoringu- stan aktualny i kierunki zmian; Anonimowość w sieci. Zagadnienia udostępniania danych osobowych; 3. Publiczne systemy informacyjne i e-usługi: Publiczne zasoby informacyjne jako podstawa tworzenia platform integracyjnych; Podpis osobisty jako metoda identyfikacji w publicznych systemach informatycznych; Udostępnianie informacji publicznej - elektroniczny wniosek i stosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego; Rola Elektronicznej Skrzynki Podawczej w bezpiecznej komunikacji organu administracyjnego ze stroną postępowania administracyjnego; Informacja o prawie jako szczególny rodzaj informacji publicznej; elektroniczny dostęp do Nowej Księgi Wieczystej i Krajowego Rejestru Sądowego; Informatyzacja Krajowego Rejestru Karnego- zmiany regulacji; System informacji oświatowej; Prawna problematyka obrotu detalicznego produktami leczniczymi w Internecie; Zakres i jawność danych rejestrów lekarskich; Edukacyjno-informacyjny portal e-zdrowie; Systemy Advenced Passenger Information oraz Passenger Name Record: e-usługi; E-lerning w administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Istota komunikacji osób głuchoniemych: Specyfika komunikacji osób z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Znaczenie w komunikacji interpersonalnej dla osób głuchoniewidomych; Rodzaje metod komunikacji osób głuchoniemych; Rozwój umiejętności komunikacyjnych u osób głuchoniewidomych od urodzenia lub wczesnego dzieciństwa. Cz. II. Metody komunikacji alternatywnej osób głuchoniemych: Metody komunikacji alternatywnej głuchoniewidomych w ujęciu historycznym; Diagnoza preferencji i możliwości komunikacyjnych głuchoniewidomego dziecka; Mowa ciała; System jednoznacznych symboli; Narządy artykulacyjne we wczesnym okresie rozwoju i ich rola w procesie komunikacji; Język migowy jako środek porozumiewania się z osobami głuchoniewidomymi zespołem Uchera; Daktylografia od ręki; Alfabet brajlowski; Jednoręczny i dwuręczny brajl do palców; Kreślenie na dłoni liter drukowanych; Alfabet punktowy do dłoni; Metoda Lorma; Metoda Tadoma; system Komunikacji Obrazkowej PCS; Totalna komunikacja; Dobór metody komunikacji dla małego całkowicie głuchoniewidomego dziecka; Komputer w procesie komunikacji osób głuchoniewidomych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Historyczno-Filologicznego / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 127)
I. Kierunki badań i zastosowania praktyczne we współczesnej glottodydaktyce, II. Kompetencja wielojęzyczna i kształcenie zawodowe, III. Glottodydaktyka ogólna a szczególna, IV. Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej, V. Nowe technologie w procesie nauczania i uczenia się, VI. Organizacja procesu dydaktycznego - propozycje nowych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
I. Tradycyjne i nowe orientacje działania komunikacyjnego w edukacji 1. Jürgena Habermasa teoria działania komunikacyjnego i jej implikacje dla pedagogiki (wybrane tropy i paradoksy w retrospekcji) 2. Uwarunkowanie kryzysu edukacji i jego skutki 3. Syndrom demiana i postawa Trikstera. O komunikacji między (za) światami humanistyki a prze(d)świtem pedagogiki integralnej 4. Potencjał komunikacyjny nauczyciela 5. Rozwój jednostki a kształtowanie procesu nauczania - uwagi praktyczne w kontekście integralnego modelu człowieka K. Wilbera 6. Edukacja a Wilberowska koncepcja integralnego rozwoju jednostki i świata 7. System wartości i aksjologia współczesnej edukacji 8. Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 9. Autorytet a kompetencje - perspektywa edukacyjna II. Szkoła - działania komunikacyjne - wartości a postawy 1. Kompensacyjne zadania szkoły w zakresie transmisji wartości jako pedagogiczny skutek "wielkiej emigracji" 2. Szkoła wobec kryzysów egzystenacjalnych młodzieży 3. Opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole 4. Komunikacja intepersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego 5. Film jako wartość w kulturze i edukacji 6. Autorskość w kształtowaniu postaw obywatelskich 7. Patriotyzm jako wartość - mit czy rzeczywistość? 8. Metodologiczne aspekty pomiaru postaw jako wypadkowej systemu wartości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę kształcenia muzyczno-ruchowego; 2. Analiza ruchu tanecznego; 3. Informacje teoretyczno-metodyczne; 4. Badania; 5. Studia Podyplomowe Kształcenie Muzyczno-Ruchowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Badania nad możliwościami i ograniczeniami e-learningu w edukacji 2. Dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 3. Technologia informacyjne w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 4. Wybrane badania nad wykorzystaniem TI w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 5. Propozycje badań nad wykorzystaniem technologii informatycznej w procesie dokształcania i samokształcenia nauczycieli w edukacji na odległość 6. Rola portali edukacyjnych w procesie e-learningu 7. Portal edukacyjny Scholaris jako przykład komputerowego wspomagania kształcenia (CAI) w nauczaniu na odległość 8. Serwer edukacyjny zbudowany na bazie serwera wirtualnego 9. Wdrażanie skuteczności dydaktycznej serwera edukacyjnego w drodze naturalnego eksperymentu pedagogicznego - koncepcja badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dialog pokoleń; 2. Gwary w edukacji wczesnoszkolnej; 3. Dawne Zycie mieszkańców gminy Somianka; 4. Rybienko Nowe- moja mała ojczyzna; 5. Obraz kurpiowskiej wsi Ramiona; 6. Dziedzictwo kulturowe gminy Goworowo; 7. Wieś Sadykierz i okolice; 8. Tradycje kulturowe Łukawy i okolicznych wsi; 9. Sochaczew- moja mała ojczyzna; 10. Przeszłość kulturowa mieszkańców Stoczka; 11. Tradycyjna kultura mieszkańców Wierzby; 12. Tradycje górnicze w Piekarach Śląskich; 13. Wychowanie w rodzinie w doświadczeniach dwóch pokoleń kobiet ze środowiska wiejskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kim jest uczeń? 2. Dorosły jako ciemiężca 3. Miejsce na etyczną rozmowę w szkole 4. Etyczny problem szkoły 5. Budowanie drogi ku marzeniu 6. Dzień powszedni nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Świadomość - treść i zakres pojęcia: Świadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych; Świadomość jako kategoria psychologiczna Rozdział II. Rola społeczna nauczyciela: Rola społeczna - treść i zakres pojęcia; Pojęcie roli społecznej; Pozycja/status społeczny a rola społeczna; Rola, status i pozycja nauczyciela; Pojęcie i zakres roli nauczyciela-wychowawcy. Rozdział III. Postrzeganie roli nauczyciela przez uczniów i nauczycieli: Postrzeganie roli nauczyciela-wychowawcy u uczniów; Uświadamianie sobie roli nauczyciela-wychowawcy przez nauczycieli i uczniów; Rola nauczyciela-wychowawcy poza szkołą. Rozdział. Metodologia badań własnych: Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Opis środowiska badawczego. Rozdział V. Uczniowska świadomość roli nauczyciela: Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie obowiązków dydaktycznych nauczyciela; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz klasy; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz ucznia; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz szkoły; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela wobec samego siebie. Wnioski i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje nauczyciela przedszkola w zmieniającym się świecie, 2. Komunikacja językowa i artystyczna w kształceniu wartości humanistycznych, 3. Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania, 4. Edukacyjne programy komputerowe środkiem wspomagania rozwoju kompetencji językowych dziecka przedszkolnego, 5. Czy literatura dla dzieci traci na aktualności? Wizerunek nauczyciela i szkoły w wybranych pozycjach z literatury dla dzieci II połowy XX i początku XXI wieku, 6. Rola nauczyciela we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku porzedszkolnym, 7. Kształcenie myślernia matematycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 8. Gotowość szkolna dzieci rozpoczynających naukę w klasie pierwszej, 9. Przemoc wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym, 10. Zadania nauczyciela przedszkola w diagnozowaniu ryzyka dysleksji, 11. Funkcje zajęć plastycznych w terapii przedszkolnegoi dziecka niepełnosprawnego psychoruchowo, 12. Nauczyciel przedszkola wobec integracji dzieci niepełnosprawnych umysłowo i zdrowych, 13. Efektywność wczesnych programów terapeutrycznych w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dzieci z zespołem Downa, 14. Trudności w procesie kształcenia nauczycieli przedszkola, 15. Samoświadomość nauczyciela w kontekście podejmowanych przez niego działań pedagogicznych, 16. Zróżnicowanie wiedzy o procesie kształcenia jako podstawy działań nauczyciela klas I-III i wychowawcy przedszkola, 17. Wybór i ocena programów do ksztalcenia zintegrowanego, 18. Metody pracy z tekstem poetyckim a wychowanie przez sztukę, 19. Dziecko w świecie sztuki. Wychowanie przez plastykę w edukacji zintegrowanej, 20. Wychowanie przez plastykę w klasach początkowych ostatniego trzydziestolecia w Polsce, 21. Szkolne konkursy plastyczne rekompensatą braku lekcji plastyki w liceum ogólnokształcącym, 22. Kompetencje interpersonalne nauczycieli różnych szczebli nauczania, 23. Społeczno-administracyjne uwarunkowania rozwoju kompetencji zawodowych nauczyciela, 24. Podmiotowość nauczyciela a mobbing w miejscu pracy, 25. Trudności opiekuna-wychowawcy w placówce socjalizacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 6)
O lepszą jakość procesu kształcenia; Polska szkołą- wyzwania i oczekiwania; Proces dydaktyczny analizowany od strony teorii chaosu; Monotonia dydaktyczna wyzwaniem szkoły XXI wieku; Płaszczyzny działań dydaktycznych a kompetencje zawodowe nauczyciela; Systemowe podejście w edukacji i wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Determinanty uczenie się i nie tylko, a psychologia; Przyczyny słabych wyników egzaminów zewnętrznych w gimnazjum; Niektóre słabości uczelni wyższych- głos w dyskusji; Rola dyrektora w zarządzaniu placówką- strategie w drodze ku globalnej efektywności edukacyjnej; Od przymusu do kompetencji kluczowych; Nauczyciel współczesnej szkoły; Formy kontaktu szkoły z rodzicami ucznia; Nauczanie zróżnicowane nieco zapomniane; O potrzebie dydaktyki epoki cyfrowej; Dydaktyka- a poprawa jakości kształcenia; Edukacyjne funkcje Muzeum Hymnu Narodowego w B dominie; Elementy arteterapii w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Wybrane zagadnienia strategii i dydaktyki szkolnictwa policyjnego; Sylwetki pedagogów: Profesor Jolanta Szempruch- nauczyciel, akademicki, pedeutolog, dydaktyk; Profesor Bogusław Śliwerski- praktyk i teoretyk wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej