Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(19)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Bednarkowa Wiga
(1)
Całkiewicz Monika
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewinson J
(1)
Lulek Barbara
(1)
Reid Gavin
(1)
Różyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Waliś Robert
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(22)
Czytanie
(7)
Pisanie
(7)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Dziecko
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Język polski
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Uczniowie
(2)
Zapobieganie
(2)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fonetyka
(1)
Grafologia
(1)
Korekcja czytania
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kryminalistyka
(1)
Lateralizacja
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mowa
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Rozwój psychomotoryczny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Specyficzne trudności w uczeniu się
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej