Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(36)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(36)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(23)
Autor
Binder Marek
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Grabowska Anna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Teresa
(2)
Harciarek Michał
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Oniszczenko Włodzimierz
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Spitzer Manfred
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Trojan Maciej
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Berryman Julia C
(1)
Blaylock Russell L
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bucki Piotr
(1)
Butcher James N
(1)
Byalick Marcia
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Cacioppo John T. (1951- 2018)
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Carson Robert C
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Daniluk Beata
(1)
DeYoung Patricia A
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ecker Bruce
(1)
Fife Bruce
(1)
Gamon David
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gorzkowska Agnieszka
(1)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Hargreaves David J
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Honkiwicz Maciej
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jessel Dawid
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Jędrzejewski Kazimierz S
(1)
Kaczmarek Bożydar L.J
(1)
Kaczmarek Przemysław
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kancewicz-Hoffman Nina
(1)
Kaszkur Zuzanna
(1)
Klimkowicz-Mrowiec Aleksandra
(1)
Knap Daniel
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kopyta Ilona
(1)
Koroński Marcin
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kropotov Juri D
(1)
Kurcz Ida
(1)
LeDoux Joseph
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Malanowski Łukasz
(1)
Mazurek Łukasz
(1)
McLaughlin Daniel P
(1)
Miller Arkadiusz
(1)
Mineka Susan
(1)
Moir Anne
(1)
Narkiewicz Olgierd
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Ockleford Elisabeth M
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Opara Józef
(1)
Orlecka Natalia
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Pająk Michał
(1)
Paulsen Friedrich (1965- )
(1)
Pilarska Ewa
(1)
Postek Slawomir
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Reicher Michał
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Ruden Ronald A
(1)
Sabiniewicz Robert
(1)
Sebastian Maciej
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sienkiewicz-Jarosz Halina
(1)
Sieroń Dominik
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Mózg
(31)
Uczenie się
(11)
Neuropsychologia
(10)
Pamięć
(9)
Psychologia
(9)
Uczucia
(9)
Układ nerwowy
(7)
Stres
(6)
Zachowanie
(6)
Fizjologia człowieka
(5)
Język
(5)
Wzrok
(5)
Zmysły
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Osobowość
(4)
Psychofizjologia
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Umysł
(4)
Genetyka zachowania
(3)
Hormony
(3)
Narząd ruchu
(3)
Nałóg
(3)
Neurobiologia
(3)
Psychopatologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Schizofrenia
(3)
Sen
(3)
Słuch
(3)
Biologia molekularna
(2)
Ból
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko
(2)
Fizjologia
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Komórka (biologia)
(2)
Kultura
(2)
Lekozależność
(2)
Medytacja
(2)
Mięśnie
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Płeć
(2)
Rdzeń kręgowy
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozmnażanie
(2)
Serce
(2)
Układ pokarmowy
(2)
Alkohol
(1)
Anatomia człowieka
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Choroby mózgu
(1)
Choroby narządu ruchu
(1)
Diagnostyka obrazowa
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Gruczoły dokrewne
(1)
Gwałt
(1)
Głowa
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Kariera
(1)
Karmienie piersią
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kierownictwo duchowe
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Metody fizjoterapeutyczne
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Mózg a emocje
(1)
Mózgowie
(1)
Mężczyzna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Negocjacje
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niemowlę
(1)
Oddychanie
(1)
Oko
(1)
Ontogeneza
(1)
Paranoja
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Perswazja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(3)
Atlas anatomiczny
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(7)
Biologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Religia i duchowość
(1)
51 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Regulacja czynności fizjologicznych; 2. Czynność komórki; 3. Czynność komórki nerwowej; 4. Fizjologia mięśni szkieletowych; 5. Fizjologia receptorów; 6. Zmysł wzroku; 7. Zmysł słuchu i równowagi; 8. Czucie i percepcja; 9. Ruchy i postawy ciała; 10. Zachowanie się człowieka; 11. Czynność mózgowia a środowisko wewnętrzne; 12. Sen i rytmy okołodobowe; 13. Termoregulacja; 14. Autonomiczny układ nerwowy i mięśnie gładkie; 15. Wydzielanie wewnętrzne; 16. Fizjologia układu krwiotwórczego; 17. Fizjologia serca; 18. Fizjologia krążenia krwi; 19. Przepływ krwi w niektórych obszarach naczyniowych i regulacja ciśnienia tętniczego krwi; 20. Fizjologia oddychania; 21. Układ trawienny; 22. Czynności wątroby; 23. Regulacja gospodarki wodno-elektrolitowej organizmu; 24. Czynność nerek i wydalanie moczu; 25. Fizjologia rozrodu; 26. Wysiłek fizyczny i adaptacja do środowiska naturalnego; 27. Człowiek w środowisku wielkoprzemysłowym i elementy ergonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarny opis funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego osób zakażonych wirusem HIV leczonych według najnowszych standardów światowych. Autorzy podsumowują wyniki wieloletnich pionierskich w Polsce badań nad wpływem starzenia się na przebieg infekcji HIV, charakteryzując funkcjonowanie neuropsychologiczne badanych osób HIV+ oraz analizując stan struktur i aktywność mózgu w odniesieniu do funkcji neuropsychologicznych i chemosensorycznych uczestników projektu. Książka przeznaczona jest dla psychologów klinicznych, lekarzy i personelu medycznego, pedagogów zajmujących się zakażeniem HIV i chorobami neuroinfekcyjnymi, a także dla studentów, pracowników socjalnych i osób chcących specjalizować się w pomocy takim chorym i ich bliskim. Monografia jest […] doskonałym przykładem wieloośrodkowej współpracy specjalistów różnych dziedzin na rzecz poznawania mechanizmów HIV, a w efekcie przykładem możliwości tworzenia zespołów diagnostyczno-terapeutycznych adresowanych do tej grupy chorych. Nie bez znaczenia jest bardzo precyzyjny sposób narracji trudnych, bo często specjalistycznych treści. Są one uporządkowane, zawierają dodatkowe wyjaśnienia i klarowne wnioski. (Z recenzji dr hab. Małgorzaty Szepietowskiej, prof. UMCS) W monografii prezentowane są zagadnienia doniosłe, wpisujące się w nurt światowych badań. Przedstawione wyzwania i niepokoje […] pokazują głęboko humanistyczne, nacechowane wielką troską podejście Autorów zarówno do chorych, jak i rzetelnej diagnostyki i ewentualnej rehabilitacji neuropsychologicznej. Cały Zespół ma do tego wysokie kompetencje osobowościowe, a także świetny warsztat badawczy. (Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project An interdisciplinary description of the cognitive and emotional functioning of HIV-infected individuals treated according to the latest world standards. The authors summarize the results of many years of pioneering research in Poland on the impact of aging on the course of HIV infection, characterizing the neuropsychological functioning of HIV+ subjects and analyzing the state of brain structures and activity in relation to the neuropsychological and chemosensory functions of the project participants. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab. Emilia Łojek (ORCID 0000-0002-0809-5601) – profesor zwyczajny na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w neuropsychologii klinicznej. Studiowała i realizowała prace naukowe w Applied Psychology Unit University of Cambridge (UK), University College London (UK), College of Medicine Ohio State University (USA). Opublikowała wiele prac naukowych na temat m.in. problemów porozumiewania się językowego osób z uszkodzeniami mózgu, zmian funkcji neuropsychologicznych u pacjentów z chorobami neurodegeneracyjnymi, u osób żyjących z wirusem HIV oraz osób w podeszłym wieku. Autorka lub współautorka adaptacji oraz oryginalnych testów do diagnozy neuropsychologicznej (H-RNTB, RHLB, RFFT, CVLT, CTT, KPD) i prac dotyczących rehabilitacji neuropsychologicznej. Pełni funkcję członka Zarządu International Neuropsychological Society. Dr hab. Emilia Łojek – is a full professor at the Faculty of Psychology at the University of Warsaw. She specializes in clinical neuropsychology.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Zaprogramowany dla łączenia, 2. Zerwane więzi, 3. Wychowanie natury, 4. Odmiany miłości, 5. Zdrowe związki, 6. Konsekwencje społeczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Czy istnieje lekarstwo na Alzheimera?, 2. Ludzki mózg, 3. Różne oblicza neurodegeneracji, 4. Przedwczesne starzenie a neurodegeneracja, 5. Insulinooporność a neurodegeneracja, 6. Urazy, 7. Leki i narkotyki, 8. Toksyny środowiskowe, 9. Toksyczne metale, 10. Infekcje, 11. Związek ze stanem uzębienia, 12. Cholesterol jest zdrowy, 13. Ketonowy cud, 14. Fakty na temat tłuszczów, 15. Najlepsze pożywienie dla mózgu, 16. Niedożywienie i choroby neurodegeneracyjne, 17. Wspomagacze mózgu, 18. Terapia niskowęglowodanowe, 19. Plan walki z Alzheimerem, 20. Przepisy. Test sprawności umysłowej; Skala oceny choroby Parkinsona; Leki, które powinni unikać seniorzy, licznik węglowodanów netto.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Część I. Jak się uczymy: 2. Zdarzenia, 3. Neurony, 4. Wiedza i umiejętności, 5. Reprezentacje neuronowe, 6. Plastyczne mapy, 7. Sen i marzenia senne. Część II. Co wpływa na uczenie się: 8. Uwaga, 9. Emocje, 10. Motywacja, 11. Uczenie się przed narodzeniem i po nim. Część III. Uczenie się w ciągu całego życia: 12. Dzieciństwo, 13. Czytanie, 14. Kształcenie: matematyka, nauki przyrodnicze i humanistyczne, 15. Szybka młodość, mądra starość. Część IV. Uczenie się wspólnoty: 16. Współpraca, 17. Oceny, 18. Wartości, 19. Uczenie się przemocy z telewizji. Część V Wnioski: Od badania PISA do Pizy: 20. badania PISA, 21. Szkoła, 22. Lekcje religii, 23. Treści życia, 24. Epilog: Terra II
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi). Wzmożona świadomość, 2. Alkoholizm i inne uzależnienia. Wyzwalające przekaźniki, 3. Autyzm. Umysł nieświadomy siebie i innych, 4. Deja Vu. prawdziwe halucynacje, 5. Dyslekcja. Wyspa nieumiejętności na oceanie kompetencji, 6. Ręczność. Sygnał w lewo, 7. Słuch absolutny. Muzyka w genach, 8. Pamięć fotograficzna. Dane, wszędzie dane, 9. Sezonowe zaburzenia afektywne, albo tylko zimowa chandra, 10. Syntezja. Kiedy nuty stają się niebieskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Wykłady otwarte UMCS ; 32)
I. „To już nie ten Gage” - dlaczego tak się zmienił? Przyczynek do zrozumienia funkcji płatów czołowych; II. Działanie mózgowych systemów emocjonalnych i ich dysfunkcje; III. Mózgowa asymetria w regulacji emocji:: Prawa półkula - dominująca? IV. Mózg emocjonalny i mózg racjonalny:: struktura i funkcja; V. Schorzenia umysłu czy mózgu? Epilog - czy my mamy mózg czy mózg ma nas?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd .3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd . 3 zm. - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; 1. Co ma z tym wspólnego miłość; 2. Dusze na lodzie; 3. Krew, pot i łzy; 4. Święty Graal; 5. Jacy byliśmy; 6. Kilka stopni odległości; 7. Pamięć o dawnych emocjach; 8. Gdzie mieści się cała dzikość; 9. Raz jeszcze o emocjach; ale z uwzględnieniem uczuć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy książki, reprezentujący różne dziedziny nauki i różne specjalizacje medyczne, przygotowali doskonały podręcznik, w którym dzielą się wiedzą na temat najnowszych osiągnięć w badaniach i praktyce klinicznej dotyczących złożonych problemów chorych neurologicznie osób starszych. Diagnoza neurologiczna może być trudniejsza w przypadku starszych pacjentów, u których objawy kliniczne są często nietypowe, wywiad niełatwy do uzyskania, badania trudniejsze do interpretacji, a znane objawy neurologiczne często wieloczynnikowe. W części pierwszej zostały zawarte zagadnienia demograficzne, prawne i biologiczne dotyczące seniorów i procesu starzenia się. Część druga jest poświęcona zagadnieniom klinicznym – diagnostyce, profilaktyce oraz leczeniu schorzeń i zaburzeń neurologicznych. Neurologia wieku podeszłego łączy wiedzę i doświadczenie ekspertów, którzy przygotowali książkę nie tylko wszechstronną pod względem zakresu, lecz także z istotnym praktycznym naciskiem na wskazówki dotyczące postępowania z pacjentami starszymi z zaburzeniami neurologicznymi. Książka z pewnością zainteresuje neurologów, psychiatrów, psychologów klinicznych, geriatrów, lekarzy POZ oraz osoby przygotowujące się do egzaminów specjalizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do neuronauki społecznej; 1.1. Ewolucja zachowań społecznych; 1.2. Mózg społeczny szarańczy pustynnej; 1.3. Neuronauka i neuronauka społeczna; 1.4. Co czyni nas ludźmi?; 1.5. Doktryna analizy wielopoziomowej i złoty trójkąt; 1.6. Uwagi końcowe; 2. Kontakty społeczne są ważne; 2.1. Zdrowe więzi społeczne; 2.2. Pomiar obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej; 2.3. Ewolucyjna teoria samotności; 2.4. Ścieżki i konsekwencje izolacji społecznej; 2.5. Postrzegana izolacja społeczna a funkcjonowanie mózgowia; 2.6. Uwagi końcowe; 3. Mózg społeczny; 3.1. Metody badania mózgu społecznego; 3.2. Ewolucja mózgu społecznego; 3.3. Rozwój mózgu społecznego w okresie niemowlęcym; 3.4. Rozwój mózgu społecznego dzięki zdrowym związkom społecznym; 3.5. Uwagi końcowe; 4. Siły łączące; 4.1. Zarażanie emocjonalne, przyjmowanie perspektywy afektywnej i empatia; 4.2. Imitacja i identyfikacja; 4.3. Mentalizacja; 4.4. Uczenie społeczne; 4.5. Uwagi końcowe; 5. Percepcja społeczna: czytanie twarzy; 5.1. Postrzeganie twarzy; 5.2. Sygnały statyczne; 5.3. Sygnały powolne; 5.4. Sygnały sztuczne; 5.5. Sygnały szybkie; 5.6. Uwagi końcowe; 6. Oszustwa społeczne: czytanie oczu; 6.1. Zwodnicze ekspresje; 6.2. Czytanie oczu; 6.3. Kierunek spojrzenia; 6.4. Umiejętność oszukiwania i wykrywanie oszustw; 6.5. Integracja wpływów fizycznych, kontekstowych i behawioralnych; 6.6. Uwagi końcowe; 7. Procesy grupowe; 7.1. Konkurencja międzygatunkowa i wewnątrzgatunkowa; 7.2. Wzajemność; 7.3. Grupy własne i grupy obce; 7.4. Neuronalne podłoże uprzedzeń i stereotypów; 7.5. Altruistyczne karanie i współpraca; 7.6. Uwagi końcowe; 8. Wpływ społeczny; 8.1. Konformizm; 8.2. Posłuszeństwo wobec autorytetów; 8.3. Perswazja; 8.4. Uwagi końcowe; 9. Zdrowe więzi społeczne; 9.1. Od „ja” do „my”; 9.2. Namiętna miłość romantyczna; 9.3. Inne rodzaje miłości i popędy biologiczne; 9.4. Szybkość miłości w ludzkim mózgu; 9.5. Romantyczne odrzucenie; 9.6. Poznawcze korzyści miłości; 9.7. Uwagi końcowe; Załącznik A Ewolucyjna teoria samotności Cacioppo (ETL); Załącznik B Skala namiętnej miłości; Piśmiennictwo; Spis rycin; Spis tabel; Spis ramek; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp – Jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki: Neuropedagogika, czyli co?; Teoretyczne podstawy badań pedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci: Z historii neuromitów; Teoria inteligencji wielorakich; Teoria stylów uczenia się; Kinezjologia edukacyjna; Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu; Okresy krytyczne w rozwoju i mit 3 lat; Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neuro fakty w nauczaniu: Neurofakt, czyli co?; Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli; Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja; Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję; Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn; Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia; Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością. Zamiast podsumowania. Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć. Uczenie się. Język / Ida Kurcz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 323, [1] s. : tys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.3)
1. Pamięć: Tło historyczne; Fazy procesów pamięci i jej rodzaje; Metody badania pamięci; Prawidłowości odnoszące się do faz procesów pamięci; Pamięć przemijająca i pamięć długotrwała. Blokowy model pamięci; Podstawowe kierunki krytyki blokowego modelu pamięci. Analiza procesów pamięci; Pamięć semantyczna i pamięć epizodyczna; Teorie pamięci; 2. Uczenie się: Definicja uczenia się; Elementarne rodzaje uczenia się; Teorie wyjaśniające uczenie się poprzez warunkowanie; Uczenie się czynności złożonych; Nabywanie wprawy; Czynniki wpływające na nabywanie wprawy; Czynniki związane ze sposobem uczenia się i z materiałem; Role nastawienia; Uczenie się wspomagane mikrokomputerem; 3. Wstęp; Funkcja językowa; Język a mowa. Kompetencja a realizacja językowa; Neurofilologiczne podstawy języka. Filo- i ontogeneza języka; Produkcja i percepcja mowy; Wiedza językowa (kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna) a wiedza o świecie; Struktura języka a struktura kompetencji językowej; Kompetencja komunikacyjna; Język mówiony a język pisany, uczenie się języka drugiego; 4. Organizacja niektórych czynności psychicznych w mózgu: asymetria półkulowa: Przegląd metod stosowanych w badaniach nad zróżnicowaniem półkul mózgowych; Czego dotyczy zróżnicowanie półkul mózgowych?; Czynniki wpływające na asymetrię półkulowa u człowieka; Współdziałanie półkul mózgowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Wstęp; Różnice; Narodziny różnicy; Płeć w mózgu; Odmienność dzieciństwa; Dojrzewanie mózgu; Różnica uzdolnień; Serca i umysły; Pod rządami mózgu; Małżeństwo dwóch umysłów; Dlaczego matki nie są ojcami; Kobieta i mężczyzna w pracy; Uprzedzenia w pracy; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej