Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(19)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Godawa Grzegorz
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kasica Alicja
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kranc Michał
(1)
Krans Michał
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Majzner Rafał
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Reddy Linda A
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Skorny Zbigniew (1926-2012)
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wrona Leszek
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zabielska Jolanta
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(11)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Metody wychowawcze
(19)
Wychowanie
(6)
Pedagogika
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kształcenie
(2)
Mentoring
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Osobowość
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjalizacja
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Ból
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
E-learning
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fonoholizm
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
HIV
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kibice
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Leczenie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nieśmiałość
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odchudzanie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna -- metody
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 2. Metoda Ruchu Rozwijającego - od teorii do praktyki; 3. Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego; 4. Badania prowadzone w Wielkiej Brytanii; 5. Zastosowanie Metody Ruchu Rozwijającego we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka; 6. Efektywność Metody Ruchu Rozwijającego w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; 7. Skuteczność Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dziećmi z innymi zaburzeniami rozwoju; 8. Korzyści z udziału w zajeciach Metoda Ruchu Rozwijającego dla partnerów dzieci; 9. Doświadczenia z pracy Metodą Ruchu Rozwijającego - wypowiedzi praktyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne koncepcje i stanowiska w naukach o wychowaniu, 2. Metody badań w naukach o wychowaniu, 3. Pedagogika refleksyjna a krytyczne badania oświatowe - spojrzenie w przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Szkoła i nauczyciel: Podmiotowość dziecka w edukacji jako kierunek demokratyzowania polskiej szkoły Obraz nauczyciela w percepcji uczniów. 2. Dojrzałość szkolna: Rodzinne uwarunkowania środowiskowe, a gotowość szkolna; Postawy prospołeczne dzieci 6-letnich elementem dojrzałości szkolnej; Nowa Podstawa Programowa a dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich. 3. Specjalne potrzeby edukacyjne: Analiza przyczyn specjalnych potrzeb edukacyjnych sześciolatków; Współpraca nauczyciela z logopedą jako czynnik wspomagającyterapię logopedyczną; Profilaktyka niepowodzeń szkolnych dzieci dotkniętych ubóstwem; Przygotowanie dzieci z trudnych środowisk wychowawczych do podjęcia obowiązku szkolnego; Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dzieciom wychowywanym w warunkach pieczy zastępczej. 4. Rozwiązania metodyczne: Arteterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci autystycznych – studium przypadku; Rola muzyki w psychofizycznym rozwoju sześciolatka; Wycieczka i jej miejsce w poznawaniu środowiska przyrodniczego przez dzieci 6-letnie; Edukacja zdrowotna, komunikacja międzyludzka, znaczenie emisji głosu, słuchu i mowy dla rodzica, nauczyciela i ucznia w doświadczeniu życia; Vplyv sociálnych determinantov na rozvoj kresťanskej osobnosti dieťaťa predškolského veku; Wpływ modelowania skryptowego na dysfunkcje osobowości u dzieci w świetle analizy transakcyjnej; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 2. Uczelnia wyższa w małym mieście - szasa czy utopia?, 3. Systemy innowacyjne w edukacji w kontekście teorii, metodologii i praktyki pedagogicznej, 4. Jakie alternatywy ma przed sobą współczesna szkoła?, 5. W poszukiwaniu modelu nauczyciela wczesnej edukacji (refleksje z badań), 6. O doskonaleniu się wychowawców w żłobku, 7. Mit idealnego nauczyciela? Założenia a rzeczywistość, 8. Kompetencje medialne nauczycieli wczesnej edukacji, 9. Doskonalenia kadry pedagogicznej w rozwoju szkoły - system naczyń połączonych, 10. Edukacja w perspektywie kultury stosunków interpersonalnych, 11. Poglądy nauczycieli akademickich jako granica rozwoju poglądów studentów (na przykładzie kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego), 12. Kształcenie na odległość wyzwaniem dla edukacji, 13. O budowaniu wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości, 14. Kompetencje uczniowskie i ich rozwijanie w edukacji wczesnoszkolnej, 15. Poziom twórczośći uczniów edukacji zintegrowanej, 16. Współczesne badania nad pracą mózgu a kształcenie alternatywne, 17. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - potrzeba naszych czasów czy wymuszona alternatywa, 18. Współpraca z rodzicami. Czy jest inna alternatywa wychowawcza dla edukacji, 19. "Czuja oddech rodziców na plecach", czyli o dzieciach rodziców z klasy średniej z perspektywy nauczyciela, 20. Współczesne wychowanie fizyczne a promocja zdrowia, 21. Siła i uległość w utrzymaniu dyscypliny w klasie - czy istnieje alternatywa?, 22. Drama - doświadczenia alternatywne, 23. W poszukiwaniu alternatyuw kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach. Jak zrealizować paradygmat normalizacji edukacyjnej?, 24. Jak nie kochać Aleksandra Grahama Bella? - czyli o nieoczekiwanych aspektach emancypacji osób niepełnosprawnych, 25. Czy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi może mienić jakoś(ć) szkoły?, 26.Stowarzyszenie oświatowe - alternatywa dla środowisk defaworyzowanych (na przykładzie Stowarzyszenia " Edukator" w Łomży), 27. Gdzie się kończy alternatywa? - pytanie o przyszłość pokoleń buntu. O wątpliwej alternatywie pokoleń X i JP2, 28. Oswajanie kontestacji, czyli rzecz o postawach pedagogów wobec graffiti i grafficiarzy, 29. Edukacja kobiet we wspołczesnej Japonii. Paradoksy emancypacji, 30. Aspekty narodowe i humanistyczne w kształceniu uczniów romskich, 31. Ogniskowanie - pomiedzy edukacją a terapią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak rozwijać umiejętności społeczne dzieci w przyjemny i skuteczny sposób? Przez zabawę! Przedstawiamy książkę, która krok po kroku wyjaśnia, jak nauczyć dzieci w wieku 5–12 lat: zawierania przyjaźni czekania na swoją kolej proszenia o pomoc i oferowania pomocy używania odpowiednich słów kontrolowania swojego zachowania wyrażania emocji. Ta książka to prawdziwa „skrzynka narzędziowa” nauczyciela, pedagoga, terapeuty. Zawiera kompletne, rzetelne informacje na temat interwencji przez zabawę rozwijającą umiejętności społeczne dzieci – od wskazówek dotyczących tworzenia grupy po gotowe scenariusze interwencji. Dodatkowym atutem książki jest uwzględnienie specyfiki terapii zabawą skierowanej do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - Metody - Inspiracje)
Edukacja a przemiany kultury współczesnej. Implikacje dla teorii i praktyki; Nowy obraz dziecka w pedagogice - koncepcja „autosocjalizacji”; Pedagogika antropologiczna, czyli pytania spoza alternatywy; Dialog dylematyczny wobec wyzwań postmodernizmu; Inność w kulturze - nowe obszary pedagogiki współczesnej; Wpływ japońskiej mangi na dzieci i młodzież; Realia wychowawcze - wymagania wobec rodziny i postawa oczekiwania wobec szkoły; Rodzina postmodernistyczna jako partner szkoły. Ukierunkowanie na dzieci w różnorodności światów wychowawczych; Kobieta wiktoriańska i współczesna ľ reprezentacje ciała i tożsamości; Alternatywność jako „pulsująca” kategoria pedagogiczna i edukacyjna; Racjonalizm jako alternatywa edukacyjna; My - Oni. Obcość w szkole jako kategoria antropologiczna; Relacja wychowanie ľ manipulacja w perspektywie hermeneutycznej; Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu; Wychowanie dzieci do odpowiedzialności; Dekonstrukcja w edukacji - worzenie światów alternatywnego rozumienia i odmiennego zaangażowania; Cele edukacji w ujęciu alternatywnym; Społeczny kontekst edukacji (także alternatywnej); Edukacja i procesy stratyfikacji społecznej, czyli ľ czy można sprawiedliwie skonstruować nierówność?; Edukacja i „choroba dyplomu” - analiza wybranych kontekstów; Alternatywne formy uczenia się w świetle koncepcji autonomicznego uczenia się; Twórczość w edukacji - ekofilozoficzne inspiracje i pedagogiczne konsekwencje; Szkolne inhibitory twórczej aktywności uczniów w świetle wyników badań nad action research; Ocena jakości kształcenia - problem kontrowersyjny i wciąż aktualny; Różnorodność rozwiązań systemowych w zarządzaniu jakością w edukacji; Ewaluacja w edukacji; Polityka oświatowa wobec programów szkolnych w Republice Czeskiej; Bilans wschodnioniemieckich szkół alternatywnych i szkół pedagogiki reform od roku 1990; Szkoły społeczne prekursorem reformy edukacji; Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego a edukacja alternatywna; Ukryta funkcja wychowania przedszkolnego; Ukryty program szkół alternatywnych - projekt badań; Dialog w edukacji autorskiej; Szkoła dla ucznia, „Kim jest uczeń?”; Źródła i inspiracje alternatyw edukacyjnych w szkołach; Alternatywy lepszej edukacji. Od wizji do praktyki Wrocławskiej Szkoły Przyszłości; Funkcje edukacji alternatywnej wobec szans i zagrożeń współczesności; Powrót do źródła;. Alternatywność jako dialog i ewolucja na przykładzie funkcjonowania Ekologicznego Liceum Ogólnokształcącego „Kastalia” w Olsztynie; Montessoriańska szkoła doświadczania życia społecznego. Teoria i praktyka szkół ponadpodstawowych w zakresie pedagogiki Montessori; Ośrodek „Lebensgemeinschaft Bingenheim”; Plan Daltoński w Brnie; Pedagogika Gestalt - jako sztuka kontaktu nauczyciela z uczniem. Próba wglądu w alternatywę edukacyjną; Działalność pedagogiczna Józefa Kalasancjusza - analiza biografii w perspektywie antropologii filozoficznej K. Wojtyły; Fenomenologia pedagogiki steinerowskiej; Johan Friedrich Herbart - filozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów; Korczakowska pedagogika emancypacyjna; Dialog Martina Bubera z Paulo Freire'em; Wychowanie jako aktualizowanie się wartości w koncepcji S. Brzozowskiego; Pedagogika personalistyczna wsparciem kształtującego się systemu wychowania u początków XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej