Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(96)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(67)
dostępne
(49)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(53)
Czytelnia
(67)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Grabowska Tatiana
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Muchacka Bożena
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Urbanek Bogdan
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Petkowicz Helena
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Remża Piotr
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łukasik Stanisława
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Andrzejewska Anita
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białas Marcin (nauki historyczne)
(1)
Bibik Renata
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielecka Olimpia
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Cader Jakub
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chmielewska Małgorzata
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Cyrańska Ewa
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czopek Jakub
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dahms Thomas
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(98)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(97)
angielski
(2)
Odbiorca
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Temat
Nauczanie
(25)
Nauczyciele
(20)
Nauczanie początkowe
(19)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Nauczanie na odległość
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Efektywność nauczania
(7)
Kształcenie
(7)
Metody nauczania
(7)
Szkolnictwo
(7)
Młodzież
(6)
Rynek pracy
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Studenci
(6)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Uczenie się
(5)
Czas wolny od pracy
(4)
Edukacja medialna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Multimedia
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagogika
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mentoring
(3)
Muzykoterapia
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca
(3)
Praca pozalekcyjna
(3)
Rodzice
(3)
Twórczość
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Banki internetowe
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Historia wychowania
(2)
Innowacje
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polska
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjalizacja
(2)
Socjologia dzieciństwa
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Tutoring
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wojsko
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Grecja
(1)
Irlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(44)
Karty pracy ucznia
(11)
Materiały pomocnicze
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
99 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego ; nr 2(4))
Zawiera: Od Federalnej Biblioteki Wojskowej (FML) do Biblioteki Am Guisanplatz (BiG); Zarys organizacji i pracy Sztabu Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939-1946 i po demobilizacji PSZ; Zasoby biblioteczne i usługi informacyjne Biblioteki Głównej Akademii Obrony Narodowej; "Zbrojne torsy" - historia rzeźb pod budynkiem Centralnej Biblioteki Wojskowej; Ministerstwo Spraw Wojskowych - naczelny organ administracji wojskowej II Rzeczypospolitej. Część 1; Operacja antyterrorystyczna na Ukrainie jako przykład hybrydowego konfliktu asymetrycznego; Jeńcy wojenni z Armii Czerwonej w polskich obozach w latach 1919-1924; Funkcjonowanie bibliotek wojskowych w latach 1918-1939. Część 2. Organizacja pracy bibliotecznej; Funkcja edukacyjna archiwum - podstawy prawne i działalność na przykładzie Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim; Jeszcze raz o genezie powstania Bohdana Chmielnickiego. Zarys historii konfliktu; Wojna, jak ją widziałem; Okupacyjne wspomnienie wigilijne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1. Humanizm - odkrywanie osobowości nauczyciela-terapeuty, 2. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela, 3. Analiza transakcyjna - odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, 4. Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Myślenie komputacyjne jako imperatyw XXI wieku w kontekście nadmiaru łatwej do pozyskania informacji; Wybrane problemy algorytmiki; Podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - kompatybilność środków dydaktycznych z możliwościami dzieci; Metody wspomagania edukacji informatycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym; O nowych oczekiwaniach MEN; EduMATRIX jako rozwiązanie spełniające oczekiwania dzisiejszej szkoły; Analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie podatności na wspomaganie nauczania przez EduMATRIX; EduMX. Program komplementarny do rozwijania myślenia komputacyjnego ucznia I-go etapu edukacyjnego; Zbiór zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Szkoła i nauczyciel: Podmiotowość dziecka w edukacji jako kierunek demokratyzowania polskiej szkoły Obraz nauczyciela w percepcji uczniów. 2. Dojrzałość szkolna: Rodzinne uwarunkowania środowiskowe, a gotowość szkolna; Postawy prospołeczne dzieci 6-letnich elementem dojrzałości szkolnej; Nowa Podstawa Programowa a dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich. 3. Specjalne potrzeby edukacyjne: Analiza przyczyn specjalnych potrzeb edukacyjnych sześciolatków; Współpraca nauczyciela z logopedą jako czynnik wspomagającyterapię logopedyczną; Profilaktyka niepowodzeń szkolnych dzieci dotkniętych ubóstwem; Przygotowanie dzieci z trudnych środowisk wychowawczych do podjęcia obowiązku szkolnego; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom wychowywanym w warunkach pieczy zastępczej. 4. Rozwiązania metodyczne: Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci autystycznych – studium przypadku; Rola muzyki w psychofizycznym rozwoju sześciolatka; Wycieczka i jej miejsce w poznawaniu środowiska przyrodniczego przez dzieci 6-letnie; Edukacja zdrowotna, komunikacja międzyludzka, znaczenie emisji głosu, słuchu i mowy dla rodzica, nauczyciela i ucznia w doświadczeniu życia; Vplyv sociálnych determinantov na rozvoj kresťanskej osobnosti dieťaťa predškolského veku; Wpływ modelowania skryptowego na dysfunkcje osobowości u dzieci w świetle analizy transakcyjnej; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne, ISSN 0239-5037 ; z. 22)
Zawiera: Rozważania ogólnoteoretyczne i analizy źródłowe: Problemy kształcenia zawodowego w Polsce w okresie przemian ustrojowych, gospodarczych i edukacyjnych; Szkolnictwo zawodowe na progu przemian; Zadania pedagogiki pracy implikowane przez filozofię pracy w okresie przemian; Orientacja i poradnictwo zawodowe w okresie przemian gospodarczych i społecznych w Polsce; Problemy przebudowy celów kształcenia zawodowego; Zadania wychowania i treści kształcenia zawodowego w okresie przemian. Analizy wynikowe dotyczące szkoły i nauczyciela: Sytuacje dydaktyczne i ich wpływ na aktywizację uczniów w procesie nauczania - uczenia się; Działalność innowacyjna w szkolnictwie zawodowym. Tradycje - dzień dzisiejszy - oczekiwania; Szkoła zawodowa wobec problemów działań innowacyjnych i wynalazczych; Rozwój zawodowy studentów w ich własne ocenie; Pedagogiczne Studia Techniczne - podstawowa forma kształcenia nauczycieli praktycznego nauczania zawodu; Przeobrażenia w elektryce a przygotowanie zawodowe nauczycieli; Rozwój oświaty pozaszkolnej a kształcenie i doskonalenie nauczycieli form pozaszkolnych. Analizy wynikowe dotyczące pracy zawodowej. Zakładu pracy i polityki społecznej: Oczekiwania wobec pracy w zakładzie wielkoprzemysłowym; Wartościowanie kwalifikacji pedagoga pracy; Działalność organizacyjna i idee wychowawcze propagowane przez Ligę Pracy (1919-1939); Działalność edukacyjna stowarzyszeń w obliczu przemian; Polityka społeczna w okresie przemian. Działalność na rzecz pedagogiki pracy: Zespół Pedagogiki Pracy Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN - organizacja i działalność; Katedra Pedagogiki Pracy WSP w Bydgoszczy - organizacja, działalność, rozwój; Z prac badawczych Katedry Pedagogiki Pracy WSP w Bydgoszczy; Problemy pedagogiki pracy w wydawnictwach ostatnich lat WSP w Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak czynić studia drogą do pracy zawodowej. 2.Praca nad kwalifikacjami. 3.Uczelnia warsztatem twórczej pracy. 4.Praca nad osobowością. 5.Wiedza produktem stu diów. 6.Kształtowanie umiejętności zawodowych. 7.Zasa dy, cele i pomysły studentów na dobre studiowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher's work stress and some ehavioural, personality and organizational factors; Teachers and health education; "Magistra sana in schola sana"; Teachers of special schools and their care of their health; Role of a teacher of physical education in arousing the subjective need for movement as a determinant of a healthy life style; Nursery school teacher - teacher of health; Health and emotional stability of teachers; Teacher emotional stability: preliminary results of self-other agreement; Stress factors in the teaching profession; The teachers stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship; Neuroticism of students of pedagogical faculty as a stress factor and its influence on the failure in studies; Theoretical approaches to the pupils health culture formation; Possibilities and limits of somatic psychotherapy in people from service professions with burnout syndrome; Teachers and quality of life; Cognitive - behavioral approach to embark upon stress with humor; The joys and trials of the teaching profession; With ace gene forwards to the comfortable life; alternatively to the heavenly heights; Main health risks prevention school education; Health education and health promotion in Austrian schools; Are French students and teachers stressed; The teachers prestige and its development during the 20TH century; Psychology of a healthy living style; Ethics in relation to health; Quest for the healthy balance for creative and responsible teaching profession; Anxiety and fear in children at school; Priorities of education in the process of mental development; Qualitative and quantitative analysis of school children's and teenagers misbehavior at basic schools; Comparative analysis of characteristics of children with problem and nonproblem behavior; The position of education in primary prevention of socially undesirable phenomena; Drug and substance abuse among the students of secondary technical and secondary vocational schools - results of three-year research study; Contemporary viewpoint into practical intelligence; Sources and behaviour radon; Hidden risks at (school) chemical laboratory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu rozwiązań dla profilaktyki i wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnością: Działania profilaktyczne wczesnej interwencji w kształtowaniu prawidłowych relacji społecznych dorosłych osób niepełnosprawnych; Drama jako rodzaj twórczej terapii pedagogicznej w rozwijaniu kompetencji językowej u dzieci z zespołem Aspergera; Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym w wieku lat 5; Aktywność artystyczna a kształtowanie się samooceny osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rozwojowe i edukacyjne uwarunkowania współpracy jako umiejętności składającej się na kompetencje społeczne niepełnosprawnych uczniów; Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie- stereotypy i wyzwania; Autyzm a efekty rozwoju funkcji komunikacyjnych u dzieci objętych programem wieloprofilowego ich usprawniania; Wspomaganie zaburzonej zdolności komunikacyjnej dziecka metodą symultaniczno-sekwencyjną. Studium przypadku; 2. I cóż po pedagogu w tych czasach nieprzejrzystości i w kulturze drapieżności?: Czy nauczyciele szkół specjalnych i ogólnodostępnych identyfikują się z wykonywanym zawodem?; Kto profesjonalnie wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością, czyli rzecz o pedagogach specjalnych w pierwszym dziesięcioleciu XXI w.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych)
1.Dekada twórczej nauczycielskiej ofensywy; 2. Wzorcowa współpraca władz samorządowych Szczecinka i Zarządu Krajowego Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 3. Littera acripta Manet; 4. Z kart historii Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 5. Istotny czynnik ładu społeczno-ekonomicznego i kulturowego; 6. Pedagogika w demokracji; 7. Nauczyciel w badaniach pedagogicznych. Jego osobowość i kompetencje oraz zadania i prognozy; 8. Między twórczością a odtwórczością edukacyjną (perspektywa pedeutologiczna); 9. Twórczy nauczyciel w procesie kreowania kultury dialogu, współżycia i współdziałania w warunkach wielokulturowości współczesnego świata; 10. Innowacyjny nauczyciel; 11. Idea wielokulturowości i jej pedagogiczne implikacje w społeczeństwie obywatelskim; 12. "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji z perspektywy 80 lat; 13. Komunikacja multimedialna formą kreatywności nauczyciela; 14. Miejsce i rola edukacji fizycznej w rozwoju dzieci i młodzieży; 15. Twórczy nauczyciele w kontekście poprawy jakości edukacji; 16. Czy reformować polską edukację?; 17. Edukacja regionalna czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej; 18. Twórcza aktywność nauczyciela w zmieniającej się szkole; 19. Edukacja środowiskowa (regionalna) jako czynnik rozwoju myśli dzieci w kresie wczesnoszkolnym; 20. Przywódczy aspekt w zarządzaniu szkołą czyli jak twórczo kierować pracą szkoły; 21. Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego; 22. Przedszkole wobec przemian edukacyjnych; 23. Szkołą jako wartość w budowaniu kapitału społecznego; 24. Sieć. Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły; 25. Nauczyciel autorytetem- czy to możliwe?; 26. Profesjologia czyli nauka o zawodowym rozwoju człowieka; 27. O nową jakość kształcenia akademickiego; 28. Twórczy, ale czy (s)twórczy?; 29. Tutoring w szkolnictwie niższym i wyższym- zasadność wykorzystania; 30. System naprawczy i ewaluacja służąca poprawie funkcjonowania placówki w ujęciu praktycznym; 31. Szkoła aktywizująca uczniów; 32. Edukacja zorientowana na trzecie rozwiązanie- jako efekt negocjacji; 33. Moja droga do Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 34. Nowoczesne systemy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia. Cz. I Tymczasowe poznanie: Edukacja etniczna i regionalna szansą reinhabilitacji. Od wielokulturowej ku międzykulturowej edukacji regionalnej; Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego; Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości; Współczesna tożsamość kaszubska; Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego. Cz. II Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości: Szkolnictwo polskiej mniejszości narodowej na Białorusi. Osiągnięcia – tendencje – oczekiwania; determinanty egzogenne i endogenne wpływające na kondycję i jakość pracy kulturalno-oświatowej związków i stowarzyszeń mniejszościowych w województwie pomorskim; Współczesne autoidentyfikacje mieszkańców pogranicza etniczno-kulturalnego; Mariawici w przestrzeni edukacyjnej: od koherencji ku dyferencjacji (intra)dyskursu nad mniejszością mariawicką; O edukacji regionalnej. Z doświadczeń nauczyciela regionalisty; Głodnica – Cassubia Felix?; Codzienność i zdroworozsądkowość wychowania rodzinnego a możliwość jego waloryzacji regionalizmem. Refleksje na marginesie codzienności. Cz. III Język – edukacja – zmagania o tożsamość: Rola języka w edukacji służącej w budowaniu tożsamości na przykładzie Górnego Śląska; Nauczanie języków mniejszościowych: metody, działania, wyzwania. Przykład języków: bretońskiego, łużyckiego i kaszubskiego; Niemieckie szkolnictwo prywatne i nauczanie wędrowne na Pomorzu w latach 1926-1939; Kiedy język polski staje się obcym… O nauczaniu języka i kultury polskiej Polaków na Wschodzie. Cz. IV (Tymczasowe) propozycje edukacyjne: Od edukacji regionalnej do edukacji międzykulturowej – ku zbliżeniu ludzi i ich kultur; Edukacja regionalna wsparta na dziecięcym filozofowaniu. Refleksje z pogranicza praktyki; Dialog międzykulturowy i polska szkoła; Edukacja regionalna a media masowe; Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej; Szkoła Suki Biłgorajskiej – rodzinna inicjatywa muzycznej edukacji regionalnej; etnoedukacja – pomiędzy myśleniem globalnym a działanie lokalnym; Doświadczanie edukacji regionalnej w przestrzeni pogranicza na przykładzie programu „Klasa dziedzictwa kulturowego); Edukacja regionalna na Kurpiowszczyźnie; Edukacja międzykulturowa wobec polityki migracyjnej Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej