Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(791)
IBUK Libra
(57)
ebookpoint BIBLIO
(17)
Forma i typ
Książki
(768)
Publikacje fachowe
(88)
E-booki
(74)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Czasopisma
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(570)
dostępne
(440)
wypożyczone
(33)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(467)
Czytelnia
(580)
Autor
Głuchowska Hanna
(12)
Sałamacha Przemysław
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Dobrowolska Hanna
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Andrzejewski Marek (1959- )
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Konieczna Anna
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Guz Sabina
(7)
Górska Milena
(7)
Brzezińska Anna
(6)
Dudek Sandra
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Bartoszewski Jakub
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Górecki Dariusz
(5)
Jegier Aneta
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Badora Sylwia
(4)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewski Radosław
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Majewski Kamil
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Spychał Krzysztof
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Witkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Chłopecka Kazimiera
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Fleszer Dorota (1971- )
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gurdek Magdalena (1977- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hanisz Jadwiga
(3)
Herbert Martin
(3)
Ignatowicz Jerzy (1914-1997)
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jadczak-Szumiło Teresa
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kopsztejn Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Kumidor Irena
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Palak Zofia
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(96)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(416)
1990 - 1999
(28)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(109)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(865)
Język
polski
(862)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(17)
0-5 lat
(15)
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
9-13 lat
(9)
Przedszkola
(8)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dziecko
(280)
Rodzina
(74)
Młodzież
(70)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Nauczanie początkowe
(54)
Dzieci
(53)
Wychowanie
(43)
Pedagogika specjalna
(42)
Prawa dziecka
(40)
Dziecko autystyczne
(37)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Dziecko trudne
(32)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(32)
Autyzm
(31)
Rodzice
(30)
Mowa
(29)
Szkolnictwo
(29)
Nauczanie
(27)
Opieka społeczna
(27)
Prawo rodzinne
(27)
Psychologia dziecka
(25)
Niepowodzenia szkolne
(24)
Przemoc w rodzinie
(24)
Psychologia rozwojowa
(24)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Dziecko maltretowane
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(22)
Zespół ADHD
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Małżeństwo
(21)
Rzecznik praw obywatelskich
(21)
Internet
(20)
Nauczyciele
(20)
Niedostosowanie społeczne
(20)
Uczniowie
(20)
Agresywność
(19)
Pedagogika
(19)
Rodzina zastępcza
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Dziecko zdolne
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Język dziecka
(17)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Uczenie się
(17)
Korekcja mowy
(16)
Patologia społeczna
(16)
Uczucia
(16)
Alimenty
(15)
Dziecko niewidome
(15)
Kuratela
(15)
Prawa człowieka
(15)
Rzecznik praw dziecka
(15)
Terapia logopedyczna
(15)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(14)
Kształcenie
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(14)
Zachowanie
(14)
Adopcja
(13)
Dziecko głuche
(13)
Język polski
(13)
Kształcenie integracyjne
(13)
Młodzież trudna
(13)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Trybunał stanu
(13)
Władza rodzicielska
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Edukacja medialna
(12)
Ludzie starzy
(12)
Muzykoterapia
(12)
Pisanie
(12)
Prezydentura (urząd)
(12)
Spółgłoski
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Alkoholizm
(11)
Depresja psychiczna
(11)
Dziecko niedosłyszące
(11)
Dziecko z ADHD
(11)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Komputery
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia
(11)
Sejm
(11)
Telewizja
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Domy dziecka
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
(10)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Sądownictwo
(10)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(10)
Wymowa
(10)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(56)
1989-2000
(19)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(7)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1945-1989
(4)
1939-1945
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(67)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Austria
(3)
Francja
(3)
Ukraina
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Litwa
(2)
Niemcy
(2)
Norwegia
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Serbia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Tadżykistan
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Uganda
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(63)
Praca zbiorowa
(63)
Opracowanie
(46)
Poradnik
(34)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Materiały pomocnicze
(28)
Monografia
(20)
Karty pracy ucznia
(18)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(11)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo prawnicze
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Kalendarium
(1)
Kazusy
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pamiętniki żydowski
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Powieść
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(176)
Psychologia
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Medycyna i zdrowie
(43)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Językoznawstwo
(15)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
865 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 145)
I. Sytuacje trudne dziecka w środowisku rodzinnym (dyskurs pedagogiczno-socjologiczny i historyczny): Osamotnienie dziecka w domu rodzinnym; Dziecko odarte z domu - odziane w instytucje. Kilka uwag o tworzeniu sytuacji, w których trudno być dzieckiem; Wspólnotowość życia rodzinnego - w kontekście socjalizacji i sytuacji trudnych; Przekaz telewizyjny jako źródło sytuacji trudnych w życiu dziecka; Kłopoty w wychowaniu małych dzieci w świetle wybranych pamiętników osiemnastowiecznych. II. Środowisko szkolne a sytuacje trudne dziecka (dyskurs wychowawczo-dydaktyczny): Dzieci z zaburzeniami procesu socjalizacji w środowisku szkolnym; Start szkolny dziecka jako sytuacja trudna; Dziecko w sytuacji konfliktu poznawczego; Świadomość fonologiczna a trudności w nabywaniu umiejętności czytania; Działania plastyczne kanwą ujawniania sytuacji trudnych przez dzieci Dziecko wobec trudności i wyzwań stawianych przez wczesnoszkolną edukację muzyczną - zarys problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Założenia integracji sensorycznej; Rozdział 2. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej; Rozdział 3. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela praktyka; Rozdział 4. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający problem kliniczny i społeczny; Rozdział 5. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i pedagogiczny; Rozdział 6. Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka. Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma; Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych; Rozdział 8. Trudności w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i motorycznym we wczesnej edukacji – analiza przypadków (badania podłużne); Rozdział 9. Poziom samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne; Rozdział 10. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń; Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma komunikowania się z dzieckiem; Rozdział 12. Wzrok w integracji sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i sensoryczny dziecka; Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób niewidomych; Rozdział 14. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi; Zakończenie; Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kontakty z dzieckiem : prawa i obowiązki / Joanna Zajączkowka-Burtowy. - Stan prawny na 15.03.2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2020. - 493 s. ; 21 cm.
(Monografie)
Rozdział I Zagadnienia ogólne związane z problematyką kontaktów z dzieckiem: 1. Istota oraz cele instytucji; 2. Geneza instytucji kontaktów – rys historyczny; 3. Ewolucja instytucji kontaktów w Polsce; 4. Standardy międzynarodowe; 5. Pojęcie kontaktów z dzieckiem; 6. Wnioski. Rozdział II Ustalenie kształtu kontaktów z dzieckiem: 1. Porozumienie rodziców; 2. Rozstrzygnięcia w przedmiocie kontaktów z dzieckiem; 3. Ustawowe formy kontaktów z dzieckiem; 4. Ingerencja w prawo i obowiązek kontaktów; 5. Zaprzestanie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 6. Zawieszenie utrzymywania kontaktów z dzieckiem; 7. Wnioski. Rozdział III Charakter prawny instytucji kontaktów z dzieckiem: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Charakter rodzinnoprawny instytucji kontaktów; 3. Naturalny charakter prawa do kontaktów; 4. Osobisty charakter prawa do kontaktów; 5. Wnioski. Rozdział IV Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej: 1. Uwagi wprowadzające; 2. Ewolucja relacji władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 3. Zależność władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem; 4. Kontakty z dzieckiem w rodzinie pełnej; 5. Relacja instytucji kontaktów i władzy rodzicielskiej w ujęciu prawnoporównawczym; 6. Wnioski. Rozdział V Prawo i obowiązek kontaktów z dzieckiem… w instytucji przysposobienia i pieczy zastępczej: 1. Uwagi ogólne; 2. Prawo do kontaktu preadopcyjnego; 3. Prawo do kontaktów postadopcyjnych; 4. Prawo i obowiązek kontaktów w instytucji pieczy zastępczej; 5. Wnioski. Podsumowanie; Postulaty de lege lata i de lege ferenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Miscellanea Anthropologica et Sociologica / red. nacz. Władysław Pałubicki ; Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Koszalinie, Zarząd Główny Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego, Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Historii Myśli Społecznej ISSN 1230-1396 ; Nr 5)
Cz. I W kręgu kultur orientu : 1. Dziecko w kaukaskiej rodzinie, 2. Dziecko w rodzinie starożytnych hebrajczyków, 3. Rola wedyjskich obrzędów rodzinnych (samskar) w życiu dziecka, 4. Pozycja dziecka w starożytnym Egipcie, 5. Dziecko w świetle Talmudu. Zarys problematyki. Cz. II Cywilizacja rzymska : 1. Prawo rzymskie doby chrześcijańskiej w obronie dzieci, 2. Los dzieci w czasach prześladowań chrześcijan. Cz. III Dziecko w chrześcijaństwie : 1. Kiedy dziecko staje się naprawdę dzieckiem według nowych nurtów filozofii chrześcijańskiej?, 2. Dziecko w rodzinie prawosławnej w ruskim i rosyjskim mieście feudalnym. Cz. IV Dziecko w utopiach i systemach totalitarnych : 1. Miejsce dziecka w społeczeństwach doskonałych czyli utopiach, 2. Problem dziecka i kobiety w państwie totalitarnym. Cz. V Dziecko w Polsce : 1. Prawa dziecka w Polsce, 2. Dziecko na wsi kaszubskiej w okresie międzywojennym, 3. Wyobrażenia życiowe dzieci i młodzieży i ich rodzinne uwarunkowania. Cz. VI Artykuły różne : 1. Przedmiot, trudności i perspektywy estetyki współczesnej, 2. Logiczna analiza pojęcia dozwolenia, 3. Struktury powiązań organizacyjnych polonii szwedzkiej, 4. Rola bibliotek publicznych w funkcjonowaniu systemu kultury i oświaty. Cz. VII : 1. Od dzieciństwa do wieku dojrzałego. Obrzędy inicjacji u Masajów, 2. Spędzanie płodu, dzieciobójstwo i ofiary z dzieci formą kontroli urodzeń w wybranych kulturach świata, 3. Lubelskie szkoły specjalne jako ośrodki socjalizacji. Komunikat z badań., 4. Nieletni przestępcy i ich środowisko wychowawcze w świetle akt sądu rodzinnego w lublinie. Komunikat z badań. 5. Lubleskie rodziny zastępcze. Raport z badań, 6. Dziecko w słynnych kodeksach prawa (wybór), 7. Osobowość społeczna abiturientów wybranych szkół podstawowych Lublina. Komunikat z badań, 8. Ivana Ollicha koncepcja społeczeństwa bez szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rola dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, Cz. II Rozrywki i zabawy dla dzieci - zagrożenia i korzyści: 1. Barbie wyrusza do poksonsumopcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, 3. Gra w kupowanie, 4. Bohaterowanie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych. Cz. III Socjalizacja dziewczynek i chłopców - w potrzasku kulturowych pułapek: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja. Rzecz o chłopcach, 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt, 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, Cz. IV Obraz dziecka w mediach: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych, 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające, 2. Małżeństwo, 3. Ustanie małżeństwa i separacja, 4. Pochodzenie dziecka, 5. Władza rodzicielska, 6. Piecza zastępcza, 7. Przysposobienie (adopcja), 8. Obowiązki alimentacyjne, 9. Opieka prawna, 10. Ochrona rodziny w przepisach prawa karnego, 11. Postępowanie w sprawach nieletnich, 12. Ochrona praw dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki udanych związków, 2. Sumienie jako zmysł równowagi w związkach, 3. Związki między rodzicami i dziećmi, 4. O udanych i nieudanych związkach, 5. Systemowe uwikłania i ich rozwiązywanie, 6. O praktyce psychoterapii systemowej, 7. Wszechogarniająca całość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Materiały ; 68 (2010))
1. Społeczno-ekonomiczne następstwa rozwoju procesów demograficznych po 2035r.: Prognoza ludności na lata 2008-2035; Przyszłość demograficzna a społeczeństwo i rodzina; 2. Ochrona dzieci w dobie kryzysu: Jak chronić dzieci?; Prawo do życia w rodzinie- wybrane zagadnienia; Prawo do zdrowia, edukacji i bezpiecznego rozwoju- wybrane zagadnienia; 3. Raport o korespondencji między Rzecznikiem Praw Obywatelskich a organami państwa w sprawach ochrony praw dzieci do życia i zdrowia;, edukacji, życia w rodzinie i godziwych warunków socjalnych oraz do bezpiecznego rozwoju- "Biała księga"; Prawo do życia i zdrowia; Prawo do edukacji; Prawo do życia w rodzinie i do godziwych warunków socjalnych; Prawo do bezpiecznego rozwoju, ochrona przed przemocą, zapobieganie demoralizacji i przestępczości nieletnich; Wystąpienie RPO do Trybunału Konstytucyjnego i Sadów; Zestawienie rezultatów wystąpień w sprawach dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; I. Zranienia konieczne i nie do uniknięcia; II. Zranienia, których należy unikać; III. Kiedy zranienie staje się trampoliną; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Część I: Ekspertyzy. Szanse i zagrożenia instytucjonalnej opieki nad dziećmi; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi; Rola i zadania służb społecznych ds. pomocy dziecku i rodzinie. Perspektywa europejska. Część II: Komentarze i dyskusje. Zmiana paradygmatu w opiece zastępczej. Uwagi do stanu reformy; Od instytucji do rodziny; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi (koreferat do ekspertyzy M. Andrzejewskiego); Ostatnie ogniwo? Sędziowie rodzinni o sobie i o systemie; Pomoc społeczna i jej pracownicy wobec problemów pracy socjalnej z rodzinami zastępczymi; "Nic o nas bez nas". W stronę partnerskiego modelu współpracy rodzin zastępczych z pracownikami socjalnymi; Zakończenie. Aneks: Kodeks Etyczny Rodzin Zastępczych; Karta Podstawowych Praw Rodziców Zastępczych; Karta podstawowych praw rodziców zastępczych. Wprowadzenie ogólne; Karta Praw Dzieci z Rodzin Zastępczych; Karta praw dzieci z rodzin zastępczych. Komentarz; Bibliografia; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. 1. Liczba dzieci na świecie; 2. Rozwój praw dziecka; 3. Główni prekursorzy praw dziecka; 4. Międzynarodowe organizacje działające na rzecz dzieci; 5. Wprowadzenie w problematykę praw człowieka i dziecka; 6. Prawa dziecka; 7. Obowiązki dziecka; 8. Prawa ucznia; 9. Obowiązki ucznia. Literatura. Konwencja o Prawach Dziecka – wyciąg z Dz.U. 1991, Nr 120, poz. 526.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak myślimy o rozwoju człowieka? 2. Jak przebiega rozwój człowieka? 3. Wiek niemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 4. Wiek poniemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 5. Wiek przedszkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 6. Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 7. okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 8. Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał młodych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 9. Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 10. Okres późnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał ludzi w wieku podeszłym? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 11. Jak trafnie rozpoznawać problemy rozwojowe? 12. Jak skutecznie wspomagać rozwój?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – charakterystyka zaburzeń: 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych; 1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna; 1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka; 1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10; 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych; Rozdział 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji: 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie; 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji; 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków; Podsumowanie; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Od autorek. Podziękowania. Wstęp. Część I. Na dobry początek: Rozdział 1. Opracowywanie programów wczesnej interwencji dla twojego dziecka; Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny; Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi osobami i przyspieszyć proces uczenia się. Część II. Codzienne strategie mające pomóc twojemu dziecku angażować się, komunikować i uczyć: Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka; Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych; Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje; Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej; Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie; Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci; Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami; Rozdział 11. Czas na zabawę!; Rozdział 12. Poudawajmy!; Rozdział 13. Przejdźmy do mowy; Rozdział 14. Podsumujmy. Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka. Źródła informacji. Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Zawiera: Małe dziecko w sytuacji krzywdzenia; System przywiązania jako czynnik ochronny; Dziecięca trauma rozwojowa a układ nerwowy; Rodzaje traumy; Zaniedbanie i porzucenie jako specyficzny rodzaj traumy; Zrozumieć dziecko - co musimy wiedzieć na temat zdrzeń traumatycznych u dzieci; Analiza historii życia dziecka jako pierwszy krok do zrozumienia jego sytuacji emocjonalnej. Część prawna: Dziecko w procedurze "Niebieskie Karty"; Reprezentacja dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Obowiązek zawiadomienia sądu, prokuratury, policji; Przestępstwo znęcania z art. 207 KK; Zawiadomienie sądu rodzinnego; Prawne granice w realizacji planu pomocy wobec dziecka w procedurze "Niebieskiej Karty"; Odebranie dziecka z rodziny - usunięcie sprawcy przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Media elektroniczne - dominujące ogniwo środowiska życia dziecka, 2. Teoretyczne przesłanki analizy problematyki dotyczącej mediów w życiu dziecka, 3. Metodologiczne podstawy badań nad mediami, 4. Obraz dziecka w kulturze audiowizualnej - analiza treści wybranych programów telewizyjnych, 5. Media elektroniczne - nowe szanse rozwojowe i edukacyjne dziecka, 6. Ujemne skutki relacji dziecko-media elektroniczne, 7. Obraz świata współczesnego i przyszłego budowany przez dzieci dzięki przekazom medialnym, 8. Oblicza dzieciństwa współczesnych dzieci, 9. Rodzinna edukacja medialna współczesnego dziecka - założenia, zadania, realizacja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej