Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(52)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(50)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(33)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(42)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Karpińska Anna
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Błędowski Piotr
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Desperak Marta
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guz Sabina
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Głogowska Renata
(1)
Hallada Marek
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mitchell Terence
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Nycz Edward
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Temat
Kształcenie
(31)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele
(14)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Uczenie się
(6)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Samokształcenie
(4)
Uczniowie
(4)
Nauczanie dorosłych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oceny szkolne
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Studenci
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Internet
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Multimedia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Samobójstwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Fonoholizm
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Nauka i badania
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy uwarunkowań wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej: 1. Wybrane koncepcje pedagogiki, 2. Teoria pedagogiczna a teoretyczna wiedza pedagogiczna, 3. Tworzenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 4. Charakterystyka elementów teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 5. Teoretyczna wiedza pedagogiczna a praktyka edukacyjna. Cz. II Metodologiczne podstawy badań własnych: 6.Metodologia badań własnych. Cz. III Analiza wyników badań własnych: 7. Stan wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, 8. Uwarunkowanie wykorzystywanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z drogą przekazu tejże wiedzy do praktyki, 9. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z samokształceniem i aktywnością zawodową nauczycieli, 10. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z postawami nauczycieli i teoretyków tej wiedzy, 11. Model efektywniejszego wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Zawiera: Wprowadzenie; Profesor Stanisław Kaczor (rys bibliograficzny); Ważniejsze publikacje prof. dr. Stanisława Kaczora. Podstawy teoretyczne edukacji ustawicznej: Kształcenie ustawiczne w świetle raportu Jacques’a Delorsa; o kształceniu ustawicznym w innej wersji; Wokół pojęcia kompetencji społecznych w kontekście potrzeby ustawicznej edukacji obywatelskiej; Problemy i dylematy edukacyjne na progu XXI wieku; Wartości w ustawicznej edukacji zawodowej; Теоретические основы системы многоуровневого непрерывного профессионального образования ; Nauczyciel kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych; Nowe zadania pedagogiki pracy; Metoda profesjograficzna w ustawicznej edukacji zawodowej; Методолого-теоретические основы оценочно-критериалъной системы многоуровневой профессионалъной подготовки; Pedagogika rodziny. Doświadczenia w zakresie ustawicznej edukacji zawodowej: Szkolne formy edukacji ustawicznej - zmiany strukturalne w latach 1990-1998; Kondycja ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz jej uwarunkowania; Jak pojmujemy nasza rolę? (O strategii działania Stowarzyszenia Oświatowców Polskich); Związki Ustawicznej Edukacji Zawodowej z Młodzieżowym Rynkiem Pracy; Refleksje nad kształceniem zawodowym w Polsce; Folk High Schools in the Hungarian Adult Education System and in the Civil Sector; Wdrażanie do samorządności w toku edukacji zawodowej i ustawicznej; Ścieżka dokształcania i doskonalenia zawodowego księgowych realizowana przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; Przemiany w warunkach, celach i formach pracy stowarzyszeń edukacyjnych po roku 1989. Tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej: Edukacja ustawiczna wobec wyzwań cywilizacyjnych społeczeństwa miast i wsi; Wspomaganie rozwoju edukacji ustawicznej poprzez badania naukowe; Анализ и перспектигы начальной школы как компонета непрерывного образования ; Edukacja ustawiczna a współczesne problemy polskich seniorów; Restrukturyzacja i rekonwersja a edukacja ustawiczna dorosłych; Problemy i dylematy dalszej edukacji zawodowej w warunkach transformacji; Koncepcja regionalnego ośrodka certyfikacji systemów jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego; Projekt wdrażania systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Projektowanie programów studiów- potrzeby i profile; 2. Jakość i problemy zapewnienia jakości; 3. Planowanie programu studiów zintegrowanego z mobilnością; 4. Efekty kształcenia; 5. Definicja modułów; 6. Opracowywanie podstaw programowych- podejście praktyczne; 7. Wdrażanie programów studiów zintegrowanych z mobilnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej