Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(173)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(170)
Publikacje naukowe
(57)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(118)
dostępne
(107)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(115)
Czytelnia
(119)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Baran Jolanta
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Batiuk Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Borowska Teresa
(2)
Bulzak Andrzej
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niktorowicz Jerzy
(2)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Podgórecki Józef
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(2)
Skibska Joanna
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Wrońska Marta
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed E
(1)
Balinov Ivo
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(177)
Język
polski
(176)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(21)
Wychowanie
(19)
Młodzież
(16)
Pedagogika społeczna
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Edukacja międzykulturowa
(14)
Kształcenie
(14)
Nauczyciele
(12)
Socjologia edukacji
(12)
Edukacja medialna
(11)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Rodzina
(11)
Wsparcie społeczne
(11)
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Socjalizacja
(10)
Dzieci
(9)
Patologia społeczna
(9)
Praca
(9)
Studenci
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Nauczanie
(8)
Pedagogika
(8)
Pedagogika pracy
(8)
Socjologia
(8)
Socjologia rodziny
(8)
Internet
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Adaptacja społeczna
(6)
Dorosłość
(6)
Edukacja
(6)
Integracja społeczna
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Kultura
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Uczniowie
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Jakość życia
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Absolwenci szkół wyższych
(4)
Andragogika
(4)
Aspiracje zawodowe
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika rodziny
(4)
Postawy
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzice
(4)
Rynek pracy
(4)
Socjologia niepełnosprawności
(4)
Uczenie się
(4)
Więźniowie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zawód
(4)
Agresywność
(3)
Bezrobocie
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dzieciństwo
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Globalizacja
(3)
Historia wychowania
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauki społeczne
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca socjalna
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Samokształcenie
(3)
Sukces
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Ubóstwo
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zapobieganie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1989-2000
(20)
1901-2000
(8)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(61)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(51)
Opracowanie
(38)
Podręcznik
(17)
Monografia
(15)
Raport z badań
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Księga pamiątkowa
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(131)
Socjologia i społeczeństwo
(127)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
177 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Elementy profilaktyki i resocjalizacji nieletnich w kontekście uwarunkowań prawnych, osobowościowych i socjokulturowych: Zapobieganie przestępczości nieletnich w oparciu o paradygmat tożsamości osobowej, społecznej i kulturowej; Resocjalizacja nieletnich- idea czy utopia? O skuteczności środków wychowawczo-poprawczych; Subkultury młodzieżowe na polsko-czeskim pograniczu; Sekty i młodzież- badania i opinie; Niedostosowanie społeczne młodzieży w aspekcie doświadczeń KMP w Rzeszowie- prezentacja badań własnych; Czynniki osobowościowe i instytucjonalne oraz ich wpływ na postawy nieletnich wobec oddziaływań resocjalizacyjnych; Zastosowanie metody Tomatisa u nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Ostrowcu Świętokrzyskim; Prostytucja nieletnich dziewcząt- specyfika zjawiska; Model ekologiczny wychodzenia z niedostosowania społecznego; Synergia czynników osobowościowych i środowiskowych jako istotny czynnik lokalnych systemów zapobiegania przestępczości nieletnich; 2. Teoretyczne i aksjologiczne wymiary resocjalizacji penitencjarnej: Czy istnieje alternatywa dla resocjalizacji penitencjarnej?; Komu i do czego potrzeba jest resocjalizacja penitencjarna?; Nauczanie Jana Pawła II w aspekcie funkcjonowania zakładów karnych i resocjalizacji więźniów; Pozycja kapelana więziennego w polskim i ukraińskim systemie penitencjarnym na przykładzie posługi księdza Grzegorza Drausa; Pokajanie jako forma uzdrowienia i resocjalizacji; Badania rodzin więźniów w literaturze zachodniej; Teksański system penitencjarny- historia, struktura organizacyjna i współczesne środki oddziaływania korekcyjnego; Historia i teraźniejszość więzienia w Odessie na tle przemian rosyjskiego, radzieckiego i ukraińskiego systemu penitencjarnego; Czyny przestępcze i sankcje karne w ujęciu biblijno-talmudycznym; Doskonalenie kompetencji zawodowych w procesie resocjalizacji skazanych dla perspektywy zatrudnienia ich na rynku pracy; 3. Determinanty readaptacji społecznej skazanych: Czynniki utrudniające readaptację społeczną w świetle badań kat amnestycznych; Organizacyjno-prawne i psychospołeczne uwarunkowania resocjalizacji instytucjonalnej; Determinanty skutecznej resocjalizacji w opinii skazanych i wychowawców; Sprawnościowe aspekty zespołowej pracy personelu instytucji penitencjarnej; Udział dyrektora w warunkowym zwolnieniu- uwarunkowania podmiotowe; Zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa skazanych jako istotny warunek skutecznej resocjalizacji penitencjarnej; Nieformalne podziały osadzonych i ich wpływ na funkcjonowanie jednostek penitencjarnych; Skuteczność readaptacji społecznej kobiet w Polsce; Elektroniczny monitoring skazanych alternatywą dla kary pozbawienia wolności w zakładzie karnym; Udział kuratora sądowego w profilaktyce i resocjalizacji osób warunkowo zwolnionych z odbywania kary pozbawienia wolności; Perspektywy życiowe a poczucie alienacji u młodocianych przestępców; Społeczność terapeutyczna w leczeniu osób uzależnionych od narkotyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym; 2. Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego; 3. Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego; 4. Przejawy niedostosowania społecznego; 5. Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości- perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Przejawy niedostosowania społecznego wyj stepujące u objętych badaniami uczniów; 8. Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów; 9. Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 10. Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych; 11. Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań; 12. Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie; 13. Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość problematyki demoralizacji i przestępczości nieletnich; 2. Konteksty środowiskowe kontaktów nieletnich z alkoholem i innymi środkami psychoaktywnymi; 3. Resocjalizacja i profilaktyka w zakładach dla nieletnich- stan obecny i perspektywy; 4. Metodologiczne podstawy badań własnych; 5. Problem środków psychoaktywnych na tle cech sytuacji społeczno-prawnych badanych nieletnich w świetle uzyskanych wyników; 6. Propozycje optymalizujące oddziaływania profilaktyczne i resocjalizacyjne wobec nieletnich zagrożonych uzależnieniem od środków psychoaktywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Profilaktyka w zakresie zachowań seksualnych młodzieży 1. Wybrane problemy zdrowia publicznego związane z seksualnością 2. Programy profilaktyczne dotyczące obszaru seksualności 3. Badania ewaluacyjne dotyczące obszaru seksualności 4. Kierunki profilaktyki młodzieżowej w obszarze seksualności w świetle wyników badań epidemiologicznych w wybranych krajach Cz. II. Polskie badania ewaluacyjne programów profilaktyki młodzieżowej z dziedziny seksualności 5. Program "Płciowość i Odpowiedzialność Nastolatków" i pierwsze próby jego ewaluacji 6. Rozszerzone badania nad seksualnością programu PiON 7. Program "Wyspa Skarbów" i badania nad jego skutecznością 8. Podsumowanie wyników polskich badań ewaluacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 0193-0591 ; T. 16.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 16)
1. Artykuły i rozprawy: Problematyka uznania a teoria pracy socjalnej; Przemoc emocjonalna: stalking, molestowanie, lobbing, bullying- podobieństwa i różnice; Kontrowersje wokół problematyki kwestionariuszowego pomiaru uczciwości; Alternatywne formy resocjalizacji- kreacja plastyczna jako interwencja wychowawcza; 2. Z badań: Studenci o religii- doniesienie z badań pilotażowych; Emocje przeżywane przez Polaków w okresie transformacji ustrojowej; Promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych- badania pilotażowe młodzieży spędzającej czas w galeriach handlowych; Paternalizm i partnerstwo w relacji terapeutycznej w świetle interakcjonizmu symbolicznego; Kształtowanie się nowych form wspólnotowości na przykładzie społeczności internetowych; "Ja musze Pani szczerze powiedzieć, ze o tych problemach to nikt nie wiedziałů" Metody badania populacji ukrytych- przykład zjawiska samowyleczenia z uzaleznienia; profil społęczno- motywacyjny osób podejmujących studia na kierunku praca socjalna. Badania porównawcze; 3. Recenzje, opinie, komentarze: Klasyfikacja teorii i krytyki kary; Czy media mogą się przydać w terapii społecznej? Kilka uwag dziennikarza o propagandzie i demokracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Profilaktyka społeczna i resocjalizacja , ISSN 2300-3952 ; T. 21.)
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego ; T. 21)
1. Artykuły i rozprawy: Kazirodztwo a prawno karna ochrona rodziny w Polsce; Prawne aspekty przesłuchania dziecka w postępowaniu sądowym; Między opieką a kontrolą. Świadczenia socjalne jako narzędzie kontroli społecznej; 2. Z badań: Problem bezpieczeństwa personelu zakładów poprawczych dla nieletnich w kontaktach z wychowankami. Socjologiczna analiza czynników wewnętrznych; Inwentarz źródeł stresu w zawodzie kuratora: opis konstrukcji i własności psychometryczne; Operacjonalizacja zachowania nieuczciwego w badaniach psychologicznych; Czynniki ryzyka sprzyjające niedostosowaniu społecznemu i przestępczości nieletnich; Patologie instytucji państwa w prawa w posttotalitarnej Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Pedagogiki Szkoły)
Przedmowa; Wstęp; Rozdział I Znaczenie przyszłości; Rozdział II Zmiana społeczna jako wyznacznik przyszłości; Rozdział III Zmiana edukacyjna i jej podłoże społeczne; Rozdział IV Jaka edukacja jest potrzebna w przyszłości?; Rozdział V Kompetencje XXI wieku; Rozdział VI O przyszłości szkoły; Rozdział VII Nauczyciel w szkole przyszłości; Rozdział VIII Jak urzeczywistnić edukację dla przyszłości?; Summary. The Future of Education – the School of the Future; Indeks rzeczowy; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784)
Zawiera: Cz. I Koedukacja, akomodacja, aproksymacja: Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej; System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego - geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność; Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania. Cz. II Integracja, inkluzja: Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej; Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej; Strategie pracy nauczyciela w organizowaniu warunków rozwoju uczniów o zróżnicowanym poziomie twórczości; Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych); Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci; Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku. Cz. III Kohabitacja: System nauczania w klasach łączonych e edukacji wczesnoszkolnej; Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania; Klasy łączone: koncepcje pedagogiczne i współczesne rozwiązania organizacyjne w wybranych systemach edukacyjnych; Idea grup mieszanych wiekowo w założeniach pedagogicznych Marii Montessori na podstawie doświadczeń szkolnych; Statystyczny opis małopolskich szkół podstawowych, w których występują klasy łączone. Cz. IV Kohezja: Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem; „Infans solus” – osobno, choć razem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Dokąd płyniemy (Po co? Jak tam dotrzemy? Z kim?); 1.1. Mapa interesariuszy – z kim rozmawiać (poza uczestnikami projektu)?; 1.1.1. Czym jest mapa interesariuszy?; 1.1.2. W jaki sposób przygotować mapę?; 1.1.3. Identyfikacja interesariuszy projektu – metoda cebuli; 1.1.4. Mapa służy do pracy, a nie do zdobienia naszych ścian. W jaki sposób z nią pracować?; 1.1.5. Ludzie się zmieniają, a mapa razem z nimi; 1.1.6. Materiał do pracy; Identyfikacja interesariuszy projektu – model warstwowy; Mapa interesariuszy projektu; 1.2. Wyznaczanie celów na podstawie zdefiniowanych potrzeb; 1.2.1. SMART – każdy to zna, nie każdy stosuje; 1.2.2. HARD – nikt nie zna, ale wszyscy stosują; 1.2.3. Materiał do pracy – lista sprawdzająca poprawność formułowania celów; Macierz wyznaczania celów; 1.3. Świata nie zbawisz, ale możesz go poukładać - matryca logiczna projektu; 1.3.1. Tylko to, co niezbędne; Jak sprawdzić, czy nie jesteśmy zbyt ambitni w wyznaczaniu celów?; 1.3.2. Identyfikacja tego, o czym zapomnieliśmy; 1.3.3. Przełożenie celów na rezultaty; 1.3.4. Przełożenie rezultatów na działania; 1.3.5. Materiały do pracy; Macierz logiczna projektu; Macierz MoSCoW; 2. Trwałość rezultatów – trwałość celów; 2.1. Czym jest trwałość w projektach edukacyjnych?; 2.2. Trwałość celów a trwałość rezultatów; Typy rezultatów; Cykl życia i ryzyka z nim związane; 2.3. Materiał do pracy – listy kontrolne do zarządzania trwałością rezultatów projektu; Tablica planowania działań w cyklu życia rezultatu; Macierz ryzyka trwałości rezultatów projektu; Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Relacje między rodzicami a dziećmi we współczesnych rodzinach: Tendencje w zakresie ewolucji czynników stymulujących więź rodzinną; Studenci o swej więzi emocjonalnej z rodzicami w okresie dorastania; Rola ojca w życiu rodziny i dziecka; Emigracja zarobkowa rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci; Mama, tata, dziecko? Przemiany ról małżeńskich i rodzicielskich we współczesnych rodzinach; Współcześni wychowawcy; Kultura jako przestrzeń relacji rodzice - dzieci. Kontekst pedagogiczny. 2. Nietradycyjne systemy rodzinne. Struktura rodziny a jakość funkcjonowania rodziców i dzieci: Dzieci rodziców kohabitujących; Dziecko przysposobione jako stymulator jakości związku małżeńskiego w rodzinie adopcyjnej; Empatia a zachowania przywódcze młodzieży z rodzin o zróżnicowanej strukturze; Społeczna ocena atrakcyjności kobiet i mężczyzn o różnym statusie rodzicielskim; Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych; Psychologiczne skutki samotnego rodzicielstwa. 2. Sytuacje trudne. Pomoc dziecku i jego rodzinie: Jakość życia osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym a funkcjonowanie systemu rodzinnego; Rodzina wychowująca dziecko z niepełnosprawnością; Rola wsparcia rpdzo9nnego w zmaganiu się z chorobą nowotworową; Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych; Rodzina zaprzyjaźniona w polskim systemie pomocy dziecku i rodzinie; System wsparcia samotnych rodziców na przykładzie Gingerbread NI w Irlandii Północnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 316
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej