Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(69)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(39)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Czytelnia
(57)
Autor
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(3)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(3)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(3)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Flejterski Stanisław (1948- )
(2)
Klekot Ewa (1965- )
(2)
Kowalik Tadeusz
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(2)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(2)
Pluciński Eugeniusz M
(2)
Sadowski Zdzisław
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Stankiewicz Marek Jacek
(2)
Szymański Władysław
(2)
Tokarski Tomasz
(2)
Wiktor Jan W
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Żbikowska Agnieszka
(2)
Balcerowicz Leszek (1947- )
(1)
Baylis John (1946- )
(1)
Bieda Małgorzata
(1)
Bielawski Paweł
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Boniecki Adam
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Bógdał-Brzezińska Agnieszka (1972- )
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chołaj Henryk
(1)
Ciamaga Lucjan (1929-2022)
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czyżowicz Wiesław
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dolan Simon L
(1)
Domański Ryszard
(1)
Dorozik Leon
(1)
Dowbor Władysław
(1)
Drewnowski Jan
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Fierla Irena
(1)
Filary-Szczepanik Mateusz (1984- )
(1)
Freeman Edward R. (1951- )
(1)
Fronia Marcin
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Gawrycki Marcin Florian
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gilowska Zyta (1949-2016)
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Grzesiok Franciszek
(1)
Guziejewska Beata
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Habura Miłosz
(1)
Haliżak Edward (1950- )
(1)
Hausner Jerzy (1949- )
(1)
Hockuba Zbigniew
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jawłowska Aldona (1934-2010)
(1)
Józefiak Cezary
(1)
Jędrzejczyk-Kuliniak Katarzyna
(1)
Kaczurba Janusz (1938- )
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kempny Danuta
(1)
Kempny Marian (1954-2006)
(1)
Klein Naomi (1970- )
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Koszel Bogdan (1954- )
(1)
Kowalewski Zbigniew M
(1)
Kołodko Grzegorz
(1)
Kożuch Antoni (1939- )
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kupiec Leszek
(1)
Kuźniar Roman (1953- )
(1)
Kwaśnicki Witold
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Liberda Barbara
(1)
Maciejczyk Jakub
(1)
Małecki Piot
(1)
Mesjasz Czesław (1954- )
(1)
Mesjasz Lidia
(1)
Michalski Bartosz
(1)
Milczarek Dariusz (1952- )
(1)
Mingst Karen
(1)
Misala Józef (1950-2011)
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Molendowski Edward
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Muszyński Andrzej
(1)
Narski Zygmunt
(1)
Niedziółka Dorota
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Globalizacja
(66)
Gospodarka
(13)
Przedsiębiorstwo
(13)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(12)
Handel międzynarodowy
(9)
Ekonomia
(8)
Polityka międzynarodowa
(7)
Integracja europejska
(6)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(6)
Unia Europejska (UE)
(6)
Gospodarka światowa
(5)
Integracja gospodarcza
(5)
Konkurencja
(5)
Zarządzanie
(5)
Decyzje
(4)
Rynek pracy
(4)
Unia Europejska
(4)
Innowacje
(3)
Internet
(3)
Konkurencyjność
(3)
Kultura
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
Polityka gospodarcza
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Współpraca gospodarcza
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Finanse
(2)
Finanse publiczne
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Kadry
(2)
Konflikt
(2)
Konkurencja międzynarodowa
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Marketing
(2)
Migracje
(2)
Motywacja
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Państwo
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo społeczne
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia
(2)
Telepraca
(2)
Terroryzm
(2)
Transfer technologii
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa (1991)
(2)
Wojna
(2)
Wspólna Polityka Rolna UE
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Władza
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zatrudnienie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Antyglobalizm
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Autorytet
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Broń jądrowa
(1)
Budżet
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Cło
(1)
Dyplomacja
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekonomiści
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europeistyka
(1)
Farmacja
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interwencjonizm
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klimat
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Temat: czas
1989-2000
(8)
2001-
(8)
1945-1989
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Europa
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Świat
(2)
Kraje rozwijające się
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(10)
Materiały konferencyjne
(8)
Monografia
(5)
Esej
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Raport
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(47)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Czas i klasa; Wojny o przestrzeń - sprawozdanie z przebiegu działań; Co będzie po państwie narodowym; Turyści i włódzędzy; Globalne prawa, lokalne porządki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Proces globalizacji ekonomicznej, 2. Przewidywane skutki procesu globalizacji ekonomicznej dla rolnictwa, 3. Integracja w ramach Unii Europejskiej i Wspólna Polityka rolna, 4. Uwarunkowania rozowju rolnictwa w Polsce, 5. Realizacja funkcji polskiego rolnictwa pod wpływem globalizacji i integracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Ekonomia: Ideowe problemy globalnego ładu liberalnego w gospodarce światowej - role i znaczenie; Relacje polityki i ekonomii w procesie globalizacji; Konkurencyjność polskiej gospodarki w warunkach globalizacji - wyzwania dla Polski; Funkcjonalność i dysfunkcjonalność współczesnego systemu handlowego względem po trzeb rozwojowych państw; Pomoc rozwojowa a przepływy kapitału prywatnego w przezwyciężeniu ubóstwa na świecie; Strategia Lizbońska - globalna strategia poprawy konkurencyjności gospodarczej Unii Europejskiej. Cz. II Polityka: Wpływ globalizacji na miejsce i rolę państwa w stosunkach międzynarodowych; Globalizacja, polityka i porządek międzynarodowy; Debata na temat globalizacji w Narodach Zjednoczonych; Globalizacja zagrożeń asymetrycznych. Cz. III Społeczeństwo: Uniwersalizm, tożsamość i relatywizm kulturowy a globalizacja; Odpowiedzialność korporacji wielonarodowych za przestrzeganie i promocję praw człowieka; Społeczna odpowiedzialność - nowy akcent globalnej strategii przedsiębiorstw międzynarodowych; Ochrona własności intelektualnej w procesie globalizacji; Stolica Apostolska wobec problemów globalizacji; Afryka a globalizacja - przypadek marginalizacji; Ameryka Łacińska - wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju w dekadzie lat 90-tych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Czym jest globalizacja?; Obszary naznaczone wpływem globalizacji. R.1 Korzenie koncepcji globalizacyjnych: Teorie nowoczesności; Teorie ponowoczesności; Współczesność jako późna nowoczesność. R.2 Wybrane koncepcje globalizacji: Dwa rozumienia konsekwencji zjawiska globalizacji. R.3 Następstwa procesów globalizacyjnych: Pułapki globalizacji; Dobrodziejstwa globalizacji; Typy oddziaływań globalizacyjnych a przemiany zachodzące w Polsce. Zakończenie: Globalizacja jako fakt dokonany i ostatni etap rozwoju? Cz. II Dylemat drugi - konsumpcja: R.1 Rola konsumpcji w kapitalizmie i socjalizmie: Konsumpcja jako efekt rozwoju kapitalizmu; Reglamentowana konsumpcja realnego socjalizmu; Reifikacja i alienacja człowieka oraz fetyszyzm towarowy. R.2 Reifikacja człowieka: Zjawisko ostentacyjnej konsumpcji i próżnowania na pokaz; Zjawisko ukrytej konsumpcji oraz konsument jako aktor; Struktura habitusu. R.3 Fetyszyzacja towarowa: Wizja społeczeństwa konsumpcyjnego w perspektywie semiologicznej i postmodernistycznej; Koncepcja lokalizacji i transferu znaczeń; Postmodernistyczna koncepcja konsumenta. R.4 Alienacja człowieka: Koncepcja zhumanizowanej konsumpcji; Konsumpcja jako system komunikacji społecznej R.5 Konsumpcja jako element strukturyzacji. Zakończenie. O konsumpcji nieco inaczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Politika)
Globalizacja polityki światowej: Globalizacja i polityka globalna; Rozwój społeczności międzynarodowej; Historia stosunków międzynarodowych 1900-1945; Historia stosunków międzynarodowych w latach 1945-1990; Koniec zimnej wojny; Od zimnej wojny do wojny z terroryzmem; Realizm; Liberalizm; Współcześni dominujące podejścia badawcze: neorealizm i neoliberalizm; Marksistowskie teorie stosunków międzynarodowych; Konstruktywizm społeczny; Teorie stosunków międzynarodowych ľ podejście alternatywne; Bezpieczeństwo międzynarodowe i globalne w epoce pozimnowojennej; Międzynarodowa ekonomia polityczna w dobie globalizacji; Prawo międzynarodowe; Reżimy międzynarodowe; Dyplomacja; Organizacja Narodów Zjednoczonych; Aktorzy transnaodowi i organizacje międzynarodowe; Kwestie ochrony środowiska; Terroryzm i globalizacja; Rozprzestrzenianie broni jądrowej; Nacjonalizm; Kultura w stosunkach międzynarodowych; Interwencja humanitarna jako zagadnienie polityki światowej; Integracja europejska i współpraca regionalna; Globalny handel i globalne finanse; Przyczyny i konsekwencje rewolucji komunikacyjnej i internetowej; Ubóstwo, rozwój i głód; Problematyka gender; Prawa człowieka; Globalizacja i transformacja wspólno politycznych; Globalizacja i ład pozimnowojenny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poza Horyzont)
1. Turbo napęd, 2. Wojna ekonomiczna, czyli konsensus waszyngtoński 3. Czas Ameryki, 4. Dzień powszedni "nowej ekonomii", 5. Władza bez rządu, 6. Pracy jak na lekarstwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Kluczowe problemy na drodze do stabilnej przyszłości; 3. Pomysły rozwiązań; 4. W kierunku przedsiębiorczości i innowacji społecznej; 5. Społeczna odpowiedzialność biznesu; 6. Czas działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie integracji w świetle teorii międzynarodowych stosunków ekonomicznych; 2. Cele i warunki integracji ekonomicznej; 3. Instytucjonalne i geograficzne formy integracji ekonomicznej; 4. Modele i mechanizmy integracji ekonomicznej; 5. Strefa wolnego handlu; 6. Unia celna; 7. Wspólny rynek; 8. Unia monetarna; 9. Unia ekonomiczna; 10. Unia polityczna; 11. Pełna integracja ekonomiczna; 12. Integracja ekonomiczna w krajach rozwiniętych gospodarczo; 13. Integracja ekonomiczna w krajach słabo rozwiniętych; 14. Integracja a globalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Zagubienie ludzi w czasie nakładania się na siebie wielu jakościowych zmian świata, 2.Istota i geneza globalizacji, 3.Mikroekonomiczny charakter globalizacji, 4.Globalizacja a problemy makroekonomiczne, 5.Sprzecznośći i dylematy procesu globalizacji, 6.Kontrowersje wokół korekty globalizacji i kształtowanie alter globalizacji, 7.Mechanizm globalizacji a sytuacja Polski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność przedsiębiorstwa - istota i ogólna charakterystyka zjawiska, Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa, Instrumenty konkurowania, Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, Kierunki i sposoby umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konsumując życie - o konsumentach w społeczeństwie konsumentów, 2. Konsumując świat-kultura społeczeństwa konsumpcyjnego, 3. Kulturowe wzory konsumpcji i ich alternatywy, 4. Socjologia konsumpcji - nowe wyzwania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Zawiera: Globalizacja działalności gospodarczej; Wy- brane teorie i koncepcje ekonomiczne a międzynarodowa działalność przedsiębiorstw; Ewolucja międzynarodowej ekspansji KTN (korporacji transnarodowych); Strategie globalnej działalności KTN; Synteza, implikacje, i perspektywy globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System ekonomiczny jako podstawa ładu gospodarczego, 2. Potrzeba istnienia ładu w gospodarce rynkowej, 3. Przegląd wybranych teorii ładu gospodarczego, 4. Demokratyczne państwo a ład gospodarczy, 5. Federalizm państw europejskich a przyszły kształt Unii Europejskiej - Zasady nowego ładu demokratycznego, 6. Rola państwa w gospodarce rynkowej, 7. Globalizacja a przyszłość demokratycznego państwa, 8. Globalizacja versus ład gospodarczy, 9. Budowa rynkowego ładu ekonomicznego w Polsce po 1989 roku - Wnioski i wątpliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Globalizacja i procesy internacjonalizacji w marketingu międzynarodowym : Niektóre aspekty marketingowe światowego kryzysu gospodarczego ; Ścieżki internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw- podejście ewolucyjne ; Problemy zarządzania marketingowego w przestrzeni międzykulturowej ; Paradygmat produktywności jako wymiar globalnej kultury ekonomicznej a dylemat wyboru działań marketingowych ; Kształtowanie przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji i internacjonalizacji ; Determinanty wyznaczające globalny zasięg działalności innowacyjnej przedsiębiorstw; Strategia lizbońska wobec uwarunkowań rozwojowych i konkurencyjnych sektora MSP ; Proces internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw zaawansowanych technologii; Bariery internacjonalizacji MSP przez e-handel - próba ujęcia modelowego; Unijna polityka wsparcia sektora MSP elementem uwarunkowań międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw ; Problemy i perspektywy rozwoju marketingu międzynarodowego przedsiębiorstw Ukrainy w kontekście eurointegracji ; Marketing międzynarodowy w procesie dydaktycznym - uwagi w świetle wyników badań studentów kierunku zarządzania ; Dydaktyka marketingu międzynarodowego- refleksje nad opiniami studentów ; 2. Strategiczne uwarunkowania i wyzwania wobec przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych: Ograniczenia koncepcji standaryzacji działalności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym ; Motywy ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne ; Ekspansja korporacji międzynarodowych na rynki zagraniczne- wyniki badań ; Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym ; Kierunki, formy i efekty ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw; Polscy eksporterzy . Analiza komparatywna rankingów "Rzeczypospolitej" i "Polityki" ; Społeczna odpowiedzialność w misjach eksporterów; Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych ; Przesłanki wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne przedsiębiorstw usługowych ; Marketingowe wyzwania wejścia przedsiębiorstw ukraińskich na rynek Europy - analiza sytuacyjna; Potrzeby informacyjne przedsiębiorstw polskich w odniesieniu do rynków europejskich- w świetle wyników badań ; Formy pomocy preferowane przez przedsiębiorstwa zainteresowane budowaniem relacji z podmiotami otoczenia na rynkach krajów europejskich ; Tworzenie relacji z podmiotami rynku jako konsekwencja koncepcji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw- analiza komparatywna rynku polskiego , ukraińskiego i chorwackiego ; Wzrost znaczenia relacji z konsumentem jako kierunek rozwoju koncepcji marketingu międzynarodowego ; Wykorzystanie relacji sieciowych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw zaawansowanych technologii ; Ryzyko w marketingu partnerskim na rynku międzynarodowym ; Narzędzia budowy relacji polskich przedsiębiorstw z podmiotami otoczenia na rynkach europejskich ; 3. Instrumentarium działań rynkowych przedsiębiorstw w marketingu międzynarodowym i międzykulturowym : Uwarunkowania kulturowe międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw; Kształtowanie marketingowej strategii produktów multisektorowych w środowisku międzykulturowym ; Marketing międzynarodowy żywności ekologicznej- współczesna idea i przyszłe problemy ; Uwarunkowania realizacji strategii oferowania produktów regionalnych w Unii Europejskiej ; Komunikowanie marki w warunkach internacjonalizacji ; Kulturowe uwarunkowania strategii marki i lojalności wobec marki - wybrane zagadnienia ; Determinanty stosowania strategii marki lokalnej przez firmy francuskie w Polsce; Design opakowań- diagnoza i kierunki zmian w ujęciu międzynarodowym ; Strategie dystrybucji na europejskim rynku farmaceutycznym ; 4. Konsument wobec wyzwań marketingu międzynarodowego: Wpływ procesu globalizacji na zachowania konsumentów ; Problemy konwergencji konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce i w krajach Unii Europejskich ; Mieszane modele czynnikowe w ,międzynarodowej segmentacji psychograficznej - nowe podejście do segmentacji rynku ; Tożsamość kulturowa jako uwarunkowanie zachowań konsumentów w warunkach globalizacji ; Różnice kulturowe a zachowania rynkowe konsumentów ; Wpływ kraju pochodzenia na akceptację produktów przez konsumentów ; Polski konsument wobec wyzwań współczesnego rynku na przykładzie rynku żywności ; Postawy studentów wobec reklamy szokującej ; 5. Sektorowe zróżnicowanie marketingu międzynarodowego : Analiza teorii internacjonalizacji sieci handlowych ; Uwarunkowania międzynarodowej aktywności przedsiębiorstw handlowych ; Strategie internacjonalizacji dużych sieci handlowych na polskim rynku . Nowe wyzwania dla marketingu międzynarodowego ; Internacjonalizacja jako czynnik podnoszenia innowacyjności wielkopowierzchniowych placówek handlu detalicznego działającego w Polsce ; Internacjonalizacja usług biznesowych i jej implikacje dla marketingu ; Wpływ internacjonalizacji na działania marketingowe jednostek ochrony zdrowia w Polsce ; Specyfika zachowań konsumentów na rynku turystycznym i jej implikacje dla marketingu międzynarodowego ; Tanie linie lotnicze a rozwój turystyki międzynarodowej ; Wyzwania marketingowe w oferowaniu dóbr kultury na rynkach zagranicznych ; Internacjonalizacja sportu i jej wpływ na działania marketingowe klubów sportowych ; Internacjonalizacja jako determinanta rozwoju organizacji radiowych ; Individual Marketing on the Ukrainian Mobile Services Market ; Foreign TNCs in Russian Oil and Gas Industry ; Kooperacja międzynarodowa a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw przemysłu elektromaszynowego ; Współpraca w zakresie marketingu jako czynnik zwiększania międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw . Przykład polskiego przemysłu elektromaszynowego ; Wybrane działania marketingowe wyłącznego dystrybutora globalnej marki JCB na rynku polskim ; Kształtowanie długoterminowych relacji w sferze obsługi posprzedażowej ; Marketing międzynarodowy w działalności samorządowego regionu - współpraca zagraniczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe stosunki gospodarcze / Adam Budnikowski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006. - 469 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Część I: Wprowadzenie. 1. Internacjonalizacja procesu gospodarowania i międzynarodowe stosunki gospodarcze. Część II: Teoria handlu międzynarodowego. 2. Klasyczne teorie handlu międzynarodowego. 3. Neoklasyczna teoria handlu międzynarodowego. 4. Wyposażenie w czynniki produkcji jako podstawa handlu międzynarodowego. 5. Alternatywne teorie handlu międzynarodowego. 6. Wzrost gospodarczy a handel międzynarodowy. 7. Międzynarodowe przepływy czynników produkcji. Część III: Polityka handlowa. 8. Cło. 9. Bariery pozataryfowe. 10. Wolny handel a protekcjonizm. 11. Międzynarodowa polityka handlowa. Część IV: Międzynarodowe stosunki finansowe. 12. Bilans płatniczy. 1.3 Kurs walutowy i rynek walutowy. 14. Ustalanie poziomu kursu walutowego. 15. Automatyczny mechanizm dostosowawczy. 16. Polityka dostosowawcza. 17. Międzynarodowy system walutowy. Część V: Międzynarodowe stosunki gospodarcze a kraje rozwijające się. 18. Handel międzynarodowy a rozwój gospodarczy krajów rozwijających się. 19. Kryzys zadłużeniowy i możliwości jego rozwiązywania. 20. Współczesne kryzysy finansowe. 21. Wyzwania globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 209)
1. Handel zagraniczny a wzrost gospodarczy : 1.1. Podstawowe pojęcia i zależności 1.2. Rola handlu zagranicznego w gospodarce 1.3. Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym 1.4. Warunki wymiany międzynarodowej (terms of trade) 2. Międzynarodowe przepływy kapitału : 2.1. Formy i przyczyny migracji kapitału 2.2. Znaczenie przepływów inwestycji bezpośrednich i korporacji w gospodarce światowej 2.3. Czynniki lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych 2.4. Skutki bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozowju gospodarki 3. Międzynarodowe przepływy siły roboczej : 3.1. Przyczyny migracji 3.2. Kierunki i wielkość migracji na świecie i w Polsce 3.3. Makroekonomiczne skutki migracji 3.4. Polityka migracyjna 4. Międzynarodowe przepływy wiedzy technicznej: 4.1. Proces innowacyjny 4.2. Proces dyfuzji technologii 4.3. Kanały transferu wiedzy technicznej 4.4. Teoretyczna interpretacja transferu wiedzy technicznej 4.5. Polityka proinnowacyjna 5.Globalizacja: 5.1. Proces globalizacji 5.2. Czynniki determinujące proces globalizacji 5.3. Podmioty procesu globalizacji ekonomicznej 5.4. Sprzeczności i dylematy procesu globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot międzynarodowych stosunków gospodarczych; Ewolucja teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych; Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym; Teoretyczne podstawy międzynarodowej integracji gospodarczej; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Ceny w wymianie międzynarodowej; Kursy i rynki walutowe; Dolar w handlu amerykańskim i międzynarodowym; Bilans płatniczy; Zagraniczna polityka handlowa; Konkurencja międzynarodowa; Różnicowanie i globalizacja gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej