Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(62)
E-booki
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(30)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(58)
Autor
Bartoszewski Jakub
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Durek Iwona
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Godawa Szymon
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Juříková Jana
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karaś Marta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Osik Danuta
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Pluháčková Martina
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Pedagogika specjalna
(26)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Niepełnosprawni
(14)
Dziecko
(10)
Rodzina
(10)
Dziecko głuche
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Ludzie starzy
(6)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Młodzież niepełnosprawna
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Opieka społeczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Agresywność
(3)
Autyzm
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Internet
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Społeczeństwo
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Excel
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Good Behavior Game
(1)
HIV
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Irlandia
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Macierzyństwo zastępcze
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nałóg
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
67 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 126)
R.I. Kształcenia integracyjne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - kontekst teoretyczny i dotychczasowe dokonania badawcze: 1. Podejście systemowe w badaniu kształcenia integracyjnego, 2. Zjawisko kształcenia integracyjnego, 3. Badania nad kształćeniem integracyjnym w literaturze przedmiotu, 4. Systemowe badania powodzenia w kształceniu integracyjnym w ujęciu własnym. R.II Uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - wybrane pojdejścia badawcze: 1. Wybrane koncepcje uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska rodzinnego dziecka, 3. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska szkolnego dziecka, 4. Uwarunkowania pochodzące od osoby dziecka. R.III Metodologia badań własnych: 1. Model i problematyka badań, 2. Opis badanych grup, 3. Narzędzia pomiaru zmiennych i sposób przeprowadzania badań, 4. Metody statystycznej analizy wyników badań. R.IV Opis oraz podstawowe analizy wyników badan własnych: 1. Konstrukcja czynnikowych wskaźników powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Powodzenie w kształceniu integracyjnym w badanej grupie, 3. Zmienne psychospołeczne w badanej grupie. R.V Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - próba syntezy i wyjaśnienia oraz wnioski praktyczne: 1. Związki relacji równieśniczej ze zmiennymi psychospołecznymi, 2. Związki zadowolenia nauczyciela wspomagajacego oraz nauczyciela proawdzącego ze zmiennymi psychospołecznymi w badanej grupie, 3. związki powodzenia w kształceniu integracyjnym ze zmiennymi psychospołecznymi - próba syntezy, 4. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników oraz wnioski płynące z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne dyskursy dotyczące teleologii pedagogiki specjalnej: Wstęp do opisania terapii przez twórczość- terapia spotkania- terapia dialogu; Kształcenie pedagogów specjalnych w Polsce. Dyskursy dotyczące działów pedagogiki specjalnej; Odsłanianie brakujących ogniw w historii rehabilitacji; Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężona w kontekście historycznym i stan aktualny; Rozwój tyflopedagogiki; Historyczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju wychowania, edukacji, diagnozy i rehabilitacji wobec jednostek niepełnosprawnych intelektualnie; Historia wychowania i edukacji głuchych z perspektywy surdopedagogiki początku XXI wieku; Wsparcie logopedyczne w ujęciu historycznym w wybranych obszarach i zakresach działalności specjalistycznej; Historia resocjalizacji nieletnich; Rozwój opieki nad ciężko chorym i umierającym; Opieka nad ludźmi słabymi w kościele; 2. Dyskursy nad wspomaganiem rozwoju: Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz; Metoda ruchu rozwijającego w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym; Terapia Knillów- Rys historyczny; Terapia muzyką- geneza i rozwój zjawiska; Snoezelen- geneza i pionierskie działania na świecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 332)
1. Geneza kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych, 2. Biospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia, 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych, 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Szanse i ograniczenia w doświadczeniu matki. O znaczeniu rozważania macierzyństwa z perspektywy psychologii osoby. Część I. Stawanie się matką. O przygotowaniu do macierzyństwa i macierzyństwie w toku życia: Psychologiczna analiza związków między ciałem i psyche w okresie ciąży; Kształtowanie i rozwój wzajemnej relacji z dzieckiem w pierwszych latach jego życia (o podwalinach charakteru człowieka); Pomiędzy tożsamością a autonomią. O byciu matką dziecka dorastającego i dorosłego. Część II. Trud bycia matką. O innych obliczach macierzyństwa: W oczekiwaniu na macierzyństwo. Funkcjonowanie kobiet z problemami w prokreacji; Macierzyństwo utracone. Funkcjonowanie matek dzieci nienarodzonych; Macierzyństwo przerwane. Żałoba po stracie dziecka; Macierzyństwo walczące. Funkcjonowanie matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo przyjęte. O psychicznym funkcjonowaniu matek adopcyjnych. Zamiast zakończenia: macierzyństwo w XXI wieku. O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest autyzm 2. Autyzm u małego dziecka 3. Rozpoznawanie autyzmu u małych dzieci 4. Diagnoza autyzmu 5. Zabawa u dzieci z autyzmem 6. Terapia małych dzieci z autyzmem 7. Rodzice w terapii małego dziecka z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot zainteresowań pedagogiki leczniczej i jego przemiany. 2. Koncepcje psychologiczne i socjologiczne choroby i niesprawności ruchowej. 3. Stkutki przewlekłych chorób w rozwoju dzieci. 4. Psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo. 5. Hospitalizacja - jej przemiany i zagrożenia dla rozwoju dzieci. 6. Problemy emocjonalne rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 7. Problemy opiekuńczo-wychowawcze rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 8. Problemy edukacyjne dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej