Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(43)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Palak Zofia
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Cyrańska Ewa
(2)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(2)
Koszczyc Tadeusz
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Wrona Leszek
(2)
Adamczyk Beata
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chrząszcz Agnieszka
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Fehler Włodzimierz
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Grabiński Tadeusz
(1)
Guz Sabina
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kałuża Dorota
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kowaleskie Jerzy T
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kusiak Jan
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Majewska Mirosława
(1)
Markiewicz Leon
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Opozda Danuta
(1)
Osik Danuta
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Sapijaszki Zofia
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Siwek Helena
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Surdyk Augustyn
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szyszko-Bohusz Andrzej
(1)
Topa Danuta
(1)
Walczak Marian
(1)
Wiśniewski Benard
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Zieliński Zbigniew E
(1)
Żbikowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
Nauczanie
(17)
Pedagogika
(10)
Nauczanie na odległość
(7)
Kształcenie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Szkolnictwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Internet
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko
(3)
Multimedia
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Edukacja medialna
(2)
Jakość życia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież głucha
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Andragogika
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bibliotekarze
(1)
Cierpienie
(1)
Demografia
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Historia
(1)
Holocaust
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Komparatystyka
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy specjlani
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Projekty
(1)
Przemoc
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(9)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Wywoływanie pożądanych zmian; R.1 Wychowywanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Rozwojowy wymiar konfliktów interpersonalnych wśród dzieci; Nauczyciel przedszkola wobec przeobrażeń edukacyjnych; Kompetencje współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkoły przyszłości; Koncepcje integracji klas I-III; Ukryty wymiar pytań nauczyciela; Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej - nowe oblicze edukacji jutra; Nauczanie języków obcych w klasach I-III w opinii uczestników procesu edukacyjnego; Nauczyciel w przedszkolu wychowawcą dziecka do życia w społeczeństwie wielokulturowym; Kaszëbsczé abecadło - jego funkcje w edukacji międzykulturowej; Miejsce i zadania wychowania patriotycznego w przedszkolnej edukacji jutra; Wybrane aspekty pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi w zakresie edukacji ekologicznej; R.2 Zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zajęcia pozalekcyjne w gimnazjach; Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjnym dopełnieniem edukacji szkolnej; Szkoła współczesna jako przestrzeń tworzenia kultury; Wiedza o teatrze jako składnik edukacji teatralnej młodzieży w szkole jutra; Rola kultury w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Arteterapia i muzykoterapia; ABC nauczyciela folklorysty; Edukacyjne aspekty czasu wolnego; Rodzic jako tutor wobec wyboru zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Edukacja nieformalna w formalnym nauczaniu szkolnym; R.3 Kultura fizyczna i nauki o niej: Turystyka szkolna - nowe perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole; Nowe formy i trendy turystyki światowej; Preferowanie formy aktywności ruchowej w świetle nowoczesnych wyzwań wychowania fizycznego; Podstawowe elementy kształcenia menedżerów sportowych; Miejsce kultury fizycznej i aktywności sportowej w resocjalizacji penitencjarnej; Najnowsze osiągnięcia technologii informacyjnej a turystyka - nowe wyzwania i możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim Kompetencje zawodowe nauczyciela - aspekty teoretyczne i empiryczne Kompetencje społeczne nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienie z badań) Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela Dydaktyka ogólna jako nauka o teoriach i praktykach systemów kształcenia Miejsce i rola podręczników elektronicznych w nowym systemie kształcenia Alternatywne kształcenie dzieci w młodszym wieku szkolnym Część IV. Nowe technologie i formy kształcenia Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych społecznych Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość Małgorzata Bartoszewicz E-learning jako forma wspomagania kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych WebQuest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentow kierunkow pedagogiczno-artystycznych Edukacja nauczyciela: przeszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia ................301 Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentow pedagogiki Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspakajaniu potrzeb uczniow zdolnych ..329 "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz wspołczesnej szkoły w opiniach studentow pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia Rozwoj i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra .... 367
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy; Czas na rozwój meta pedagogiki; Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych; Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych; 2. Humanizm i jego przemiany: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej; O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka; Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwie wiedzy; Nowa kultura uczenia się- ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie; Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?; 3. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra: Patriotyzm- tożsamość- człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra; Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu; "Czytanie miasta" jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie; 4. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?; Jan Paweł II- kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń; Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra; Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci; 5. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha; Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej; Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów; Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego; Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka; 6. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Kultura popularna a socjalizacja jednostki; Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci; Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny; Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców- edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?; 7. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra: Umysłowa inherencja znaczeń; Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum; Podmiotowość w polskiej szkole- szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?; 8. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej; Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym; Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic; 9. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin; Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny; Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Prognozowanie edukacji. Trendy w metodologii badań edukacji: Niezbędna modernizacji uniwersytetu; Niezbędne zmiany w polskiej edukacji; Edukacja jutra - szanse w edukacji wielokulturowej; Innowacje i eksperymenty pedagogiczne po transformacji ustrojowej w Polsce; Podstawy metodologiczne kształtowania myślenia kreatywnego osobowości w jej adaptacji do nowych warunków pracy; Triangulacja w pedagogicznych badaniach edukacji szkolnej; Ilościowe i jakościowe podejście w badaniach pedagogicznych. 2. Aksjologia i teleologia edukacji jutra: Społeczno-pedagogiczne zasady modernizacji szkoły wyższej; Wartości preferowane przez gimnazjalistów i ich nauczycieli; Turystyka jako miejsce doświadczenia aksjologicznego i upodmiotowienia człowieka. Implikacje koncepcji pedagogicznej opartej na filozofii tomistycznej; Aksjologiczne przestrzenie spotkania w edukacji; Podstawowy cel humanistycznego wychowania - szczęśliwy człowiek; Kodeks etyczny nauczyciela wychowania fizycznego w świadomości młodzieży akademickiej; Rola nauczyciela muzyki w rozwijaniu świata wartości dziecka; Kategoryczny walor kompromisu w refleksji. 3. Proces kształcenia i wychowania oraz jego uwarunkowania w aspekcie edukacji jutra: Użyteczność kompetencji matematyczno-fizycznych wyniesionych ze szkoły ponadgimnazjalnej w studiowaniu na uczelni technicznej; Przekonania a działania. Wybrane aspekty edukacyjne; Przestrzeganie praw ucznia wyrazem świadomości wartości dziecka; Demokratyzacja szkoły w perspektywie współpracy ze środowiskiem lokalnym; Przygotowanie do wyboru zawodu w kontekście przeobrażeń cywilizacyjnych; Równoległe formy aktywności edukacyjnej studentów pedagogiki; Moc sprawcza szkolnych pytań; Edukacja wobec zagrożeń bezpieczeństwa w szkole; Dlaczego dialog jest trudny? Próba diagnozy pedagogiczno-psychologicznej; Ekonomiczne aspekty zarządzania wydziałami uniwersytetów regionalnych; Edukacja ku mądrości w wiedzy kompetencji i doskonałości; Aksjologia kultury fizycznej na tle przemian społeczno-kulturowych XXI wieku. 4. Szkoła jutra: Wykorzystanie map umysłowych w ocenie struktur wiedzy studentów; Kompleksowe uczeie się jako wartość indywidualna i społeczna; Estetyzacja rzeczywistości jako (nie)oczywisty horyzont dla działań edukacyjnych; Kultura szkoły. Raport z badań; Public relations - moda czy konieczność w działalności współczesnych uczelni?; Nowoczesna szkoła oparta na podstawach naukowych, otwarta na współczesny świat i ludzi; "Odpowiednia" koncepcja grup przemysłowych wymaga nowej uwagi edukatorów polityki regionalnej; Kto kogo (kiedy) naucza? Relacje podmiotów w całożyciowej edukacji. 5. Wychowanie przedszkolne. Wczesnoszkolne, patriotyczne, obywatelskie i ekologiczne w perspektywie edukacji jutra: Wspieranie rozwoju myślenia twórczego uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Patriotyzm, integracja europejska i nauczycielski autorytet w opinii młodzieży; Kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej uczniów w klasach niższych; Aspekty ekologiczne prozy dziecięcej w kontekście edukacji jutra (rekonesans badawczy); Kierowanie kształceniem uczniów zdolnych i twórczych w klasach I-III; Lubelski eksperyment edukacyjny pod hasłem "kształtujemy tożsamość krajobrazu"; Pozwól działać, a zrozumiem - aktywność eksploracyjna dzieci w wieku przedszkolnym; Wykorzystanie analizy transakcyjnej w edukacji wczesnoszkolnej; Aktywizacja poznawcza najmłodszych uczniów - innowacje metodyczne i organizacyjne; Europejski patriotyzm w szkole jutra; Edukacja regionalna drogą kształtowania tożsamości kulturowej uczniów - szansa stracona?; Metody ruchowej ekspresji twórczej w pracy nauczyciela przedszkola; Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 14)
Cz.1 Oczekiwania. Cz.2 Oferty uczelni. Cz.3 Oferty bibliotek. 1. Konferencja Instytutu INIB UJ 2002: organizator dr hab. Maria Kocójowa /Uniwersytet Jagielloński. 2. Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I Podstawy teoretyczne reformy I etapu edukacji i badań osiągnięć uczniów w kształceniu zintegrowanym: 1. Ilościowe i jakościowe badania efektywności kształcenia szkolenego, 2. OECD na temat celów i standardów kształcenia, 3. Reforma programu kształcenia matematycznego w szkole podstawowej w Republice Czeskiej a możliwości nauczania zintegrowanego, 4. Podmiotowość dziecka w procesie edukacji począkowej - problemy teoretyczne i praktyczne, 5. Specyficzne problemy ewaluacji w edukacji zintegrowanej, 6. Interdyscyplinarny charakter przemian dokonujących się we współczesnej rzeczywistości, 7. Teoria B. Bersteina a wspólczesne programy kształcenia zintegrowanego,8. Integracja w edukacji w świetle nowych poglądów na zdolności człowieka, 9. Wartości kształcenia w oczekiwaniach społecznych. R. II Edukacja dzieci i stosowanie teorii pedagogcznej w praktyce szkolnej: 1. Zadania edukacyjne jako integratory czynności i wiedzy ucznia, 2. Programy szkolne - ich jakość w świetle standardów konstruowania, 3. Realizacja wspólczesnych koncepcji kształcenia w podręcznikach zintegrowanych, 4. Sprawozdanie z analizy podreczników zintehgrowanych: Wesoła Szkoła, Moja Szkoła, Z Ekoludkem w szkole, Już w szkole, 5. Sprawozdanie z analizy podreczników zintegrowanych Tęczowej Szkoły zorientowanych na rozwijanie myslenia matematycznego, 6. Integracja geometrii z przedmiotami nauczania w szkole podstawowej, 7. O nauczycielu i edukacji polonistycznej, 8. podręcznik kształcenia wczesnoszkolnego w teorii i praktyce edukacyjnej, 8. Rola mnemotechniki w nabywaniu wiedzy arbitralnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, 9. Teoretyczne założenia pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych a praktyka szkolna, 10. Edukacja medialna w kształceniu zintegrowanym, 11. Możliwość stymulacji rozwoju plastycznego dzieci w edukacji zintegrowanej, 12. Ksztalcenie zintegrowane a kształcenie integracyjne z udziałem dzieci niepełnoisprawnych umysłowo. R. III Efektywność kształcenia zintegrowanego - osiągnięcia uczniów, perspektywy dalszych reform: 1. Szanse i zagrożenia kształcenia zintegrowanego, 2. Umiejetność uczniów klasy trzeciej w świetle wspólczesnych celów kształcenia, 2.1 Wyniki badań uczniów klasy III testem OLImPIADA - analiza ilościowa i jakościowa, 2.2 Wyniki badań uczniów klasy III testem BÓBR - analiza ilościowa i jakościowa, 2.3 Wyniki badań uczniów klasy III TESTEM WYBORU - analiza ilościowa i jakościowa, 3. Efektywność zintegrowanego kształcenia matematycznego wspomaganego komputerem, 4. Kształcenie zintegrowane - sukces reform czy porażka uczniów?, 5. Nauczanie matematyki w klasach poczatkowych a wyniki uczniów po gimnazjum i w badaniach PISA, 6. Kompetencje uczniów 9-10-letnich w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, 7. Metody aktywizujące a efektywność ksztalcenia na etapie wczesnoszkolnym, 8. Efektywność kształcenia zintegrowanego w zakresie rozwijania samodzielności poznawczej uczniów. R. IV Współczesne tendencje zmian w oświacie i kształcenie nauczycieli do nowych zadań edukacyjnych: 1. Przyczynek do rozwaqzań nad głosem mówionym i śpiewanym w edukacji szkolnej, 2. Wspólczesne problemy edukacji historycznej w klasach początkowych, 3. Reforma oświaty na Śląsku w ocenie nadzowru pedagogicznego, 4. Aspiracje edukacyjne rodziców a osiągnięcia szkolne uczniów klas trzecich, 5. Czytelnictwo w kształceniu zintegrowanym, 6. Awans zawodowy nauczycieli nie tylko zintegrowanej eduklacji wczesnoszkolnej, 7. "Kosz i walizeczka", czyli o niektórych problemach edukacji wczesnoszkolnej, 8. Wyznaczniki przemian humanistycznej edukacji studentów (pedagogiczne i bawacze reminescencje), 9. Zawód nauczyciela jako rola społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Główne problemy i kontrowersje związane z kształceniem nauczycieli plastyki: 1. Artystyczne konteksty kształcenia nauczycieli plastyki: Dydaktyka artystyczna wobec dylematów sztuki współczesnej; Ekspresja- narodziny i zmierzch pojęcia; Zasady nowej orientacji wychowania przez sztukę (w realizacji Międzynarodowej Letniej Akademii InSEA); 2. Kierunki poszukiwania modelu kształcenia nauczycieli plastyki: W poszukiwaniu wyznaczników modelu nauczania plastyki; Edukacja plastyczna. Stan- kierunki zmian- założenia modelu kształcenia plastyków- pedagogów dla szkolnictwa powszechnego; Kształcenie nauczycieli do szkół powszechnych w zakresie rysunku w II Rzeczypospolitej. Założenia; Przygotowanie zawodowe nauczycieli w zakresie nauki rysunku w szkołach średnich ogólnokształcących w II Rzeczypospolitej; 3. Z badań nad podstawami i realizacją wychowania plastycznego: Wybrane aspekty psychologicznych podstaw wychowania plastycznego; Plastyka wczoraj i dziś; Analiza porównawcza obowiązującego programu plastyki i nowych podstaw programowych; 4. Z badań i doświadczeń w zakresie kształcenia nauczycieli plastyki: Nieobecność codzienności; Kariery zawodowe nauczycieli plastyki; Praktyki pedagogiczne, plenery, koła naukowe- jako istotne elementy kształcenia nauczycieli wychowania plastycznego; Kilka uwag o realizacji metodyki nauczania plastyki- w świetle doświadczeń własnych; 5. Głosy ekspertów zaproszonych do dyskusji panelowej nad modelem kształcenia nauczycieli plastyki: Artystyczna reforma; Model kształcenia nauczycieli wychowania plastycznego; Głos o kształceniu nauczycieli plastyki; Materiały przygotowane do dyskusji panelowej w dniu 29 października 1997 r.; Podstawy programowe plastyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Kultura Komunikacja / red. Waldemar Pfeiffer ; Instytut Logistyki Stosowanej UAM ; T.1-2)
Część I: Gra a sprawność językowa. Strategia ludyczna w glottodydaktyce; Po co nam luka informacyjna? Gry i zabawy w glottodydaktyce - z badań własnych; Kilka uwag o dydaktycznym potencjale gier językowych na przykładzie języka niemieckiego; Gra z tekstem, czyli o kształceniu literackim na lekcjach języka obcego; Gry i zabawy językowe w ramach lekcji języka niemieckiego na przykładzie podręcznika "Hier und da"; Wybrane gry językowe na lekcjach języka rosyjskiego; Rola gier i zabaw w nauczaniu dorosłych na przykładzie francuskiego języka specjalistycznego jako obcego; Zabawy interakcyjne w nauczaniu języków obcych; Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o Technice Gier Fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów; Piosenka w nauczaniu dzieci języka obcego - zabawa czy trudność? Część II: Gra a struktura języka. Gry językowe w esperanto: kilka uwag; Kontekst, fakt, działanie. Przydatność ramy kontekstowej gier w kształtowaniu i badaniu aktywności komunikacyjnej; Gra słów i obrazu w propagandzie komunistycznej na podstawie wybranych ilustracji z czasopisma "Szpilki" z lat 1946-1953. Część III: Gra a dyskurs literacki. Gra, fikcja, fantazmat; "Gra Endera" O.S. Carda, czyli życie jako gra albo gra jako życie; White Wolf - Black Dog. Metafikcja w RPG; Scenariusze narracyjnych gier fabularnych. Propozycja metody badawczej; Karciany świat "Przepowiedni Dżokera" Josteina Gaardera; Play-by-forum - inne oblicze gier fabularnych; Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej. Część IV: Gra a interakcja dydaktyczna. Rola metody gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w szkole podstawowej; Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego i literackiego; Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
1. O wiedzy pedagogicznej: Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna; Treści i źródła badan pedagogicznych; Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej; Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej - w procesie stawania się i bycia nauczycielem - epitafium. 2. Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy: Metodologia spod znaku x? a humanistyczna tożsamość pedagogiki; Poznawczy status danych jakościowych; Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu; Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej; Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji. 3. Praktyka tworzenia wiedzy: Kryteria waloryzacji praktyki badawczej - między inhibitacją metodologiczną a permisywnym toleratnyzmem; Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych - dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie; O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych; Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice. 4. Otwarcie dyskusji: W nawiązaniu do wystąpień - dyskusja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Osoba pedagoga - podstawowy problem edukacji muzycznej , Współczesność jako obecność tradycji . O czterech podejściach do tradycji muzycznej , Rozwój idei wychowania muzycznego w systemie edukacji ogólnokształcącej w świetle literatury , Percepcja muzyczna w polskiej myśli pedagogicznej II połowy XX wieku - próba syntezy , Muzyczna edukacja wielo - i międzykulturowa - zarys problematyki , Edukacja muzyczna w świetle oczekiwań szkoły powszechnej , Tradycja w nauczaniu przedmiotów humanistycznych i muzycznych na poziomie liceum ogólnokształcącego - treści , metody , cele , Programy dla gimnazjum - krótkie porównanie , Relacja z badań ankietowych nauczycieli zajęć muzycznych we wrocławskim szkolnictwie ogólnokształcącym , Muzyka jako medium w tworzeniu więzi międzyosobowych , O korespondencji sztuk raz jeszcze , Burza w szklance wody czyli rzecz o integracji sztuk w edukacji , Cele kształcenia muzycznego w zreformowanej szkole , Miejsce muzyki w integracji międzyprzedmiotowej w edukacji szkolnej , Współczesny warsztat nauczyciela muzyki , Edukacja muzyczna w dobie multimedialnego przekazu informacji , Perspektywy edukacji muzycznej wspieranej technologią informacyjną , Realizacja przedmiotu " muzyka " w szkolnych pracowniach komputerowych , Nowa technologia - szansa i zagrożenia dla muzyki , Indywidualne koncepcje uzdolnienia muzycznego wśród nauczycieli szkół muzycznych II stopnia , Teoretyczne podstawy muzycznej aktywności twórczej , Zagadnienia teoretyczne dotyczące pieśni ludowej jako fundamentu edukacji muzycznej , Edukacyjne funkcje szkolnego repertuaru pieśniowego ( na przykładzie klas IV - VI ogólnokształcącej szkoły podstawowej ) , Repertuar chórów szkolnych , " Śpiewający Wrocław " jako program edukacji chóralnej dzieci , Edukacja artystyczna w ramach " Poranków Muzycznych " dla dzieci , Zastosowanie wybranych ćwiczeń metody Emila Jaques - Dalcroze ' a w pracy nad głosem dziecka , Metody rytmiki Emila Jaques - Dalcroze ' a w kształceniu zintegrowanym , Orff - Schulwerk spojrzenie w przyszłość , Prezentacja wyników w pracy z dziećmi " klasy śpiewającej " - klasa Szkoły Podstawowej nr 1 w Katowicach , Wizualizacja kinestetyczna a płaszczyzny integrowania działań ekspresyjnych dziecka w wieku wczesnoszkolnym , Emocjonalność dziecka a jego funkcjonowanie podczas zajęć muzycznych w szkole ogólnokształcącej , Ujarzmić nie ujarzmione , czyli miejsce muzyki rozrywkowej w szkole XXI wieku , Technika wokalna XXI wieku : wykorzystanie tradycyjnej wiedzy w służbie nowych pojęć i potrzeb , Zarys życia muzycznego Słobockiej Ukrainy u schyłku wieku XX . Szkoły , indywidualności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informacja demograficzna jako problem dydaktyczny; 2. Podstawowa wiedza demograficzna maturzystów; 3. Świadomość demograficzna studentów niepublicznych szkół wyższych; 4. Kształcenie demografów w dwustopniowym systemie studiów w Akademii Ekonomicznej w Krakowie; 5. Demografia na kierunkach ekonomicznych szkół wyższych- po co?; 6. Demografia jako przedmiot w szkołach wyższych (na przykładzie badań nauczycieli akademickich i studentów); 7. Demografia jako przedmiot nauczania w opinii studentów socjologii UMCS; 8. Wiedza demograficzna w nauczaniu gerontologii społecznej; 9. Materiały pomocnicze w nauczaniu Demografii; 10. Demograficzne zasoby internetowe; 11. Czynnik demograficzny szansą rozwoju obszarów wiejskich; 12. Konsekwencje zmian demograficznych dla zaspakajania potrzeb zdrowotnych populacji; 13. Przestrzenne zróżnicowanie urodzeń na Pomorzu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek. Społeczeństwo. Polityka / red. nauk. Marek Jabłonowski ; T. 1)
Prezentacja holokaustu i dziejów Żydów w aktualnych podręcznikach historii.; Nauczanie o Holokauście - zalecenia programowe a praktyka szkolna; Edukacja o Holokauście w Instytucie Pamięci Narodowej. Współpraca między LXXXI Liceum Ogólnokształcącym przy ulicy Miłej w Warszawie i Oddziałowym Biurem Edukacji Publicznej IPN; Zagłada Żydów w dystrykcie warszawskim. Możliwości włączania wyników najnowszych badan naukowych do działań edukacyjnych; Działalność edukacyjna prowadzona w państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau; Doświadczenia Żydowskiego instytutu Historycznego w prowadzeniu kursów dla polskich i izraelskich nauczycieli; Miejsce i rola edukacji o holokauście w programie uniwersyteckiego nauczania o dziejach i kulturze Żydów polskich; Działalność edukacyjna w muzeum-Miejscu Pamięci w Bełżcu w świetle nauczania o Zagładzie; "Ścieżka holokaustowi" w nauczaniu interdyscyplinarnym w edukacji humanistycznej w wyższych szkołach niepublicznych Projekt Centrum Edukacji o Dziejach i Zagładzie Polskich Żydów przy Wyższej Szkole Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Społeczeństwo on-line. Nadzieje i rozczarowania. Dylematy społeczeństwa informacyjnego; Światopogląd społeczeństwa informacyjnego; Komunikowanie intrakulturowe w społeczeństwie informacyjnym: bariery i wyzwania; E-life czy a-life? Informatyzacja a stan anomii; Inteligencja emocjonalna w świecie off-line i on-line; Osobowość internauty; Internet a doświadczenia temporalne; E-pomoc. Uwarunkowania pomocniczości w Internecie; W poszukiwaniu psychologicznych mechanizmów problematycznego używania Internetu; E-handel książką. Rynek księgarski w Polsce w dobie ekspansji globalnej gospodarki internetowej; Rozdział 2: Internet a przyszłość komunikowania. Internet a nowe tendencje w dziedzinie komunikowania masowego; Komunikacja społeczna w sieci a interakcje off-line; Czy możliwa jest modlitwa przez Internet? Nieważne jak pytasz: cechy zaproszenia a skłonność do udziału w ankiecie internetowej; Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym; Dzienniki drukowane w wersji on-line - apokalipsa czy zbawienie dla prasy codziennej? Internet jako narzędzie komunikowania się firm; Koncepcja komunikacji z wykorzystaniem środowiska 3D; Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej administracji elektronicznej; Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną; E-voting jako jeden z elementów elektronicznej demokracji na przykładzie Estonii. Rozdział 3: Kultura, język, obyczaje Internetu. Internet jako szansa dla kultury wolnej; Dynamika kreacji. Technologiczna determinanta procesów wymiany symbolicznej a socjodynamika kultury Abrahama Molesa; Wizerunek polskich tradycjonalistów katolickich w Internecie; Tradycja i nowoczesność. Islam w Internecie. Analiza polskojęzycznych stron internetowych; Między tradycją a nowoczesnością. O powieści hipertekstowej z odwołaniem do "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; "Komentowanie obowiązkowe" - o wybranych aspektach funkcjonowania komentarzy internetowych; Kultura prowadzenia sporów na forum internetowym; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej zbudowanej na podstawie nazwiska. Rozwiązania szczegółowe; Dlaczego gry typu MMORPG stają się coraz bardziej popularne? Rozdział 4: Edukacja W/I przez Internet. System internetowego wspomagania edukacji; E-learning - edukacja na odległość; Internet jako źródło informacji w nauczaniu blokowym; Internet sojusznikiem działań przybliżających tematykę niepełnosprawności; Szkolny portal internetowy w komunikacji szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym; Kompetencje medialne nauczycieli języków obcych; Nauczanie przez Internet na przykładzie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Rozdział 5: Technologie i zastosowanie Internetu. Zastosowanie Internetu w marketingu bankowym; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego; Integralność referencyjna w dokumentach XML zorientowanych na dane; Analiza wydajności serwerów FTP w środowisku Windows; Hurtownie danych i Internet; Zastosowanie symulacji komputerowej przy użyciu javy w rozwoju dynamicznych procesów technologicznych na przykładzie drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody z tłumieniem liniowym; E-advertising jako jedno z rozwiązań internetowego biznesu; Internet jako instrument bankowości elektronicznej; XBRL w modelowaniu danych finansowych; Kryptografia w Internecie; Wizualizacja informacji z wykorzystaniem pamięci holograficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej