Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(198)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(194)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(157)
dostępne
(97)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(101)
Czytelnia
(157)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Petkowicz Helena
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Brown H. Douglas
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Komorowska Hanna
(2)
Konieczna Anna
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Adamek Irena
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barsoum Grant
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarczyk Beata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białas Marcin (nauki historyczne)
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Charlton Helen E
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Desperak Marta
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudley-Evans Tony
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Dąbrowa Ewa
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Eller Helmut
(1)
Ellis Rod
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(120)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(195)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(199)
Temat
Nauczanie
(65)
Nauczanie początkowe
(38)
Metody nauczania
(27)
Kształcenie
(26)
Nauczanie zintegrowane
(20)
Nauczyciele
(20)
Pedagogika
(18)
Szkolnictwo
(16)
Nauczanie na odległość
(15)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Uczenie się
(14)
Wychowanie
(14)
Dziecko
(13)
Język angielski
(13)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Języki
(12)
Pedagogika specjalna
(10)
Uczniowie
(10)
Internet
(9)
Komputery
(9)
Matematyka
(9)
Multimedia
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Edukacja medialna
(6)
Innowacje
(6)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Samokształcenie
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Informatyka
(5)
Mentoring
(5)
Metoda Montessori
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Oceny szkolne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Gry i zabawy
(4)
Język polski
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Pisanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zawód
(4)
Czytanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda projektów
(3)
Metodologia
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Muzyka
(3)
Młodzież
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zarządzanie
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry fabularne
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Leczenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
199 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Program praktyk pedagogicznych- analiza desk research; 4. Metodologia badań ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu; 5. Wyniki badań ankietowych dotyczących jakości oraz efektywności programów praktyk pedagogicznych w województwie śląskim; 6. Wnioski i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Box zawiera: Podręcznik z ćwiczeniami. Cz. 1-5; Zeszyt. Cz. 1-5; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja polonistyczna i społeczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja matematyczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja przyrodnicza; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja artystyczna; Bawię się i uczę w klasie 3. CD-ROM; Wyprawka; Zajęcia komputerowe. Podręcznik z ćwiczeniami + CD-ROM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe koncepcje programowe a ich realizacja w zreformowanej szkole: Psychologiczne aspekty procesu uczenia się języka obcego; Możliwości wykorzystania wyników badań nad przyswajaniem języka obcego w nauczaniu; Zasady konstrukcji programu autorskiego; Programy nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Podejście do błędu językowego w programach nauczania języka angielskiego w gimnazjum; Koncepcje pedagogiczne i cele zintegrowanego programu nauczania języka francuskiego i przedmiotów artystycznych dla pierwszego etapu kształcenia; Innowacyjne materiały w nauczaniu języków obcych . Europejskie projekty współpracy w ramach programu Socrates-Lingua; 2. Podręczniki do nauki języków obcych: Wybór i ocena podręczników do nauki języków obcych; rozwijanie kompetencji interkulturowej w nowych materiałach do nauczania języka angielskiego dla szkół średnich; Ukryty program w podręcznikach do nauki języków obcych; Podręczniki do nauki języka angielskiego w gimnazjum; Materiały dydaktyczne w nauczaniu języka angielskiego do celów specjalistycznych (ESP); Podręczniki elektroniczne do nauki języków obcych; 3. Kształcenie nauczycieli języków obcych: Paradygmaty wstępnego kształcenia nauczycieli języków obcych; Tworzenie programu językowego w kształceniu nauczycieli na przykładzie programu zajęć z konwersacji; Autorski program doskonalenia nauczycieli języka angielskiego w zakresie techniki oceniania i testowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyszłość, 2. Tylko to co najlepsze, 3. Poznaj swój zadziwiające mózg, 4. Przewodnik samouka, 5. Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły, 6. Prawidłowy start, 7. Najważniejsze lata, 8. Tajemnica efektywnej nauki, 9. Prawdziwa nauka - szybka i zabawna, 10. Rób to stylowo, 11. Co robić, gdy późno zaczynamy?, 12. Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież, 13. Planowanie szkół przyszłości, 14. Przyszłość świata biznesu, 15. Zrób to!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 1998. - 103, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1. Znaczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka: Pojęcie problemu, Rodzaje problemów, Usytuowanie rozwiązywania problemów w kształceniu dzieci, Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się. 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci: Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; Rola zadań problemowych; Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci: Konstruowanie wiedzy przez dzieci; Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu. 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; Dobór odpowiednich problemów; Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów ; Stosowanie techniki rozwiązywania problemów; Strategie postępowania w sytuacji problemowej. 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu: Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów, Planowanie zajęć, Ranga edukacji przedszkolnej. 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej: Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Charakterystyka zajęć, 3. Wskazania organizacyjno-metodyczne; 4. Pomysły zajęć relaksujących oraz rozwijających fantazję, zainteresowania i zdolności uczniów; 5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Życie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Doświadczenia i refleksje z wdrażania metody projektów w gimnazjach w innowacyjnym projekcie testującym „Rozwój zainteresowań uczniów gimnazjum drogą do kariery”; II. Metoda projektów w perspektywie uczestników i realizatorów projektu – kierunki rozwoju; III. Edukacja oparta na dowodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja obronna i sporty walki na świecie. Judo w systemie edukacji fizycznej dzieci i młodzieży Japonii; Sporty i sztuki walki w Meksyku - dylematy organizacyjne oraz metodyczne. Część II: Biomedyczne aspekty trenowania sportów walki przez dzieci i młodzież. Biomedyczne uwarunkowania edukacji fizycznej dzieci i młodzieży uwzględniające elementy sportów walki; Energetyczne podstawy wysiłku w sportach walki. Część III: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania samoobrony. Dźwignia na wyprostowanym ramieniu i jej przykładowe zastosowania w samoobronie; Metodyka nauczania i doskonalenia elementów samoobrony stosowana w hapkido. Część IV: Socjalizacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w sportach walki. Sztuki walki - środkiem edukacji holistycznej; Zasadność włączenia sportów i sztuk walki do szkolnych programów wychowania fizycznego - w świetle badań; Socjalizacyjne i edukacyjne walory sportów walki - na przykładzie judo; Reedukacja dzieci trudnych przez sporty walki; Przyczyny rezygnacji z treningów sportów i sztuk walki w ocenie trenerów i instruktorów; Trener kung-fu - mistrz, wychowawca, przewodnik. Część V: Psychologiczne problemy udziału w sportach walki. Ocena stopnia umotywowania młodzieży do treningu kung-fu; Sposoby zachowania się w konfrontacjach pozasportowych lotników polskich, którzy deklarują różne doświadczenie z dziedziny sportu; Nasilenie lęku i agresywności młodzieży uprawiającej różne formy sztuk walki na tle grupy porównawczej; Preferowane przez młodzież wrocławską sposoby przeciwdziałania agresji fizycznej. Część VI: Kompetencje motoryczne i koordynacyjne osób przygotowanych do walki wręcz. Ocena przygotowania policjantek i policjantów do walki w starciu bezpośrednim; Związek umiejętności zadawania uderzeń stosowanych w samoobronie z wszechstronną sprawnością fizyczną; Ocena umiejętności bezpiecznego upadku z wszechstronną sprawnością fizyczną; Poziom zdolności zachowania równowagi dziewcząt uprawiających samoobronę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczanie statystyki na kierunku zarządzanie; Vyuka matematicko-statistickych medot na Slezke univerzite, Obchodnic podnikatelske fakulte v Karvine; Kodowanie a jakość klasyfikacji w modelu logitowym (na przykładzie badań klientów banku); Regresja krocząca jako jedna z procedur automatycznego wyboru zmiennych do modelu; Dostosowanie materiału statystycznego do wstępnej analizy struktury zbioru danych na przykładzie obserwacji procesów transportowych; Wykorzystanie wybranych metod statystycznej analizy wielowymiarowej w ocenie kondycji finansowo-ekonomicznej przedsiębiorstwa; Metody ilościowe wykorzystywane w badaniach marketingowych; Problematyka analizy statystycznej rozkładu cech charakterystycznych odcisków palców w kontekście systemu kryptografii biometrycznej; Zastosowanie metod ilościowych w ocenie stanu zdrowia; Wykrywanie anomalii w regułowych bazach wiedzy z wykorzystaniem macierzy incydencji; Pomiar ryzyka z zastosowaniem metodologii VaR; Statystyczna analiza danych finansowo-księgowych wybranych spółek na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie; Zastosowanie skal pomiarowych w badaniach ilościowych zjawisk ekonomicznych; Wykorzystanie skali stenowej w badaniu zależności cech jakościowych; Użytkownicy danych udostępnianych przez Internet. Analiza dla instytucji statystycznych; Empiryczne własności szeregów stóp zwrotu kursów wymiany na polskim rynku walutowym; Zastosowanie metody reprezentacyjnej prze doborze jednostek do monitorowania poboru energii elektrycznej; Komputer i elementy stochastyki w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Centralnej Biblioteki Wojskowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego ; nr 2(4))
Zawiera: Od Federalnej Biblioteki Wojskowej (FML) do Biblioteki Am Guisanplatz (BiG); Zarys organizacji i pracy Sztabu Naczelnego Wodza Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939-1946 i po demobilizacji PSZ; Zasoby biblioteczne i usługi informacyjne Biblioteki Głównej Akademii Obrony Narodowej; "Zbrojne torsy" - historia rzeźb pod budynkiem Centralnej Biblioteki Wojskowej; Ministerstwo Spraw Wojskowych - naczelny organ administracji wojskowej II Rzeczypospolitej. Część 1; Operacja antyterrorystyczna na Ukrainie jako przykład hybrydowego konfliktu asymetrycznego; Jeńcy wojenni z Armii Czerwonej w polskich obozach w latach 1919-1924; Funkcjonowanie bibliotek wojskowych w latach 1918-1939. Część 2. Organizacja pracy bibliotecznej; Funkcja edukacyjna archiwum - podstawy prawne i działalność na przykładzie Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim; Jeszcze raz o genezie powstania Bohdana Chmielnickiego. Zarys historii konfliktu; Wojna, jak ją widziałem; Okupacyjne wspomnienie wigilijne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.The academic Whiting process; 2. Researching and Writing; 3. Fundamentals and feedback; 4. Definition, vocabulary, and academic clarity; 5. Generalisations, facts and academic honesty; 6. Seeing ideas and sharing texts; 7. Descriptions, methods, and academic reality; 8. Results, discussion and academic relevance; 9. The whole academic text; 10. Creating the whole text.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1. Humanizm - odkrywanie osobowości nauczyciela-terapeuty, 2. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela, 3. Analiza transakcyjna - odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, 4. Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Szkoła i nauczyciel: Podmiotowość dziecka w edukacji jako kierunek demokratyzowania polskiej szkoły Obraz nauczyciela w percepcji uczniów. 2. Dojrzałość szkolna: Rodzinne uwarunkowania środowiskowe, a gotowość szkolna; Postawy prospołeczne dzieci 6-letnich elementem dojrzałości szkolnej; Nowa Podstawa Programowa a dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich. 3. Specjalne potrzeby edukacyjne: Analiza przyczyn specjalnych potrzeb edukacyjnych sześciolatków; Współpraca nauczyciela z logopedą jako czynnik wspomagającyterapię logopedyczną; Profilaktyka niepowodzeń szkolnych dzieci dotkniętych ubóstwem; Przygotowanie dzieci z trudnych środowisk wychowawczych do podjęcia obowiązku szkolnego; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom wychowywanym w warunkach pieczy zastępczej. 4. Rozwiązania metodyczne: Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci autystycznych – studium przypadku; Rola muzyki w psychofizycznym rozwoju sześciolatka; Wycieczka i jej miejsce w poznawaniu środowiska przyrodniczego przez dzieci 6-letnie; Edukacja zdrowotna, komunikacja międzyludzka, znaczenie emisji głosu, słuchu i mowy dla rodzica, nauczyciela i ucznia w doświadczeniu życia; Vplyv sociálnych determinantov na rozvoj kresťanskej osobnosti dieťaťa predškolského veku; Wpływ modelowania skryptowego na dysfunkcje osobowości u dzieci w świetle analizy transakcyjnej; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej