Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(61)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(59)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(42)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(44)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(4)
Wysocka Ewa
(4)
Deptuła Maria
(3)
Szatur-Jaworska Barbara (1955- )
(3)
Zalewski Bartosz
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Bednarski Lech
(2)
Biela Agnieszka
(2)
Borowiecki Ryszard
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Duraj Jan
(2)
Filipiak Maja
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kurtys Edmund
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(2)
Waśniewski Tadeusz
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Wersty Bolesław
(2)
Witczak Hubert
(2)
Ziętara Renata
(2)
Attwood Tony
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Desperak Marta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Frydecka Mirosława
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Góźdź Joanna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lampart-Busse Marzena
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Owczarczyk--Szpakowska Grażyna
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Piekacz Anna
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prusak Błażej
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stanios Marta
(1)
Stemlewska-Żakowicz Katarzyna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Stopolska Joanna
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Sęk Helena
(1)
Tarnowska Monika
(1)
Waliś Robert
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolff Robert R
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(69)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(22)
Diagnoza psychologiczna
(16)
Diagnoza
(12)
Patologia społeczna
(7)
Psychoterapia
(7)
Przedsiębiorstwo
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Dziecko
(5)
Psychoanaliza
(5)
Psychologia
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychologia kliniczna
(4)
Psychopatologia
(4)
Rodzina
(4)
Diagnoza społeczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Młodzież
(3)
Polityka społeczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wskaźniki społeczne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Ankieta
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Diagnostyka przemysłowa
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Klasyfikacja
(2)
Kultura
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Socjoterapia
(2)
Statystyka gospodarcza
(2)
Stres
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Uczniowie
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zapobieganie
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zwalczanie
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza surdologopedyczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Głuchoniemi
(1)
HIV
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(8)
Materiały pomocnicze
(6)
Opracowanie
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
69 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole; 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej; 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowaniu wniosków diagnostycznych; 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych; 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci; 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy; 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanym kwartalniku NIT 2(17) zamieszczono siedem artykułów nauko-wych. Problematyka zeszytu jest bardzo szeroka – od nanocebulek, poprzez błędy żywieniowe młodzieży, pakowanie mięsa drobiowego w modyfikowanej atmosfe¬rze, zastosowanie antocyjanów i właściwości, otrzymywanie i zastosowanie hemi¬celulaz, po suszenie ziół i przypraw. Pomimo okresu urlopowego Redakcja NIT nie potrafi zupełnie zapomnieć o swoich czytelnikach, autorach prac oraz recenzentach. Ze swojej strony staramy się, aby wymagania redakcyjne względem publikacji zamieszczanych w NIT były zbieżne z zasadami przyjętymi w innych polskich i zagranicznych czasopismach. Dlatego prosimy Autorów oraz Recenzentów o baczne śledzenie „Wskazówek dla autorów” zamieszczonych na stronie internetowej Wydawnictwa UE; staramy się je doskonalić, a zatem będą się tam pojawiać informacje o ewentualnych zmianach. Redaktor Naczelny NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce : Można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że podręcznik spełnia właściwe dla tej kategorii książek standardy, zawiera reprezentatywne dla neuropsychologii klinicznej zagadnienia w ich wymiarze uniwersalnym i jednocześnie wzbogaca je o wymiar aplikacyjny dotyczący funkcjonowania osób z urazami mózgu, teoretycznego objaśniania mechanizmów patologii i mechanizmów wychodzenia z patologii. (z recenzji prof. Danuty Kądzielawy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Nierzadko to klinicysta musi objąć całokształt życia pacjenta, zanim okaże się skuteczny jakikolwiek, nawet najlepszy program rehabilitacji. [...] Żadna znana mi książka na temat rehabilitacji pacjentów po urazach mózgu nie traktuje tej tematyki tak efektywnie, z tak głęboką znajomością problemu, jak niniejszy podręcznik profesor Marii Pąchalskiej. (z Przedmowy prof. Jasona W. Browna)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Etapy budowy i oceny modeli prognozowania zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa, 2. Wybrane techniki stosowane w analizie zagrożenia finansowego przedsiębiorstw, 3. Metody wykorzystywane w analizie porównawczej modeli oceny zagrożenia finansowego przedsiębiorstw, 4. Polskie doświadczenia w obszarze prognozowania zagrożenia finansowego przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Charakterystyka wybranych narzędzi do oceny rozwoju intelektualnego: 1.1. Skale Inteligencji Wechslera dla dzieci; 1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 1.3. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 1.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS; 2. Niepełnosprawność intelektualna: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 2.2. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 2.3. Diagnoza różnicowa niepełnosprawności intelektualnej u dzieci z wykorzystaniem skał inteligencji 2.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; 3. Zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD): 3.1. ASD – terminologia, kryteria diagnostyczne; 3.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; 3.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ASD z wykorzystaniem Skal Inteligencji Dawida Wechslera; 3.4. Skale Inteligencji Stanford-Binet – edycja piąta (SB5); 3.5. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie trzecie (Leiter-3); 3.6. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS oraz IDS-2; 3.7. Problemy badania diagnostycznego dzieci z ASD; 4. Dysleksja i zaburzenie uczenia się: 4.1. Zaburzenie uczenia się w międzynarodowych klasyfikacjach medycznych; 4.2. Znaczenie miary inteligencji ogólnej IQ w diagnozie dysleksji i zaburzenia uczenia się; 4.3. Wykorzystanie Skal Inteligencji Dawida Wechslera w diagnozie dysleksji; 4.4. Skale Inteligencji i Rozwoju IDS i IDS-2; 4.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem uczenia się; 5. Zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji: 5.1. Problemy terminologiczne; 5.2. DLD w międzynarodowych klasyfikacjach; 5.3. Rola IQ w diagnozie różnicowej DLD; 5.4. Wykorzystanie testów inteligencji w badaniu dzieci z zaburzeniem językowym DLD; 5.5. Problemy badania diagnostycznego dzieci z zaburzeniem językowym; 6. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD): 6.1. ADHD w międzynarodowych klasyfikacjach; 6.2. Funkcjonowanie intelektualne dzieci z ADHD – zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6.3. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z ADHD z wykorzystaniem skał inteligencji; 6.4. Problemy badania diagnostycznego dzieci z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi (ADHD); Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego zobowiązany jest do diagnozy gotowości szkolnej dziecka. W większości przypadków diagnoza ta przeprowadzona jest w sposób subiektywny, bez oparcia o standardowe narzędzia badawcze, które posiadałyby normy. Prezentowana praca ma stanowić pomoc w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego. Oddaje w jego ręce standardowe (posiadające jednakowe instrukcje, sposób punktacji oraz normy) próby służące obiektywnej ocenie gotowości szkolnej dziecka zarówno ogólnej, jak i w wyszczególnionych obszarach funkcjonowania (głównie poznawczego). Narzędzie zostało przebadane na próbie dzieci przygotowujących się do podjęcia nauki szkolnej, a na podstawie wyników można stwierdzić, że jest narzędziem trafnym i rzetelnym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałowska, Helena Sęk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna / red. nauk. Lidia Cierpiałkowska, Helena Sęk. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 854, [1] s. : rys., tab. ; 29 cm.
Zawiera: Wstęp Część I Podstawy psychologii klinicznej: Rozdział 1 Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 2 Teoretyczne i metodologiczne podstawy psychologii klinicznej; Rozdział 3 Pojęcie normy, normalności i zdrowia; Rozdział 4 Psychologia kliniczna i zdrowia a psychopatologia - wzajemne zależności; Rozdział 5 Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Część II Kierunki i podejścia w psychologii klinicznej: Rozdział 6 Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej; Rozdział 7 Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej; Rozdział 8 Podejście fenomenologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej; Rozdział 9 Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Część III Psychologiczna diagnoza kliniczna: Rozdział 10 Modele diagnozy klinicznej a problemy diagnostyczne; Rozdział 11 Postępowanie diagnostyczne psychologa klinicznego a konteksty i sytuacje społeczne tworzenia diagnozy; Rozdział 12 Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej; Rozdział 13 Jakość diagnozy klinicznej i jej uwarunkowania. Część IV Psychologia zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego: Rozdział 14 Psychologia zaburzeń osobowości; Rozdział 15 Psychologia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych; Rozdział 16 Psychologia schizofrenii; Rozdział 17 Psychologia zaburzeń nastroju; Rozdział 18 Psychologiczne następstwa doświadczeń traumatycznych; Rozdział 19 Psychologia uzależnień; Rozdział 20 Psychologia zaburzeń odżywiania; Rozdział 21 Psychologia zaburzeń seksualnych. Część V Dziedziny zastosowań psychologii klinicznej: Rozdział 22 Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży: Rozdział 23 Neuropsychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki; Rozdział 24 Kliniczna psychologia zdrowia; Rozdział 25 Psychologia niepełnosprawności i rehabilitacja psychologiczna; Rozdział 26 Psychologia kliniczna seniorów; Rozdział 27 Psychologia sądowa a psychologia kliniczna. Część VI Typy pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych: Rozdział 28 Psychoterapia indywidualna i grupowa; Rozdział 29 Poradnictwo psychologiczno-zdrowotne; Rozdział 30 Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń; Rozdział 31 Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu; Rozdział 32 Społeczna rehabilitacja zaburzeń psychicznych. Środowiskowe metody pomocy osobom z doświadczeniem choroby psychicznej; Rozdział 33 Grupy samopomocy a społeczność terapeutyczna; Rozdział 34 Efektywność poradnictwa psychologicznego i psychoterapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. Tom 1 / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013 - 363 s. : rys., tab. ; 24 cm
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Psychologia kliniczna jako dziedzina badań i praktyki, 2. Orientacje, modele i teorie oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 3. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna w psychologii klinicznej, 4. Pojęcia, normy, normalności i zdrowia, 5. Psychologia kliniczna i psychopatologia - wzajemne zależności, 6. Współczesna psychoanaliza i jej znaczenie dla psychologii klinicznej, 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej, 8. Kierunki egzystencjalno-humanistyczne w psychologii klinicznej, 9. Koncepcje interakcyjne i systemowe oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej, 10. Psychologiczna diagnoza zdrowia i zaburzeń z perspektywy metodologii badań psychologicznych, 11. Modele diagnozy psychologicznej, 12. Psychologiczna diagnoza kliniczna-etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy, 13. Metody stosowane w psychologii klinicznej, 14. Badania ewaluacyjne w psychologii klinicznej, 15. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych, 16. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń z perspektywy psychologii, 17. Psychologia indywidualna i grupowa, 18. Model zawodowy psychologa klinicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I - Wprowadzenie 1. Psychoseksuologia - nowa specjalizacja w Polsce 2. Zastosowanie klasyfikacji ICD-11 w diagnostyce problemów zdrowotnych związanych z seksualnością 3. Diagnostyka i terapia sprawców przemocy seksualnej w świetle zasad etyki zawodu seksuologa. CZĘŚĆ II - Metody diagnostyczne 4. Wywiad seksuologiczny 5. Narzędzia do oceny cyklu reakcji seksualnych 6. Skale i kwestionariusze 7. Metody oceniające czynniki ryzyka i skuteczność leczenia w seksuologii sądowej 8. Metody projekcyjne CZĘŚĆ III - Wybrane aspekty diagnostyczne i terapeutyczne 9. Substancje psychoaktywne a seksualność człowieka 10. Metody leczenia zaburzeń seksualnych 11. Psychopatia a seksualność 12. Diagnoza zaburzenia kompulsywnych zachowań seksualnych 13. Pedofilia 14. Duchowni w roli sprawców 15. Ofiary i sprawcy zgwałceń 16. Osoby LGB w roli klientów psychoseksuologa. Wskazówki praktyczne 17. Pacjenci z nietypowymi zaburzeniami seksualnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Program praktyk pedagogicznych- analiza desk research; 4. Metodologia badań ankietowych przeprowadzonych w ramach projektu; 5. Wyniki badań ankietowych dotyczących jakości oraz efektywności programów praktyk pedagogicznych w województwie śląskim; 6. Wnioski i rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Surdologopedia : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Muzyka-Furtak. - Wyd. 1 - dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 495 s. : il. ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera: Część 1. Audiologiczne podstawy surdologopedii 1. Fizjologia i patologia narządu słuchu 2. Metody badania słuchu 3. Protezy słuchowe: urządzenia tradycyjne i implanty 4. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego 5. Konsekwencje jednostronnych uszkodzeń narządu słuchu Część 2. Rozwój słuchu i mowy 6. Rozwój funkcji słuchowych 7. Słuch mowny w ujęciu logopedycznym. Definicje operacyjne 8. Rozwój sprawności językowych w ontogenezie Część 3. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzeniami słuchu 9. Typologia zaburzeń mowy u osób z uszkodzonym słuchem 10. Diagnoza surdologopedyczna 11. Trudności gramatyczne u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu 12. Wyrazy pochodne w słowniku dzieci z uszkodzeniami słuchu 13. Wymowa dzieci niesłyszących 14. Głos a zaburzenia słuchu u dzieci Część 4. Terapia surdologopedyczna. Zasady, metody i techniki pracy 15. Metody wychowania językowego osób niesłyszących 16. Metoda audytywno-werbalna 17. Wczesna nauka czytania w terapii dzieci niesłyszących 18. Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów 19. Metoda werbo-tonalna 20. Terapia surdologopedyczna - programowanie języka 21. Implanty ślimakowe w częściowej głuchocie. Zadania i formy rehabilitacji dzieci 22. Logorytmika w terapii surdologopedycznej 23. Ćwiczenia emisji głosu dla osób z zaburzeniami słuchu Część 5. Komunikowanie się osób niesłyszących 24. Naturalne języki migowe a polski język migowy 25. Sztuczne i mieszane języki migowe Część 6. Psychologiczne i społeczne skutki uszkodzeń słuchu 26. Rodzicielstwo dziecka głuchego - perspektywa psychologiczna 27. Psychologiczne problemy dziecka z wadą słuchu i jego rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Karta informacyjna; Zgoda na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; Wniosek o wydanie opinii psychologicznej; Kwestionariusz wywiadu z rodzicami; Arkusz obserwacji dziecka; Kwestionariusz dla rodziców; Scenariusz 1. Rozpoznaję i nazywam emocje; Scenariusz 2. Rozwój psychiczny - normy i zasady życia społecznego; Scenariusz 3. Współpraca; Scenariusz 4. Stymulowanie rozwoju poznawczego; Scenariusz 5. Twórcze myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej