1.Sounds and segments, 2. The melody and the skeleton, 3. Domains and phonological regularities, 4. The syllable, 5. More on codas, 6. Some segmental regularities, 7. Syllable structure and phonological effects: quanity in Icelandic, 8. Segmental double agents, 9. Words and feet: stress in Munster Irish
Celem skryptów - kart pracy i przewodnika metodycznego - jest wspieranie wykładowców prowadzących kursy dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Opracowanie zawiera więc zarówno zadania w formie kart pracy, umożliwiające praktyczne ćwiczenie różnych etapów procesu planowania jak i szczegółowy poradnik, który dostarcza gotowych rozwiązań, inspiruje do twórczego podejścia oraz prezentuje modelowe odpowiedzi do zadań.
Skrypty zostały przygotowane w ramach projektu "Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów humanistycznych w Uniwersytecie Łódzkim" (POWR.03.01.00-00-KN55/18-00), współfinansowanego przez Unię Europejską.
W publikacji wykorzystano fragmenty podręczników pochodzących z renomowanego wysłannictwa Macmillan Polska.
Celem skryptów - kart pracy i przewodnika metodycznego - jest wspieranie wykładowców prowadzących kursy dla przyszłych nauczycieli języka angielskiego. Opracowanie zawiera więc zarówno zadania w formie kart pracy, umożliwiające praktyczne ćwiczenie różnych etapów procesu planowania jak i szczegółowy poradnik, który dostarcza gotowych rozwiązań, inspiruje do twórczego podejścia oraz prezentuje modelowe odpowiedzi do zadań.
Skrypty zostały przygotowane w ramach projektu "Modelowe kształcenie przyszłych nauczycieli przedmiotów humanistycznych w Uniwersytecie Łódzkim" (POWR.03.01.00-00-KN55/18-00), współfinansowanego przez Unię Europejską.
W publikacji wykorzystano fragmenty podręczników pochodzących z renomowanego wysłannictwa Macmillan Polska.
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
1. Co to znaczy "tłumaczyć tekst"; 2. Arsenał tłumacza; 3. Pułapki oryginału, błędy tłumaczenia; 4. Szyk wyrazów; 5. Rzeczowniki w funkcji przydawki i przysłówki zdaniowe; 6. Nazwy własne; 7. Nagłówki, podpisy i tytułu; 8. Tło kulturowe; 9. Zapis; 10. Materiały pomocnicze i lektury.
1. Background to the L2 User; 2. Lexical Representation and Lexical Processing in the L2 User; 3. The Phonology of the L2 User; 4. A Minimalist Approach to L2 Solves a Dilemma of UG; 5. Development of L2 Functional Use; 6. Cognitive Processes of L2 Users; 7. Portrait of the Bilingual Child; 8. The Neurolinguistics os L2 Users; 9. Individual Differences in L2 Fluency: The Effects of Neurobiological Correlates; 10. Language Attrition: Tests, Self-assessment and Perceptions; 11. Poststructualist Approaches to the Study of Social Factors in Second Language Learning and Use; 12. Second Language Lerner's Rights; 13. Language Teaching Methodology and the L2 User Perspective.
Zawiera: Polacy na grobie Shelleya; Obecność traktatu Goślickiego w Szekspirowskich „Hamletach”; Obraz komunikacji językowej w basenie Morza Śródziemnego w wiekach średnich według literatury rycerskiej i pielgrzymiej; Umieranie i śmierć na scenie jako potencjalny znak sceniczny w dramatach Szekspira; Uwagi na temat „Słownika zapożyczeń angielskich w polszczyźnie”; o obecności nieobecnego albo o nieobecności obecnego, czyli o literaturze belgijskiej frankofonów w Polsce - próba bilansu; Czy Umberto Eco był autobiografem?
Zawiera: Clive Staples Lewis jako mediewista i badacze renesansu; Uniwersalizm francuski a wielokulturowość francuskojęzycznej literatury Maghrebu; Pragnienie zatraty jako współczesne doświadczenie poetyckie (Halina Poświatowska, Sylvia Plath, Henri Michaux); Z zagadnień składni porównawczej: zdania względne w języku hiszpańskim i polskim; O welleryzmach niderlandzkich. Uwagi wstępne; Henri Michaux – dzieło otwarte; Literatura belgijska frankofonów – specyfika i uwarunkowania; Narcyz romantyczny, czyli co można zobaczyć w lustrze (proza Théophile’a Gautier).
Zawiera: Głos kostiumu, czyli w co ubrać Hamleta. Kilka refleksji nad statusem i funkcją kostiumu w dramacie i teatrze; Wyobrażenia Polaków o języku francuskim; Hamlet i zemsta; Literackie fascynacje królowej Wiktorii; Językowo-kulturowy obraz rumuńskiej soboty. Przykład opisu etnolingwistycznego; Prince de Ligne - najweselszy człowiek swoich czasów?
1. Language, Learning, and Teaching, 2. First Language Acquisition, 3. Age and Acquisition, 4. Human Learning, 5. Styles and Strategies, 6. Personality Factors, 7. Sociocultural Factors, 8. Communicative Competence, 9. Cross-Linguistic Influence and learner Language, 10. Toward a Theory od Second language Acquisition