Cz. I Adresy i domeny internetowe - ch-ka i pełnione funkcje: Zasady rejestracji i funkcjonowania systemu domen internetowych; Adres internetowy a inne oznaczenia identyfikujące i odróżniające. Cz. II Adresy internetowe a naruszenie praw osób trzecich: Adresy internetowe a naruszenie prawa do znaku towarowego; Ochrona znaków towarowych na podstawie Anticybersquatting Consumer Protection Act (ACPA); Adresy internetowe a naruszenie prawa nieuczciwej konkurencji Adresy internetowe a naruszenie dóbr osobistych; Adresy internetowe a naruszenie praw autorskich. Cz. III Podstawy ochrony i obrotu domenami internetowy mi: Brak praw wyłącznych do domeny internetowej "jako takiej"; Ochrona domeny internetowej; Domena internetowa jako przedmiot obrotu. Cz. IV Spory o domeny internetowe: Jurysdykcja i prawo właściwe w sporach o domeny internetowe; Polubowne sposoby rozwiązywania sporów o domeny internetowe; Uwagi końcowe.
ICT: Driving force behind competency-based distance learning; Orchestrating interdependence in an international on-line learning community; Nauczanie, cybernetyka, jakość i efektywność; Stare wyzwania edukacyjne - nowe technologie - nowe wyzwania edukacyjne; Co hamuje rozwój e-nauczania w Polsce?; Poradnictwo psychologiczne on-line w systemie wsparcia psychospołecznego studentów; Metodologia projektowania szkoleń e-Learning; System do przeprowadzania testów; Współpraca między studentem a wykładowcą w nauczaniu wspomaganym przez Internet; Próba oceny przydatności kursów NETg w projektach edukacyjnych w UŁ; E-learning - nowa koncepcja świadczenia usług edukacyjnych szkół wyższych? Nauczyciel wspierający rozwój. Oczekiwania studentów studiów "wirtualnych" wobec nauczyciela on-line; Zastosowanie wielowartościowych relacji podobieństwa w automatycznym sprawdzaniu testów gramatycznych; Wspomaganie nauczania techniki cyfrowej poprzez Internet; Modelowanie wykładu w oparciu o bieżącą analize efektywności nauczania z wykorzystaniem platformy e-learningowej; Doświadczenia PUW w kształceniu pielęgniarek przez Internet; Język angielski na studiach internetowych Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych; Przygotowanie e-wykładów w technologii Tegrity WebLearner - studium przypadku; Metodyka i dydaktyka informatyki - kurs on-line; Nauczanie informatyki przez Internet w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych; Doświadczenia Ośrodka OKNO Politechniki Warszawskiej w rozwoju modelu i narzędzi edukacji na odległość; Significance if e-laboratory applictaion; Internetowe wspomaganie nauczania w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku; Doświadczenia Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie we wprowadzeniu internetowej platformy nauczania na odległość: e-sgh.pl oraz plany jej rozwoju; Wykorzystanie narzędzi autorskich do tworzenia szkoleń w l-edulacji; SCROM - mity i rzeczywistość; DOROTKA, czyli Doskonalenie Organizacji, Rozwoju oraz Tworzenia Kursów Akademickich przez Internet; Narzęzia kształcenia na odległość i ich wykorzystanie na Wydziałach Inżynierii Lądowej Politechniki Gdańskiej i Warszawskiej; Analiza możliwość rozszerzenia systemu zarządzającego nauczaniem opartego na licencji Open Source o implementację SCORM; Platforma ILIAS jako alternatywa dla komercyjnych aplikacji e-learningowych; The Elis Project - e-earning System as a part of Integrared Information System; Wprowadzenie zdalnej e-Edukacji do kształcenia podyplomowego - studium przypadku Instytutu Łączności; Wykorzystanie doświadczeń Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego w szkoleniach zdalnych dla biznesu; E-learning in Networked Society; Learning Organisation; Zajęcia asynchroniczne w programie studiów technicznych - możliwości rozwijania umiejętności krytycznego myślenia; Rola symulacji w "Post-graduate e-government and e-bussiness study".
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
WYKAZ SKRÓTÓW WSTĘP CZĘŚĆ I CYBERPRZESTRZEŃ A JURYSDYKCJA ROZDZIAŁ 1 CYBERPRZESTRZEŃ – POJĘCIE I GENEZA 1.1. Pojęcie cyberprzestrzeni 1.2. Geneza i ewolucja cyberprzestrzeni 1.3. Etapy rozwoju społeczeństwa informacyjnego 1.4. Zagrożenie w cyberprzestrzeni Podsumowanie ROZDZIAŁ 2 JURYSDYKCJA PAŃSTWOWA A CYBERPRZESTRZEŃ 2.1. Jurysdykcja jako pojęcie prawa – istota 2.2. Próba identyfikacji właściwych przedmiotowo norm wobec cyberprzestrzeni CZĘŚĆ II PRAWNOMIĘDZYNARODOWY WYMIAR CYBERPRZESTRZENI – STATUS QUO ROZDZIAŁ 1 IDENTYFIKACJA REGULACJI PRAWNYCH CYBERPRZESTRZENI Z PERSPEKTYWY MIĘDZYNARODOWEJ 1.1. Prawnomiędzynarodowe regulacje cyberprzestrzeni 1.2. Regulacje krajowe cyberprzestrzeni mające wpływ na tworzenie prawa międzynarodowego Podsumowanie ROZDZIAŁ 2 IDENTYFIKACJA KLUCZOWYCH ZAGADNIEŃ PRZEDMIOTOWYCH PRAWNOMIĘDZYNARODOWEJ REGULACJI CYBERPRZESTRZENI 2.1. Zwalczanie cyberprzestępczości a prawo międzynarodowe 2.2. Obrót gospodarczy w cyberprzestrzeni a prawo międzynarodowe 2.3. Własność intelektualna w cyberprzestrzeni a prawo międzynarodowe 2.4. Inne obszary cyberprzestrzeni CZĘŚĆ III KONCEPCJA REKONSTRUKCJI STATUSU PRAWNEGO CYBERPRZESTRZENI (Z WYKORZYSTANIEM PRAWA MIĘDZYNARODOWEGO) ROZDZIAŁ 1 POSTULATY I PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH DLA CYBERPRZESTRZENI 1.1. Koncepcje samoregulacji cyberprzestrzeni 1.2. Koncepcja nowego ładu cyberprzestrzeni 1.3. Rekonstrukcja prawa cyberprzestrzeni PODSUMOWANIE BIBLIOGRAFIA SPIS RYSUNKÓW SPIS TABEL
Zawiera: R. 1 Bezpieczeństwo a dostęp do informacji i danych jako przedmiot regulacji ustrojowych i ustawowych: Wprowadzenie; Konstytucyjne wolności i prawa związane z informacją i dostępem do danych; Bezpieczeństwo jako zadanie państwa; Granice ingerencji w swobody jednostki w kontekście czynności operacyjno-rozpoznawczych; Ramy czynności operacyjno-rozpoznawczych w orzecznictwie trybunalskim; Ochrona danych osobowych w związku zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości; Udzielenie informacji o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych. R. 2 Czynności operacyjno-rozpoznawcze w działalności służb ochrony porządku i bezpieczeństwa - rys historyczny: Wprowadzenie; Specyfika czynności operacyjno-rozpoznawczych do 1990 roku; Kształtowanie się spojrzenia na rolę i miejsce działań operacyjno-rozpoznawczych do 2016 roku. R. 3 Informacja jako źródło wiedzy operacyjnej: Zagadnienia wstępne; Formy, środki i metody operacyjno-rozpoznawcze; Gromadzenie i dostęp do informacji; Dane telekomunikacyjne, pocztowe i internatowe; Dostęp do tajemnicy skarbowej, bankowej i pochodnych; Podsumowanie. R. 4 Unormowania ustawowe wybranych metod i środków operacyjno-rozpoznawczych: Ofensywne metody pracy operacyjnej; Praca „pod przykryciem”; POZI (poufne osobowe źródła informacji); Rozwiązania szczegółowe; Podsumowanie. R. 5 Wykorzystanie wiedzy operacyjno-rozpoznawczej: Wprowadzenie; Zakres wykorzystania materiałów w procesie karnym; Tryby szczególne dopuszczenia dowodów - art. 168a i 168b k.p.k.; Kontrola prokuratora nad czynnościami operacyjno-rozpoznawczymi; Przetwarzanie i wymiana informacji kryminalnych; Analiza kryminalna. R. 6 W poszukiwaniu bezpiecznych granic bezpieczeństwa: Wprowadzenie; Ocena rozwiązań normatywnych; Wnioski de lege ferenda.
1. Jak badaliśmy? Metodologia i przebieg badania, 2. O kim piszemy? charakterystyka badanej próby, 3. Technologie cyfrowe i wykorzystanie internetu, 4. Dlaczego korzystamy z internetu? Determinanty pschologiczne i społeczne, 5. Sposób spędzania wolnego czasu i aktywność społeczne internautów, 6. We want to speak English. Plany edukacyjne a wzorzec motywacyjny korzystania z internetu, 7. Inetrnet i inne media jako źródło informacji i rozrywki
1. Sceny przemocy w mediach a zachowanie dziecka, 2. Elementy interesujące i nudne w programach telewizyjnych dla dzieci, 3. Literatura dziecięca w książkach i mass mediach z badań własnych, 4. Czasopisma dla dzieci - zainteresowania i potrzeby a rzeczywistość biblioteczna, 5. Media w bibliotekach publicznych, 6. Internet jako medium syntetyczne. Internetowa oferta dla dzieci i młodzieży, 7. Edukacja medialna w programach szkolnych
R.1 Nowa gospodarka - nowe wyzwania: Globalizacja handlu procesem nieuniknionym; Internet - to nie nowość, to rzeczywistość; Czym jest współczesny Internet?; Czym jest nowa ekonomia?; Społeczeństwo informacyjne; Gospodarka elektroniczna. R.2 Programy wspierające rozwój gospodarki elektronicznej. R.3 Nowe formy prowadzenia działalności gospodarczej: Rynek elektroniczny; Relacje na rynku elektronicznym; Elektroniczne platformy transakcyjne; Elektroniczne platformy logistyczne; Witryny internetowe; Technologie informatyczne; Zalety Internetu dla nowej gospodarki; Mity dot. Elektroniczna-gospodarki. R.4 Elektroniczna gospodarka w łańcuchach dostaw: EDI nie wystarcza; Outsourcing wymiany dokumentów elektronicznych; Logistyka w elektronicznej gospodarce. R.5 Standardy dla elektronicznej gospodarki: Globalne standardy EAN UCC; Inne rodzaje standardów; Standaryzacja dokumentów elektronicznych. R.6 Finanse w gospodarce elektronicznej : Bankowość w Internecie; Płatności elektroniczne; Płatności karta mi kredytowymi VISA; Inteligentne karty płatnicze VISA Aspekty technologiczne podpisu elektronicznego; Metody uwierzytelnienia stosowane w e-gospodarce. R.7 Środowisko gospodarki elektronicznej. R.8 Jak wygląda polskie społeczeństwo informacyjne?: Profil polskiego internauty; Wykorzystanie Internetu na linii biznes - urząd; Edukacja elektroniczna społeczeństwa. R.9 Jak polskie firmy są przygotowane do e-gospodarki? Wskaźniki gotowości; Wskaźniki intensywności; Wskaźniki wpływu; Bariery w dostepie do nowych form prowadzenia biznesu. R.10 Jak rozwijają się nowe formy prowadzenia e-biznesu? R.11 Jak wykorzystywane są standardy w polskiej e-gospodarce? R.12 Jak realizowane są płatności-płatności w Polsce? R.13 Jak rozwija się infrastruktura e-gospodarki?: Wykorzystanie sieci innych niż Internet; Informatyczne wspomaganie biznesu; Rozwój infrastruktury technicznej Bezpieczeństwo w systemach informatycznych; Otoczenie legislacyjne. Podsumowanie.
1. Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polce w 2003 roku, 2. Analiza sektorowa rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce : Społeczeństwo informacyjne, E-biznes, E-administracja, 3. Baza rozwoju e-gospodarki w Polsce
Część A: Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2004 roku. Część B: Analiza sektorowa rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce. B1. Społeczeństwo informacyjne. B2. E-biznes. B3. E-administracja. Część C: Baza rozwoju gospodarki. C1. Infrastruktura, technologia, bezpieczeństwo. C2. E-usługi. C3.Standardy. C4. Prawo. C5. Inicjatywy. C6. kalendarium.
Cz.A: Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2005 roku. Cz.B: Analiza rynku i obszarów zastosowań e-gospodarki w Polsce.Cz.C:Baza rozwoju e-gospodarki w Polsce.
1. Streszczenie raportu o stanie e-gospodarki w Polsce w 2008 roku. 2. Analiza rynku i obszarów e-gospodarki w Polsce: Społeczeństwo informacyjne ( Internet; E-zakpuy; E-finanse; E-zdrowie; E-learning ) ; E-biznes ( Sklepy internetowe; E-bankowość; E-ubezpieczenia; E-makler; aukcje elektroniczne ); E-administracja; E-edukacja (Internet w pracy szkoły wyższej). 3. Baza rozwoju e-gpospodarki w Polsce: E-usługi; Standardy; Prawo; Inicjatywy; Kalendarium - najważniejsze wydarzenia w 2007 roku. Podsumowanie
Poszerz zasób słownictwa z branży IT i naucz się poprawnie je wykorzystywać!
Obecnie język angielski jest nieodłącznym elementem świata IT. Większość producentów oprogramowania oraz twórców metodyk i standardów w branży IT udostępnia materiały wyłącznie w tym języku. Ponadto wiele projektów informatycznych jest realizowanych we współpracy z ekspertami pochodzącymi z różnych krajów. Komunikacja odbywa się wówczas przeważnie także w języku angielskim. Jeśli więc jesteś specjalistą z branży IT, funkcjonującym na co dzień w środowisku anglojęzycznym, możesz z kolei nie czuć się w pełni swobodnie wypowiadając się w tym języku w każdym obszarze tak szerokiej dziedziny wiedzy.
Jeśli chcesz zatem:
poznać lub poszerzyć specjalistyczne słownictwo stosowane na co dzień w branży IT,
nauczyć się poprawnie je wykorzystywać i profesjonalnie wypowiadać się podczas spotkań, konferencji branżowych i codziennej pracy z klientem,
zrozumieć zaawansowane reguły gramatyczne lub odświeżyć wiedzę na ten temat, by zabłysnąć podczas formalnych spotkań lub jako autor profesjonalnej dokumentacji w języku angielskim,
zacząć posługiwać się prawidłowymi polskimi terminami zamiast kalkami językowymi,
Koniecznie sięgnij po tę książkę!
Znajdziesz tu profesjonalne angielskie teksty dotyczące różnych obszarów IT: baz danych, big data, sieci komputerowych, metod wytwarzania oprogramowania i wielu innych. Każdy z nich został opatrzony słowniczkiem zawierającym tłumaczenia na język polski zarówno terminów specjalistycznych, jak i tych z języka ogólnego. Ponadto w każdym rozdziale omówione zostały różne zagadnienia gramatyczne wraz z przykładami ich zastosowania w języku informatyki. Na końcu każdego rozdziału znajdziesz ćwiczenia, które pomogą Ci utrwalić poznane słownictwo i reguły gramatyczne. Dzięki temu opanujesz najważniejsze pojęcia, odkryjesz, w jakich kontekstach występują, i zaczniesz stosować je w praktyce.
Cz.A Unia Europejska : R.1 Wprowadzenie w problematykę Unii i Wspólnot Europejskich : 1.Zarys rozwoju Wspól not Europejskich, 2.Powołanie do życia Unii Europejski ej, 3.Unia Europejska jako nadbudowa integracji, 4. Wspólnoty Europejskie jako organizacje międzynarodowe. R.2 Charakterystyka głównych instytucji Wspólnot Europ ejskich : 1.Instytucje WE-główne zadania i miejsce w systemie instytucjonalnym, 2.Rada Unii Europejskiej, 3.Komisja Europejska, 4.Parlament Europejski, 5.Komi tet Ekonomiczno-Społeczny (KES), 6.Komitet Regionów (KR), 7. Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS), 8. Sąd Pierwszej Instancji, 9.Europejski Trybunał Obrachu nkowy (ETO), 10.Europejski Bank Centralny (EBC), 11.E uropejski Bank Inwestycyjny (EBI), 12.Europejski Fun dusz Inwestycyjny (EFI). R.3 Pozostałe instytucje UE. R.4 Instytucje międzypaństwowe w UE. R.5 Przedstawi cielstwa państw członkowskich przy UE. R.6 Sieci i baz y danych UE. R.8 Polska a Unia Europejska. R.9 System wynagrodzeń urzędników i pracowników Wspólnot Europej skich. Cz.B Europejskie organizacje międzyrządowe : R.10 Rada Europy. R.11 Organizacja Wspólnoty Gospodarczej i Roz woju (OECD). R.12 Europejska Komisja Gospodarcza ONZ ( EKG). R.13 Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu (EFTA). R.14 Europejski Urząd Patentowy (EUP). R.15 Eu ropejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOiR). R.16 Organiz acja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE). R.17 Inne instytucje europejskie i międzynarodwe przy UE
1.Globalizacja a internacjonalizacja. Kontrowersje definicyjne, podstawowe wymiary i cechy, 2.Orientacja na globalizację jako kompetencja menedżerska, 3.Nadzór korporacyjny a działalność innowacyjna, 4.Rynek pracy w epoce cywilizacji informacyjnej i procesów globalizacji gospodarki światowej, 5.Bank wirtualny jako przykład organizacji działającej w oparciu o nowoczesne technologie informatyczne - zastosowanie Internetu w strategii mBanku, 6.Zastosowanie Internetu w nauczaniu zdalnym na poziomie akademickim, 7.Wybrane aspekty promocji polskich przedsiębiorstw przemysłu muzycznego w dobie globalizacji, 8.Działania produktowo-cenowe polskich przedsiębiorstw przemysłu muzycznego w dobie globalizacji, 9.Polityka rolna a procesy globalizacji, 10.Szanse polskiego rolnictwa ekologicznego na rynkach Unii Europejskiej
1.Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, 2.Handel elektroniczny. Etap przedofertowy, 3.Zawarcie umowy w postaci elektronicznej, 4.Treść umowy zawieranej w postaci elektronicznej, 5.Prawne aspekty podpisu elektronicznego, 6.Wykonanie zobowiązania z użyciem środków komunikacji elektronicznej, 7.Wykonanie zobowiązania pieniężnego przez zapłatę pieniądzem elektronicznym, 8.Prawo właściwe i jurysdykcja krajowa dla stosunków gospodarczych w Internecie, 9.Odpowiedzialność za odesłania w Internecie, 10.Ochrona prywatności w handlu elektronicznym, 11.Handel elektroniczny a prawo autroskie, 12.Własność przemysłowa, 13.Ochrona konsumentów w umowach zawieranych na odległość, 14.Ochrona zbiorowych interesów konsumentów na przykładzie przesyłania niezamawianej korespondencji, 15.Handel elektroniczny - współczesne wyzwanie dla fiskusa
1. Pojęcia- definicje, istota, zakres: Demokracja, System polityczny, Cyberprzestrzeń, E-government i e-demokracja- siatka pojęciowa; 2. Wpływ Internetu na funkcjonowanie władzy państwowej: Internet a władza państwowa, Władza ustawodawcza, Władza wykonawcza, Wymiar sprawiedliwości i instytucje ochrony prawnej; 3. Wpływ Internetu na rozwój niepaństwowej sfery publicznej: Partie polityczne; Wybrane podmioty społeczne; Samorząd terytorialny; 4. Wpływ Internetu na ewolucję zasad demokracji: Zasada równości; Zasada wolności; Zasada transparentności; Zasada reprezentacji i partycypacji
1. Zagadnienia wstępne , 2. Sytuacja komunikacyjna w telewizji i internecie a język polityków , 3. Nawiązywanie i rozwiązywanie kontaktu - czyli o powitaniach i pożegnaniach w języku polityków , 4. Zwroty do adresata w języku polityków , 5. Wartościowanie w języku polityków , 6. Język potoczny a oficjalna sytuacja komunikacyjna , 7. Język potoczny a oficjalna sytuacja komunikacyjna , 7. Sztuka przekonywania a język polityków