Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(258)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(4)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(162)
tylko na miejscu
(160)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(178)
Czytelnia
(168)
Autor
Brzezińska Anna
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Eichelberger Wojciech
(4)
Knapp Julie
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Herbert Martin
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Andruszko Robert
(2)
Appelt Karolina
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Birch Ann
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pisula Ewa
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szopiński Józef
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Beisert Maria
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biała Monika
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butcher James N
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(13)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(260)
Język
polski
(260)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(104)
Wychowanie w rodzinie
(37)
Młodzież
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Rodzina
(31)
Dzieci
(28)
Psychologia dziecka
(25)
Psychologia rozwojowa
(24)
Wychowanie
(20)
Osobowość
(18)
Dziecko autystyczne
(16)
Mowa
(16)
Psychoterapia
(16)
Dziecko trudne
(14)
Rodzice
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Uczucia
(13)
Agresywność
(12)
Autyzm
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Psychologia
(11)
Psychologia wychowawcza
(10)
Zachowanie
(10)
Zespół ADHD
(10)
Alkoholizm
(9)
Dziecko maltretowane
(9)
Nauczyciele
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Stres
(6)
Szkolnictwo
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Metodologia
(5)
Niemowlę
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Rozwód
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Cierpienie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Narkomania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychopatologia
(4)
Rozwój psychospołeczny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Adopcja
(3)
Anoreksja
(3)
Arteterapia
(3)
Bulimia
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Genetyka
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Homoseksualizm
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Internet
(3)
Kazirodztwo
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Austria
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Opracowanie
(18)
Poradnik
(17)
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(8)
Czasopismo naukowe
(4)
Raport z badań
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(86)
Edukacja i pedagogika
(50)
Medycyna i zdrowie
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?; Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich; Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii "dziecko"; Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej; Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość; Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pedagogik aus der Sicht der Optimierung der Schulertatigkeit im Unterricht; Lifestyle and physical activity of pedagogue majors; Przestrzenie życia współczesnego dziecka; Difficulties of the transsition form nursery school to elementary school In Hangary today. II. Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci; Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny; Co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci; Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci; Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej; Dialog w procesie wychowawczym; Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci; Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju. III. Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym; Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej; Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych; Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych; Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza; Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży; Pokolenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania; Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów roku kierunków pedagogicznych; Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego. IV. Obraz świata w opiniach dzieci: Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły; Rodzina w opiniach dzieci 5-6 letnich; Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny; Uczniowie wobec zagrożeń sektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
1. Międzykulturowość jako nowy koncept badań humanistyki, 2. W kręgu rozwiązań metodologicznych, 3. Wobec obcości kulturowej - analizy i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk.)
1. Scenariusze postępowania terapeutycznego- wprowadzenie; 2. Wgląd w sytuację psychologiczna dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne; 3. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych; 4. Opracowanie kazuistyczne- karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina we współczesnych realiach społeczno-kulturowych: Rodzina jako fundament budowania chrześcijańskich relacji międzyludzkich; Socjopedagogiczne aspekty trwałości więzi osobowych w środowisku rodzinnym; Społeczno-kulturowe uwarunkowania dezintegracji współczesnej rodziny. 2. Adopcja szczególną formą obdarowywania bezinteresowną miłością drugiego człowieka: Przysposobienie dziecka na tle duchowych, społecznych i prawnych aspektów funkcjonowania rodzin zastępczych i adopcyjnych; Wieloaspektowość kategorii "akceptacji" w kontekście spełnienia warunku sin qua non udanej adopcji; Jawność w świetle prawnych i psychospołecznych aspektów funkcjonowania rodziny adopcyjnej. 3. Ośrodki adopcyjno-wychowawcze jako integralny element systemu opieki nad dzieckiem i rodzina: Rola ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w kompensowaniu dysfunkcyjności środowiska rodzinnego dziecka osieroconego; Warsztatowe formy pracy pedagogiczno-psychologicznej z kandydatami na rodziców adopcyjnych realizowane w ramach procedury kwalifikacyjnej; Współczesne media elektroniczne płaszczyzną upowszechniania problematyki przysposobienia w szerszych kręgach społecznych i dynamizowana pracy poradniczo-szkoleniowej z rodzicami zastępczymi i adopcyjnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina we współczesnych realiach społeczno-kulturowych: Rodzina jako fundament budowania chrześcijańskich relacji międzyludzkich; Socjopedagogiczne aspekty trwałości więzi osobowych w środowisku rodzinnym; Społeczno-kulturowe uwarunkowania dezintegracji współczesnej rodziny. 2. Adopcja szczególną formą obdarowywania bezinteresowną miłością drugiego człowieka: Przysposobienie dziecka na tle duchowych, społecznych i prawnych aspektów funkcjonowania rodzin zastępczych i adopcyjnych; Wieloaspektowość kategorii "akceptacji" w kontekście spełnienia warunku sin qua non udanej adopcji; Jawność w świetle prawnych i psychospołecznych aspektów funkcjonowania rodziny adopcyjnej. 3. Ośrodki adopcyjno-wychowawcze jako integralny element systemu opieki nad dzieckiem i rodzina: Rola ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w kompensowaniu dysfunkcyjności środowiska rodzinnego dziecka osieroconego; Warsztatowe formy pracy pedagogiczno-psychologicznej z kandydatami na rodziców adopcyjnych realizowane w ramach procedury kwalifikacyjnej; Współczesne media elektroniczne płaszczyzną upowszechniania problematyki przysposobienia w szerszych kręgach społecznych i dynamizowana pracy poradniczo-szkoleniowej z rodzicami zastępczymi i adopcyjnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 132)
Część I: Twórczość artystyczna - kategoria kultury humanistycznej. 1. Twórczość - eksplikacja pojęcia. 2. Artystyczna twórczość dziecka - w kręgu subiektywnych przeżyć i doświadczeń. 3. Aksjologiczne aspekty twórczości artystycznej. Część II: Edukacja przez sztukę - w stronę rozwoju twórczej osobowości dziecka. 1. Założenia badawcze. 2. Zmysłowe doświadczanie świata w procesie twórczym. 3. Twórczość artystyczna jako jedna z dróg aktywizacji myślenia. 4. Emocjonalne i motywacyjne wartości procesu twórczego. O aktywnym współuczestnictwie dziecka i nauczyciela w procesie twórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego: 1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka; 1.2. Rozwój poznawczy; 1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne; 1.4. Rozwój emocjonalny; 1.5. Rozwój społeczny; 1.6. Rozwój moralny; 1.7. Osobowość dziecka; 1.8. Dominujące formy aktywności. Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej: 2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną; 2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne; 2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej (2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna; 2.3.2. Dojrzałość intelektualna; 2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna; 2.3.4. Dojrzałość społeczna); 2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole; 2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych (2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych; 2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej); 2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole; 2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną (2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej; 2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)). Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury: 3.1. Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne; 3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej; 3.3. Przetwarzanie sensoryczne; 3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się; 3.5. Terapia integracji sensorycznej; 3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań; 3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej (3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; 3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów; 3.6.3. Metoda Bobathów; 3.6.4. Masaż Shantali; 3.6.5. Żonglowanie). Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych: 4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze; 4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze; 4.3. Osoby badane; 4.4. Przebieg badań. Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych: 5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich; 5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich; 5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich; 5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich; 5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich; 5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii. Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie genetyczne, 2. Wiek dziecinnego pokoju, 3. Wiek koziołka, 4. Wiek szkolny, 5. Wiek niepokoju dojrzewania, 6. Wiek młodzieńczego entuzjazmu, 7.Wychowanie twórcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Rozwody rodziców - ich przyczyny i skutki w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej. II. Metodologia badań własnych. III. Kryzys małżeński a funkcjonowanie dzieci w sytuacji rozwodowej rodziców. IV. Sytuacja emocjonalna dziecka w czasie procesu rozwodowego i porozwodowego rodziców. V. Funkcjonowanie społeczne dzieci z małżeństw rozwiedzionych. VI. Trudności wychowawcze z dziećmi rodziców rozwiedzionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoby dorosłe- dzieci alkoholików: kierunki, modele i efekty badań; 2. Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; 3. Czynniki ochronne obecne w rozwoju dda; 4. Metodologia badań własnych; 5. Typologia dorosłych alkoholików; 6. Funkcjonowanie dda i nie-dda. Porównywanie grup; 7. Noodynamika jako czynnik chroniący przed problemami przystosowawczymi; 8. Doświadczenia rodzinne a funkcjonowanie noo-psychiczne dda i nie-dda. Podsumowanie badań i dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Medyczne i psychologiczne aspekty dzieciecych zespołów dermatologicznych, 2. Udział czynników rodzinnych w modyfikowaniu przebiegu przewlekłych schorzeń skóry u dzieci, 3. Metodologia badań własnych, 4. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a występowanie choroby, 5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a przewidywalność przebiegu choroby, 6. Analiza współzmienności wybranych aspektów funkcjonowania systemu rodzinnego, 7. Wnioski i dyskusja. Cechy rodziny psychosomatycznej w świetle badań włąsnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczymy się żyć ze złością i agresją, 2. Ćwiczenia i zabawy interakcyjne jako przedagogiczny środek pomocniczy, 3. Ćwiczenia i zabawy dotyczące sytuacji z życia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka życia duchowego)
Cz. I Rozwój seksualny w okresie dzieciństwa i dojrzewania; 1. Rozwój seksualny dziecka przed okresem dojrzewania, 2. Rozwój seksualny dziecka w okresie dojrzewania. Cz. II Wychowanie seksualne; 1. Potrzeba wychowania seksualnego, 2. Wychowanie seksualne przed okresem dojrzewania, 3. Wychowanie seksualne w okresie dojrzewania. Cz. III Integralne spojrzenie na ludzką seksualność; 1. Istota integracji seksualnej, 2. Związek seksualności ze światem uczuć, 3.Więzi międzyosobowe. Cz. IV wychowanie do miłości; 1. Wychowanie do małżeństwa, 2. Wychowanie do celibatu. Cz. V Zranienia emocjonalno-seksualne i ich uzdrowienie; 1. Zranienia emocjonalno-seksualne i ich skutki, 2. Uzdrowienie zranień seksualnych. Cz. VI Zagadnienia szczegółowe; 1. Ciekawość seksualna, 2. Niektóre mechanizmy emocjonalne ludzkiej seksualności, 3. Masturbacja, 4. Homoseksualizm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Jak czytać tę książkę i korzystać z niej; 1. Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami; 2. Zachęcanie do współpracy; 3. Zamiast karania; 4. Zachęcanie do samodzielności; 5. Pochwały; 6. Uwalnianie dzieci od grania ról; 7. Podsumowanie; A właściwie o co chodzi?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okna do mózgu; 2. Znaczenie odruchów prymitywnych i posturalnych; 3. Prymitywne odruchy postawy; 4. Prymitywne odruchy dotykowe; 5. Odruchy posturalne; 6. Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP; 7. Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem postnatalnym; 8. Rozwój teorii przedsionkowo-mózgowej; 9. Skutki opóźnienia neurorozwojowego u młodzieży i dorosłych; 10. Rozwój metody INPP- od teorii do faktów; 11. Inne czynniki istotne w specyficznych zaburzeniach w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co się dzieje z Twoim dzieckiem? Zrozumienie i ocena zaburzeń odżywiania; 2. Co powinieneś teraz zrobić? Jak znaleźć terapeutę i przeprowadzić zmiany w domu?; Jak to się stało?; Przyczyny zaburzeń odżywiania; 4. Jak rozmawiać z dzieckiem? Komunikacja w rodzinie a zaburzenia odżywiania; 5. Co możesz zrobić w domu? Jedzenie, dieta, ćwiczenia; 6. Jak przebiega terapia? Różne rodzaje terapii a Twój udział; 7. Przypadki szczególne. Specyficzne grupy pacjentów i towarzyszące im problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej