23435
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 307-343.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział 1. Geneza koncepcji Prokuratury Europejskiej 1.1. Rozwój ochrony instytucjonalnej interesów finansowych WE 1.1.1. Zwalczanie nadużyć i kontrola budżetowa w ramach EWWiS i EWG 1.1.2. Autonomia finansowa Wspólnot Europejskich 1.1.3. Trybunał Obrachunkowy 1.1.4. Aktywność Parlamentu Europejskiego po 1979 r. 1.1.5. Utworzenie jednostki ds. zwalczania nadużyć - UCLAF 1.1.6. Traktat z Maastricht - uprawnienia śledcze Parlamentu Europejskiego 1.2. Ewolucja instrumentów ochrony prawnej interesów finansowych WE 1.2.1. System sankcji administracyjnych w rozporządzeniach sektorowych 1.2.2. Projekt rewizji traktatów (1976): prawnokarna ochrona interesów finansowych WE - koncepcja asymilacji norm prawa krajowego 1.2.3. Ewolucja kompetencji WE w dziedzinie prawa karnego materialnego a obowiązek lojalnej współpracy państw członkowskich 1.2.4. Traktat z Maastricht - zasada asymilacji w prawie pierwotnym 1.2.5. Mankamenty dychotomii ochrony prawnej interesów finansowych WE pod rządami TUE Rozdział 2. Ewolucja koncepcji Prokuratury Europejskiej 2.1. Prokuratura Europejska w projekcie Corpus Iuris 2.2. Traktat z Amsterdamu a perspektywa ustanowienia Prokuratury Europejskiej 2.3. Prokuratura Europejska w raporcie Komisji Niezależnych Ekspertów 2.4. Propozycja Prokuratury Europejskiej zgłoszona podczas konferencji międzyrządowej w Nicei (IGC 2000) 2.5. Projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie prawnokarnej ochrony interesów finansowych WE (pierwsza dyrektywa PIF) 2.6. Zielona księga dotycząca ochrony interesów finansowych WE i ustanowienia Prokuratora Europejskiego 2.6.1. Struktura i status Prokuratury Europejskiej 2.6.2. Zasady prowadzenia postępowań karnych 2.6.3. Zamknięcie dochodzenia i postępowanie przed sądem 2.6.4. Sądowa kontrola czynności Prokuratora Europejskiego 2.7. Prokuratura Europejska w Traktacie ustanawiającym Konstytucję dla Europy 2.8. Prokuratura Europejska w Traktacie z Lizbony 2.9. Program sztokholmski - decyzja o powołaniu Prokuratury Europejskiej Rozdział 3. Prokuratura Europejska w świetle założeń wniosku legislacyjnego Komisji Europejskiej 3.1. Status i struktura Prokuratury Europejskiej 3.1.1. Prokurator Europejski - tryb wyboru, kompetencje i gwarancje niezależności 3.1.2. Delegowani prokuratorzy europejscy - tryb wyboru, kompetencje i gwarancje niezależności 3.2. Właściwość rzeczowa Prokuratury Europejskiej 3.2.1. Zwalczanie przestępstw przeciwko interesom finansowym UE 3.2.2. Dyrektywa PE i Rady 2017/1371/UE w sprawie zwalczania nadużyć na szkodę interesów finansowych Unii za pośrednictwem prawa karnego 3.2.3. Kompetencja pomocnicza 3.2.4. Kompetencja Prokuratury Europejskiej w zakresie zwalczania poważnej przestępczości transgranicznej 3.3. Postępowania karne prowadzone przez Prokuraturę Europejską 3.3.1. Wszczęcie i przebieg dochodzenia 3.3.2. Katalog czynności dochodzeniowych Prokuratury Europejskiej 3.3.3. Gwarancje procesowe i sądowa kontrola czynności Prokuratury Europejskiej 3.3.4. Zasada dopuszczalności dowodów w sprawach transgranicznych 3.3.5. Zamknięcie dochodzenia i wniesienie aktu oskarżenia do sądu 3.3.6. Umorzenie postępowania i tzw. transakcja z podejrzanym 3.4. Stosunki Prokuratury Europejskiej z jej partnerami 3.4.1. Eurojust 3.4.2. Europol 3.4.3. OLAF 3.5. Ochrona danych osobowych przetwarzanych przez Prokuraturę Europejską 3.6. Przepisy finansowe dotyczące Prokuratury Europejskiej 3.7. Personel i siedziba Prokuratury Europejskiej Rozdział 4. Proces legislacyjny nad wnioskiem Komisji w sprawie ustanowienia Prokuratury Europejskiej 4.1. "Żółta kartka" parlamentów narodowych dla wniosku Komisji 4.2. Prace legislacyjne w Radzie Unii Europejskiej 4.2.1. Prezydencja litewska (lipiec-grudzień 2013 r.) 4.2.2. Prezydencja grecka (styczeń-czerwiec 2014) 4.2.3. Prezydencja włoska (lipiec-grudzień 2014 r.) 4.2.4. Prezydencja łotewska (styczeń-czerwiec 2015) 4.2.5. Prezydencja luksemburska (lipiec-grudzień 2015) 4.2.6. Prezydencja holenderska (styczeń-czerwiec 2016) 4.2.7. Prezydencja słowacka (lipiec-grudzień 2016) 4.2.8. Prezydencja maltańska (styczeń-czerwiec 2017) 4.3. Wszczęcie traktatowej procedury wzmocnionej współpracy 4.4. Procedura zgody Parlamentu Europejskiego i przyjęcie rozporządzenia Rady wdrażającego wzmocnioną współpracę Rozdział 5. Prokuratura Europejska w kontekście wzmocnionej współpracy oraz istniejących obszarów kontrowersji konstytucyjnych 5.1. Prokuratura Europejska w świetle rozporządzenia Rady (UE) nr 2017/1939 wdrażającego wzmocnioną współpracę 5.1.1. Struktura organizacyjna i zasady funkcjonowania Prokuratury Europejskiej 5.1.2. Właściwość rzeczowa Prokuratury Europejskiej i jej wykonywanie 5.1.3. Postępowania przygotowawcze prowadzone przez Prokuraturę Europejską 5.1.4. Wniesienie aktu oskarżenia i działania alternatywne wobec oskarżenia 5.1.5. Kwestie problematyczne wynikające z wdrożenia wzmocnionej współpracy 5.2. Obszary kontrowersji konstytucyjnych związanych z ustanowieniem Prokuratury Europejskiej 5.2.1. Ograniczenie kompetencji Trybunału Sprawiedliwości w zakresie kontroli czynności Prokuratury Europejskiej 5.2.2. Podstawa prawna dyrektywy PIF a ratione materiae Prokuratury Europejskiej 5.2.3. Szczególny tryb wdrożenia wzmocnionej współpracy w dziedzinie Prokuratury Europejskiej 5.2.4. Kompetencja Trybunału Sprawiedliwości w zakresie skracania kadencji Europejskiego Prokuratora Generalnego a zasada równowagi instytucjonalnej
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej