Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(60)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(50)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Łuszczuk Władysława
(4)
Karpińska Anna
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Geryk Marcin
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Widelak Dariusz
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Akademia Podlaska
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Buchelt Beata
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Adam
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Habura Miłosz
(1)
Herman Ewa
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Hyla Marek
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kaźmierczyk Andrzej
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimiuk Ewa
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Komorowska Alina
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowska Irena
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Królica Maria
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kumala Regina
(1)
Kłoda Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majzner Rafał
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Mischke Herzy
(1)
Miś Alicja
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Nauczanie
(30)
Nauczyciele
(16)
Efektywność nauczania
(15)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Kształcenie
(13)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Oceny szkolne
(6)
Szkolnictwo
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie
(5)
Jakość kształcenia
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika
(4)
Edukacja medialna
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Samokształcenie
(3)
Wychowanie
(3)
Czas wolny od pracy
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Język
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wartość
(2)
Badania naukowe
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Ewaluacja
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Finanse
(1)
Gimnazja
(1)
Globalizacja
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- Polska
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Język a kultura
(1)
Języki
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konto -- podręcznik akademicki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kształcenie ustawiczne -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Multimedia -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie -- efektywność -- szkoły wyższe -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Nauczanie na odległość -- szkoły wyższe -- Polska
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 515)
1. Edukacja a gospodarka i oszczędności prywatne, 2. Podstawowe założenia koncepcji edukacyjnych kont osobistych: prymat innowacyjności brytyjskiej, 3. Omówienie wyników raportu badawczego DfES dotyczącego oceny działania brytyjskiego systemu EKO, 4. Eksperymentalny program EKO w Pensylwanii (USA)-1999 r., 5. Projekt EKO dla pracowników instytucji rządu federalnego w USA (1999-2001), 6. Projekt wprowadzenia EKO w Szwecji: raport komisarza rządu szwedzkiego z grudnia 2000 r., 7. Koncepcja edukacyjnych kont osobistych w świetle opinii polskich "interesariuszy" EKO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I Podstawy teoretyczne reformy I etapu edukacji i badań osiągnięć uczniów w kształceniu zintegrowanym: 1. Ilościowe i jakościowe badania efektywności kształcenia szkolenego, 2. OECD na temat celów i standardów kształcenia, 3. Reforma programu kształcenia matematycznego w szkole podstawowej w Republice Czeskiej a możliwości nauczania zintegrowanego, 4. Podmiotowość dziecka w procesie edukacji począkowej - problemy teoretyczne i praktyczne, 5. Specyficzne problemy ewaluacji w edukacji zintegrowanej, 6. Interdyscyplinarny charakter przemian dokonujących się we współczesnej rzeczywistości, 7. Teoria B. Bersteina a wspólczesne programy kształcenia zintegrowanego,8. Integracja w edukacji w świetle nowych poglądów na zdolności człowieka, 9. Wartości kształcenia w oczekiwaniach społecznych. R. II Edukacja dzieci i stosowanie teorii pedagogcznej w praktyce szkolnej: 1. Zadania edukacyjne jako integratory czynności i wiedzy ucznia, 2. Programy szkolne - ich jakość w świetle standardów konstruowania, 3. Realizacja wspólczesnych koncepcji kształcenia w podręcznikach zintegrowanych, 4. Sprawozdanie z analizy podreczników zintehgrowanych: Wesoła Szkoła, Moja Szkoła, Z Ekoludkem w szkole, Już w szkole, 5. Sprawozdanie z analizy podreczników zintegrowanych Tęczowej Szkoły zorientowanych na rozwijanie myslenia matematycznego, 6. Integracja geometrii z przedmiotami nauczania w szkole podstawowej, 7. O nauczycielu i edukacji polonistycznej, 8. podręcznik kształcenia wczesnoszkolnego w teorii i praktyce edukacyjnej, 8. Rola mnemotechniki w nabywaniu wiedzy arbitralnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, 9. Teoretyczne założenia pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych a praktyka szkolna, 10. Edukacja medialna w kształceniu zintegrowanym, 11. Możliwość stymulacji rozwoju plastycznego dzieci w edukacji zintegrowanej, 12. Ksztalcenie zintegrowane a kształcenie integracyjne z udziałem dzieci niepełnoisprawnych umysłowo. R. III Efektywność kształcenia zintegrowanego - osiągnięcia uczniów, perspektywy dalszych reform: 1. Szanse i zagrożenia kształcenia zintegrowanego, 2. Umiejetność uczniów klasy trzeciej w świetle wspólczesnych celów kształcenia, 2.1 Wyniki badań uczniów klasy III testem OLImPIADA - analiza ilościowa i jakościowa, 2.2 Wyniki badań uczniów klasy III testem BÓBR - analiza ilościowa i jakościowa, 2.3 Wyniki badań uczniów klasy III TESTEM WYBORU - analiza ilościowa i jakościowa, 3. Efektywność zintegrowanego kształcenia matematycznego wspomaganego komputerem, 4. Kształcenie zintegrowane - sukces reform czy porażka uczniów?, 5. Nauczanie matematyki w klasach poczatkowych a wyniki uczniów po gimnazjum i w badaniach PISA, 6. Kompetencje uczniów 9-10-letnich w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, 7. Metody aktywizujące a efektywność ksztalcenia na etapie wczesnoszkolnym, 8. Efektywność kształcenia zintegrowanego w zakresie rozwijania samodzielności poznawczej uczniów. R. IV Współczesne tendencje zmian w oświacie i kształcenie nauczycieli do nowych zadań edukacyjnych: 1. Przyczynek do rozwaqzań nad głosem mówionym i śpiewanym w edukacji szkolnej, 2. Wspólczesne problemy edukacji historycznej w klasach początkowych, 3. Reforma oświaty na Śląsku w ocenie nadzowru pedagogicznego, 4. Aspiracje edukacyjne rodziców a osiągnięcia szkolne uczniów klas trzecich, 5. Czytelnictwo w kształceniu zintegrowanym, 6. Awans zawodowy nauczycieli nie tylko zintegrowanej eduklacji wczesnoszkolnej, 7. "Kosz i walizeczka", czyli o niektórych problemach edukacji wczesnoszkolnej, 8. Wyznaczniki przemian humanistycznej edukacji studentów (pedagogiczne i bawacze reminescencje), 9. Zawód nauczyciela jako rola społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza: Recepcja idei i ewaluacji i jej źródła w polu praktyki edukacyjnej: Wprowadzenie; 1. Istota pojęcia „ewaluacja”; 2. Praktykowanie ewaluacji poza teorią - teoria na usługach praktyki ewaluacyjnej; 3. Ewaluacja edukacyjna - w drodze do autoewaluacji (ewaluacji wewnętrznej); 4. Zmiana systemu nadzoru pedagogicznego w Polsce; 5. Nieoczywiste potencjały ewaluacji wewnętrznej; 6. Nauczyciele ewaluatorami – nowa rola czy nowa scena? 7. Zespoły ewaluacyjne. Część Druga: Konceptualizacja projektu badawczego: 1. Teoria społecznych światów Anselma Straussa jako perspektywa teoretyczna; 2. Cele, przedmiot, problematyka badań; 3. złożona natura przedmiotu badań a procedura analityczna badawcza; 4. temporalne ramy doboru próby celowej do badań. Część 3: Społeczne światy szkolnych ewaluatorów: Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie podstawowe; 2. Subświaty ewaluacji – proces segmentacji; 3 Proces legitymizacji ewaluacji w zróżnicowanych perspektywach temporalnych cztery profile evaluatorów – Areny sporu; 5. Proces „ stawania się” ewaluatorem. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości uniwersytetu w społeczeństwie uczącym się, 2. Proces i wyniki ksztacłenia uniwersyteckiego, 3. Uczestnicy procesu ksztacłenia uniwrsyteckiego, 4. Jakość ksztacłenia uniwersyteckiego - podstawy teoretyczne i pojęcie, 5. Uwarunkowania jakości ksztacłenia w uniwersytecie, 6. Ewaluacja efektów ksztacłenia i akredytacja, 7. Doskonalenie procesu dydaktycznego i podnoszenie jakości ksztacłenia uniwersyteckiego - propozycja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
Część I: Umiejętności komunikacyjne nauczyciela akademickiego w różnorodnych kontekstach. Pułapki komunikacyjne związane z treścią, procesem i cechami nadawcy w relacjach akademickich; Komunikacja społeczna - refleksje pedagoga na przełomie wieków; Osobowość nauczyciela akademickiego w perspektywie jego kompetencji; Autentyczność ludzi nauki a autentyzm wyznawanych przez nich wartości; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela-uczonego; Rozwijanie kompetencji społecznych nauczyciela akademickiego; Socjolingwistyczne determinanty kompetencji i sprawności komunikacyjnej nauczycieli akademickich; Wieloaspektowość kompetencyjna nauczyciela w komunikowaniu interpersonalnym (przegląd teorii); Teoretyczne implikacje koncepcji człowieka założonej w proksemice i ich wpływ na proksemiczne strategie komunikowania w sytuacjach edukacji; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela i ich przejawy w procesie kształcenia w szkole wyższej; Od kompetencji komunikacyjnych nauczyciela akademickiego ku edukacji dialogowej; Kompetencje nauczyciela akademickiego XXI wieku. Część II: Działania komunikacyjne nauczyciela w interakcjach edukacyjnych. Komunikacja interpersonalna a podmiotowość kształcenia wyższego; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opiniach studentów animacji kultury; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w kontaktach interpersonalnych ze studentami; O kompetencjach zawodowych nauczycieli akademickich w sondażu studentek i studentów krakowskiej AWF; Bariery komunikacyjne w procesie badań empirycznych; Komunikowanie jako obszar autoedukacji studentów; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych przyszłych nauczycieli; Wypalenie zawodowe jako determinant zaburzonej kompetencji interpersonalnej; Przeniesienie jako przeszkoda komunikacyjna w dyskursie edukacyjnym; Wirtualne komunikowanie się jako element przygotowania zawodowego nauczycieli; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w świetle informacji zwrotnej od studentów; Ocena kompetencji komunikacyjnych kandydatów na studentów pedagogiki, jako forma kreowania nauczyciela przyjaznego uczniowi; Znaczenie technik autoprezencyjnych w komunikacji społecznej nauczycieli języków obcych; Konflikt relacji a niewerbalna komunikacja nauczyciela z uczniami; Treść dowcipów a ocena ich zabawności w odniesieniu do komunikowania; Komunikacja w edukacji i relacjach lekarz-pacjent, błędy i możliwości; Komunikowanie społeczne w edukacji - doniesienie z prowadzenia zajęć fakultatywnych; Zamiast zakończenia - materiał do przemyślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego właśnie taki projekt?; Szkoły w Projekcie; Zajęcia pozalekcyjne w rozwijaniu kompetencji kluczowych; Wycieczki; Olimpiady; Festiwale projektów; Rozwijanie kompetencji matematyczno-techniczno-przyrodniczych; Cykliczne warsztaty dla nauczycieli; Realizacja Projektu w Szkole Podstawowej im. 11 Listopada 1918 Roku w Domanicach Kolonii; "Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
1. Warunki kształcenie, 2. Osiągnięcia szkolne, 3. Problemy wychowawcze, 4. Zmiany w szkołach: opinie nauczycieli, 4. Zmiany w szkołach: opinie gimnazjalistów, 5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel obec reformy systemu eduakcji, 2. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji edukacji nauczycieli, 3. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli, 4. Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie, 5. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia, 6. Psychologiczne kompetencje w szkole, 7. Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki, 8. Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Saczu w latach 1959-2002, 9. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu, 10. Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintgrowanego, 11. Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów, 12. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli, 13. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, 14. Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne, 15. Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela, 16. Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli, 17. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Postawowej w Męcinie, 18. Zaintersowania badwcze studnetów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tytułów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.170)
1. Ku szkole uczącej, wychowującej, dobrze zorganizowanej - wprowadzenie, 2. Zarządzanie oświatą, 3. Jakość pracy w szkole, 4. Międzynarodowe programy edukacyjne i operacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Bez(za)radny nauczyciel na drogach i bezdrożach współczesności - rozważania o kruchej tożsamości i racjonalnej nadziei; 2. Nie(łatwa) sztuka oswajania pedagogiki (nauczyciel miedzy tym, co można, a czego nie udaje się zmienić); 3. Między poczuciem braku a możliwością. O konieczności budowania pedagogiki nadziei; 4. Odwaga i trud bycia profesjonalnym nauczycielem w postmodernistycznej rzeczywistości edukacyjnej; Rola nauczyciela "w szkole dla wszystkich dzieci" (uwagi o integracji); Agresja w szkole. Analiza czynników zewnątrz- i wewnątrzszkolnych w genezie jej rozwoju; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w obecnej rzeczywistości; Bycie "nauczycielem wszystkich uczniów" - czy zadanie (nie)realne?; Stereotyp nauczyciela w świadomości młodzieży (na podstawie badań przeprowadzonych w Środkowopomorskim Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Tadeusza Kotarbińskiego w Słupsku); wybrane konteksty tożsamościowego dyskursu we współczesnej pedeutologii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Synergia edukacji humanistycznej i artystycznej; Uwagi o aksjologicznych i antropologicznych podstawach relacji podmiotów w procesie edukacji; Ambiwalencja i asymetria uspójnienia wartości edukowanych i edukacyjnych. Teoretyczne założenia, praktyczne implikacje; Kompetencje aksjologiczne nauczyciela-wychowawcy; Tworzenie sytuacji aksjologicznych w przestrzeni edukacyjnej; Zadania nauczyciela w kształtowaniu kultury estetycznej uczniów; Inteligencja emocjonalna w edukacji integracyjnej; Cele wychowania jako przestrzeń porozumienia aksjologicznego nauczycieli i rodziców; Zastosowanie multimediów w edukacji humanistycznej; Wykorzystanie technologii informacyjnej w programach stymulujących i wspierających rozwój uczniów; Kompetencje nauczycieli języka polskiego szkół podstawowych w zakresie rozpoznawania wartości estetycznych i nadestetycznych; Wiedza gimnazjalnych nauczycieli polonistów o wartościach i celach edukacji humanistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przestrzeń możliwości, czyli teoretyczne przesłanki oceniania osiągnięć uczniów ; 2. Przestrzeń regulacji i sprzeczności, czyli w stronę nauczycielskich praktyk oceniania ; 3. Przestrzeń oceniania poza standardami, czyli drugi układ wymagań programowych ; 4. Niepowodzenia szkolne uczniów jako kontekst oceniania poza standardami ; 5. Metodologia badań własnych ; 6. Rezultaty badań własnych ; 7. Interpretacja wyników własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I. Znaczenie oceny efektywności szkoleń 1. Cele oceny efektywności szkoleń 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń Cz. II Ocena efektywności szkoleń 4. Modele szkolenia 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych 6. Etapy procesu uczenia się 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym Cz. III. Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań 11. Zmiana efektywności organizacji 12. Kalkulacja kosztów szkoleń 13. Bibliografia 14. Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej