Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1052)
IBUK Libra
(36)
ebookpoint BIBLIO
(16)
Forma i typ
Książki
(1029)
Publikacje dydaktyczne
(113)
E-booki
(52)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje naukowe
(41)
Czasopisma
(17)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(813)
dostępne
(453)
nieokreślona
(20)
wypożyczone
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(472)
Czytelnia
(832)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(42)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(38)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(31)
Faliszewska Jolanta
(31)
Obara Małgorzata
(21)
Misiorowska Ewa
(19)
Bielenica Krystyna
(17)
Bura Maria
(17)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Kwil Małgorzata
(17)
Stępień Barbara
(17)
Szymańska Maria Alicja
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Dobrowolska Hanna
(15)
Drzycimska Bożena
(15)
Hanisz Jadwiga
(15)
Petkowicz Helena
(15)
Gepert Bożena
(14)
Konieczna Anna
(14)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(13)
Dymarska Jolanta
(11)
Kamińska Agnieszka
(11)
Karpińska Renata
(11)
Kubik Monika
(11)
Nadarzyńska Beata
(11)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(10)
Dominiczak Dorota
(10)
Kamiński Rafał
(10)
Pawlak Mirosław
(10)
Karpińska Anna
(9)
Kołaczyńska Marzena
(9)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(9)
Białobrzeska Joanna
(8)
Guzowska Marta
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Siemieniecki Bronisław
(8)
Skwark Dorota
(8)
Watcyn-Jones Peter (1944- )
(8)
Łukasik Stanisław
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Howard-Williams Deirdre
(7)
Krukowska Małgorzata
(7)
Morańska Danuta (1963- )
(7)
Muchacka Bożena
(7)
Nowak Zyta
(7)
Wasilewska Krystyna
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Banasiak Agnieszka
(6)
Burdzińska Agnieszka
(6)
Derlatka Małgorzata
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Juszczyk Stanisław
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Lewandowski Marek
(6)
Markiewicz-Patkowska Julita
(6)
Matusek Beata (1975- )
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Musiał Emilia
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Łuszczuk Władysława
(6)
Bartczak Agnieszka
(5)
Bereźnicki Franciszek
(5)
Burakowska Elżbieta (nauczycielka)
(5)
Case Doug
(5)
Czesuch Jolanta
(5)
Czyż Stanisław
(5)
Garstka Anna
(5)
Grabowski Andrzej Marek
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Guła-Kubiszewska Halina
(5)
Jakubowicz-Bryx Anna
(5)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Koman Dorota
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Królik Anna
(5)
Kupisiewicz Czesław
(5)
Lankiewicz Bogusława
(5)
Lenartowicz Maria
(5)
Lib Waldemar
(5)
Lisicki Michał
(5)
Macioszek Anna
(5)
Moroz Henryk
(5)
Piekarski Jacek
(5)
Plieth-Kalinowska Izabela
(5)
Skura Małgorzata
(5)
Stanecka Zofia
(5)
Starościak Wojciech
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Walat Wojciech
(5)
Widawski Krzysztof
(5)
Wrońska Marta
(5)
Zabrzewska Ewa
(5)
Zdrajkowska Marta
(5)
Adamek Irena
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(327)
2000 - 2009
(645)
1990 - 1999
(80)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(48)
Kraj wydania
Polska
(1012)
Wielka Brytania
(35)
Niemcy
(21)
nieznany (d)
(11)
nieznany (f)
(7)
Kiribati
(7)
nieznany (us)
(7)
Włochy
(2)
nieznany (cs)
(1)
Węgry
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(1033)
angielski
(45)
niemiecki
(26)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(10)
Szkoły specjalne
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(300)
Nauczanie
(213)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Język angielski
(86)
Nauczyciele
(86)
Nauczanie języków obcych
(77)
Nauczanie na odległość
(67)
Pedagogika
(65)
Kształcenie
(62)
Internet
(53)
Wychowanie przedszkolne
(53)
Szkolnictwo
(50)
Szkolnictwo wyższe
(48)
Język niemiecki
(43)
Matematyka
(41)
Programy nauczania
(36)
Pedagogika specjalna
(35)
Uczenie się
(35)
Dziecko
(33)
Komputery
(33)
Społeczeństwo informacyjne
(33)
Multimedia
(32)
Wychowanie
(32)
Pomoce dydaktyczne
(31)
Edukacja medialna
(29)
Metody nauczania
(27)
Uczniowie
(26)
Informatyka
(23)
Myślenie twórcze
(21)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Oświata
(21)
Nauczanie dorosłych
(20)
Języki
(18)
Studenci
(18)
Niepełnosprawni
(17)
Oświata dorosłych
(17)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Efektywność nauczania
(16)
Niepowodzenia szkolne
(16)
Środki masowego przekazu
(14)
Innowacje
(13)
Kształcenie ustawiczne
(13)
Kultura
(13)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(13)
Nauczyciele akademiccy
(13)
Język polski
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Wychowanie fizyczne
(12)
Język handlu i biznesu
(11)
Komunikacja społeczna
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Dziecko zdolne
(10)
Gramatyka
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Oceny szkolne
(10)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Samokształcenie
(10)
Wycinanki
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Edukacja
(9)
Edukacja ekologiczna
(9)
Gry edukacyjne
(9)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(9)
Ludzie starzy
(9)
Młodzież
(9)
Pedagogika medialna
(9)
Rodzice
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Twórczość
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Język francuski
(8)
Kadry
(8)
Mentoring
(8)
Sztuka
(8)
Zawód
(8)
Dziecko głuche
(7)
Gry i zabawy
(7)
Język
(7)
Osobowość
(7)
Wartość
(7)
Wychowanie do wartości
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Zarządzanie
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Dziecko trudne
(6)
Edukacja regionalna
(6)
Jakość kształcenia
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Muzyka
(6)
Muzykoterapia
(6)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Programy edukacyjne (informat.)
(6)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
1989-
(14)
1989-2000
(11)
1901-2000
(9)
1901-
(7)
2001-0
(7)
1801-
(5)
1701-
(4)
1601-
(3)
1401-
(2)
1501-
(2)
1801-1900
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1945-1989
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Europa
(5)
Wielka Brytania
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Grecja
(2)
Irlandia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(93)
Podręcznik
(76)
Materiały pomocnicze
(60)
Praca zbiorowa
(45)
Opracowanie
(30)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(13)
Poradnik
(13)
Scenariusz zajęć
(13)
Karty pracy ucznia
(11)
Materiały konferencyjne
(9)
Monografia
(9)
Raport z badań
(5)
Sprawdziany i testy
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Artykuły
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dramat amerykański
(1)
Fantasy
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura angielska
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Program nauczania
(1)
Rap
(1)
Rozmówki
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wypisy
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(223)
Językoznawstwo
(76)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Psychologia
(13)
Matematyka
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Medycyna i zdrowie
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Zarządzanie i marketing
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Filozofia i etyka
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Nauka i badania
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Religia i duchowość
(3)
Historia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
1104 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W podręczniku omówiono podstawowe narzędzia i metodykę prowadzenia edukacji zdalnej na poziomie szkoły wyższej. Zawarto wiele praktycznych porad metodycznych i technicznych przydatnych w codziennej praktyce nauczyciela pracującego online.

Pracę otwiera próba zdefiniowania pojęcia e-learningu, jego ewolucji w ostatnich latach, określenia roli nauczyciela, jego zadań i nowych obowiązków związanych z pracą w przestrzeni wirtualnej. Autor skupia się na przedstawieniu platformy Moodle – narzędzia wykorzystywanego do nauczania online na Politechnice Częstochowskiej, jednak taki wybór narzędzia nie ogranicza w żaden sposób odbioru treści, ponieważ większość zadań może być wykonana na dowolnej platformie do nauczania online, co decyduje o uniwersalności przedstawianych treści.

Dokładnie zostały omówione zasady tworzenia kursu e-learningowego, jakie elementy musi zawierać, jak ustawić wirtualny pokój, w jaki sposób udostępniać dokumenty, przygotowywać prezentacje czy zarządzać uczestnikami kursu. Wiele miejsca poświęcono na przedstawienie narzędzi Moodle – zasobów i aktywności. Czytelnik poznaje problemy związane z budowaniem arkusza ocen, prowadzeniem konsultacji, zaliczeń czy egzaminów. Omówiono po kolei, jak utworzyć kurs, zapisać do niego studentów, osiągnąć zakładane cele dydaktyczne i metodyczne. Pracę kończy propozycja modelu e-learningu akademickiego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Monografia jest zbiorem artykułów poświęconych zagadnieniom współczesnej glottodydaktyki mających związek z wielojęzycznością, kształtowaniem kompetencji językowych w zakresie kilku języków oraz rozwijaniem kompetencji interkulturowej komunikacji. Zawarte w tomie analizy dotyczą zagadnień związanych z kompetencjami osoby wielojęzycznej, w szczególności jako osoby uczącej się, jej świadomości interkulturowej, efektywnej komunikacji, mobilności, realizacji życiowych celów. Podejmowana jest również problematyka nauczania wielojęzycznego, czynników determinujących powodzenie w realizacji efektów kształcenia, metod i materiałów dydaktycznych stosowanych w wielojęzycznej klasie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, ale też nauczycieli matematyki oraz innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. W każdym z nich przedstawiono także kwestię wykorzystania na lekcjach matematycznego oprogramowania, informacje o grach związanych z poruszaną tematyką czy o „gadżetach” matematycznych. Zaprezentowano również uwagi na temat ważnych, szczególnie na studiach i w pierwszych latach pracy w szkole, dokumentów, tzn. scenariusza i konspektu. Wybór tematów jest mocno związany z Podstawą Programową Matematyki (PPM) wytyczającą główne kierunki edukacji matematycznej w szkole. W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej skonstruowane tak, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z różnych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki. Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji”. Można je wykorzystać jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami praktycznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych itp. Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Cesarstwo karolińskie - pierwsza próba zjednoczenia Zachodu, 2. Przełom, 3. Wspólnoty, 4. Humanizm chrześcijański, 5. Edukacja dla wszystkich, 6. Państwa, 7. Polska i Rzeczpospolita Obojga Narodów w Rzeczypospolitej chrześcijańskiej, 8. Od Rzeczypospolitej chrześcijańskiej do Europy, 9. Miejsce chrześcijaństwa i chrześcijańskiego dziedzictwa w Europie w stuleciach XVIII-XXI, Epilo : dzisiaj i jutro Europy. Refleksje historyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Recenzowanym tomem mogą być zainteresowani badacze zajmujący się zagadnieniami z zakresu italianistyki, studenci i doktoranci filologii włoskiej, a także wszyscy pasjonaci języka włoskiego.

Il volume recensito puo interessare sia studiosi italianisti, sia studenti e dottorandi d'italianistica, come anche tutti gli appassionati della lingua italiana.

DR HAB. PROF. UMK KAROL KARP

Obszar badań italianistycznych jest dość skromnie prezentowany i promowany w Polsce [...], dlatego też należy podkreślić znaczenie serii ItaliAMO, dzięki której mogą wypowiedzieć się zarówno młodzi italianiści, jak i badacze bardziej doświadczeni.

Il campo delle ricerche italianistiche e rappresentato e promosso in Polonia piuttosto modestamente [...], percio bisogna sottolineare il significato della serie ItaliAMO, che da voce sia agli italianisti giovani sia agli studiosi con gia piu esperienza.

DR HAB. PROF. UMK MARTA KALISKA

Teksty są niezwykle ciekawe, bogate w treść, oparte na badaniach i odkryciach autorów, których celem było pogłębienie i promowanie wiedzy o wy branych aspektach włoskiej kultury, począwszy od tradycji artystycznych po twórczość wielkich pisarzy z przeszłości.

I testi sono estremamente interessanti, ricchi di contenuto, basati sulle ricerche e scoperte degli autori, il cui obiettivo era quello di approfondire e diffondere il sapere su determinati aspetti della cultura italiana, dalle tradizioni artistiche alla pro duzione dei grandi scrittori del passato.

DR HAB. PROF. UG DOROTA KARWACKA-PASTOR

Zaprezentowane w monografii artykuły, zarówno językoznawcze, literaturoznawcze jak i kulturoznawcze, ukazują niewątpliwie naukową i osobistą pasję związaną z odkrywaniem zjawisk w języku i kulturze włoskiej w kontekście akademickim, a także pozaakademickim.

Gli articoli presentati nel volume, che si estendono da argomenti di linguistica a temi di letteratura, mostrano senza dubbio una passione scientifica e personale per la scoperta dei fenomeni legati alla lingua e alla cultura italiana, nel contesto accademico e non accademico.

DR DOMINIKA DYKTA

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta jest przewodnikiem po dziedzinie znanej jako edukacja muzyczna, prowadzona w sposób umożliwiający zrozumienie, na czym polega audiacja. Przedstawiono tu różne modele zachowania, które są możliwe do stworzenia w procesie uczenia się muzyki poprzez audiację. Jest to podejście praktyczne, dające znaczące rezultaty i znajdujące zastosowanie w różnych formach muzycznej aktywności. Autorka nawiązuje nie tylko do założeń teorii uczenia się muzyki, ale także do wieloletnich doświadczeń różnych badaczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Potencjalnymi odbiorcami będą czytelnicy zainteresowani rolą nowoczesnych technologii cyfrowych w dydaktyce języków obcych, a więc nauczyciele, autorzy programów nauczania oraz podręczników i materiałów uzupełniających, studenci neofilologii, a także osoby samodzielnie uczące się języków z udziałem mediów mobilnych, np. autodydaktycy.

Należy podkreślić, iż autorowi udało się skutecznie połączyć dwie funkcje omawianej publikacji - słownika i podręcznika. Syntezę tę umożliwiła mu bardzo dobra orientacja w materii cyfrowej i neofilologicznej.

Z recenzji prof. dr. hab. Jana Majera

Publikację oceniam jako wartościową i potrzebną. Autor porządkuje w niej dziedzinę, w przejrzysty sposób wyjaśnia pojęcia oraz instruuje, jak używać narzędzi cyfrowych.

Z recenzji prof. dr hab. Anny Turuli

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:
- wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość;
- poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne;
- budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu.
Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela.

Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065

Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej