Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(785)
IBUK Libra
(53)
ebookpoint BIBLIO
(16)
Forma i typ
Książki
(762)
Publikacje fachowe
(88)
E-booki
(69)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje dydaktyczne
(51)
Czasopisma
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(566)
dostępne
(439)
wypożyczone
(31)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(463)
Czytelnia
(576)
Autor
Głuchowska Hanna
(12)
Sałamacha Przemysław
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Dobrowolska Hanna
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Andrzejewski Marek (1959- )
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Konieczna Anna
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Guz Sabina
(7)
Górska Milena
(7)
Brzezińska Anna
(6)
Dudek Sandra
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Bartoszewski Jakub
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Górecki Dariusz (1946- )
(5)
Jegier Aneta
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Badora Sylwia
(4)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Knapp Julie
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Majewski Kamil
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Spychał Krzysztof
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Witkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Chłopecka Kazimiera
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Fleszer Dorota (1971- )
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gurdek Magdalena (1977- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hanisz Jadwiga
(3)
Herbert Martin
(3)
Ignatowicz Jerzy (1914-1997)
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jadczak-Szumiło Teresa
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kopsztejn Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Krajewski Radosław
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Kumidor Irena
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Palak Zofia
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
2010 - 2019
(315)
2000 - 2009
(413)
1990 - 1999
(28)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(108)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(854)
Język
polski
(851)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(17)
0-5 lat
(15)
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
9-13 lat
(9)
Przedszkola
(8)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dziecko
(280)
Rodzina
(74)
Młodzież
(70)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Nauczanie początkowe
(54)
Dzieci
(53)
Pedagogika specjalna
(42)
Wychowanie
(42)
Prawa dziecka
(40)
Dziecko autystyczne
(37)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Dziecko trudne
(32)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(32)
Autyzm
(30)
Rodzice
(30)
Mowa
(29)
Szkolnictwo
(29)
Nauczanie
(27)
Opieka społeczna
(27)
Prawo rodzinne
(27)
Psychologia dziecka
(25)
Niepowodzenia szkolne
(24)
Psychologia rozwojowa
(24)
Przemoc w rodzinie
(23)
Rzecznik praw obywatelskich
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Dziecko maltretowane
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(22)
Zespół ADHD
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Małżeństwo
(21)
Internet
(20)
Nauczyciele
(20)
Niedostosowanie społeczne
(20)
Uczniowie
(20)
Agresywność
(19)
Pedagogika
(19)
Rodzina zastępcza
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Dziecko zdolne
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Rzecznik praw dziecka
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Język dziecka
(17)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Uczenie się
(17)
Korekcja mowy
(16)
Patologia społeczna
(16)
Uczucia
(16)
Alimenty
(15)
Dziecko niewidome
(15)
Kuratela
(15)
Prawa człowieka
(15)
Terapia logopedyczna
(15)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(14)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
(14)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(14)
Zachowanie
(14)
Adopcja
(13)
Dziecko głuche
(13)
Język polski
(13)
Kształcenie
(13)
Kształcenie integracyjne
(13)
Młodzież trudna
(13)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Prawo konstytucyjne
(13)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(13)
Władza rodzicielska
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Edukacja medialna
(12)
Ludzie starzy
(12)
Muzykoterapia
(12)
Pisanie
(12)
Prezydentura (urząd)
(12)
Spółgłoski
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Alkoholizm
(11)
Depresja psychiczna
(11)
Dziecko niedosłyszące
(11)
Dziecko z ADHD
(11)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Komputery
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia
(11)
Sejm
(11)
Telewizja
(11)
Trybunał stanu
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Domy dziecka
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Sądownictwo
(10)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(56)
1989-2000
(19)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(7)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1945-1989
(4)
1939-1945
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(70)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Austria
(3)
Francja
(3)
Ukraina
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Litwa
(2)
Niemcy
(2)
Norwegia
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Serbia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Tadżykistan
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Uganda
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(68)
Praca zbiorowa
(61)
Opracowanie
(45)
Poradnik
(34)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Materiały pomocnicze
(28)
Monografia
(20)
Karty pracy ucznia
(18)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(11)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo prawnicze
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Kalendarium
(1)
Kazusy
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pamiętniki żydowski
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Powieść
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(176)
Psychologia
(86)
Socjologia i społeczeństwo
(48)
Medycyna i zdrowie
(43)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(39)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Językoznawstwo
(15)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
854 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dzieci w prawie o edukacji. 2. Wdrażanie praw zawartych w konwencji. 3. Międzynarodowe standardy praw dzieci do edukacji. 4. Sprawozdania o stanie edukacji. 5. Demokratyczna edukacja i prawa dzieci. 6. Prawa dzieci ze specjalnymi potrzebami. 7. Poszanowanie poglądów dzieci. 8. Rola rzecznika praw dziecka. 9. Realizacja praw dzieci w edukacji. 10. Wspólnoty edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota twórczości i płaszczyzny jej rozpatrywania, 2. Język obszarem twórczości dziecięcej, 3. Metodologiczne podstawy badań włąsnych, 4. Wyzwalenie twórczości językowej uczniów w toku zajęć eksperymentalnych, 5. Rozwój zdolności myślenia dywergencyjnego uczniów pod wpływem programu oddziaływań edukacyjnych w świetle badań własnych, 6. Skuteczność programu oddziaływań edukacyjnych a płeć i wiek badanych uczniów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga)
1. Istota telewizji i jej znaczenie, 2. Funkcje i możliwości telewizji, 3.Rodzaje i cechy programów telewizyjnych, 4. Preferencje dzieci w wyborze programów i filmów, 5. Negatywne oddziaływanie telewizji, 6. Uzależnienie od telewizji, 7. Reklama i jej ujemne skutki, 8. Działania profilaktyczne, 9. Co w zamian telewizji, 10. Analiza indywidualnych przypadków uzależnień
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wproawdzenie; 2. Epidemiologia autyzmu: Częstość występowania zaburzeń autystycznych; Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; Badania longitufinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu: Koncepcje psychoanalityczne; Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 4. Ch-ka osób z autyzmem: Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; Komunikacja osób autystycznych; Rozwój poznawczy; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych: Niedyrektywne formy terapii' Terapia "Holding"; Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; Terapia behawioralna; Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; ANEKS Diagnoza w autyzmie dziecięcym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i tendencje rozwojowe pedagogiki rewalidacyjnej: Z podstaw pedagogiki rewalidacyjnej niepełnosprawności w życiu kobiety; Pedagogika specjalna - rys historyczny; Bariery w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ich uwarunkowania i przezwyciężanie; Zwielokrotniona nierówność - sytuacja osób niepełnosprawnych; Integrowanie edukacji; Aksjologia w rewalidacji; Zadania pedagoga w pracy wobec osób niepełnosprawnych; Pedagogika rewalidacyjna wobec integracji społecznej ludzi w starszym wieku. II. Doświadczenia praktyki edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych: Usprawnianie osób niepełnosprawnych wybrane zagadnienia z fizjoterapii; Terapia kreatywna w rewalidacji upośledzonych umysłowo; E-learning kształceniu osób niepełnosprawnych; Rewalidacja dzieci z wadą słuchu - współczesne tendencje; Komputery i Internet jako narzędzie w walce z dysleksją; niepełnosprawność w oczach dzieci; Autyzm wczesnodziecięcy - diagnoza terapia; Dziecko z zespołem Aspergera w szkole powszechnej. III. Doświadczenia w Polsce i za granicą: System kształcenia specjalnego w Polsce; Wybrane konteksty niepełnosprawności dorosłych w Stanach Zjednoczonych; Rewalidacja i jej wybrane aspekty w Republice Federalnej Niemiec
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 13)
1. Komunikacja językowa dzieci: O nabywaniu doświadczeń językowych przez dziecko; Manifestowanie przynależności do grupy w komunikacji językowej; Kontakt językowy nauczyciel- uczeń a kształcenie sprawności językowej; Wpływ sytuacji motywacyjnej na kształcenie u dzieci postaw twórczych wobec języka; Kształcenie językowe dziecka jako przygotowanie do odbioru i tworzenia zróżnicowanych komunikatów; 2. Twórczość językowa dzieci: Uwarunkowania twórczych możliwości dziecka; Dzieci Pisza wiersze; Językowy obraz przyrody w wierszach dzieci- jesień i zima; Dzieci Pisza listy; Językowy wizerunek św. Mikołaja; 3. Uczeń wśród słów, związków frazeologicznych i regionalnych odmian polszczyzny: Neologizmy słowotwórcze w języku dzieci i młodzieży; Związki frazeologiczne w zasobie leksykalnym uczniów; Konstrukcje porównawcze w wypowiedziach uczniowskich; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów; 4. Uczeń w krainie ortografii: Zasady polskiej ortografii; Wybrane determinanty sprawności ortograficznej; Rodzaje ćwiczeń ortograficznych; Błędy ortograficzne; Specyficzne trudności w pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika funkcjonowania dziecka z traumą rozwojową, 2. Dziecko z traumą rozwojową na tle międzynarodowych i polskich standardów ochrony praw dziecka, 3. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie oświatowym, 4. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie rodzinnym i opiekuńczym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wielowymiarowy wizerunek dzieciństwa: Dzieciństwo czyni człowieka; Nĕkolik poznámek z výzkumu ke „svĕtu dĕtí”; Kvalita života dítĕtu ve škole a příprava učitelů; Dĕtství jako sociální jev; Dzieciństwo naszą przyszłością. Cz. II W kręgu dziecięcej twórczości: Twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (Wybór z czasopism uczniowskich); Inspirująca rola przyrody w twórczości plastycznej dzieci; Dziecięca ekspresja plastyczna, jej cechy i wartość; Wspomaganie rozwoju dziecka w pedagogice celestyna Freineta; W kręgu dziecięcej enigmistyki. Cz. III Nowe obszary edukacji elementarnej: Dziecko podmiotem wychowania zdrowotnego; Czas wolny uczniów klas początkowych; Samokształcenie młodszych uczniów; Dzieciństwo w świecie mass mediów; Rodziny młodszych uczniów w sytuacji migracji zarobkowej rodziców; Wczesna interwencja w zespole Downa. Cz. IV Nauczyciel – tradycje – współczesność: Niektóre instytucjonalne uwarunkowania zmian w edukacji (na przykładzie edukacji wczesnej); Jana Legowicz filozoficzna koncepcja istoty nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mali grubianie potrzebują granic. Skuteczne poskramianie wybuchów złości. Nieszkodliwa zabawa pistoletami dla dzieci. Opanowanie w fazach przeklinania. Mocne strony nieśmiałych dzieci. Łagodne radzenie sobie z zahamowaniami w mówieniu. Problemy z wymawianiem niektórych liter i ich przezwyciężanie w zabawie. Jak dzieci radzą sobie z przykrymi uczuciami. Wyimaginowanie przyjaciele jako pomocnicy w rozwoju. Małe złodziejaszki nie są kryminalistami. Mali oszuści mają dobre zamiary. Nie wszystkie wiercipięty mają od razu ADHD. Wreszcie suche noce. Czerwona kartka dla koszmarów. Nie boimy się zrywania w nocy ze snu z krzykiem. Łagodne pożegnanie z ukochanym smoczkiem. Zabawy w lekarza dodają pewności siebie. Piętnaście wskazówek, jak z przyjemnością korzystać z telewizji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 7)
1. Czym jest pokusa?: Refleksja nad pokusą w różnych religiach; Pokusa, czyli pragnienie; Pokusa w kierunku naruszenia równowagi; Pokusa ulegania impulsom; Pokusa, aby uciec od wolności u dorosłych u dzieci; 2. Seks jako jedna z pokus: Seks, czyli płeć; Genitalność a seksualność; Seksualność w kontekście egzystencjalizmu Sartre'a; Seksualność w kontekście samorealizacji u dorosłych i dzieci; 3. Psychologia pokusy: Pokusa jako zjawisko psychologiczne; Pokusa w ujęciu behawiorystycznym; Pokusa w koncepcji psychodynamicznej; Pokusa w koncepcji poznawczej; Badania psychologiczne nad pokusą- dorośli a dzieci; 4. Świat pokus dziecka: Pokusy zmieniania świadomości; Pokusa oderwania się od rzeczywistości; Pokusa autodestrukcji; Pokusa oszustwa i kłamstwa; Pokusa agresji; 5. Kształtowanie odporności na pokusy- wybrane metody i formy pracy: Działalność wychowawcza jako wzmacnianie odporności na pokusy w ujęciu pedagogiki personalistycznej; Usprawnianie komunikacji interpersonalnej jako budowanie odporności na pokusy; Ukazywanie sensu i wartości życia młodzieży zaburzonej w świetle logoterapii i Wiktora Emanuela Frankla; Socjoterapia jako pomoc rodzinie i dziecku w pokonywaniu zaburzeń emocjonalno-społecznych; Przegląd programów profilaktycznych i edukacyjno-terapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź małżenska a tożsamość seksualna dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2020. - 178 s. : il. kolor. ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Koncepcja filozoficzna więzi międzyludzkich: Relacja Ja – Ty; Relacja Ja – Ty w małżeństwie. R. 2 Rodzina jako źródło kreatywności i barier: Rodzina jako system społeczny; Parametry systemu rodzinnego; Podsystem małżeński; Wpływ systemu rodzinnego na kreatywność. R. 3 Więź rodziców w oczach dziecka: Oderwanie od matki jako fundament tworzenia się męskiej tożsamości płciowej; Wieź rodziców w oczach dziecka – studium przypadku. R. 4 Puszka Pandory, czyli kompleks Edypa i jego konsekwencje: Studium przypadku – I etap terapii; II faza terapii; III etap – zakończenie. R. 5 Kompleks Elektry: Kompleks Elektry opisany przez Małgorzatę; Przeżywanie kompleksu Elektry przez Agnieszkę. R. 6 Rodzinne bariery blokujące tożsamość seksualną. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Język przedmiotem badań i refleksji, 2. Język pisany a pojęcie tekstu i dyskursu, 3. Rozwój mowy pisanej w świetle badań, 4. Od interakcyjnego modelu nauki pisania do samodzielności pisarskiej dziecka, 5. Umiejętność pisania tekstów narracyjnych i wybrnaych tekstów użytkowych przez dzieci 9-letnie (badania własne i w zespole), 6. Edukacja językowa w opinii i doświadczeniach nauczycieli, 7. Metodyczne stereotypy w zakresie nauki pisania, 8. Dziecięce pisanie w szkole - aktywność społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Standardy ochrony praw człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i w Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności; Jak bronić swoich praw indywidualnie i zbiorowo - podstawowe zasady postępowania; Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w zakresie prawa do sądu; Prawa rodziny; Obowiązki człowieka wobec jednostki i społeczeństwa w polskim i międzynarodowym systemie prawa; Międzynarodowe i krajowe organizacje pozarządowe w obronie praw człowieka; Granice tolerancji; Ochrona kobiet w europejskim systemie praw człowieka; Prawa człowieka w biologii i medycynie; Prawo do uznania osobowości prawnej; Prawa mniejszości narodowych; Teoretyczno-prawne podstawy wolności religii; Prawo do dobrej administracji; Prawo humanitarne konfliktów zbrojnych; Poradnictwo społeczno-prawne jako aspekt ochrony praw człowieka na przykładzie Studenckiej Poradni „Bona fides” działającej przy Uniwersytecie Opolskim; Prawo humanitarne konfliktów zbrojnych. Scenariusz lekcji; Nie wstydźmy się kresów! Scenariusz warsztatu o ochronie praw mniejszości narodowych na lekcji wiedzy o społeczeństwie w klasach gimnazjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komputer i Internet - szansą czy zagrożeniem: Internetowe grupy dyskusyjne - współczesna agora dzieci i młodzieży; Logika nowych mediów w wychowaniu dziecka - ujęcie antropologiczne; Programy komputerowe do edukacji zintegrowanej - potrzeba badan edukacyjnych; "Zróbmy to razem". Internet a zachowania samobójcze młodzieży; Uwarunkowania środowiskowe a korzystanie z komputera przez młodzież z regionu Podlasia; Media elektroniczne jako czynnik wczesnej edukacji wychowawczej. Uwagi pedagoga i rodzica. 2. Dziecko i reklama telewizyjna: Dziecko osaczone przez reklamy; Reklama telewizyjna w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym; Analiza zwiastunów reklamowych emitowanych w bezpośredniej bliskości programów dla dzieci - zwiastuny z okresu 16-22.01.2006 r.; Oddziaływanie reklam telewizyjnych na emocje dzieci przedszkolnych; Obraz świata przekazywany w reklamie - zagrożeniem współczesnego dzieciństwa. 3. Media elektroniczne w życiu dziecka - wyzwaniem dla edukacji medialnej: Między misja a komercją. Stan aktualny w edukacji medialnej dzieci; Kompetencje medialne nauczycieli i uczniów w konfrontacji z potrzebą personalizowania procesów pedagogicznych (edukacyjnych); Rozwijanie zdolności metapoznawczych dziecka jako niezbywalny element jego podmiotowego bycia w świecie; Wymiar kompetencji informacyjno-medialnych nauczyciela; Pedagogizacja rodziców w zakresie korzystania z mediów elektronicznych w wychowaniu rodzinnym; Technologia informacyjna w pracy pedagoga specjalnego; Kompetencje medialne nauczycieli szkoły specjalnej w Białej Podlaskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 69)
1. Dzieciństwo w świetle antopologii i teologii 2. Historyczno-kulturowy kontekst dzieciństwa 3. Psychopedagogiczne podejście do dzieciństwa 4. Rozwojowe aspekty dzieciństwa 5. Świat dzieciństwa 5. Trudne dzieciństwo 6. Zagrożenia dzieciństwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Zespół dziecka maltretowanego, 3. Problem dziecka maltretowanego w rodzinie, 4. Ochrona praw dziecka i rodziny (prawo polskie i standardy prawa międzynarodowego), 5. Normatynwe podstawy ochorny zdrowia dzieci, 6. Rodzina - środowiskiem pełnego rozwoju dziecka, 7. Rola komunikacji w wychowaniu dziecka w rodzinie, 8. Rozmowa z wcześniakiem, 9. Granice ratowania życia skrajnie niedojrzałych wczesniaków. Poglądy lekarzy i pielęgniarek, 10. Uczeń w polskiej szkole w XXI wieku, 11. Prawo do życia dzieci niepełnosprawnych i co dalej?, 12. Rysunek w medycynie - rola w diagnostyce i terapii, 13. Dziecko w stanie terminalnym w rodzinie, 14. Odmienność i nietolerancja - romskie dziecko w społeczeństwie większości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej