Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(24)
Autor
Karpińska Anna
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Palak Zofia
(2)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Buchelt Beata
(1)
Budniak Alina
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miś Alicja
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Moroz Henryk
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paprotna Gabriela
(1)
Pauli Urban
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Sapeta Tomasz
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szomburg Jan
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Zbieranek Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(8)
Nauczyciele
(6)
Oświata
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Nauczanie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Pedagogika
(3)
Wychowanie
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczniowie
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Aspiracje
(1)
Bezrobocie
(1)
Czas pracy
(1)
Demografia
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kadry
(1)
Kultura masowa
(1)
Media społecznościowe
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Płaca
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Telepraca
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zarządzanie
(1)
Zatrudnienie za granicą
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości w edukacji szkolnej; 2. Projektowanie celów edukacji systematycznej w szkole podstawowej; 3. Treści kształcenia ogólnego na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia; 4. Dylematy edukacji w Polsce i próby ich przezwyciężania; 5. Wybrane problemy przemian edukacyjnych; 6. Edukacja a rynek pracy. Między stagnacją a zaangażowaniem; 7. Rola języka w edukacji szkolnej; 8. Ojczyzna- podstawowa wartość edukacji, kultury, krajoznawstwa i regionalizmu; 9. Wycieczki w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 10. Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badan; 11. Edukacja nauczycieli wobec wyzwań XXI wieku: Edukacja nauczycieli; Pedagogiczne praktyki nauczycieli; Doskonalenie zawodowe nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wolność i Solidarność ; nr 22.)
1. Teraźniejszość- diagnoza sytuacja i jej uwarunkowania: Polityka edukacyjna unii Europejskiej wobec wyzwań współczesności; Reformatorskie sukcesy i porażki w dziedzinie edukacji szkolnej; Edukacja polska wobec przełomów i wyzwań. Reformy w świecie pozorów; Uwarunkowania rozwoju edukacji w Polsce; O potrzebie uspołecznienia polskiej szkoły, czyli o niedokończonej zmianie oświatowej; Czy polska szkoła jest przystosowania do działania w stanie niekończących się reform?; Dlaczego szkoła działa tak jak działa?; Triada niedopasowania. O misji polskiej szkoły; Krok w kierunku nauczycielskiej i uczniowskiej autonomii; Czy współczesna szkoła uczy przyswajania i przezywania wartości?; Podmiotowość w edukacji. Edukacja do podmiotowości; 2. Zmiana- projekty i mechanizmy: Podmiotowy wymiar rozwoju człowieka, społeczeństwa i gospodarki; Szkoła bierności? Czy szkoła może pomóc budować postawy przedsiębiorcze i innowacyjne; Wartość edukacji w świetle raportów minionego i obecnego stulecia; Program- podręcznik-nauczyciel. Jędrzejewicz potrzebny od zaraz@; Stabilny stołek oświatowy; Pieniądze to nie wszystko; Odpowiedzialność i otwartość w edukacji dla rozwoju; Koniec szkoły?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej