Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(24)
Autor
Jodłowiec Maria
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Moroz Henryk
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Ambrosewicz-Jacobs Jolanta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Hońdo Leszek
(1)
Jaguś Monika
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczna Ewelina
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Królica Maria
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Nita Marek
(1)
Niżegorodcew
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skoczylas-Krotla
(1)
Skutnik Jolanta
(1)
Smak Ewa
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Szymański Mirosław S
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(25)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie
(5)
Pedagogika
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Edukacja medialna
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Informatyka
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Alkoholizm
(1)
Edukacja
(1)
Gerontologia
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Holocaust
(1)
Internet
(1)
Języki
(1)
Języki obce
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Menedżerowie
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Przyroda
(1)
Rodzina
(1)
Siła robocza
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Taniec
(1)
Technika
(1)
Wilgocka-Okoń, Barbara
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zabawy taneczne
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język a komunikacja ; 22)
I. Wielojęzyczność a pojęcie języka: L1, L2, L3, ... Ln - o problemach definiowania języków. II. Kontrola i ocena różnych aspektów kompetencji ucznia i efektywności procesu nauczania: Kontrola i ocena rozumienia ze słuchu w dydaktyce języka niemieckiego dla dorosłych; Ankieta jako narzędzie w ewaluacji zajęć z języka obcego; Samoocena jako istotny element kształtowania autonomii w nauczeniu specjalistycznego języka obcego; Specyfika nauki języka w grupach dorosłych - znaczenie ewaluacji i atuoewaluacji; Ewaluacja efektów kształcenia w platformach nauczania na odległość; Ocena kompetencji komunikacyjnej w konsultacjach i wywiadach w języku angielskim jako lingua franca; Kompetencja interkulturowa w sytuacji interpretacji autentycznego dokumentu ikonograficznego w języku/kulturze obcej na poziomie B2; Kryteria oceny wypowiedzi ustnych w testach plasujących oraz biegłości w języku polskim jako obcym - w poszukiwaniu nowych rozwiązań; Jak uczymy? Jakość nauczania języków obcych w szkołach językowych. III. Pomoce i materiały dydaktyczne w nauczaniu języków: wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka obcego; Problemy z redagowaniem korespondencji stereotypowej a modele tekstu; Oceny porównawcze podręczników do nauki języka francuskiego i języka włoskiego w szkole średniej; Słowniki języka angielskiego a kolokacje; Podręcznik do nauki języka niemieckiego jako źródło międzykulturowej refleksji: czy istnieje model idealny? Analiza trzech przypadków; Literatura w przestrzeni 600 słów? "Easy readers" - uproszczone teksty literackie na lekcjach języka niemieckiego; Cyfrowa ewolucja mediów a możliwości kształtowania kompetencji językowej i krajoznawczej. IV. Kształcenie mikro- i makro-sprawności językowych: "Prawdziwa" komunikacji w klasie - czy jest możliwa?; O podejściu zadaniowym do nauczania języków obcych; Rola strategii metakognitywnych w przełamywaniu barier mówienia w języku angielskim; Próba określenia kompetencji ucznia uczącego się dwujęzycznie historii; Integracja kształcenia językowego i zawodowego w wyższych szkołach technicznych we Francji - na przykładzie wyższej szkoły technik przemysłowych w Nantes (Ecole des Mines de Nantes); Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej dzieci i młodzieży - wnioski z badań; Szkolne centrum pisania i czytania - możliwości rozwoju sprawności językowych poza curicculum. 5. Kształcenia neofilologiczne: Początkujący nauczyciele języków obcych - zwiększanie szans na rynku pracy poprzez projekty Leonardo da Vinci; Kształcenie tłumaczy na studiach filologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako pomoc w rozwoju w andragogice i gerontologii. 2. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją. 3. Andragogika a perspektywy badań biograficznych. 4. Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga. 5. Od badań biograficznych do dydaktyki. 6. Edukacyjna funkcja dydaktyki biograficznej na przykładzie seminariów licencjackich i magisterskich. 7. Wokół projektu polsko-francuskich badań biograficznych. Wydarzenia osobiste, wydarzenia globalne. 8. Wydarzenia globalne i osobiste starszego pokolenia Polaków w świetle badań biograficznych. 9. Drogi edukacyjne osób starszych, ich początki. 10. Warsztaty biograficzne a rynek edukacyjny. 11. Edukacyjna funkcja badań biograficznych. Wydarzenia globalne i wydarzenia osobiste trzech generacji. 12. Edukacyjne dylematy pamięci. 13. Pamięć szkoły w badaniach andragogicznych. 14. Podróż i jej andragogiczny wymiar. 15. Podróż w pamięci ludzi starszych. 16. Instytucje drugiej szansy w badaniach biograficznych. 17. Nowe instytucje oświaty dorosłych we Włoszech. 18. Oświata dorosłych wobec emigrantów we Włoszech. 19. Prasa dla seniorów na przykładzie francuskich miesięczników. 20. Trzydziestolecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Założenia i tendencje rozwoju. 21. Nowe tendencje na UTW.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej); Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów; Młodziez akademicka wobec wyznawców innych religii; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia; Postawy i wartości - zarys problematyki; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna ch-ka (problem do dyskusji); Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek; Oczekiwania studentów kierunku peięgniarstwa wobec nauczycieli zawodu; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Skutki powszechnego nasycenia edukacji komputerami, 2. Zagrożenia wynikające z powszechnego wprowadzenia technologii informacyjnej do życia człowieka, 3. Podstawy teoretyczne edukacji wykorzystującej nowoczesne technologie, 4. Kształcenie na odległość nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w zakresie technologii informacyjnej - zarys problemów, 5. Badania w zakresie wykorzystania pracowni internetowej w edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce: O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba. Głos w dyskusji; Ustawiczność reformowania edukacji; Zagrożenia i szanse systemów edukacji; Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego; O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społęczeństwo; Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie; Cz.II Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych: Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą. Zarys problemu; Co dalej, polska edukacjo? Kim powinien być nauczyciel przyszłości? Wyznaczanie nowych priorytetów; Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu; Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce; Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego; Cz.III Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów: O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola. Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce; Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola; Reforma edukacji nauczycieli; Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej; Czynniki warunkujące role muzyki w edukacji szkolnej; Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język a komunikacja ; 20)
1. Kształcenie sprawności językowych - teoria i/a praktyka : Schematy umysłowe a rozwijanie twórczych wypowiedzi opisowo - narracyjnych na zajęciach z języka obcego ; Legastenia (dysleksja) jako jeden z elementów codzienności szkolnej ; Czy nauczanie języka w środowisku zinstytucjonalizowanym może wykształcić rzeczywistą kompetencję komunikacyjną ?; Nauczanie obcokrajowców norm polskiej grzeczności językowej ; Zadania typu C - test ; Poziomy motywacyjne i de - motywacyjne w glottodydaktyce ; Lek jako element hamujący wypowiedzi ustne na zajęciach języka obcego na poziomie zaawansowanym; Rola wzorców komunikacyjnych w kształceniu wypowiedzi pisemnych ; Glottodydaktyka w obszarach pragmatyki ; 2. Rozwijanie kompetencji leksykalnej w języku obcym: Zapożyczenia leksykalne w aspekcie pedagogicznym ; Dlaczego kolokacje? ; Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego/drugiego - projekt badań ; 3. Kognitywizm a nauczanie języków : Intencjonalność , język i glottodydaktyka ; Kognitywna teoria metafory w nauczaniu języków obcych ; Gramatyka wizualna w nauczaniu języków obcych (na przykładzie francuskiego trybu warunkowego) ; O rodzajniku niemieckim inaczej ; 4. Nowe technologie w nauczaniu i uczeniu się : Information literacy na lekcji języka obcego ; Wykorzystanie komputerów w nauczaniu języków obcych okiem praktyka ; Komputerowo wspomagany autentyzm w nauczaniu języków słowiańskim ; Zastosowanie technologii informatycznych w ramach projektu ; 5. Dydaktyka języka specjalistycznego : Terminologia a rozwijanie sprawności rozumienia tekstów specjalistycznych ; Trudności w nauczaniu specjalistycznego języka włoskiego ; 6. Wybrane zagadnienia kształcenia nauczycieli języków obcych : Nowe role języka angielskiego a potrzeba zmian w kształceniu filologicznym ; Rola nauczyciela akademickiego jako promotora prac magisterskich i licencjackich z metodyki nauczania języka angielskiego jako obcego - dialog krytyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Maciej Tanaś. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 349 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów; Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania; Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji; Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego; Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV; Internet jako środowisko komunikacyjne; Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę; Praca w sieci; Wpływ multimediów na przemiany w kulturze; Komunikacja perswazyjna, czyli kilka uwag o retoryczności, zaufaniu i prawdomówności; Pismo naukowe w wersji elektronicznej; Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME; Kształtowanie kultury mediów; Poznanie i prawda @ media; Kultura mediów - kilka słów o wartościach. Zagadnienia deontologiczne; Człowiek w mediach; Media bliższej i dalszej przyszłości - wnioski dla edukacji; Usługi internetowe w kontekście medialnym; Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji; Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie; Kultura mediów a edukacja językowa; Rola kultury w kształtowaniu języka mediów; Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna; Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty; O języku pośrednim, który wymyka się klasyfikacjom... Rozmowa z prof. Jerzym Bralczykiem; Opowieści z Krzemowej Doliny. Rozmowa z prof. Markiem Hołyńskim; Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szanse rozwoju dziecka niepełnosprawnego w wybrnaych krajach Unii Europejskiej, 2. Rówieśnik - partner w rozowju, 3. Nauczyciel i uczeń w systemie edukacji wielokulturowej, 4. Karanie w wychowaniu tradycyjnym i antypedagogice, 5. Dokumentacja narzędziem uczenia się/nauczania dziecka i nauczyciela, 6. Pedagogika interaktywna i konstruktywistyczna - teoria i praktyka, 7. Kilka uwag na temat recepcji teorii Wygotskiego, 8. Uczeń w procesie terapii pedagogicznej - blaski i cienie, 9. Uczen jako jednostka twórcza, 10. Zabawy muzyczno-ruchowe w rozwijaniu aktywności twórczej dziecka, 11. Czy dziecko moze być odkrywcą wiedzy w świecie mediów, 12. Dorosły i dziecko w terapii logopedycznej - różne perspektywy jej ujmowania, 13. Uczenie się kooperacyjne - pytania, wątpliwości, fakty, 14. Marii Weryho-Radziwiłłowiczowej (1858-1944) twórczość literacka dla dzieci, 15. Edukacja dzieci z zaniedbywanych środowisk - doświadczenia międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Trudne pytania o nową edukację elementarną. Wychowanie na początku XXI wieku - konteksty i wyzwania; Równość a efektywność - implikacje dla systemu edukacji; Modernizacja oświaty na Ukrainie poprzez redukcję paradygmatu linearnego; Filozofia kształcenia: jak przezwyciężyć wyobcowanie wiedzy; Edukacyjny wymiar naukowego obrazu świata; Wspieranie rozwoju dziecka - implikacje teorii L.S. Wygotskiego w praktyce; Nauczanie zintegrowane i co dalej?; Wczesna edukacja dziecka w zmieniającej się szkole; Kontrowersje wokół przyspieszenia edukacji w klasach I-III; Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z utrudnieniami rozwojowymi we wczesnym wieku szkolnym; Problematyka kształcenia przedszkolnego w regionie morawsko-śląskim na początku XXI wieku. Część II: Nauczyciel najmłodszych - wiedza, autorytet, talent. Aktualne problemy przygotowania magistrów do zawodu "Kierownik Zakładu Edukacyjnego"; Działalność wychowawcza w procesie kształcenia zawodowego przyszłego nauczyciela; Przygotowanie studentów do działalności innowacyjnej w ramach praktyki pedagogicznej; Nauczyciel edukacji elementarnej a współczesne problemy oświatowe i społeczne; Przygotowanie nauczycieli edukacji elementarnej do pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem; Samowiedza nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie budowania relacji komunikacyjnych z dziećmi; Pytanie o jakość i sens akademickiej edukacji nauczycieli klas I-III wobec pakietów edukacyjnych; Medialny obraz współczesnego nauczyciela; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w terapii dziecka z ADHD. Część III: Plastyka, muzyka, ruch, drama w edukacji dziecka. Ideologizacja twórczości dla dzieci w Polsce Ludowej; Drama w wychowaniu patriotycznym i w edukacji wielokulturowej; Formy teatralne kształtujące aktywność twórczą dziecka przedszkolnego i ich znaczenie; Rola i miejsce edukacji plastycznej w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym w okresie zachodzących zmian; Obecność technik graficznych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Podstawy naukowe wychowania muzycznego; Twórcze ćwiczenia rytmiczne jako jedna z form aktywności muzycznej dzieci w III klasie szkoły podstawowej; Muzyka w przedszkolu źródłem przeżyć estetycznych; Jak ruch może stymulować rozwój?; Istota diagonozowania w edukacji fizycznej małego dziecka. Część IV: Wokół edukacji przyrodniczej, regionalnej, ekologicznej, medialnej, językowej. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w przedszkolu; Wykorzystanie walorów środowiska lokalnego w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Ekologiczny kierunek nauczania w nowoczesnym kształceniu geograficznym; Wiedza i wrażliwość ekologiczna dzieci siedmioletnich - przygotowanie dzieci do podjęcia edukacji ekologicznej na szczeblu klas początkowych; Rola edukacji ekologicznej i edukacji regionalnej w osiąganiu celów wychowania patriotycznego uczniów w młodszym wieku szkolnym; Tradycja wartością przedszkolnej edukacji regionalnej; Językowa kreacja świąt i tradycji w wybranych podręcznikach do edukacji elementarnej; Edukacja zdrowotna w nauczaniu zintegrowanym; Poznawanie właściwości własnego ciała przez dzieci przedszkolne (w oparciu o film dydaktyczny i działalność praktyczną); O ukrytych aspektach kształtowania płci kulturowej (gender) w edukacji przedszkolnej; Programy komputerowe i ich rola we wczesnej edukacji dziecka; Komputerowe wspomaganie edukacji z zastosowaniem immersyjnego nauczania-uczenia się; Słuch fonemowy a edukacja przedszkolna - ujęcie logopedyczne i pedagogiczne; Znaczenie diagnozy logopedycznej w ocenie rozwoju mowy dziecka; Inspirowanie kreatywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Varia. Rozumienie pojęć geometrycznych na różnych etapach kształcenia; przedszkolak we Wspólnocie Europejskiej - nowoczesne technologie kształcenia; Uczenie się przez doświadczenie i przeżywanie nowym spojrzeniem na rzeczywistość w edukacji przedszkolnej; Kształcenie elementarne dzieci niepełnosprawnych w nauczaniu integracyjnym; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo we współczesnej szkole; Założenie myślenia dialogowego poprzez kształcenie literackie: doświadczenia ukraińskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 1/2006)
Rocznik
1. Ogólnometodologiczne składniki pracy naukowej nauczycieli szkół wyższych, 2 .Wyposażenie uczniów w emocje kreatywne - warunkiem rozumienia i bycia z innymi, 3. Marginalizacja osób niepełnosprawnych, 4. Źródła napięć i lęków kandydatów na rodziców adopcyjnych przed wykluczeniem w środowisku społecznym, 5. Poziom reaktywności a podatność na wypadki dzieci w młodszym wieku szkolnym, 6. Przemyt narkotyków na tle przestępczości zorganizowanej, 7. Indywidualne i społeczne aspekty uzależnienia od alkoholu, 8. Profesjologia - nauka o zawodowym rozwoju człowieka, Cz. II Psychologia i życie: 1. W pogoni za edukacyjnym sukcesem, 2. Kto boi się terminalnie chorych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i tendencje rozwojowe pedagogiki rewalidacyjnej: Z podstaw pedagogiki rewalidacyjnej niepełnosprawności w życiu kobiety; Pedagogika specjalna - rys historyczny; Bariery w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ich uwarunkowania i przezwyciężanie; Zwielokrotniona nierówność - sytuacja osób niepełnosprawnych; Integrowanie edukacji; Aksjologia w rewalidacji; Zadania pedagoga w pracy wobec osób niepełnosprawnych; Pedagogika rewalidacyjna wobec integracji społecznej ludzi w starszym wieku. II. Doświadczenia praktyki edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych: Usprawnianie osób niepełnosprawnych wybrane zagadnienia z fizjoterapii; Terapia kreatywna w rewalidacji upośledzonych umysłowo; E-learning kształceniu osób niepełnosprawnych; Rewalidacja dzieci z wadą słuchu - współczesne tendencje; Komputery i Internet jako narzędzie w walce z dysleksją; niepełnosprawność w oczach dzieci; Autyzm wczesnodziecięcy - diagnoza terapia; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole powszechnej. III. Doświadczenia w Polsce i za granicą: System kształcenia specjalnego w Polsce; Wybrane konteksty niepełnosprawności dorosłych w Stanach Zjednoczonych; Rewalidacja i jej wybrane aspekty w Republice Federalnej Niemiec
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Zmiany na rynku usług edukacyjnych: 1.Zmiany na rynku edukacji menedżerskiej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Internacjonalizacja ksztaćłenia - doświadczenia Biura Koordynacji Kształcenia Kadr, 3.Internacjonalizacji programów ksztaćłenia. Studai i mit Master of Business Administration, 4.Polityka edukacyjna wobec szkolnictwa wyższego, 5.Jakość w szkolnictwie wyższym: projekty, prawo i praktyka. Cz.II Wyzwania stawiane przez otoczenie: 1.Rynek pracy osób z wyższym wykształceniem w Poslce w latach dziewięćdziesiątych, 2.Popyt na absolwentów szkół wyższych. Przedmiot i metody analizy, 3.System prognozowania poptyu na pracę według kwalifikacji, 4.Nowy profil menedżera - wyzwanie dla procesów eduakcyjnyh, 5.Współpraca uczelni i firm w aspekcie promocyjnym na przykładzie Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O tożsamości pedagogiki. Humanistyka i pedagogika; Filozofia i pedagogika - tradycja i współczesność związków inspirujących teorię i praktykę edukacyjną; Dylematy metodologii pedagogiki. O kondycji pedagogiki. O kondycji pedagogiki (uwagi adresowane do Wydziału I Nauk Społecznych PAN); O przemianach pedagogiki - ewolucja czy rewolucja? Rozwój pedagogiki i jej oddziaływanie na edukację; Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. O subdyscyplinach pedagogiki. Problemy pedagogiki szkolnej. Szkoła - przemiany instytucji i jej funkcji; O pedagogice społecznej (szkic okolicznościowy); Problemy życia społecznego a tradycje i nowe zadania pedagogiki społecznej; Miejsce pedagogiki specjalnej w nauce polskiej; Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki; Polityka oświatowa - od demona przeszłości, przez chaos okresu przemian ustrojowych - ku nowej polityce edukacyjnej; O pedagogice, teoriach pedagogicznych i praktyce oświatowej - kilka niemodnych dziś uwag z myślą o pedagogice pracy i zagadnieniach pracy w oświacie; O "ogólności" pedagogiki ogólnej - kilka uwag pod rozwagę; Pedagogika pracy i andragogika wobec europejskiej integracji i globalizacji - uwagi prowokacyjne. O powinnościach pedagogiki. Pedagogika wobec (nie)moralności sfery publicznej; O ptrzebie pedagogiki konstruktywnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wymiary eduakcji reflaksyjnej - od indywidualnego do wspólnotowego kontekstu rozwoju: 1. Czy na pewno mnie rozumie? Zbieżność i rozbieżność nauczycielskiej i uczniowskiej perspektywy dotyczącej rozmów między nimi, 2. Umowa społeczna z dzieckiem w różnych sytuacjach w przedszkolu, 3. Uczenie się we współpracy - na przykładzie przedszkolenj grupy integracyjnej, 4. Interakcje z partnerem społecznym jako kontekst rozowju poznawczego uczniów, 5. Rola nauczyciela w kształtowaniu środowiska przyjaznego dziecku - na przykładzie przedszkolnych oddziałów integracyjnych, 6. Przedszkole miejscem wspierania rozwoju procesu spostrzegania innych ludzi przez dzieci, 7. Umiejśtność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych przez dzieci inwestycją w przyszłość. Cz.II Przymierze z książką w edukacji wczesnoszkolnej: 1. W poszukiwaniu dobrego podręcznika, czyli o tym, jak radzić sobie z pluralizmem podręcznikowym w klasach I-III, 2. Od umiejętności czytania do refleksji nad tekstem literackim, 3. Wychowawcze aspekty twórczości Zofii Urbanowskiej. Cz.III Inspirowanie dziecięcej twórczości ruchowej: 1. Aktywność ruchowa jako żródło twórczych umiejętności ucznia - wybrnae rozważania teoretyczne i badawcze, 2. Opowieść taneczna - od improwaizacji do choregorafi, 3. Twórczość taneczna dzieci 7-10 letnich. Cz.IV Tajemnice uczestnictwa dziecka w przyrodzie. Przenikanie tego co jawne i ukryte: 1. Ukryty kontekst jawnych przestrzeni w eduakcji dzieci. Uwagi na marginesie wprowadzenia, 2. "Otwierania" się dziecka na naturę i kulturę, 3. Przedszkole jako miejsce odkrywania przyrody i swojego w niej miejsca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna: Edukacja medialna w społeczeństwie wiedzy; Edukacja medialna i media alternatywne; Badania nad mediami w życiu dziecka i rodziny- próba oceny i nowe wyzwania; Pedagogika medialna- następca edukacji medialnej?; Jeszcze nie wszystko stracone. Edukacja medialna w dotychczasowej i nowej podstawie programowej. Próba podsumowania szans i rozczarowań; Sposoby realizacji edukacji medialnej w Hiszpanii; 2. Współczesne media elektroniczne: szansa czy zagrożenia?: Media lokalne szansą dla edukacji; Kompetencje medialne dotyczące korzystania z telefonu komórkowego nowym wyzwaniem edukacji medialnej; Przekaz fundamentalnych wartości moralnych a media; Kultura mondo i jej przejawy w media sferze dziecka; Wpływ reklamy telewizyjnej na kształtowanie postaw konsumpcyjnych młodzieży gimnazjalnej; Propagowane przez media sposoby wykorzystywania czasu wolnego młodzieży; Medialna edukacja prenatalna- na przykładzie forum babyboom; 3. Media a realia polskiej szkoły. Dylematy praktyki: Prakseologiczny wymiar korzystania z multimediów w szkole; ICT- technologie informacyjno-komunikacyjne dla edukacji; Multimedia w edukacji muzycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej