Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(25)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(25)
Autor
Dykcik Władysław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Alexová Milena
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Borowski Marek
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czapiga Alina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Durek Iwona
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Godawa Szymon
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Juříková Jana
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karaś Marta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komorska Marta
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kwatera Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Osik Danuta
(1)
Pilecki Jan
(1)
Pluháčková Martina
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zamkowska Anna
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Kształcenie integracyjne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuche
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczanie
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzina
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Excel
(1)
Good Behavior Game
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Internet
(1)
Irlandia
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nowe media w edukacji
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oceny szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagika specjalna
(1)
Pedagogika
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa (1935-2015)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w dzieciństwie- zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym; 2. Modele wyjaśniania niepełnosprawności i sposoby konceptualizacji niepełnosprawnych; 3. Prawne aspekty edukacji osób niepełnosprawnych; 4. Uczeń niepełnosprawny- warunki życia i nauki w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4. Integracja społeczna i kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych; 5. Formy wsparcia osób niepełnosprawnych studiujących w łódzkich uczelniach wyższych; 6. System wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 7. Funkcjonowanie organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady i metody pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 2. Wczesna pomoc dziecku głębiej upośledzonemu umysłowo i jego rodzinie; 3. Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym; 4. Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim; 5. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo; 6. Terapia i edukacja dziecka autystycznego; 7. Metody pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i współistniejącym upośledzeniem umysłowym; 8. Komunikowanie się z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 9. Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomasa Felixa; 10. Propozycja wykorzystania skali ocen i metody treningu uczenia się percepcyjno-motorycznego N.C. Kepharta w pracy z dzieckiem głębiej upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i tendencje rozwojowe pedagogiki rewalidacyjnej: Z podstaw pedagogiki rewalidacyjnej niepełnosprawności w życiu kobiety; Pedagogika specjalna - rys historyczny; Bariery w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ich uwarunkowania i przezwyciężanie; Zwielokrotniona nierówność - sytuacja osób niepełnosprawnych; Integrowanie edukacji; Aksjologia w rewalidacji; Zadania pedagoga w pracy wobec osób niepełnosprawnych; Pedagogika rewalidacyjna wobec integracji społecznej ludzi w starszym wieku. II. Doświadczenia praktyki edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych: Usprawnianie osób niepełnosprawnych wybrane zagadnienia z fizjoterapii; Terapia kreatywna w rewalidacji upośledzonych umysłowo; E-learning kształceniu osób niepełnosprawnych; Rewalidacja dzieci z wadą słuchu - współczesne tendencje; Komputery i Internet jako narzędzie w walce z dysleksją; niepełnosprawność w oczach dzieci; Autyzm wczesnodziecięcy - diagnoza terapia; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole powszechnej. III. Doświadczenia w Polsce i za granicą: System kształcenia specjalnego w Polsce; Wybrane konteksty niepełnosprawności dorosłych w Stanach Zjednoczonych; Rewalidacja i jej wybrane aspekty w Republice Federalnej Niemiec
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej