W książce zawarto zagadnienia z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej (więziennej) i podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o to, czy w karierze instytucjonalnej recydywisty istnieją „punkty”, które pozwalają (jemu, społeczeństwu, systemowi) zapobiegać powrotowi do przestępczości. Przedmiotem analiz jest odkrywanie sposobów, w jaki recydywiści interpretują własne doświadczenia i w jaki przenoszą te interpretacje na swoją aktywność życiową (głównie w obrębie rzeczywistości izolacji więziennej). Gromadzenie oraz podążanie za danymi empirycznymi (metodologia teorii ugruntowanej) spowodowało wyłonienie się obrazu doświadczeń i działań, które składają się na wieloletni proces stawania się recydywistą, tj. bycia beneficjentem specyficznej kariery instytucjonalnej prawno-społecznego systemu zapobiegania przestępczości. I to właśnie proces ten stanowi zasadniczy przedmiot analiz i rozważań niniejszego opracowania. Przyjęta w nim perspektywa interakcyjna ułatwia spojrzenie na warunki, które rzutują na dynamikę „pięcia się” przestępcy po kolejnych szczeblach instytucjonalnego systemu zapobiegania przestępczości i dokonujący się w jego obrębie proces kształtowania społecznej tożsamości recydywisty. Zgodnie z ideą symbolicznego interakcjonizmu, zamierzeniem autorki nie jest jednakże wyjaśnienie procesu stawania się recydywistą, ile próba jego zrozumienia.
Przewaga nad konkurentem dzięki doskonałemu zarządzaniu; Temistokles - chytry lis. Zwycięstwo Zachodu; Aleksander Wielki - tryumfator. Tryumf na pustyni; Hanibal - znawca ludzi. Motywacja na najwyższym poziomie; Papież Juliusz II - uosobienie uporu. Mobilizacja do najwyższych osiągnięć; Maria Teresa- uosobienie odwagi. Zarządzanie przez osobowość; Fryderyk Wielki - mistrz przetrwania. Wielka sztuka automotywacji; Nelson - ujmująca osobowość. Tajemnica sukcesu; Gandhi - wizjoner. Zwycięstwo dzięki rezygnacji z przemocy
osobowość; Fryderyk Wieli-mistrz przetrwania. Wielka sztuka automotywacji;Nelson-ujmująca osobowość.Tajemni ca sukcesu;Gandhi-wizjoner.Zwycięstwo dzięki rezygnacj i z przemocy.
1. Studia i po studiach - planowanie kariery zawodowej, 2. Źródła informacji o miejscach pracy, 3. Plan działania, 4. Co umiem? - przegląd kwalifikacji, 5. Doświadczenia zawodowe i nie tylko, 6. Dziesięć przykazań absolwenta, 7. Całe życie w kilku zdaniach, czyli jak przygotować dokumenty aplikacyjne, 8. Mówić, aby nas słuchano - rozmowa kwalifikacyjna, 9. Negocjacje płacowe, 10. Wprowadzenie do pracy, 11. Jak utrzymać pracę?, 12. Dalsza nauka, 13. A może Europa?
Wstęp; Część I. Rodzinne uwarunkowania sukcesu życiowego dzieci i młodzieży: Mądre rodzicielstwo – wpływ postaw i zachowań rodziców na sukces edukacyjny, zawodowy i życiowy dziecka; Uczenie się na błędach jako droga do edukacyjnego sukcesu; Rola wsparcia społecznego rodziny dotkniętej urodzeniem dziecka zagrożonego nieprawidłowym; rozwojem lub zmagającej się z niepełnosprawnością dziecka a jego sukces; Potrzeba sukcesów i osiągnięć w świetle potrzeb jednostki – uwarunkowania rodzinne; Część II. Standaryzacja i kreatywność w edukacji szkolnej – wyzwania i ograniczenia: Samoskuteczność uczniów w edukacji wczesnoszkolnej warunkiem sukcesu życiowego; Edukacja matematyczna jako czynnik socjalizacji ekonomicznej dzieci; Wychowanie młodzieży do sukcesu na przykładzie doświadczeń międzynarodowego programu wychowawczo-profilaktycznego „Golden Five”; Działania w cyberprzestrzeni użytkowników Internetu – wieloaspektowość zagrożeń; Część III. Współczesne aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym Inteligencja emocjonalna a osiąganie sukcesów życiowych: Kulturowe postrzeganie sukcesu według antropologicznej teorii Edwarda Halla; Wychowanie zdrowotne i wychowanie poprzez sport – procesy wspierające sukces życiowy; Motywacyjne uwarunkowania wyboru studiów studentów Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży drogą do sukcesu życiowego; Sukces w społeczeństwie osiągnięć; Część IV. Wieloaspektowa integracja edukacji i rynku pracy jako jedna z dróg prowadzących do sukcesu: X, Y, Z, czyli generacyjna perspektywa sukcesu w kontekście edukacji i zatrudnienia; Sukces w pracy socjalnej w opinii pracowników socjalnych; Praca i kształcenie ustawiczne w opinii osób dorosłych; Pracownik socjalny urzędnik czy opiekun spolegliwy – porażka czy sukces?; Część V. Istota sukcesu życiowego a potrzeby społeczne jednostki; Sukces – powodzenie – samorealizacja; W kierunku sukcesu życiowego więźniów – resocjalizacja poprzez edukację; Zachowania suicydalne młodzieży jako problem społeczny – doświadczenia własne; Współczesne „sytuacje życiowe” a aspiracje i oczekiwania młodzieży w ujęciu interdyscyplinarnym; Późna dorosłość (sukces życia) i jego determinanty w opiniach seniorów; Noty o autorach.
1. Istota i treść systemu zarządzania zasobami ludzkimi. 2. Ustalanie potrzeb kadrowych. 3. Rekrutacja - nabór pracowników. 4. Selekcja - dobór pracowników. 5. Adaptacja społeczno-zawodowa. 6. Ochrona zdrowia i bezpieczeństwo pracy. 7. Rozwój zawodowy pracowników. 8. Rozwój kariery i sukcesja. 9. Kształtowanie postaw i zachowań pracowników. 10. Stosunki pracy. 11. Ocenianie pracowników. 12. Wynagrodzenia i świadczenia. 13. Zwalnianie i odejścia pracowników. 14. Metody badania i doskonalenia systemu zarządzania zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa.
1. Czym jest czas?; 2. Czas w życiu polaków; 3. Polscy menedżerowie - stary czy stary element struktury społecznej?; 4. Metodologia badań?; 5. Temporalny wymiar karier menedżerskich- wyniki badań
1. Praca człowieka we współczesnej organizacji: Organizacja wirtualna. Pojecie i funkcjonowanie; Strategie rozwoju kariery zawodowej; Wymiary kompetencji zawodowych pracownika współczesnej organizacji; Przywództwo menedżerskie. Kierunki zmian; Skodyfikowana czy spersonalizowana strategia zarządzania wiedzą- miedzy wiedzą jawną a ukryta; Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; 2. Konkurencyjność współczesnego przedsiębiorstwa: Znaczenie innowacyjności w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw; Model konkurencyjności przedsiębiorstwa; Technologie telekomunikacyjne i informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwie globalnym; Metodyka oceny realizacji strategii Narodowych Funduszy Inwestycyjnych.
Zawiera: Wstęp; Cz. I: Jak rozpoznać toksyczną pracę i poradzić sobie z nią( Toksyczne miejsce pracy, Jak toksyczna jest twoja praca?, Tańcząc z dinozaurami i smokami); Cz. II: Pora na zasadnicze zmiany: planowanie życia wolnego od toksyn (A gdyby tak uciec z więzienia Przywróć rozmach swej karierze, Jeśli praca przestała ci odpowiadać, Pełnia życia - nareszcie!).
Zawiera: Тема 1. Персонал предприятия как объект управления: Основные понятия управления персоналом предприятия; Общие понятия теории управления; Общая характеристика организации как системы и персонала как объекта управления в ней; Реализация процесса управления; Сущность, задачи и закономерности управления персоналом как системой; Природа управления организацией и управления персоналом, исторические тенденции их развития. Тема 2. Место и роль управления персоналом в системе управления предприятием: Эволюция роли менеджмента персонала в общей системе менеджмента организации; Место управления персоналом в системе управления предприятием. Тема 3. Принципы управления персоналом: Понятие и содержание основных принципов управления персоналом; Принципы построения системы управления персоналом в организации; Основные принципы деятельности менеджера при управлении персоналом; Формы лидерства как реализации инструментов управления персоналом. Тема 4. Функциональное разделение труда и организационная структура службы управления персоналом: Разделение труда в организации; Типовые варианты организационных структур; Координация деятельности в рамках организации; Уровни развития кадровой службы; Организационная структура службы управления персоналом. Тема 5. Кадровое, информационное, техническое и правовое обеспечение системы управления персоналом: Кадровое обеспечение системы управления персоналом; Факторы проектирования организаций; Этапы проектирования организации; Расчет потребности в персонале; Информационное и техническое обеспечение системы управления персоналом; Правовое обеспечение системы управления персоналом. Тема 6. Анализ кадрового потенциала. Тема 7. Перемещения, работа с кадровым резервом, планирование деловой карьеры: Перемещения персонала; Планирование деловой карьеры. Тема 8. Подбор персонала и профориентация:Технология набора персонала; Методы набора персонала; Способы отбора кандидатов; Факторы, определяющие отбор кадров; Процесс принятия решения при отборе. Тема 9. Подготовка, переподготовка и повышение квалификации персонала: Общие проблемы подготовки, переподготовки и повышения квалификации персонала в современной России; Технологии обучения персонала; Методы обучения. Тема 10. Мотивация поведения в процессе трудовой деятельности: Природа механизма мотивации деятельности человека; Содержательные теории мотивации; Мотивационные теории «поля»; Процессуальные теории мотивации; Определение уровня оплаты труда. Тема 11. Профессиональная и организационная адаптация персонала: Этапы процесса адаптации персонала; Технология социальной адаптации сотрудников предприятия к коллективу. Тема 12. Конфликты в коллективе: Понятие конфликта и его роль в менеджменте; Причины возникновения и последствия конфликта; Диагностирование и основные стратегии обращения с конфликтами. Тема 13. Оценка эффективности управления персоналом: Методология анализа эффективности комплексной системы управления персоналом; Подходы к оценке эффективности системы управления персоналом; Оценка эффективности системы управления персоналом на основе конкурентоспособности.
1. Władza - wprowadzenie. 2. Osiem filarów władzy. 3. Pokaż swoją władzę. 4. Kilka przestróg dotyczących władzy. 5. Uwagi końcowe - minusy władzy. 6. Pieniądze - wprowadzenie. 7. Pieniądze na pokaz. 8. Pieniądze dla samozadowolenia. 9. Pieniądze na zaspokajanie miłości do przedmiotów. 10. Ciułanie. 11. Pieniądze za władzę lub sławę. 12. Uwaga końcowa - minusy związane z posiadaniem pieniędzy. 13. Sława - wprowadzenie. 14. Sława. Jak ją zdobyć? 15. Odgrywanie sławnej znakomitości. 16. Sława - źródło jeszcze większej sławy, władzy, pieniędzy i seksu. 17. Uwaga końcowa - minusy bycia sławnym. 18. Seks - wprowadzenie. 19. Dla mężczyzn - jak zrobić użytek z seksu? 20. Dla kobiet - jak zrobić użytek z seksu? 21. Małżeństwo - permanentny związek seksualny. 22. Erotyka władzy, pieniędzy i sławy. 23. Seksploatacja. 24. Uwaga końcowa - poseksualna chandra.
Książka będzie stanowić interesującą lekturę dla wszystkich, którzy cenią rynkowe współdziałanie i chcieliby dowiedzieć się o nim więcej. Autorzy publikacji w pięciu rozdziałach (cztery przedstawiają badania własne autorów) rozważają różne aspekty współpracy organizacyjnej. Trzy pierwsze rozdziały dotyczą czynników współpracy wewnątrzorganizacyjnej. Czwarty ma charakter teoretyczny i traktuje o kompetencjach pracowniczych w organizacji. Rozdział piąty odnosi się do współpracy międzyorganizacyjnej.
Książka będzie stanowić interesującą lekturę dla wszystkich, którzy cenią rynkowe współdziałanie i chcieliby dowiedzieć się o nim więcej. Autorzy publikacji w pięciu rozdziałach (cztery przedstawiają badania własne autorów) rozważają różne aspekty współpracy organizacyjnej. Trzy pierwsze rozdziały dotyczą czynników współpracy wewnątrzorganizacyjnej. Czwarty ma charakter teoretyczny i traktuje o kompetencjach pracowniczych w organizacji. Rozdział piąty odnosi się do współpracy międzyorganizacyjnej.
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenie zarządzania kadrami, 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach, 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami, 4. Planowanie kadr, 5. Dobór pracowników, 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo, 7. Motywowanie pracowników, 8. Wynagradzanie pracowników, 9. Rozwój i zrządzanie kariera pracowników, 10. Stosunki i warunki pracy, 11. Odejścia pracowników z organizacji, 12. Ocenianie pracowników, 13. Kontrola funkcji personalnej, 14. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie, 15. System informacji personalnej (SIP), 16. Komunikowanie się w organizacji, 17. Międzynarodowe zrządzanie kadrami, 18. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami, 19. Metody badań problematyki kadrowej
1. Pracownik organizacji - człowiekiem dorosłym, 2. Współczesne paradygmaty zarządzania zasobami ludzkimi, 3. Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako funkcja menedżerska, 6. Kierowanie ludźmi w przekształcających się organizacjach, 7. Proces komunikowanie się w organizacji, 8. Rozwój i kariera w organizacji, 9. Szkolenie w firmie, 10. System motywowanie w przedsiębiorstwie, 11. Zarządzanie przez kulturę, 12. Zarządzanie wiedzą w organizacji, 13. Budowanie zespołów w organizacji, 14. Kierowanie zespołem zadaniowym w organizacji, 15. Konflikty w organizacji, 16. Rola kultury w zarządzaniu różnorodnością narodową
1. Kontekst terminologiczno-histor, 2. Zarządzanie kompetencjami, 3. Obszary zadaniowe zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Kariera zawodowa, 5. Marketing kadrowy, 6. Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, 7. Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, 8. Praca i zatrudnienie w organizacjach przyszłości
Organizacja oparta na wartościach - implikacje dla procesów zarządzania zasobami ludzkimi; Kompetencje społeczno-psychologiczne niezbędnym składnikiem kompetencji pracowników współczesnych przedsiębiorstw; Kompetencje przenośne wymogiem współczesnego rynku pracy; Kierowanie karierą we współczesnym przedsiębiorstwie; Zaangażowanie pracowników a psychospołeczne warunki pracy; Strategie przedsiębiorstw w warunkach pracy; Strategie przedsiębiorstw w warunkach niedoboru siły roboczej - aspekty ilościowe i jakościowe; Kosztowne optimum zatrudnienia; Inwestowanie w kapitał ludzki
Selected problems of professional career development of employees; Controlling in employees’ opinionsin small and medium enertprises; Klaster - wybrane aspekty analizy strategicznej klasteringu regionu; Uwarunkowania zmian relacji w kooperacji logistycznej; Ocena efektywności funduszy venture capital oraz private equity na tle publicznego rynku akcji i obligacji; Management of intellectual property in polish companies; Analiza zależności stop zwrotu z inwestycji w respect indeks z głównymi indeksami spółek społecznie odpowiedzialnych na rynkach globalnych; Cyrkularne modele biznesowe w energetyce; Analiza systemów zarządzania kryzysowego wybranych państw w aspekcie bezpieczeństwa powszechnego; Działania marketingowe w wirtualnym świecie scond life - przegląd literatury.
Zawiera: Innowacje i działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw w świetle krajowych i zagranicznych badań; Źródła finansowania działalności innowacyjnej w Polsce; The investment processes in the state: national practices and international experience; Przykład nieefektywnej zmiany w przedsiębiorstwie w aspekcie retrospekcji działalności PKS; Zasady negocjowania w sytuacjach kryzysowych; Znaczenie narzędzi analitycznych w skutecznym zarządzaniu sklepem internetowym i stopień ich wykorzystania przez właścicieli e-sklepów; Komunikacja poprzez bloga osobistego i jej wartość dla interesariuszy. Wyniki badań; Rola podejścia analitycznego w planowaniu kosztów działalności operacyjnej przedsiębiorstwa; Zmiany w systemie zarządzania jednostkami ochrony zdrowia; Rola ubezpieczeń w zarządzaniu ryzykiem przedsiębiorstwa; Zarządzanie talentami w organizacjach non-profit na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego; Efektywność wybranych elementów systemu motywacyjnego w opinii zawodników sportów drużynowych; Wybrane problemy przechowalnictwa towarów w magazynach; Sieciowy system wytwarzania w warunkach koopetycji sektorowej; Resource-efficient and energy-efficient changes in waste oils management; Rozwój kariery zawodowej kobiet województwa śląskiego.