Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(198)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(194)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(157)
dostępne
(97)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(101)
Czytelnia
(157)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Petkowicz Helena
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Brown H. Douglas
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Komorowska Hanna
(2)
Konieczna Anna
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Świerczek Maria
(2)
Adamek Irena
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barsoum Grant
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarczyk Beata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białas Marcin (nauki historyczne)
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Charlton Helen E
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Desperak Marta
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dudley-Evans Tony
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Dąbrowa Ewa
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Eller Helmut
(1)
Ellis Rod
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(120)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(195)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Język
polski
(199)
Temat
Nauczanie
(65)
Nauczanie początkowe
(38)
Metody nauczania
(27)
Kształcenie
(26)
Nauczanie zintegrowane
(20)
Nauczyciele
(20)
Pedagogika
(18)
Szkolnictwo
(16)
Nauczanie na odległość
(15)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Uczenie się
(14)
Wychowanie
(14)
Dziecko
(13)
Język angielski
(13)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Języki
(12)
Pedagogika specjalna
(10)
Uczniowie
(10)
Internet
(9)
Komputery
(9)
Matematyka
(9)
Multimedia
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Edukacja medialna
(6)
Innowacje
(6)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Samokształcenie
(6)
Gry edukacyjne
(5)
Informatyka
(5)
Mentoring
(5)
Metoda Montessori
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Oceny szkolne
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Gry i zabawy
(4)
Język polski
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Pisanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zawód
(4)
Czytanie
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda projektów
(3)
Metodologia
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Muzyka
(3)
Młodzież
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zarządzanie
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry fabularne
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Leczenie
(2)
Metody badawcze
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
199 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching English to young learners / Magdalena Szpotowicz, Małgorzata Szulc-Kurpaska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 319 s. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Introduction. 1. Early foreign language learning in Europe. 2. Approaches, methods and techniques: 2.1. Planning courses and designing syllabuses; 2.2. Integration of English and the primary curriculum; 2.3. Language development in the school; 2.4. Non-linguistic skills in the language classroom. 3. Lesson planning: 3.1. Lesson aims and objectives; 3.2. Principles of lesson planning; 3.3. Factors influencing what happens in the classroom; 3.4. Planning lessons with different age groups; 3.5. Bank of activities. 4. Language in the classroom. 5. Classroom management: 5.1. Principles of managing YL classes; 5.2.Discipline problems; 5.3. Managing different age groups; 5.4. Bank of activities. 6. Involving parents in the proces of management: 6.1. The role of parents; 6.2. Information for parents; 6.3.Homework; 6.4. Bank of activities. 7. Teaching the language: 7.1. Teaching vocabulary; 7.2. teaching grammar; 7.3. Teaching pronunciation. 8. Oracy development: 8.1. Teaching listening; 8.2. Teaching speaking. 9. Literacy development: 9.1. Teaching reading; 9.2. Teaching writing. 10. Assessment and testing: 10.1. Assessment; 10.2. Self-assessment; 10.3. Portfolio assessment; 10.4. Testing; 10.5. Assessment and testing in differen age groups. 11. Activities and resources: 11.1. Music, songs, chants and rhymes; 11.2. Play and games; 11.3. Storytelling and using readers; 11.4. Drama and puppets; 11.5. Projects with young learners; 11.6. Art and craft activities. 12. Plurilingual education. Appendices. Glossary of terms and definitions. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Glottodydaktyka jako dziedzina badawcza; 2. Konceptualizacja przedmiotu badań; 3. Badania empiryczne: charakterystyka ogólna i typy badań; 4. Badania empiryczne: procedura i opracowanie wyników; 5. Redagowanie prac naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 14)
Cz.1 Oczekiwania. Cz.2 Oferty uczelni. Cz.3 Oferty bibliotek. 1. Konferencja Instytutu INIB UJ 2002: organizator dr hab. Maria Kocójowa /Uniwersytet Jagielloński. 2. Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wyzwania dla edukacji w społeczeństwie informacyjnym, 2. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty ksztacłenia na odległość, 3. Dydaktyka kształcenia na odległość, 4. Projektowanie i realizacja kształcenia na odległość, 5. Kierunki i uwarunkowania rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Foundations for classroom practice: Getting Started; A "Methodical" History of Language Teaching; The Postmethod Era: Toward Informed Approaches; Teaching by Principles; Intrinsic Motivation in the Classroom; 2. Contexts of learning and teaching: Teaching Across Age Levels; Teaching Across Proficiency Levels; Sociocultural, Political, and Institutional Contexts; 3. Designing and implementing classroom lessons: Curriculum Design; Lesson Planning; Techniques and Materials; Technology in the Classroom; Initiating Interaction in the Classroom; Sustaining Interaction through Group Work; Classroom Management; Strategies-Based Instruction; 4. Teaching language skills: Integrating the "Four Skills"; Teaching Listening; Teaching Speaking; Teaching Reading; Teaching Writing; Form-Focused Instruction; 5. Assessing language skills: Language Assessment: Principles and Issues; Classroom-Based Assessment; 6. Lifelong learning: Teacher Development; Teacher for Social Responsibility.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Język a komunikacja ; 22)
I. Wielojęzyczność a pojęcie języka: L1, L2, L3, ... Ln - o problemach definiowania języków. II. Kontrola i ocena różnych aspektów kompetencji ucznia i efektywności procesu nauczania: Kontrola i ocena rozumienia ze słuchu w dydaktyce języka niemieckiego dla dorosłych; Ankieta jako narzędzie w ewaluacji zajęć z języka obcego; Samoocena jako istotny element kształtowania autonomii w nauczeniu specjalistycznego języka obcego; Specyfika nauki języka w grupach dorosłych - znaczenie ewaluacji i atuoewaluacji; Ewaluacja efektów kształcenia w platformach nauczania na odległość; Ocena kompetencji komunikacyjnej w konsultacjach i wywiadach w języku angielskim jako lingua franca; Kompetencja interkulturowa w sytuacji interpretacji autentycznego dokumentu ikonograficznego w języku/kulturze obcej na poziomie B2; Kryteria oceny wypowiedzi ustnych w testach plasujących oraz biegłości w języku polskim jako obcym - w poszukiwaniu nowych rozwiązań; Jak uczymy? Jakość nauczania języków obcych w szkołach językowych. III. Pomoce i materiały dydaktyczne w nauczaniu języków: wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka obcego; Problemy z redagowaniem korespondencji stereotypowej a modele tekstu; Oceny porównawcze podręczników do nauki języka francuskiego i języka włoskiego w szkole średniej; Słowniki języka angielskiego a kolokacje; Podręcznik do nauki języka niemieckiego jako źródło międzykulturowej refleksji: czy istnieje model idealny? Analiza trzech przypadków; Literatura w przestrzeni 600 słów? "Easy readers" - uproszczone teksty literackie na lekcjach języka niemieckiego; Cyfrowa ewolucja mediów a możliwości kształtowania kompetencji językowej i krajoznawczej. IV. Kształcenie mikro- i makro-sprawności językowych: "Prawdziwa" komunikacji w klasie - czy jest możliwa?; O podejściu zadaniowym do nauczania języków obcych; Rola strategii metakognitywnych w przełamywaniu barier mówienia w języku angielskim; Próba określenia kompetencji ucznia uczącego się dwujęzycznie historii; Integracja kształcenia językowego i zawodowego w wyższych szkołach technicznych we Francji - na przykładzie wyższej szkoły technik przemysłowych w Nantes (Ecole des Mines de Nantes); Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej dzieci i młodzieży - wnioski z badań; Szkolne centrum pisania i czytania - możliwości rozwoju sprawności językowych poza curicculum. 5. Kształcenia neofilologiczne: Początkujący nauczyciele języków obcych - zwiększanie szans na rynku pracy poprzez projekty Leonardo da Vinci; Kształcenie tłumaczy na studiach filologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Syntetyczny zarys historii dydaktyki; 2. Systemy dydaktyczne; 3. Podstawowe pojęcia dydaktyczne; 5. Metody badań dydaktycznych; 6. Dydaktyka a pozostałe nauki o wychowaniu; 7. Cele kształcenia; 8. Treść kształcenia; 9. Proces kształcenia; 10. Zasady nauczania; 11. Metody nauczania; 12. Organizacyjne formy nauczania; 13. Środki dydaktyczne; 14. Planowanie pracy dydaktycznej; 15. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli; 16. Co dalej z polskim systemem edukacji i dydaktyką?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Antropozofia jako podstawa edukacji waldorfskiej; 2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski; 3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich; 4. Ewaluacja i oceniani; 5. Samorządność w szkołach waldorfskich; 6. Program nauczania przedszkolnego; 7. Horyzontalny program nauczania; 8. Wertykalny program nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Antropozofia jako podstawa edukacji waldorfskiej; 2. Fazy rozwoju dziecka a program waldorfski; 3. Metodyka nauczania w szkołach waldorfskich; 4. Ewaluacja i oceniani; 5. Samorządność w szkołach waldorfskich; 6. Program nauczania przedszkolnego; 7. Horyzontalny program nauczania; 8. Wertykalny program nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Matematyka : zestawy materiałów. Cz. 1. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji , 2017. - Skoroszyt (17 zeszytów) : ilustracje ; 32 cm.
Temat
Gatunek
Zawiera: Zestaw 1, Aktywizacja procesu dydaktycznego w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Zestaw 2, Środki dydaktyczne w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Zestaw 3, Aktywizacja i ocenianie w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Zestaw 4, Niestandardowe rozwiązania w edukacji matematycznej. Zestaw 5, Metody poszukujące w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Matematyka : zestawy materiałów. Cz. 2. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji , 2017. - Skoroszyt (18 zeszytów) : ilustracje ; 32 cm.
Temat
Gatunek
Zestaw 6, Wykorzystanie potencjału otoczenia w edukacji matematycznej. Zestaw 7, Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Zestaw 8, Rekomendacje w zakresie funkcjonowania pracowni przedmiotowych z matematyki. Zestaw 9, Korelacje treści nauczania z matematyki z zagadnieniami przedmiotów przyrodniczych. Zestaw 10, Rozwijanie kompetencji miękkich w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Charakterystyka zajęć, 3. Wskazania organizacyjno-metodyczne; 4. Pomysły zajęć relaksujących oraz rozwijających fantazję, zainteresowania i zdolności uczniów; 5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego / pod red. Władysław T. Miodunka ; Katedra Języka Polskiego Jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego ; 7)
1. Studia przypadków wielo- i dwujęzyczności: Pomiędzy językami hiszpańskim, francuskim, angielskim i polskim. Psychologiczne aspekty wielojęzyczności; Bilingwizm w sytuacji komunikacyjnej wyrażania emocji. Studium przypadków dwujęzyczności polsko-włoskiej; 2. Badania motywacji cudzoziemców uczących się języka polskiego: Motywacja studentów uczących się języka polskiego jako obcego na kursach semestralnych; 3. Teoria leksykultury Roberta Galissona a nauczania języka polskiego obcego: perspektywa kulturoznawcza nauczania kodu: teoria leksykultury Roberta Galissona; Leksykultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego; Frazeologia w nauczaniu języka polskiego jako obcego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Zawiera: Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie; Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych; Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit”; Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” - nowe możliwości dla nauczycieli; Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym; Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania; Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu; Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; Sztuka edukacji - przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury; nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych; Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej