Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(62)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(22)
E-booki
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(32)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górny Mirosław
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cynalewska Joanna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Renata
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Herbstem Jan
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Temat
Badania naukowe
(38)
Metodologia
(24)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika
(9)
Socjologia
(9)
Dysertacje naukowe
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Informacja naukowa
(6)
Metody badawcze
(6)
Praca dyplomowa
(5)
Studenci
(4)
Badania jakościowe
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Internet
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Badania ilościowe
(2)
Baza danych
(2)
E-learning
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Infobrokerzy
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Współdziałanie
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Analiza danych
(1)
Antropologia mediów
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bibliometria
(1)
Bibliotekarstwo naukowe
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dane
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Epidemie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
77 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Maria Skłodowska-Curie : zakochana w nauce : ze 128 ilustracjami / Tomasz Pospieszny. - Wyd. 2, poprawione i poszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Sophia, 2022. - 467, [5] s. : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 25 cm.
(MS)
Przedmowa; Słowo wstępne; Od autora w roku 2022; Od autora w roku 2020; Od autora; 1. Mania 2. Siostrzana więź 3. Piotr Curie; 4. Robaczki świętojańskie; 5. Deszcz nad Paryżem; 6. Samotność; 7. Hańba i odrodzenie; 8. Radiologia i wojna; 9. Nowy Świat; 10. Dziedzictwo; 11. Ta różna jest chora; 12. W cieniu legendy. Aneks; Kalendarium życia Marii Skłodowskiej-Curie; Chronologia odkryć w fizyce i chemii jądrowej; Podziękowania; O Autorze; Preface; Préface; Vorwort; Prólogo; Bibliografia; Indeks osobowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problemy ogólnometodologiczne: R. I Istota nauki i metodologii; R. II O niektórych problemach metodologicznych procesu zdobywania wiedzy w naukach humanistycznych; R. III Analiza procesu zdobywania wiedzy w naukach empirycznych; R. IV Teorie naukowe; R. V Psychologia jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część II Postępowanie badawcze: R. VI Strategia badań naukowych; R. VII Problem badawczy i hipotezy - pierwsze etapy badania naukowego; R. VIII Rozumienie pojęć zawartych w hipotezach nauk społecznych. Ustalanie zmiennych. Dobór oraz pomiar wskaźników tych zmiennych; R. IX Dobór próby; R. X Porządkowanie wyników; R. XI Wnioskowanie na podstawie rezultatów badawczych. Interpretacja wyników; R. XII Zastosowanie wyników badań w praktyce społecznej. Część III: Ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań społecznych / Stefan Nowak. - Wyd. 2 - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 494, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Problematyka i metody badań. 2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia. 3. Definiowanie pojęć i dobór wskaźników w badaniach. 4. Rodzaje twierdzeń. 5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez. 6. Wyjaśnianie i przewidywanie. 7. Budowa teorii. 8. Praktyczne zastosowania socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań społecznych / Stefan Nowak. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2007. - 494, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Problematyka i metody badań. 2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia. 3. Definiowanie pojęć i dobór wskaźników w badaniach. 4. Rodzaje twierdzeń. 5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez. 6. Wyjaśnianie i przewidywanie. 7. Budowa teorii. 8. Praktyczne zastosowania socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań społecznych / Stefan Nowak. - Wyd. 2 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2011. - 494, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Problematyka i metody badań. 2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia. 3. Definiowanie pojęć i dobór wskaźników w badaniach. 4. Rodzaje twierdzeń. 5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez. 6. Wyjaśnianie i przewidywanie. 7. Budowa teorii. 8. Praktyczne zastosowania socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Przedmowa; Rozdział I. Ogólna problematyka metodologii badań naukowych (Brunon Hołyst): Pojęcie metodologii badań; Podział nauk; Wpływ logiki na metodologię badań; Hipotezy naukowe; Obserwacja; Eksperyment; Badania testowe; Metody statystyczne; Metody subiektywne; Kryterium metody naukowej. Rozdział II. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora: Kształtowanie się statusu doktora; Uzyskiwanie stopnia doktora w świetle przepisów ustawy z 2003 r.; Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora; Rola promotora w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora; Postępowanie doktorskie po wszczęciu postępowania; Podstawowe trudności związane ze stosowaniem nowych rozwiązań. Rozdział III. Dysertacja doktorska – istota, cel i metodologia: Dysertacja doktorska – istota i cel; Trzy warunki konieczne: oryginalność, fachowość i znajomość metodologii; Co? Dlaczego? Jak? Jakie wnioski? Po co?; Twórczy charakter pracy doktorskiej; Postępowanie zgodne z metodami pracy naukowej; Terminologia naukowa i styl oraz struktura rozprawy doktorskiej; Przedstawienie twierdzeń i praw naukowych; Proces myślowy i jego zasady; Krytyczne poznanie; Uzasadnienie twierdzeń i obiektywizm naukowy; Ocena rozprawy doktorskiej. Rozdział IV. Metody myślenia, badania prawa i systematyzacji wiedzy w naukach prawnych: Uwagi w punkcie wyjścia; 2.1. Metodologiczna odrębność nauk prawnych; 2.2. Ogólne metody myślenia i porządkowania wiedzy a metody badania prawa; 2.3. Ważne cechy i postawy badacza; Ogólne metody myślenia stosowane w naukach prawnych; 3.1. Metoda analizy; 3.2. Metoda syntezy; 3.3. Metoda argumentacyjna; Metody badania prawa; 4.1. Metoda formalno-dogmatyczna; 4.2. Metoda hermeneutyczna; 4.3. Metody socjologiczne badania prawa; 4.4. Metody aksjologicznego badania prawa; 4.5. Metody ekonomicznego badania prawa; 4.6. Metoda historyczno-opisowa badania prawa; 4.7. Metody komparatystyczne; Metody systematyzacji wiedzy naukowej; Rozdział V. Metodyka przygotowania rozprawy doktorskiej: Rozprawa doktorska; Charakter rozprawy; Wybór tematu rozprawy; Zebranie literatury; Podstawowe założenia i koncepcja rozprawy; 6.1. Problem naukowy; 6.2. Cel rozprawy; 6.3. Teza badawcza; 6.4. Hipoteza badawcza; 6.5. Metody badawcze; Konstrukcja (kompozycja) rozprawy; 7.2. Rozwinięcie tematu; 7.3. Wnioski; Strona formalna rozprawy; 8.1. Język; 8.2. Objętość; 8.3. Części składowe; Współpraca z promotorem; Rozdział VI. Etyka badań naukowych: Wstępne uwagi terminologiczne; Geneza i wyodrębnienie etyki badań naukowych; Współczesne modele etyki badań naukowych; Multicentryczny system standardów etycznych badań naukowych; Podstawowe funkcje etyki badań naukowych; Dobre praktyki w badaniach naukowych; 6.1. Dobre praktyki w zakresie postępowania z danymi naukowymi; 6.2. Dobre praktyki w zakresie procedur badawczych; 6.3. Dobre praktyki autorskie i wydawnicze; 6.4. Dobre praktyki w zakresie recenzowania i opiniowania; 6.5. Dobre praktyki w kształtowaniu młodej kadry i studentów; 6.6. Dobre praktyki w zakresie relacji ze społeczeństwem; 6.7. Dobre praktyki w zakresie ujawniania konfliktu interesów; Nierzetelności naruszające etos badań naukowych; 7.1. Rażące przewinienia pracownika naukowego; 7.2. Wysoce naganne przewinienia pracownika naukowego; 7.3. Inne niewłaściwe zachowania; 7.4. Odpowiedzialność pracownika naukowego; Rozdział VII. Prawo autorskie w pracy naukowej i badawczej: Pojęcie utworu; Utwory zależne, inspirowane, zbiory i utwory zbiorowe; Utwory naukowe; Autorskie prawa osobiste; Autorskie prawa majątkowe; Plagiat; Przytaczanie i cytowanie utworów; Rozdział VIII. Metodyka poszukiwania, analizy i wykorzystania orzecznictwa Sądu Najwyższego w prawniczej pracy naukowej: Zadania i kompetencje Sądu Najwyższego; Właściwość izb Sądu Najwyższego; Postępowanie przed Sądem Najwyższym; Rodzaje orzeczeń Sądu Najwyższego. Składy Sądu Najwyższego; 5.1. Składy powiększone Sądu Najwyższego; Moc wiążąca wyroków i uchwał; 6.1. Uchwały o mocy zasad prawnych; 6.2. Przykłady uchwał Sądu Najwyższego podjętych w składach powiększonych, mających moc zasady prawnej; 6.3. Wytyczne (powszechnie obowiązująca wykładnia ustaw); Techniczna strona orzeczeń Sądu Najwyższego; Sygnatury akt rozpoznawanych przez Sąd Najwyższy; 8.1. Izba Cywilna; 8.2. Izba Karna; 8.3. Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych; 8.4. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych; Publikowanie orzeczeń Sądu Najwyższego; 9.1. Oficjalne zbiory orzeczeń; 9.2. Publikacje orzeczeń poza oficjalnymi zbiorami orzecznictwa; Funkcje uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Dostęp do akt w celu prowadzenia badań aktowych; Konstrukcja uzasadnień orzeczeń sądowych; 12.1. Postępowanie cywilne, pierwsza instancja; 12.2. Postępowanie cywilne, druga instancja; 12.3. Postępowanie karne, pierwsza instancja; 12.4. Postępowanie karne, druga instancja; 12.5. Różnice w konstrukcji uzasadnień orzeczeń sądów pierwszej i drugiej instancji; 12.6. Konstrukcja uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Co jest najważniejsze w uzasadnieniach orzeczeń Sądu Najwyższego?; Teza jako ostateczny efekt wykładni; Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z orzecznictwa Sądu Najwyższego w pracy naukowej?; Jak czytać orzeczenia Sądu Najwyższego?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
E-book
W koszyku
Statystyka spędza sen z Twoich powiek? Nie wiesz, co właściwie znaczą cyfry w tych tabelach i jak je interpretować? Planowanie badania naukowego to dla Ciebie enigma, a wizja analizy uzyskanych wyników przyprawia o dreszcze? Wielu studentów twierdzi, że mają problem ze statystyką! Ta książka powstała po to, by przybliżyć Ci podstawy metodologii badań naukowych oraz analizy i interpretacji ich wyników. To nie jest podręcznik statystyki! To bardziej przewodnik, zaproszenie do podróży, którą będziesz mógł rozpocząć po zapoznaniu się z metodologią badań naukowych. Poznając tę część, zyskasz uprawnienia do prowadzenia naukowej maszyny i niczym pilot podrywający do lotu swego dreamlinera, udasz się bez lęku na drugi koniec świata. Będzie to podróż wyjątkowa, bowiem dzięki niej: znajdziesz być może pracę marzeń (dowiesz się przy okazji, co to jest testowanie hipotez statystycznych), zagrasz, a następnie wygrasz wysoką kwotę w kasynie (poczytasz o statystykach opisowych), poznasz tajemnice lokalnej mafii (czyli testu ?2) i… wypijesz najlepsze miejscowe piwo (z twórcą testu t Studenta). W końcu… (za pomocą ANOVY) zaczniesz przeprowadzać życiowe eksperymenty nad związkiem spożywanych napojów i poziomem energii, odkryjesz (dzięki korelacji), co idzie w parze z bogatym życiem towarzyskim, finalnie (w toku regresji) znajdziesz inne, niż tylko podróżowanie, sposoby na dobre samopoczucie – memy! Niniejsza publikacja powstała z potrzeby podzielenia się pasją, jaką jest projektowanie badań naukowych i analizowanie danych. Tak, nie pomyliłeś się – to może być pasja! Nauka może przypominać absorbujący serial, który potrafi wciągnąć na długie wieczory! Ze wstępu Autorzy w przystępny sposób tłumaczą relatywnie złożone pojęcia i reguły metodologii badań. Bardzo często posługują się przykładami, które odnoszą się bezpośrednio do codziennego studenckiego życia. Humor i dystans do siebie stanowią znak rozpoznawczy tego przewodnika. Z recenzji dr hab. Sylwiusza Retowskiego, prof. SWPS
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauka, podział nauk, praca naukowa, 2. Nauki społeczne, 3. Stosunki międzynarodwe i nauka o stosunkach międzynarodowych, 4. Rankingi i ratingi w badaniu stosunków międzynarodowych, 5. Modelowanie i pomiar w badanich stosunków międzynarodowych, 6. Metody i modele ideowe (heurystyczne) oraz quasioperacyjne, 7. Metody i modele operacyjne, 8. Zastosowanie syntetycznych miar potęgi w analizach strategicznych, 9. Prognozowanie na podstawie modeli. Symulacja i scenariusze, 10. Podejście i metody systemowe, 11. Metody socjopsychologiczne, 12. Etyczne aspekty badań stosunków międzynarodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Literatura przedmiotu- przegląd najważniejszych pozycji; Ocena stanu badań; Metodologia stosowana w pracy. Cz. I Kryteria oceny efektywności bibliotek naukowych: Rozumienie efektywności bibliotek; Przegląd stosowanych miar oceny efektywności; Uzasadnienie wyboru i charakterystyka parametrów stosowanych w metodzie kryteriów złożonych. Cz. II Zasobowy model biblioteki: Charakterystyka źródeł informacji; Charakterystyka struktur organizacyjno-technicznych współczesnych bibliotek naukowych. Cz. III Ocena efektywności udostępniania informacji w bibliotekach poszczególnych typów: Wybrane wskaźniki kosztów utrzymania; Wartości parametrów efektywności dla poszczególnych rodzajów zasobów bibliotecznych; Porównanie efektywności zasobu podstawowego bibliotek typu I, II i III. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 5/2010)
Rocznik
I. Rodzina wobec zagrożeń współczesnego świata i jej wpływ na rozwój dziecka: Rola rodziny z ubóstwem materialnym w kształtowaniu postaw dziecka; Wpływ postaw rodzicielskich matek na umysłową i społeczną gotowość dziecka do podjęcia nauki klasie pierwszej; Lęk a funkcjonowanie społeczne u młodzieży i osób dorosłych; II. Znaczenie i rola zabaw w rozwoju i nauce dziecka - doniesienia z badań: Wpływ z zabaw tematycznych na proces uspołecznienia dzieci w wieku przedszkolnym; Rola gier dydaktycznych i zabaw ruchowych w nauce języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym; Drama jako jedna z metod aktywizujących w kształceniu literackim; III. Znaczenie ekspresji twórczej w rozwoju człowieka - doniesienia z badań: Inteligencja wieloraka w świadomości studentek kierunków pedagogicznych; Ekspresja twórcza dzieci sześcioletnich a poziom gotowości szkolnej na podstawie badań; Barwy przyrody w twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym; Rola zabaw plastycznych w kształtowaniu aktywności twórczej dzieci; Twórczość plastyczna a rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym; IV. Lateralizacja a nauka pisania - doniesienia z badań: Trudności w nauce pisania u dzieci o różnym typie lateralizacji; V. Wartość kontaktu ze zwierzętami - aspekt terapeutyczny: Stymulowanie zainteresowań i aktywności dzieci poprzez kontakt ze zwierzętami;Hipoterapia jako stymulator aktywności i rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Wprowadzenie do badań: 1. Działalność badawcza człowieka a nauka, 2. Paradygmaty, teoria i badania społeczne, 3. Etyka i polityka w badaniach społecznych. Część II. Struktura procesu badawczego: 4. Plan badań, 5. Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar, 6. Indeksy, skale i typologie, 7. Logika doboru próby. Część III Typy obserwacji: 8. Eksperyment, 9. Badania sondażowe, 10. Jakościowe badania terenowe, 11. Badania niereaktywne, 12. Badania ewaluacyjne. Część IV. Analiza danych: 13. Analiza danych jakościowych, 14. Analiza danych ilościowych, 15. Badania społeczne - jak o nich czytać, jak o nich pisać. Załączniki: Zał. A. Jak korzystać z biblioteki, Zał. B Liczby losowe, Zał. C Rozkład ch-kwadrat, Zał. D. Powierzchnie pod krzywą normalną, Zał. E Szacunkowy błąd z próby, Zał. E. Podręcznik SPSS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy badań społecznych / Earl Babbie ; tłum. Witold Betkiewicz, [i in.]. - Wyd. 1 - 2 dodruk - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 577 s. : il. tab. ; 24 cm.
Część I. Wprowadzenie do badań: 1. Działalność badawcza człowieka a nauka, 2. Paradygmaty, teoria i badania społeczne, 3. Etyka i polityka w badaniach społecznych. Część II. Struktura procesu badawczego: 4. Plan badań, 5. Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar, 6. Indeksy, skale i typologie, 7. Logika doboru próby. Część III Typy obserwacji: 8. Eksperyment, 9. Badania sondażowe, 10. Jakościowe badania terenowe, 11. Badania niereaktywne, 12. Badania ewaluacyjne. Część IV. Analiza danych: 13. Analiza danych jakościowych, 14. Analiza danych ilościowych, 15. Badania społeczne - jak o nich czytać, jak o nich pisać. Załączniki: Zał. A. Jak korzystać z biblioteki, Zał. B Liczby losowe, Zał. C Rozkład ch-kwadrat, Zał. D. Powierzchnie pod krzywą normalną, Zał. E Szacunkowy błąd z próby, Zał. E. Podręcznik SPSS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej