Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(118)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(13)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(67)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(72)
Czytelnia
(93)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Borowska Teresa
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szopiński Józef
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewski Marek (1959- )
(1)
Baker Jed E
(1)
Baran Beata
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Bula Danuta
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciukszo Danuta
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duda Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fontana David
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gała Aleksandra
(1)
Giza Teresa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Graniewska Danuta
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Horodeński Ryszard Czesław
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(119)
Język
polski
(118)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Dziecko
(38)
Rodzina
(26)
Wychowanie w rodzinie
(19)
Młodzież
(17)
Szkolnictwo
(14)
Dzieci
(12)
Psychologia dziecka
(12)
Wychowanie
(12)
Nauczyciele
(10)
Internet
(9)
Opieka społeczna
(9)
Rodzina zastępcza
(9)
Socjalizacja
(9)
Prawa dziecka
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Kształcenie
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Rodzice
(7)
Ludzie starzy
(6)
Agresywność
(5)
Alkoholizm
(5)
Dziecko maltretowane
(5)
Nauczanie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Przemoc
(5)
Socjologia rodziny
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Uczniowie
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Edukacja medialna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Polityka społeczna
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adopcja
(3)
Bezrobocie
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko trudne
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Historia wychowania
(3)
Integracja społeczna
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Pedagogika
(3)
Praca socjalna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Reklama
(3)
Rozwód
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Socjologia
(3)
Socjologia dzieciństwa
(3)
Socjologia edukacji
(3)
Społeczeństwo
(3)
Studenci
(3)
Telewizja
(3)
Ubóstwo
(3)
Wartość
(3)
Więź rodzinna
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Bezdomność
(2)
Cele wychowania
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Domy dziecka
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Genetyka
(2)
Gry komputerowe
(2)
Język dziecka
(2)
Kobieta
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1989-2000
(12)
1989-
(7)
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
2001-0
(3)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cypr
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tadżykistan
(1)
Uganda
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(22)
Opracowanie
(15)
Monografia
(6)
Podręcznik
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Reportaż
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(48)
Edukacja i pedagogika
(35)
Psychologia
(14)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2006. - 397, [3] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
1. Dziecko w instytucjonalnej strukturze społecznej: Socjalizacja dziecka; Struktura warunków socjalizacji; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka; Społeczność dziecięca w procesie interakcji; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach; Wychowanie interpersonalne; Doświadczenie interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka; 2. Rozwój społeczny jako oddziaływanie kontekstu zewnętrznego: Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania; Kontekst społeczny a wiedza dziecka; Rozwój a uczenie się; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami; Zamierzony wpływ dorosłych; Kompetencje społeczne regulujące zachowania człowieka; 3. Integracja społeczna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych- podstawy teoretyczne: Istota integracji; Integracja jako proces wielowymiarowy; Edukacja integracyjna a integracja społeczna; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce; 4. Metodologia badań własnych: Przedmiot badań; Cele badań; Integracja instytucjonalna; Integracja interpersonalna; Integracja interpsychiczna; Metody i narzędzia badawcze; Teren badań; 5. Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym: Architektura i wyposażenie; Regulacje prawne; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej; Wybrane problemy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej; 6. Edukacja przedszkolna w wymiarze interpersonalnym: Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje nauczyciela gotowego do edukacji integracyjnej; Rodzina jako kontekst społeczny; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej; 7. Edukacja przedszkolna w wymiarze interapsychicznym: 1. Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych; Poziom empatii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec niepełnosprawnego kolegi; Wnioski z badań i postulaty praktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Czy małżeństwo ma szanse na przetrwanie?: Modele powodzenia związku; Czynniki związane z powodzeniem i niepowodzeniem związku, modele wyjaśniające. Rozdział 2. W co grają małżonkowie? Relacja jako gra: W co grają małżonkowie?; Dlaczego małżeństwa prowadzą gry i o co grają?; Czy dzieci biorą udział w grze?; Czy warto grać dalej? Rozdział 3. Dlaczego się rozstajemy? Socjodemograficzne i psychologiczne uwarunkowania rozwodu: Rozwód w perspektywie psychologicznej; Rozwód a zdrowie psychiczne i fizyczne; Czynniki indywidualne jako predyktory rozstania. Rozdział 4. Jak nieporozumienia w rodzinie wpływają na dorosłych i dzieci? Typy i konsekwencje konfliktów: Typy konfliktów (Konflikt konstruktywny; Konflikt destrukcyjny; Konflikt cichy); Reagowanie dziecka na konflikt rodziców; Konsekwencje konfliktu rodzicielskiego dla funkcjonowania dziecka (Problemy internalizacyjne i eksternalizacyjne; Umiejętności społeczne i funkcjonowanie szkolne; Przyszłe relacje dziecka). Rozdział 5. Czy istnieje klątwa rozwodu? Międzypokoleniowy przekaz wzorca związku: Transmisja umiejętności interpersonalnych; Transmisja wzorca umowy małżeńskiej; Nieświadome umowy małżeńskie; Rodzina pochodzenia jako źródło przekonań o relacjach; Czy musimy poddawać się „klątwie”? Rozdział 6. Jak się rozstajemy? Fazy rozpadu relacji małżeńskiej: Fazy rozpadu związku; Narracja w rozwodzie. Rozdział 7. Co przeżywają dzieci? Konsekwencje rozstania rodziców: Sytuacja psychologiczna dziecka w sytuacji rozwodu; Objawy występujące u dziecka; Co dalej z dziećmi? Rozdział 8. Co pomaga dzieciom przetrwać kryzys rodzinny? Czynniki wspomagające rozwój dziecka: Czynniki indywidualne a adaptacja do rozwodu (Płeć; Wiek; Temperament i osobowość dziecka; Inne zmienne osobowościowe); Czynniki rodzinne; Czynniki społeczne; Zjawisko rezyliencji u dzieci po rozwodzie; Stadia przystosowania dziecka do sytuacji rozwodu. Rozdział 9. Konflikt małżeński czy rodzicielski?: Przejście od więzi w parze do więzi w parze rodziców; Współpraca jako wyzwanie dla rodziców po rozwodzie; Trudności wychowawcze – przed czy po rozwodzie?; Formy wsparcia dla rodziców. Rozdział 10. Co jest ekstremalnie trudne dla dzieci? Konsekwencje oddzielenia dziecka od rodzica. Rozdział 11. Co myśli i jak odczuwa rozstanie rodziców dziecko? Plan rodzicielski jako wyzwanie: Plan rodzicielski a rozumienie przez dzieci upływu czasu i rytmu kontaktów oraz przeżywanie rozłąki z rodzicem (Czas; Rytm noclegów i opieki nad małymi dziećmi; Opór wobec kontaktu z drugim rodzicem). Rozdział 12. Jaki model opieki wybrać? Droga do współrodzicielstwa. Rozdział 13. Kim jest rodzic–stróż? Sytuacje trudne dla rodziców. Rozdział 14. Jakie znaczenie mają dziadkowie i rodzeństwo? Więzi, w których tkwi siła: Rodzeństwo; Dziadkowie. Rozdział 15. Jak przeżyć utraty i przygotować się na zmiany? Gdy koniec ma szanse stać się początkiem nowego: Rozwód jako strata; Czy kobiety i mężczyźni tak samo radzą sobie z utratami?; Jak dzieci przeżywają utraty?; Czas na nowe relacje. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria: Koncepcja resilience. Podstawowe założenia i nurty badań; Nieletni niedostosowani społecznie, lecz odporni psychicznie; 2. Badania: Zjawisko rezyliencji- wybrane problemy metodologiczne; Diagnoza pozytywna. Studium indywidualnego przypadku osoby odpornej; Środowisko sąsiedzkie w percepcji warszawskich gimnazjalistów w kontekście koncepcji resilience; 3. Praktyka: Wzmacnianie resilience u dzieci nieśmiałych; Wzmacnianie indywidualnych zasobów dzieci z trudnościami w nauce; Wspomaganie procesu budowania prężności u dzieci i młodzieży zagrożonej rozwojem zespołu zachowań problemowych poprzez wzmacnianie relacji z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
1. Rodzina jako źródło kreatywności lub barier; 2. Psychologiczne aspekty kreatywności; 3. Rodzina a kreatywność - badanie autora; 4. Konsekwencje rozmytych granic między ojcem a córką; 5. Konsekwencje rozmytych granic między matka a synem; 6. Rola transformującego nauczania we wprowadzaniu zmian w życiu rodzinnym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przestępstwa czynów lubieżnych i zgwałceń dokonywanych na nieletnich w świetle kodyfikacji prawnej; 2. Pojęcie kary w sprawach o czyny lubieżne i zgwałcenia nieletnich; 3. Sprawcy czynów lubieżnych i gwałtów w polu badawczym patologii społecznej, kryminologii oraz teorii przemocy w rodzinie; 4. Teorie rodziny wobec wysokiego ryzyka przemocy i patologii procesów społecznych w rodzinie; 5. Analiza wyników badań. Sprawcy i ofiary zgwałceń i czynów lubieżnych; 6. "Dotyk wstrętu" - retrospektywna analiza monograficzna wyników badań na przykładzie wybranych sprawców przestępstw seksualnych z art. 168, 175, 176 k.k.; 7. Sprawcy przestępstw seksualnych skazani na mocy ustawy z dnia 6 czerwca 1997 roku kodeksu karnego, to jest art. 198, 200, 201; 8. Resocjalizacja penitencjarna czy probacja przestępców seksualnych?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko i dzieciństwo w perspektywie teoretycznej; 2. Prawa dziecka- teoria i władza; 3. Rodzina a prawa dziecka; 4. Rodzice i dzieci- układ podporządkowania czy partnerstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Konstytuowanie osoby społecznej z organizmu biologicznego w ontogenezie osobniczej: 1. Rozwój – definicyjne ujęcie zjawiska; 2. Determinanty rozwoju; 3. Czynniki wpływające na rozwój. Rozdział 2 Biologiczne determinanty rozwoju jednostki: 1. Geny: 1.1. Rozwój społeczny warunkowany genetycznie; 1.2. Emocje, genetyczny regulator rozwoju; 1.3. Zaburzenia rozwojowe aktywowane genetycznie; 1.4. Genetyczne podłoże zaburzeń ze spektrum autyzmu; 1.5. Genetyczne systemy naprawcze; 1.6. Geny – szanse i zagrożenia. 2. Mózg: 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się mózgu; 2.2. Schematy, memy, wzorce; 2.4. Plastyczność mózgu; 2.5. Okresy krytyczne w rozwoju; 2.6. Dojrzewanie mózgu a rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych; 2.7. Uszkodzenia mózgu; 2.8. Systemy naprawcze w strukturach umysłu. 3. Zmiana mapy mózgu. Rozdział 3 Wpływ środowiska społecznego na rozwój człowieka: 1. Socjalizacja; 2. Rodzina pochodzenia; 3. Środowisko rodzinne dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 4. Człowiek jako element terapeutycznej socjalizacji; 5. Podsumowanie. Rozdział 4 Aktywność własna osoby społecznej: 1. Aktywność własna i mentalna tożsamość; 2. Zaburzenia aktywności własnej i mentalnej tożsamości; 3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozdział 5 Analiza biograficzna w transformacji osobowości: 1. Analiza biograficzna; 2. Proces osobowego wzrostu; 3. Projekty do autoanalizy i autokorekty. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Relacje między rodzicami a dziećmi we współczesnych rodzinach: Tendencje w zakresie ewolucji czynników stymulujących więź rodzinną; Studenci o swej więzi emocjonalnej z rodzicami w okresie dorastania; Rola ojca w życiu rodziny i dziecka; Emigracja zarobkowa rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci; Mama, tata, dziecko? Przemiany ról małżeńskich i rodzicielskich we współczesnych rodzinach; Współcześni wychowawcy; Kultura jako przestrzeń relacji rodzice - dzieci. Kontekst pedagogiczny. 2. Nietradycyjne systemy rodzinne. Struktura rodziny a jakość funkcjonowania rodziców i dzieci: Dzieci rodziców kohabitujących; Dziecko przysposobione jako stymulator jakości związku małżeńskiego w rodzinie adopcyjnej; Empatia a zachowania przywódcze młodzieży z rodzin o zróżnicowanej strukturze; Społeczna ocena atrakcyjności kobiet i mężczyzn o różnym statusie rodzicielskim; Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych; Psychologiczne skutki samotnego rodzicielstwa. 2. Sytuacje trudne. Pomoc dziecku i jego rodzinie: Jakość życia osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym a funkcjonowanie systemu rodzinnego; Rodzina wychowująca dziecko z niepełnosprawnością; Rola wsparcia rpdzo9nnego w zmaganiu się z chorobą nowotworową; Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych; Rodzina zaprzyjaźniona w polskim systemie pomocy dziecku i rodzinie; System wsparcia samotnych rodziców na przykładzie Gingerbread NI w Irlandii Północnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 316
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Internet jako medium globalne. Szanse i zagrożenia rozwoju. O potrzebie etyki informatycznej; Internet jako medium edukacyjne - szanse oraz zagrożenia; Charakterystyka problematycznego używania Internetu wśród polskich internautów; Kreowanie społeczności informacyjnej poprzez listę mailingową; Szanse i zagrożenia rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. Część II: W stronę socjologii internetu. Analizy i interpretacje. Wolność słowa a zjawisko inwigilacji przekazu internetowego; Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie; Internet i jego wpływ na kontakty społeczne; Internetowe nieposłuszeństwo obywatelskie. Szansa dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Etyka publikacji stron WWW; Wizerunek polskich ekologów w Internecie; E-learning. O co tak właściwie chodzi? "www.kobieta.pl" Socjologiczna analiza aktywności kobiet w Sieci oraz stron internetowych dla kobiet; Dziecko w Internecie - przestrzeń zagrożeń, szans i rozwoju. Część III: Ku społeczeństwu sieciowemu. Internet jako źródło przeobrażeń socjokulturowych. Web 2.0 - współczesny paradygmat internetu; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej, zbudowanej w oparciu o nazwisko. Odbiór społeczny; Library 2.0. Nowe wyzwanie dla polskich bibliotek. Część IV: Wirtualna (nie)rzeczywistość internetu. Kulturowe i językowe kody sieci. Psychologiczne determinanty uzależnienia od internetu; Wielojęzyczność tekstów kultury a sieciowe przemiany komunikacyjne (na przykładzie dramatu Krzysztofa Rudowskiego "Cz@t"); Cyberprzestrzeń a rzeczywistość wirtualna; Netografia Universalis. Nowe oblicze bibliografii; Uczestnicy listy dyskusyjnej internetowego serwisu giełdowego Parkiet jako przykład społeczności wirtualnej oraz ich sposób komunikacji. Część V: Technologiczne subkultury internetu. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie użytkowników Internetu; Odbiorca zniewolony czyli o czytaniu literackiego hipertekstu; Blogosfera czy "błogosfera" - słów kilka o naturalnej sztuczności blogów; Triobriandczycy XXI wieku. O wymianie książek audio przez społeczność peer-to-peer. Część VI: Technologie i zastosowania internetu. Internet w badaniach psychologicznych; Wyszukiwanie informacji multimedialnych w Internecie; Szyfrowanie informacji w Internecie; Katalogowanie Internetu na przykładzie polkiego subject gateway'a nauki o informacji; Podpis elektroniczny w Internecie; Internet jako podstawa tworzenia wartości dla firm i ich klientów; Bankowość elektroniczna; Internet jako narzędzie komunikacji polskich producentów odzieży dziecięcej; Wykorzystanie Internetu w bankowości; Elektroniczny system informacji i komunikacji w samorządzie terytorialnym; Wykorzystanie Internetu na rynku usług transportowych - na podstawie badań przeprowadzonych wśród firm transportowych, spedycyjnych oraz transportowo-spedycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 123)
Zawiera: 1. Konflikt i jego miejsce w życiu człowieka: Wieloznaczność pojęcia konfliktu; Dynamika procesu konfliktowego; Konflikt w życiu społecznym; Konflikt jako przedmiot indywidualnego przeżywania; Dorośli i dzieci w sytuacjach konwiktu; Podsumowanie. 2. Konflikty pomiędzy dziećmi w ich sądach: Częstotliwość występowania oraz czas trwania konfliktów; Motywacyjne tło konfliktów międzydziecięcych; Sposoby zachowań preferowane przez dzieci w sytuacjach konfliktu; Agresja jako podstawowy przejaw konfliktów dziecięcych; Radzenie sobie dzieci w sytuacjach konfliktu; Podsumowanie. 3. WZORY ŻYCIA RODZINNEGO A KONFLIKTY WŚRÓD DZIECI: Wzory sytuacji konfliktu prezentowane przez rodziców a konflikty międzyrówieśnicze dzieci; Więzi uczuciowe w rodzinie w aspekcie konfliktów dziecięcych. 4. Reakcje dzieci na konflikt z rówieśnikami w ich interpretacjach: Konflikty interpersonalne dzieci a wzrost ich napięcia emocjonalnego; Przeżycia emocjonalne dzieci uwikłanych w konflikt z rówieśnikiem; Dezorganizujący wpływ konfliktów z rówieśnikami na zachowania dzieci; Zakres i rodzaj zmian w zachowaniach dzieci pod wpływem konfliktów z rówieśnikami; Podsumowanie. 5. Postrzeganie przez dzieci sytuacji rówieśnika w konflikcie z partnerem: Następstwa konfliktu z rówieśnikiem w sądach dzieci; Poglądy dzieci na możliwości zakończenia konfliktu; Sposób interpretacji przez dziecko przyczyn powstania konfliktu; Ocena możliwości wyjścia z konfliktu przez dziecko; Podsumowanie 6. Sytuacja konfliktu rówieśnika a jego pojęcie „ja” w oczach dzieci: Charakterystyka obrazu siebie w wyniku konfliktu; ocena siebie w związku z konfliktem; Postrzeganie siebie przez innych pod wpływem konfliktu; Podsumowanie. 7.Stosunki społeczne rówieśników pod wpływem konfliktu w sądach dzieci: Zabarwienie emocjonalne stosunków społecznych dziecka w związku z konfliktem; Cechy przypisywane przez dzieci rówieśnikom - uczestnikom konfliktu; Sytuacja konfliktu a pozycja społeczna dziecka; Dążenie dzieci do naprawy swoich stosunków z partnerem; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poczucie osamotnienia dziecka jako wynik zaburzonych relacji emocjonalnych i społecznych w rodzinie. 2. Oddziaływania wychowawcze rodziców a poczucie osamotnienia dziecka w rodzinie. 3. Osamotnienie dziecka a jego adaptacja w środowisku społecznym. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Źródła i rozmiary poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie. 6. Etologia zaburzeń więzi emocjonalnych między rodzicami a dzieckiem w rodzinie. 7. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcjonalność oddziaływań wychowawczych. 8. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcja adaptacyjna w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina we współczesnych realiach społeczno-kulturowych: Rodzina jako fundament budowania chrześcijańskich relacji międzyludzkich; Socjopedagogiczne aspekty trwałości więzi osobowych w środowisku rodzinnym; Społeczno-kulturowe uwarunkowania dezintegracji współczesnej rodziny. 2. Adopcja szczególną formą obdarowywania bezinteresowną miłością drugiego człowieka: Przysposobienie dziecka na tle duchowych, społecznych i prawnych aspektów funkcjonowania rodzin zastępczych i adopcyjnych; Wieloaspektowość kategorii "akceptacji" w kontekście spełnienia warunku sin qua non udanej adopcji; Jawność w świetle prawnych i psychospołecznych aspektów funkcjonowania rodziny adopcyjnej. 3. Ośrodki adopcyjno-wychowawcze jako integralny element systemu opieki nad dzieckiem i rodzina: Rola ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w kompensowaniu dysfunkcyjności środowiska rodzinnego dziecka osieroconego; Warsztatowe formy pracy pedagogiczno-psychologicznej z kandydatami na rodziców adopcyjnych realizowane w ramach procedury kwalifikacyjnej; Współczesne media elektroniczne płaszczyzną upowszechniania problematyki przysposobienia w szerszych kręgach społecznych i dynamizowana pracy poradniczo-szkoleniowej z rodzicami zastępczymi i adopcyjnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina we współczesnych realiach społeczno-kulturowych: Rodzina jako fundament budowania chrześcijańskich relacji międzyludzkich; Socjopedagogiczne aspekty trwałości więzi osobowych w środowisku rodzinnym; Społeczno-kulturowe uwarunkowania dezintegracji współczesnej rodziny. 2. Adopcja szczególną formą obdarowywania bezinteresowną miłością drugiego człowieka: Przysposobienie dziecka na tle duchowych, społecznych i prawnych aspektów funkcjonowania rodzin zastępczych i adopcyjnych; Wieloaspektowość kategorii "akceptacji" w kontekście spełnienia warunku sin qua non udanej adopcji; Jawność w świetle prawnych i psychospołecznych aspektów funkcjonowania rodziny adopcyjnej. 3. Ośrodki adopcyjno-wychowawcze jako integralny element systemu opieki nad dzieckiem i rodzina: Rola ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w kompensowaniu dysfunkcyjności środowiska rodzinnego dziecka osieroconego; Warsztatowe formy pracy pedagogiczno-psychologicznej z kandydatami na rodziców adopcyjnych realizowane w ramach procedury kwalifikacyjnej; Współczesne media elektroniczne płaszczyzną upowszechniania problematyki przysposobienia w szerszych kręgach społecznych i dynamizowana pracy poradniczo-szkoleniowej z rodzicami zastępczymi i adopcyjnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215)
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania sytuacji trudnych w życiu dziecka: Problemy dzieciństwa we współczesnej czeskiej literaturze dla dzieci; Dzieciństwo na miarę oczekiwań rodziców – problemy i wyzwania; Przemoc wobec dziecka we współczesnej postmodernistycznej rodzinie; Opinie nauczycieli o krzywdzeniu emocjonalnym dzieci w rodzinach; Trudne dobrego(?) początki – rozważania o przemocy pre-, peri- i postnatalnej; Chowanie pod kloszem – rzecz o rodzicielskiej nadopiekuńczości; „pushy parents” dzieci w wieku przedszkolnym w kontekście reformy obniżającej wiek szkolny; Konflikt na pograniczu życia rodzinnego i zawodowego (work-life conflict). Dzieci jako „balast” w trajektorii rozwoju zawodowego; Zmiana obrazu psychologicznego funkcjonowania dziecka pod wpływem działań o charakterze ekspresyjnym i biblioterapeutycznym w sytuacjach trudnych generujących poczucie osamotnienia; Rodzina wobec potrzeb dziecka – ojciec (nie)obecny; Socio-emotional Adjustment of Adolescents Living in Disrupted Families: The Effect of Parental Divorce, Death and Labour Migration; O potrzebie obecności osób starszych w życiu rodzinnym dziecka (wybrane kwestie); Dzieciństwo w rodzinie patologicznej. Obszary i kierunki dyskusji publicystycznej w Królestwie Polskim na przełomie XIX i XX w. Edukacyjne przesłanki sytuacji trudnych w życiu dziecka: Sytuacje twórcze jako trudne sytuacje szkolne; Problemy z realizacją idei równości w edukacji. Perspektywa oglądu skupiona na rodzicach; Przekraczanie progu edukacji przedmiotowej jako sytuacja trudna w życiu dziecka. Perspektywa badawcza; Rodzinne i szkolne inhibitory kompetencji komunikacyjnych najmłodszych uczniów; Granice mojego świata są granicami mojego języka – walory kognitywnej edukacji polonistycznej; Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w zakresie osobowościowych determinant; Präventive Förderung emotionaler und sozialer Kompetenzen in der Schule als Beitrag zur Inklusion; Dziecko romskie w wieku przedszkolnym w kontekście edukacji w Republice Czeskiej; Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Sfera społeczno-emocjonalna dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne. Doniesienia z badań; Funkcjonowanie uczniów II etapu edukacyjnego podczas zajęć matematycznych; Edukacja matematyczna jako trudna sytuacja edukacyjna ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Istota i rodzaje przemocy: 1.Próba zdefiniowania zjawiska przemocy. 2.Determinanty przemocy: 2.1.Źródła przemocy w rodzinie. 2.2.Całościowe spojrzenie na źródła przemocy w otoczeniu dziecka. II. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1.Przedmiot i cel badań. 2.Problemy badawcze. 3.Metody, techniki i narzędzia do badań własnych. 4.Teren badań i próba badawcza. 5.Harmonogram badań. III. Źródła i rodzaje przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym: 1.Doświadczenia socjalizacyjne wychowanków jako źródło przemocy: 1.1. Wykształcenie i zawód rodziców. 1.2.Warunki materialne i mieszkaniowe badanych rodzin. 1.3.Typ rodziny i liczba dzieci. 1.4. Elementy patologii społecznej w rodzinach wychowanków Pogotowia Opiekuńczego. 2. Stosunki interpersonalne a przemoc w środowisku badanym: 2.1.Relacje dziecko - rodzic - rodzeństwo. 2.1.1. Stosunki wewnątrzrodzinne i postawy wychowawcze w percepcji dziecka. 2.1.2.Styl wychowawczy i sytuacja rodzinna w ocenie badanych matek. 2.2.Relacje wychowawcy - wychowanek. 2.3. Relacje wychowanek - wychowanek. 3. Klimat społeczno - wychowawczy placówek. IV. Zjawisko przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym zagrożeniem dla pełnienia jego funkcji: 1. Funkcje założone Pogotowia Opiekuńczego w świetle ustaw i zarządzeń. 2. Rzeczywista funkcja Pogotowia Opiekuńczego. 2.1.Strukturalne i organizacyjne uwarunkowania pracy Pogotowia Opiekuńczego. 2.2. Wybrane kierunki i formy pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej Pogotowia Opiekuńczego. 3.Funkcje i działalność Pogotowia Opiekuńczego w odczuciach personelu placówki. 4.Pogotowie Opiekuńcze w opiniach wychowanków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej