Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(26)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(27)
Autor
Knapp Julie
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Elliott Julian
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Goddard Sally
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jerzak Marta
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Masgutowa Swietłana
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mineka Susan
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Place Maurice
(1)
Regner Anna
(1)
Reid Gavin
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sher Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Suliga Edyta
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Autyzm
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Mowa
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Młodzież
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Uczenie się
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dyslekcja i dysgrafia
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Psychoterapia
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Zachowanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Muzykoterapia
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Osobowość
(3)
Rodzina
(3)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(3)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Język dziecka
(2)
Kinezyterapia
(2)
Lateralizacja
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pisanie
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Uczniowie
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gwałt
(1)
Jąkanie
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lecznictwo
(1)
Logopedia dziecięca
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mutyzm
(1)
Mózg
(1)
Narkomania -- zapobieganie i zwalczanie
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odruchy
(1)
Odżywianie
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Ontogeneza
(1)
Paranoja
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedofilia
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia
(1)
Psychopatologia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Ruchy
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Schizofrenia
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Gry i zabawy
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej