Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(72)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(54)
dostępne
(40)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(55)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Horyń Wojciech
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Draus Jan
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Glomb Dominika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Gąsior Krzysztof
(1)
Habura Miłosz
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Hallada Marek
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Horbowski Adam
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Janina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kargul Józef
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(76)
angielski
(1)
Temat
Oświata dorosłych
(47)
Kształcenie ustawiczne
(20)
Nauczanie dorosłych
(20)
Pedagogika pracy
(7)
Osoby w wieku starszym
(6)
Alkoholizm
(5)
Andragogika
(5)
Czas wolny od pracy
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wychowanie dorosłych
(5)
Dorośli
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(4)
Pedagogika
(4)
Rodzina
(4)
Samokształcenie
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo
(4)
Gerontologia
(3)
Jakość życia
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Psychologia starości
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zawód
(3)
Alkoholizm w rodzinie
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Biblioterapia
(2)
Coaching
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(2)
Dziecko
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Odpoczynek
(2)
Osoby w wieku średnim
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Praca
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Psychologia człowieka dorosłego
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Starzenie się
(2)
Szkolnictwo dla dorosłych
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły
(2)
Teatroterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wolontariusze
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholicy
(1)
Andragodzy
(1)
Arteterapia
(1)
Barwy
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(3)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Psychologia
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
77 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Profesjonalne doradztwo zawodowe - podstawy teoretyczne. 2. Bezrobocie - kluczowy problem społeczny i makroekonomiczny w Polsce. 3. Rola doradztwa zawodowego i edukacji w przeciwdziałaniu bezrobociu w wybranych krajach Europy i w Stanach Zjednoczonych. 4. Niektóre koncepcje wyjaśniające aktywność edukacyjną dorosłych. 5. Metodologiczne podstawy badań. 6. Instytucjonalne doradztwo zawodowe a aktywność edukacyjna bezrobotnych w świetle badań własnych. 7. Diagnoza funkcjonowania instytucjonalnego doradztwa zawodowego na poziomie regionu poznańskiego i włocławskiego. 8. Model optymalizacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka ucznia dorosłego; 2. Metodyka pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem dorosłym; 3. Między teorią a praktyką andragogiczną; 4. Uczyć się w terenie- turystyka edukacyjna w procesie kształcenia, samokształcenia, wychowania i samowychowania dorosłych; 5. Kształcenie umiejętności uczenia się; 6. Nauczyciel andragog w roli kreatora myśli i działania dorosłego człowieka o przyszłości; 7. Wybrane aspekty organizacji procesu kształcenia i wychowania dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.143)
I. Systemy kształcenia, klasyfikacje zawodów i standardy kwalifikacji zawodowych, II. Teoretyczne aspekty jakości, III. Technologie informacyjne w doskonaleniu zarządzania jakością, IV Praktyka zarządzania jakością kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Problemy funkcjonowania rodzin z osobą niepełnosprawną intelektualnie 1.1 Pojęcie niepełnosprawności i niepełnosprawności intelektualnej 1.2 Rodzina w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną 1.3 Wsparcie dla rodzin z dorosłą osobą z niepełnosprawnością intelektualną Rozdział 2. Jakość życia w kontekście niepełnosprawności intelektualnej 2.1. Teoretyczne podstawy koncepcji jakości życia 2.2. Osoby z niepełnosprawnością jako podmiot badań 2.3. Jakość życia rodzin z osobą z niepełnosprawnością w świetle badań wtórnych Rozdział 3. Wymiary jakości życia rodziny opiekującej się osobą z niepełnosprawnością intelektualną (w świetle wyników badań własnych) – jakościowych i ilościowych 3.1 Sytuacja finansowa rodziny 3.2 Samodzielność życiowa oraz sprawność fizyczna osoby niepełnosprawnej 3.3 Stan zdrowia głównego opiekuna 3.4 Aktywność życiowa i wypoczynek głównego opiekuna 3.5 Stopień zaspokojenia potrzeb 3.6 Usługi dodatkowe dla osoby z niepełnosprawnością 3.7 Wsparcie bliskiego otoczenia. Rozdział 4. Ocena jakości życia rodziny opiekującej się osobą niepełnosprawną intelektualnie (w świetle wyników badania ilościowego) 4.1. Konstrukcja syntetycznego wskaźnika jakości życia 4.2. Zróżnicowanie jakości życia między rożnymi grupami gospodarstw domowych 4.3. Analiza nastrojów głównych opiekunów osób niepełnosprawnych intelektualnie; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2; Scenariusz badania jakościowego z przedstawicielami instytucji świadczących usługi na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin; Załącznik 3. Scenariusz badania jakościowego z rodzicami; Załącznik 4 Uczestnicy badania jakościowego; Załącznik 5. Umowne punkty określające sytuację materialną rodziny w zależności od dochodów oraz liczby członków; Załącznik 6. Planowana alokacja próby pomiędzy regiony; Załącznik 7. Wypowiedzi respondentów w kwestionariuszu w pytaniu 50; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Z dziejów Uniwersytetu Warszawskiego". Numer poświęcony roli wykładowców Uniwerstetu w kształceniu i wychowywaniu kolejnych pokoleń inteligencji polskiej, a przede wszystkim nauczycieli różnych poziomów szkół.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia / red. nauk. Mariola Łaguna)
1. Od czego zależy wybór metod?, 2. Metody na dobry początek, 3. Wykład i prezentacja, 4. Dyskusja, 5. Studium przypadku, 6. Odgrywanie ról, 7. Gry i symulacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Meandry dorosłości. Od konwencji do temporalnego projektu. 2. Dylematy andragogicznych praktyk edukacyjnych. 3. Metodologia badań własnych. 4. Strategie konstruowania tożsamości profesjonalnej andragogów i ich dynamika. Raport z badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Mikroświaty kobiet- obszary nieformalnego, pozaformalnego i formalnego uczenia się dorosłych: Mikroświat rodziny w narracjach autobiograficznych starszych kobiet; Bezdzietność z wyboru. Kontestacja roli i ucieczka z socjalizacyjnego getta versus dojrzały wybór; Mikroświaty kobiet dotkniętych chorobą nowotworową piersi; Aktywność edukacyjna pielęgniarek i położonych w obszarze doskonalenia zawodowego; 2. Mikroświaty pasjonatów, aktywistów i ideologów- pomiędzy działaniem a marginalizacją społeczną: Motywacje członków założycielskich Towarzystwa Krańców Ziemi Ojczystej "Genius Loci"; Załoga rejsu pełnomorskiego jako specyficzna grupa społeczna; Na peryferiach uniwersytetu- wyzwania dla edukacji rodzajowej i antydyskryminacyjnej na przykładzie działalności Stowarzyszenia Kofe(m)Ina; Współcześni polscy konserwatyści o edukacji i wychowaniu; Taktyki radzenia sobie ze stygmatem choroby psychicznej- komunikat z badań; 3. Mikroświaty pogranicza kultur- grupa, mniejszość, społeczeństwo: Mikroświaty religijne we Wrocławiu; Dzielnica Czterech Świątyń- edukacja międzykulturowa; Mniejszość etniczna Łemków jako mikroświat społeczny dla jej członków i obserwatorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis; No 3216)
Rozdział I : Współczesny nauczyciel andragog : 1. Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb , 2. Wiedza czy mądrość ? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie , 3. Nauczyciel andragog we współczesny systemie edukacji republiki Czeskiej , 4. Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca ) we współczesnej rzeczywistości polskiej , 5. Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych , 6. Nauczyciel dorosłych jako mentor ( w kontekście projektu Adults Mentoring ) , 7. Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny , 8. Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości , 9. Miejsce , rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego , 10. Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym , 11. Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne , 12. Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów , 13. Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej ; Rozdział II : Andragog a społeczeństwo informacyjne : 14. Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego , 15. Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy , 16. Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych , 17. E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty , 18. E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce ; Rozdział III : Edukacja ludzi dorosłych : 19. Kształcenie kierowników i specjalistów , 20. Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego , 21. Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej , 22. Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development , 23. Podyplomowe kształcenie nauczycieli , 24. Transformacja w kształceniu pielęgniarek , 25. Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia , 26. Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka , 27. Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji , 28. Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej , 29. Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym ; Rozdział IV : Edukacja ludzi starszych : 30. Społeczno-kulturowy wizerunek starości , 31. Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe , 32. Wokół wyzwań polityki społecznej : kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym , 33. Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów , 34. Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie , 35. Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy , 36. Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa , 37. Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji , 38. Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa , 39. Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Andragogiczny zwrot ku społecznościom uczącym się 1. Tradycje praktyki edukacyjnej ludzi dorosłych 2. W labiryncie kontekstów 3. Stawanie się społecznością edukacyjną II. Mała grupa jako społeczność ucząca się. Obywatelskie zaangażowanie jako praktyka edukacyjna 1. Strukturalna i jednostkowa przestrzeń małych grup społecznych 2. Edukacyjny potencjał małych grup społecznych 3. Grupy obywatelskie i ich świat uczenia się III. Społeczności uczące się w świecie instytucji edukacyjnych kształcenia wyższego 1. Uczeń dorosły w instytcuji kształcenia wyższego - perpsektywa projektu PRILHE 2. Refleksyjne i krytyczne uczenie się dorosłych w instytucjach kształcenia wyższego 3. Formy obecności społeczności uczących się w praktyce kształcenia wyższego IV. Lokalne społeczności i uczenie się 1. Pomiędzy polityczną zależnością a symbolami i praktykami życia codziennego. Krótka historia mikroterytoriów w Polsce. 2. Lokalne społeczności w perspektywie edukacyjnej - próby odzyskiwania przestrzeni 3. Pedagogiczne powinności wobec wspólnot lokalnych V. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tło, tendencje rozwojowe, szanse i zagrożenia edukacji dorosłych. 2. O całożyciowym uczeniu się. 3. Cielesność człowieka jako obszar edukacji. 4. Edukacja w życiu rodzinnym. 5. Stosunki międzyludzkie z perspektywy edukacji dorosłych. 6. Czas wolny - czas edukacji. 7. Edukacja w procesie pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Edukacji Dorosłych ; tom 46.)
Część I: Olga Czerniawska - człowiek i dzieło: O mistrzu; Biografia i obszary poszukiwań naukowo-badawczych profesor Olgi Czerniawskiej; Profesor Olgi Czerniawskiej wizja poradnictwa andragogicznego i gerontologicznego; Wkład Profesor Olgi Czerniawskiej w rozwój andragogiki w świetle Jej wystąpień odnotowanych przez uczestników Letniej Szkoły Andragogów i Poradoznawców; Współpraca Profesor Olgi Czerniawskiej z Uniwersytetem Jagiellońskim; Profesor Olgi Czerniawskiej publikacje w „Edukacji Dorosłych” i „Roczniku Andragogicznym”. Przyczynek do analizy dorobku naukowego; List do Profesor Olgi Czerniawskiej. Część II: Andragogiczne peregrynacje: Działalność oświatowa Elizy Orzeszkowej; Odpowiedzialność nauczyciela i jej rodzaje. Ku profesjonalnemu działaniu; "Niewidzialne" uczenie się. O potrzebie przypominania rzeczy istotnych; Proces samoaktualizacji człowieka dorosłego - w świetle neopsychoanalizy; Fotograficzna opowieść o upływie czasu - konteksty i odniesienia andragogiczne; Uczymy się dla życia / Učíme se pro život; Bezpieczeństwo jako wartość poznawcza i badawcza w edukacji dorosłych; Moje inspiracje badawcze. Łódź w doświadczeniach biograficznych nauczycielek; Kształcenie ustawiczne w biografiach menedżerów; Uśmiech jako czynnik budowy kompetencji i relacji zawodowych w opinii studentów; Szwedzka droga do wyższej szkoły ludowej. Przyczynek do dziejów modernizacji XIX-wiecznej Szwecji; Podróż do miasta, którego nie ma. Część III: Wyzwania geragogiki: Gerontologia opiekuńcza - główne zadania instytucji pomocy społecznej; Międzypokoleniowe relacje w rodzinie i społeczeństwie; Style życia w starości; „Starość nie jedno ma imię”. Stałość i zmienność stylów życia w starości; Ekonomiczne determinanty funkcjonowania osób w wieku senioralnym w Polsce; Dydaktyczno-organizacyjny fenomen Uniwersytetów Trzeciego Wieku jako nowy obszar badań glottodydaktycznych; Opieka i wsparcie w starości w perspektywie zmiany - konkluzje z projektu naukowo - badawczego - Edu.Care; Rozważania o czasie w kontekście starzenia się i starości. Część IV Przemiany poradnictwa: Spotkanie przeszłości z teraźniejszością. Poradnicza praktyka dla poradniczych porównań i poradniczej refleksji; Od poradnictwa pośredniego do zapośredniczonego; Droga ludzkiej egzystencji - impresje poradoznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko czasu wolnego, 2. Znaczenie zdrowotne odpoczynku, 3. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy, 4. Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze pracy nad sobą jako funkcji czasu wolnego, 5. Historia problematyki czasu wolnego, 6. Współczesne formy spędzania wolnego czasu najczęściej praktykowane, 7. Korzystanie z instytucji kulturalnych jako współczesna forma pożytecznego zagospodarowania wolnego czasu, 8. Formy spędzania wolnego czasu o ograniczonej popularności, 9. Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego, 10. Pedagogika i jej metody badawcze, 11. Wychowanie do wczasów, 12. Rola środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, 13. Harcerskie wzory spędzania wolnego czasu, 14. Edukacja permanentna i elementy andragogiki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej