Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
tylko na miejscu
(49)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(49)
Autor
Nowak Edward (1951- )
(5)
Jędralska Krystyna
(3)
Kadysz Piotr
(3)
Krupski Rafał
(3)
Vollmuth Hilmar J
(3)
Bednarek Piotr
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(2)
Nowak Marta
(2)
Sasenko Lucjan
(2)
Sierpińska Maria (1950- )
(2)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(2)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiec Leszek
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dolot Anna
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudziak Arkadiusz Stanisław
(1)
Duraj Jan
(1)
Floyd Steven W
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gębczyńska Alicja
(1)
Hajduk-Popławska Krystyna
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Huff Anne Sigismund
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Ingram Jolanta
(1)
Janc Alfred
(1)
Janczyk-Strzała Elżbieta
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jegorow Dorota
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Juraszek Marian
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kassay Štefan
(1)
Koczyński Marek
(1)
Kopeć Jacek
(1)
Kopeć Katarzyna Dorota
(1)
Kosiń Paweł
(1)
Kowalska Krystyna
(1)
Kowalski Michał J
(1)
Kozarkiewicz Alina
(1)
Krupski Rafał (1947-2014)
(1)
Krymarys-Balcerzak Agnieszka
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kulińska-Sadłocha Ewa
(1)
Leszczyński Zdzisław
(1)
Lew Grzegorz
(1)
Lipka Anna
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Malátek Vojtěch
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Markowski Bogusław
(1)
Mońka Jerzy
(1)
Nesterak Janusz
(1)
Niestrój Krzysztof
(1)
Nieżurawski Lech
(1)
Nowak Edward
(1)
Nowicki Adam
(1)
Nowk Marta
(1)
Palonka Joanna
(1)
Parkes Aneta
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rosak Joanna
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Rychter Arkadiusz
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Selejdak Jacek
(1)
Sherman Hugh D
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Sipa Monika
(1)
Sitek Marcin
(1)
Skibiński Andrzej
(1)
Skorus Piotr
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Stęplewski Bogumił
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szydło Robert
(1)
Terjesen Siri
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Wasilewski Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Temat
Controlling
(57)
Przedsiębiorstwo
(27)
Zarządzanie
(10)
Rachunkowość zarządcza
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Controlling personalny
(6)
Kadry
(6)
Planowanie strategiczne
(6)
Zarządzanie jakością
(4)
Banki
(3)
Informacja gospodarcza
(3)
Kontrola zarządcza
(3)
Marketing
(3)
Praca
(3)
Reklama
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Audyt wewnętrzny
(2)
Decyzje
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Innowacje
(2)
Konkurencja
(2)
Kultura
(2)
Logistyka
(2)
Menedżerowie
(2)
Organizacja
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Przedsiębiorstwo handlowe
(2)
Samorząd gminny
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Służba zdrowia
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Analiza strategiczna
(1)
Audyt personalny
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biopaliwa
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka
(1)
Faktoring
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Forfaiting
(1)
Franchising
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Grywalizacja
(1)
Hotelarstwo
(1)
Ideologia
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Instytucje kultury
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kanada
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klasyfikacja kredytowa
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Kontrola
(1)
Kontrola finansowa
(1)
Kontrola wewnętrzna
(1)
Koszty pracy
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Leasing
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Medycyna
(1)
Migracje
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki polityczne
(1)
Niealimentacja
(1)
Nieruchomości
(1)
Numizmatyka
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacje -- kontrola
(1)
Organizacje -- kontrola -- prawo -- Polska -- stan na 2001 r.
(1)
Outsourcing
(1)
Państwo
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawa człowieka
(1)
Private equity
(1)
Produktywność pracy
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Protekcjonizm
(1)
Prywatyzacja
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(25)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Transport i logistyka
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
68 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Koncepcja controllingu w działalności organizacji: 1.1. Definicja i istota controllingu; 1.2. Geneza i ewolucja koncepcji controllingu; 1.3. Cele i funkcje controllingu; 1.4. Rodzaje controllingu w organizacji; 1.5. Formy organizacyjne controllingu. 2. Zarządzanie projektami w organizacji: 2.1. Pojęcie i klasyfikacja projektów; 2.2. Cykl zarządzania projektem z uwzględnieniem zagadnień controllingu; 2.3. Istota i znaczenie projektów; 2.4. Projektyzacja na poziomie organizacji. 3. Controlling w zarządzaniu projektami: 3.1. Istota controllingu projektów; 3.2. Funkcje controllingu w zarządzaniu projektami; 3.3. Rodzaje controllingu projektów; 3.4. Controlling w środowisku wieloprojektowym; 3.5. Controlling a audyt, ewaluacja i monitoring projektów; 3.6. Narzędzia controllingu projektów; 3.7. Przegląd badań obcych w zakresie controllingu projektów. 4. Modele controllingu projektów w ujęciu wybranych metodyk zarządzania projektami: 4.1. Istota metodycznego wsparcia zarządzania projektami; 4.2. Podejście klasyczne i zwinne a metodyki zarządzania projektami; 4.3. Controlling projektów w podejściu klasycznym na przykładzie metodyki PCM; 4.3.1. Geneza metodyki; 4.3.2. Założenia metodyki; 4.3.3. Matryca logiczna jako podstawa kontroli projektu; 4.3.4. Podejście do zagadnień controllingu w metodyce PCM; 4.3.5. Podsumowanie; 4.4. Controlling projektów w podejściu klasycznym na przykładzie metodyki PMBoK; 4.4.1. Geneza metodyki; 4.4.2. Grupy procesów PMBoK; 4.4.3. Obszary wiedzy w metodyce PMBoK jako podstawa działań controllingowych; 4.4.4. Podejście do zagadnień controllingu w metodyce PMBoK; 4.4.5. Podsumowanie; 4.5. Controlling projektów w podejściu adaptacyjnym na przykładzie metodyki MSF; 4.5.1. Geneza metodyki; 4.5.2. Podejście do zagadnień controllingu w metodyce MSF; 4.5.3. Podsumowanie. 4.6. Controlling projektów w podejściu adaptacyjnym na przykładzie metodyki SCRUM: 4.6.1. Geneza metodyki; 4.6.2. Struktura metodyki; 4.6.3. Role w metodyce SCRUM; 4.6.4. Podejście do zagadnień controllingu w metodyce SCRUM; 4.6.5. Podsumowanie. 4.7. Metodyki specjalistyczne koncentrujące się na controllingu projektów. 4.8. Controlling projektów w normie ISO 21500:2012: 4.8.1. Geneza normy; 4.8.2. Konstrukcja normy; 4.8.3. Podejście do zagadnień controllingu w normie ISO; 4.8.4. Podsumowanie. 4.9. Analiza porównawcza zagadnień controllingu w wybranych podejściach do zarządzania projektami. 5. Controlling projektów w organizacjach działających w Polsce - założenia badawcze: 5.1. Cel i zakres badań; 5.2. Przedmiot badań i próba badawcza; 5.3. Etapy postępowania badawczego i tryb badawczy; 5.4. Model badawczy; 5.5. Pytania badawcze; 5.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze; 5.7. Miary statystyczne wykorzystane w badaniu. 6. Controlling projektów w organizacjach działających w Polsce - wyniki badań empirycznych: I. Dane o organizacjach biorących udział w badaniu; II. Wyniki badań - zakres controllingu projektów; III. Wyniki badań - role w controllingu projektów; IV. Wyniki badań - ocena systemu controllingu projektów; V. Pozostałe korelacje między zmiennymi badawczymi; VI. Podsumowanie wyników badań empirycznych. Zakończenie i wnioski końcowe. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Załącznik A - kwestionariusz badania ankietowego - badania wstępne. Załącznik B - kwestionariusz badania ankietowego - badania zasadnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw, 2. Otoczenie przedsiębiorstwa, 3. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem, 4. Prawno-organizacyjne formy przedsiębiorstw, 5. Planowanie w przedsiębiorstwie, 6. Organizowania jako funkcja zarządzania, 7. Motywowanie w przedsiębiorstwie, 8. Kontrolowanie i controling, 9. Koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwem, 10. Finanse w zarządzaniu przedsiębiorstwem i ocena działalności gospodarczej, 11. Kultura przedsiębiorstwa, 12. Przedsiębiorstwo przyszłości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podręcznik prezentuje w kompleksowy sposób kluczowe koncepcje i teorie z obszaru organizacji i zarządzania. Uaktualnione i rozszerzone trzecie wydanie Podstaw zarządzania organizacjami jest adresowane do studentów realizujących programy przedmiotów w obszarze zarządzania organizacjami, jak również do menedżerów, którzy otrzymają kompleksową wizję tego, czym jest organizacja, jak nią zarządzać i jak ją doskonalić. Rozdział pierwszy poświęcono ogólnej charakterystyce teorii organizacji i zarządzania. W rozdziale drugim jest przedstawiona ewolucja nauki organizacji i zarządzania. Rozdział trzeci omawia proces planowania w organizacji. Strukturom organizacyjnym oraz procesowi ich budowy i kształtowania poświęcono rozdziały czwarty i piąty. W rozdziale szóstym został omówiony proces motywowania. Treść rozdziału siódmego stanowi realizacja procesu kontroli w organizacji, analizowana zarówno w ujęciu strategicznym, jak i operacyjnym. Rozdział ósmy zawiera charakterystykę znaczenia i roli informacji w procesie zarządzania. W rozdziale dziewiątym przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące podejmowania decyzji kierowniczych. Pracę kierowniczą w organizacji omawia rozdział dziesiąty. W rozdziale jedenastym omówiono założenia koncepcji stylów kierowania i zaprezentowano podstawowe ich modele. Rozdział dwunasty to rekonstrukcja i prezentacja współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Ostatni, trzynasty rozdział poświęcono zagadnieniom dotyczącym zarządzania zmianami w organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Uczelniane / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Metody planowania: Metody scenariuszowe; Metody symulacyjne Wykresy Gantta; Planowanie sieciowe; M. analizy portfelowej; Metodyka budowy biznes planu przedsiębiorstwa. 2. Metody i techniki organizowania pracy: Cykl organizacyjne jako uniwersalna dyrektywa organizowania działań; Ogólne metody (podejścia) organizatorskie; Techniki zbierania i rejestracji informacji dla potrzeb diagnozy organizatorskiej. 3. Techniki motywowania: Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez delegowanie uprawnień; Zarządzanie przez wyjątki (odchylenia); Zarządzanie przez zadania; Zarządzanie przez wyniki albo rezultaty; Zarządzanie przez innowacje; Zarządzanie przez partycypację; Zarządzanie przez komunikację; Zarządzanie przez konflikt; Zarządzanie przez motywację; Inne techniki motywacyjne. 4. Techniki kontroli menedżerskiej: Zarządzanie przez stosowanie zasad nadzoru i kontroli; Zarządzanie przez obchód; Zarządzanie przez inwigilację; Zarządzanie przez controlling.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa / red. Edward Nowak. - Warszawa : CeDeWu , 2012. - 242 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Systemy kontroli zarządczej w przedsiębiorstwie; 2. Systemy pomiaru dokonań przedsiębiorstwa; 3. Raportowanie wewnętrzne w przedsiębiorstwie; 4. Kaskadowanie celów strategicznych i ich mierników dokonań; 5. Pomiar dokonań w ośrodkach odpowiedzialności; 6. Mierniki działań w zarządzaniu łańcuchem dostaw; 7. Identyfikacja i wycena przychodów; 8. Sprawozdanie z działalności jako źródło informacji o dokonaniach przedsiębiorstwa; 9. Analiza finansowa w procesie transformacji własnościowej przedsiębiorstwa; 10. Planowanie, budżetowanie i pomiar dokonań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi; 11. Analiza odchyleń w kontroli wykonania budżetów; 12. Koncepcja Beyond budgeting a tradycyjne budżetowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 358.14/.17 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dostosowanie współczesnych organizacji do niespotykanej wcześniej złożoności i dynamiki otoczenia, a co za tym idzie − do nieprzewidywalności zachodzących w nim zjawisk, wymaga od funkcjonujących przedsiębiorstw ciągłej i szybkiej adaptacji stosowanych systemów zarządzania i modeli biznesowych. Jest to warunkiem koniecznym realizacji zamierzeń strategicznych i uzyskania przewagi konkurencyjnej. Przedstawione w niniejszym opracowaniu artykuły lokują się w następujących obszarach: modeli biznesowych, sieci międzyorganizacyjnych, systemów zarządzania, orientacji procesowej i zarządzania projektami. Rozważania autorów osadzone są w kontekście paradoksów i antynomii − wszechobecnych w nauce i praktyce zarządzania. Poszczególne artykuły są oparte na solidnych fundamentach: na szerokich studiach literatury, na interesujących wynikach badań empirycznych, a tym samym nie tylko ukazują wielowymiarową naturę współczesnych organizacji i złożoność problematyki zarządzania w erze paradoksów, ale również zachęcają do dyskusji. Autorzy wskazują na nowe kierunki badań i inspirują do ich podejmowania. Zaprezentowane wyniki badań i poglądy mają również wymiar aplikacyjny, ich lektura może bowiem ułatwić przedstawicielom praktyki sprawne poruszanie się w „dżungli teorii zarządzania”. Janusz Lichtarski, Witold Szumowski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 4)
Cz. I Współczesne problemy ekonomii i polityki ekonomicznej: 1.Konkurencje jako podstawa systemu gospodarczego w doktrynie Fridricha Augusta von Hayeka, 2.Wybrane czynniki zmian wydajności pracy w sektorze publicznym i prywatnym, 3.Przedstawicielstwo pracownicze w polskich radach nadzorczych, 4.Zasada zrównoważonego rozwoju jako priorytet polskiej polityki społecznej i gospodarczej oraz jako zasada ogólna systemu prawa, 5.Przyczyny protekcjonizmu rolnego w Polsce w okresie transformacji systemowej. Cz. II Orientacja marketingowa : 1.Orienatacja marketingowa a rozumienie strategii marketingowej, 2.Pozycjonowanie przedsiębiorstwa poprzez kreatywne kształtowanie wizerunku rynkowego, 3.Znaczenie sektorowych procesów ewolucyjnych w strategicznych zachowaniach przedsiębiorców, 3.Idea tożsamości firmy - koncepcja Corporate Identity, 5.Pozyskiwanie inwestorów zagranicznych jako ważny element strategii rozwoju gospodarczego miasta Glasgow. Cz. III Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw: 1.Różnice w krajowych systemach rachunkowości oraz jej harmonizacja i standaryzacja, 2.Analiza kosztów przedsiębiorstwa w układzie rodzajowym, 3.Ocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw budowlanych określana za pomocą rozmytej metody analizy skupień, 4.Problem implementacji controllingu operatywnego i jego informatyzacja we współczesnym przedsiębiorstwie, 5.Analiza punktów krytycznych jako narzędzie wyboru optymalnej formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Cz.IV Problemy politologii: 1.O pojęciu potęgi państw (jednostek politycznych), 2.Grupy narodowe i etniczne a polityka multikulturalizmu w Kanadzie, 3.Altywne wykorzystanie Internetu w polityce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.4, Nr 4 (2004). - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2004. - 171 s. : tab. ; 24 cm.
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.4, Nr 4 (2004))
1. Nauki polityczne. Być Polakiem i Europejczykiem. Badania tożsamości młodzieży szkolnej; Powojenne migracje oraz ich wpływa na wzrost znaczenia obcokrajowców w strukturze demograficznej państw Unii Europejskiej; Zachodnioniemieckie tygodniki "Die Zeit" i "Rheinisher Merkur" jako przykłady prasy opiniotwórczej; Wpływ organizacji samorządu gospodarczego na rozwój regionów w krajach zachodnich Unii Europejskiej. 2. Historia, historia idei. O życiu i karierze politycznej, naukowej i zawodowej Stanisława Madeyskiego 1841-1919; Jana N. Horaina, Prawidła policyjne; Wolność człowieka w ujęciu Ojca Świętego Jana Pawła II; Czas a moralność - czas na moralność. 3. Nauki ekonomiczne. Reguły podejmowania skutecznych decyzji w zarządzaniu organizacjami; Problem warunkowości pomocy krajom rozwijającym się. Model równoległy Nasha; System controllingu w ochronie zdrowia. 4. Varia. Międzynarodowy system ochrony i gwarancji praw jednostki. Zarys problematyki; Andrzej Frycz Modrzewski - ortograficzna wątpliwość usunięta; Bartosz Smolik, "Myśl polityczna Wojciecha Wasiutyńskiego"; Jacek Krall, "Reklama".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Podstawowym celem rachunkowości jednostek gospodarczych jest dostarczanie informacji użytkownikom wewnętrznym i zewnętrznym. Informacje te powinny odzwierciedlać realne procesy gospodarcze i rezultaty działalności, stanowiące podstawę do dokonywania ocen i podejmowania decyzji. Z tej perspektywy rachunkowość można postrzegać jako najważniejszy element systemu informacyjnego jednostek gospodarczych. Rachunkowość stanowi również podstawową bazę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość zorientowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaganie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa. Takie ukierunkowanie rachunkowości zapewnia obsługę informacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej zadania, którym jest pomiar rezultatów działalności jednostki gospodarczej oraz poszczególnych ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawozdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okresowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony rachunkowości traktowanej jako podstawowy system informacyjny controllingu. Zaprezentowano w nim artykuły naukowe dotyczące różnych rodzajów i instrumentów controllingu. Ponadto część artykułów porusza zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, część zaś prezentuje problemy wdrażania controllingu oraz przykłady praktycznego zastosowania tego systemu w różnych organizacjach – nie tylko sektora prywatnego, ale też publicznego. Pragniemy wyrazić nadzieję, że publikowane opracowania przyczynią się do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, mającej pełnić ważną funkcję zasilania informacyjnego controllingu. Edward Nowak, Piotr Bednarek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Controlling w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Rachunkowość jako system informacy- jny; Rachunek kosztów a controlling; Rachunek wyników w postępowaniu kontrolno - decyzyjnym; Wskażniki fina- nsowe na potrzeby controllingu; Koszty i wyniki jako k ryteria optymalizacji decyzji dotyczących skali produk cji; Koszty i wyniki a decyzje krótkookresowe; Koszty kapitałowe w controllingu; Informacje kosztowo - wyni- kowe w planowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Podstawy doskonalenia systemów informacyjnych marketingu : 1.Zarządzanie przedsiębiorstwem w dobie orientacji marketingowej, 2.Istota i znaczenie systemu informacyjnego marketingu (SIM), 3.Proces doskonalenia SIM, 4.Wykorzystanie controllingu w procesie soskonalenia SIM, 5.Ocena efektywności SIM jako podstawa doskonalenia. Cz.II Technologie informacyjne w doskonaleniu SIM : 1.Miejsce technologii informacyjnych w doskonaleniu SIM, 2.Zastosowanie technologii internetowych w doskonaleniu SIM w przedsiębiorstwie, 3.Koncepcja marketingu opartego na bazach danych, 4.Zintegrowana architektura marketingowych baz danych, 5.Wspomaganie komputerowe w procesie doskonalenia SIM, 6.Wybrane aspekty integracji SIM, 7.Outsourcing CRM jako nowoczesne rozwiązanie organizacyjne. CZ.III Przykąłdy aplikacji praktycznych : 1.Prezentacja systemu klasy CRM firmy Logotec Engineering SA, 2.Doskonalenie SIM z wykorzystaniem oprogamowania firmy ORACLE
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wspomnienie o Pani Profesor Renacie Oczkowskiej; Wstęp; Część I. Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami pracowników w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 1. Kompetencje pracowników – wyzwania przyszłości 1.1. Pojęcie i istota kompetencji 1.2. Typologia kompetencji 1.3. Struktura i cechy kompetencji 1.4. Charakterystyka pracowników wiedzy i ich kompetencji Rozdział 2. Podejścia w procesie zarządzania kompetencjami pracowników 2.1. Zakres badawczy perspektywy kompetencyjnej 2.2. Różnice między tradycyjnym a opartym na kompetencjach podejściem... do zarządzania zasobami ludzkimi 2.3. Model systemu zarządzania zasobami ludzkimi oparty na kompetencjach 2.4. Przegląd procesów kadrowych opartych na kompetencjach Rozdział 3. Funkcjonalno-modalna analiza pracy w identyfikacji kompetencji pracowników 3.1. Kompetencje stanowiskowe 3.2. Analiza pracy ukierunkowana na kompetencje 3.3. Instrumentarium analizy pracy ukierunkowanej na kompetencje Część II. Wykorzystanie koncepcji zarządzania kompetencjami w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 4. Pozyskiwanie pracowników na podstawie kompetencji 4.1. Etapy pozyskiwania pracowników 4.2. Planowanie naboru 4.3. Rekrutacja 4.4. Selekcja 4.5. Adaptacja Rozdział 5. Ocenianie kompetencji pracowników 5.1. Ocenianie pracowników – aspekt behawioralny 5.2. Wybrane metody oceny kompetencji pracowników 5.3. Zastosowanie wyników oceny kompetencji pracowników Rozdział 6. Wynagradzanie pracowników za kompetencje 6.1. Koncepcja wynagradzania za kompetencje – założenia i ograniczenia 6.2. Motywacyjna funkcja wynagrodzeń w kontekście kompetencji 6.3. Składniki wynagrodzeń w kontekście zarządzania kompetencjami Rozdział 7. Strategia rozwoju kompetencji pracowników 7.1. Elementy składowe strategii rozwoju kompetencji pracowników 7.2. Przegląd metod i technik rozwoju kompetencji pracowników Część III. Nowe metody zarządzania kompetencjami pracowników w realizacji zadań funkcji personalnej Rozdział 8. Gamifikacja w procesie rozwoju kompetencji pracowników 8.1. Pojęcie gamifikacji 8.2. Mechanika gier 8.3. Rozszerzone zastosowanie taksonomii graczy 8.4. Zastosowania gamifikacji w procesie rozwoju kompetencji pracowników Rozdział 9. Controlling personalny w zarządzaniu kompetencjami pracowników 9.1. Istota controllingu personalnego 9.2. Cele controllingu personalnego 9.3. Rodzaje controllingu personalnego 9.4. Zastosowania controllingu personalnego w zarządzaniu kompetencjami pracowników 9.5. Mierniki ilościowe i jakościowe w controllingu personalnym; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Słowo wstępne; 2. X lat Wyższej Szkoły ekonomii i Administracji w Bytomiu; 3. Chrześcijańskie źródła europejskiej kultury prawnej; 4. Kilka uwag o wzajemnym stosunku państwa i samorządu terytorialnego; 5. Polityka społeczna wobec przemian demograficznych; 6. Wkład Józefa Wybickiego w rozwój polskiej myśli ekonomicznej; 7. Ład konkurencji a szanse małych przedsiębiorstw; 8. Zarządzanie kapitałem społecznym główną przesłanką metodologiczną organizowania zgrupowań sieciowych - klastrów; 9. Rozumienie logistyki. Aspekty naukowe i praktyczne; 10. Controlling jako metoda ograniczenia ryzyka inwestycyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja zakupów; Strategie zakupów; Jakość w zakupach; Zakupy a ekologia; Controlling zakupów; Proces zakupu; Import; Negocjacje; Umowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota finansów przedsiębiorstw, 2. Przedsiębiorstwo, 3. Finanse przedsiębiorstw, 4. Źródła informacji dla bieżącego zarządzania finansami przedsiębiorstwa, 5. Rachunek kosztów, 6. Bilans majątkowy jako źródło informacji o firmie, 7. Przepływy gotówkowe, 8. Controlling, 9. Factoring, 10. Franchising-bezinwestycyjny sposób rozwoju firmy, 11. Forfaiting, 12. Leasing jako forma finansowania rozwoju, 13. Zarządzanie kapitałem obrotowym, 14. Polityka dywidend, 15. Wartośc pieniądza w czasie, 16. Ocena efektywności inwestycji rzeczowych, 17. Fundusze inwestycyjne, 18. Fundusze ubezpieczeniowe, 19. Fundusze Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie firmą : wybrane problemy / Zbigniew Chrościcki. - Warszawa : C.H.Beck, 1999. - VIII, 301 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
(Drogi Do Biznesu)
Wprowadzenie; Na przełomie wieków; Kierowanie zmianami; Zarządzanie firmą (Formułowanie misji, celów, zadań, strategii, Działanie zorganizowane, Zarządzanie przez cele w praktyce, Controlling, Zarządzanie jakością - standardy ISO, Struktury organizacyjne, Zarządzanie projektem, Biznesplan, Koszty produkcji, zyski, straty; Kierowanie ludźmi (Kierowanie, style kierowania, kultura organizacyjna - kultura kierowania, Postępowanie z pracownikami, Nakłanianie pracownika do lepszej pracy, Analiza pracy; Komunikowanie się; Rozwój własny; Załączniki - wybrane techniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 7-1/2005)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
Wiedza a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Macierz oceny szans strategicznych firmy. Struktura organizacyjna w firmie międzynarodowej. Rola analizy wskaźnikowej w procesie podejmowania decyzji. Możliwość wsparcia rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw z funduszu Phare. Organizacja rynku biopaliw w Polsce na tle krajów Unii. Satysfakcja klienta a jakość. Wykorzystanie narzędzi zarządzania jakością do analizy niezgodności z tworzyw sztucznych. Analiza niezgodności występujących w procesie wytwarzania konstrukcji stalowych. Determinanty jakości stacjonarnej opieki medycznej. Samoocena administracji publicznej za pomocą modelu CAF. Dlaczego reklama odgrywa dużą rolę w dokonywaniu wyborów/zakupów. O kategorii stosowności w politycznej komunikacji marketingowej. Kultura organizacyjna biblioteki. Znaczenie satysfakcji pracowników w zarządzaniu bibliotekami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jakość - istota, cele, cechy i funkcje zarządzania jakością, 2. Prawne aspekty regulacji jakości produktów, 3. Zasady zarządzania jakością, 4. Zarządzanie jakością w cyklu życia jakości wyrobu. Controlling procesów decyzyjnych, 5. Ekonomiczna ocena jakości produkcji, 6. Metody zarządzania jakością, 7. Controlling kosztów jakości, 8. Kompleksowe zarządzanie jakością TQM
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie / Stefan Abt. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1998. - 365 s. : rys., tab. ; 20 cm.
1. Wprowadzenie do logistyki: Logistyka w gospodarowaniu; Uwarunkowania logistyczne przedsiębiorstwa jako obiektu; Funkcje logistyki w przedsiębiorstwie. 2. Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie: Zmierzanie ku systemom logistycznym; Strategia logistyczna; Infrastruktura logistyczna. 3. Zarządzanie logistyczne w sferze zaopatrzenia: Łańcuchy zaopatrzeniowe; Wybór dostawców; Terminowe zapewnieni dostaw. 4. Zarządzanie logistyczne w sferze magazynowania: Gospodarka magazynowa; Modernizacja wyposażenia magazynu, Magazyny wysokiego składowania. 5. Automatyczna identyfikacja towarów: Wprowadzenie kodów kreskowych; Usprawnienie identyfikacji produktów; Rozwiązania systemowe. 6. Zarządzanie logistyczne zapasami: Optymalizacja zapasów; Metody ABC i XYZ; Zabezpieczenie materiałowe. 7. Zarządzanie logistyczne w transporcie: Modernizacja transportu wewnętrznego; Modernizacja transportu zewnętrznego; Pakiety usług logistycznych. 8. Zarządzanie logistyczne w sferze produkcji: Cykle zaopatrzeniowe; Sterowanie procesem przepływu materiałów, surowców i wyrobów gotowych; Komputeryzacja procesów produkcji; Dochodzenie do zintegrowanych systemów logistycznych. 9.Zarządzanie logistyczne w sferze dystrybucji: Marketing logistyczny; Organizacja logistycznych centrów dystrybucji; Systemy EDI. 10. Infrastruktura informatyczna logistyki: Komputerowe wspomaganie zarządzania; Zintegrowane systemy zarządzania; Dochodzenie do systemów kompleksowych. 11. Projektowanie systemów logistycznych: Diagnoza i projekcja systemu informatycznego; Proces przygotowawczy do wdrożenia systemu logistycznego; Etapowość wdrażania systemu logistycznego. 12. Symulacja komputerowa i jej możliwości: Procesy symulacyjne; Modelowanie w zarządzaniu logistycznym; Pakiety symulacji komputerowej. 13. Controlling logistyczny: Sterowanie zasobami; Zadania controllingu; Optymalizacja kosztów logistycznych. 14. Kształtowanie i ochrona jakości: Jakość w łańcuchach logistycznych; Doskonalenie TQM; Dążenie do TQC. 15. Specyficzne cechy systemów logistycznych przedsiębiorstw: Różnorodność działalności; Powiązania rozliczeniowe z bankami; Standaryzacja systemów zarządzania logistycznego. 16. Wymagania eurologistyki: Problemy eurologistyki; Wymagania wobec Polski; Efektywność makrologistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Proces ewolucji struktu organizacji działalności gospodarczej, 2. Dylematy zarządzania organizacjami sieciowymi, 3. Interpretacja systemu controllingu w organizacji sieciowej, 4. Metody podnoszenia wartości dodanej, 5. Wybrane obszary controllingu w sieci wartości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej