Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(23)
E-booki
(17)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
nieokreślona
(14)
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(4)
Autor
Andruszko Robert
(4)
Mańczak-Wohlfeld Elżbieta
(4)
Gabbard Glen O
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Ziaja Wiesław
(3)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Dudek Jolanta
(2)
Fairburn Christopher G
(2)
Fisher Janina
(2)
Miller William R. (1947- )
(2)
Moskal Maria
(2)
Prawelska-Skrzypek Grażyna
(2)
Stec Magdalena
(2)
Turopolski Witold
(2)
Arden John Boghosian
(1)
Asen Eia (1946- )
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Berndt Christina (1969- )
(1)
Borowiec Piotr
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bujak Kazimierz
(1)
Clarkin John F
(1)
Dorczak Roman
(1)
Fonagy P
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Iniewicz Grzegorz
(1)
Józefik Barbara
(1)
Jędrychowski Wiesław
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
LaDyne Rebekkah
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Migórski Stanisław
(1)
Nowak Anna Maria
(1)
Ogden Pat
(1)
Peter-Bombik Katarzyna
(1)
Puciato Daniel
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Vermeire Sabine
(1)
Wells Adrian (1962- )
(1)
Westra Henny Alice (1964- )
(1)
Wojciechowski Jacek
(1)
Zweben Allen
(1)
Łosiak Władysław
(1)
Ścigaj Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(11)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
angielski
(1)
Odbiorca
Psychiatrzy
(4)
Psychoterapeuci
(3)
Studenci
(3)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Doktoranci
(1)
Edukatorzy ekologiczni
(1)
Ekolodzy zawód
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Psychoterapia
(7)
Leczenie
(5)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Klasyfikacja DSM
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Stres
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Trauma
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Epigenetyka
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(2)
Psychoterapia psychoanalityczna
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wywiad motywujący
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Adopcja
(1)
Afirmacja (psychologia)
(1)
Agorafobia
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Anoreksja
(1)
Asertywność
(1)
Bulimia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chudość
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dialektyka
(1)
Dialog wewnętrzny (psychologia)
(1)
Dzieci
(1)
EMAS (system zarządzania)
(1)
Fobia społeczna
(1)
Grupy samopomocowe
(1)
Hipochondria
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Książka
(1)
Kwestionariusz Stylów Radzenia Sobie z Emocjami
(1)
Leki
(1)
Literatura
(1)
Lęk
(1)
Medycyna psychosomatyczna
(1)
Medytacja
(1)
Mentalizacja
(1)
Model Salkovskisa
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Mózg
(1)
Nadwaga
(1)
Narcyzm
(1)
Nauki polityczne
(1)
Neurobiologia
(1)
Normy ISO 14001
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Osobowość
(1)
Osobowość anankastyczna
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Poczucie straty
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Polityka ochrony środowiska
(1)
Popęd płciowy
(1)
Psychiatria
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychoterapeutki i psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia sensomotoryczna
(1)
Psychoterapia systemowa
(1)
Rezyliencja (psychologia)
(1)
Salkovskis, Paul (1956- )
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Samoświadomość
(1)
Serotonina
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres środowiskowy (psychologia)
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Trauma dziecięca
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wskaźnik masy ciała (BMI)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wstyd
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia dysocjacyjne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(6)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Samoorganizacja Ja; 2. Ja społeczne; 3. Interakcje między zachowaniem a genami; 4. Relacja ciało-umysł a zdrowie; 5. Samoopieka; 6. Motywacja, nawyk i uzależnienie; 7.Stres i autostres; 8. Spektrum traumy; 9. Przekraczanie sztywności; 10. Umysł w czasie; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia.)
Wprowadzenie; Tu liczy się siła: Codzienny stres; Gdy psychice brakuje oręża; Test na poziom stresu; Ludzie i kryzysy; Co wyróżnia osoby odporne psychicznie na co dzień?: Odporność psychiczna wspiera się na wielu filarach; Co nas wzmacnia, co nas osłabia; Pułapka wiecznej beztroski: rezyliencja a zdrowie; Wyparcie – jak najbardziej!; Urosnąć w nieszczęściu; No i kto jest tutaj właściwie silną płcią?; Test Sprężystości Psychicznej; Twarde fakty o silnych ludziach: skąd właściwie bierze się odporność?: Jak otoczenie modeluje życie człowieka (środowisko); Co dzieje się w mózgu (neurobiologia); Co człowiek otrzymuje w materiale genetycznym (genetyka); Jak rodzice nieświadomie przekazują swoje przeżycia (epigenetyka); Jak wzmocnić dziecko: „Nie trzymajcie dzieci pod kloszem”; Zasada rezyliencji wkracza do programów edukacyjnych przedszkoli; Ile mamusi potrzebuje dziecko?; Wnioski praktyczne: Ludzie mogą się zmieniać; Rezyliencja kształtuje się wcześnie – jak nauczyć się jej także w dojrzałym wieku; Zaszczepieni na stres; Jak zachować siłę; „jestem taki zestresowany!” – nasz wkład we własną nadwrażliwość; Mały trening uważności; Instrukcja wyłączania się; Suplement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Podziękowania, Przedmowa do wydania siódmego, Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaburzenia lękowe; Rozdział 2. Główne przyczyny zaburzeń lękowych; Rozdział 3. Całościowy program leczenia; Rozdział 4. Relaksacja; Rozdział 5. Ćwiczenia fizyczne; Rozdział 6. Radzenie sobie z napadami paniki; Rozdział 7. Ekspozycja- sposób na fobię; Rozdział 8. Mowa wewnętrzna; Rozdział 9. Błędne przekonania; Rozdział 10. Przezwyciężanie zamartwiania się; Rozdział 11. Style osobowości utrwalające lęk; Rozdział 12. Dziesięć typowych fobii swoistych; Rozdział 13. Radzenie sobie z emocjami; Rozdział 14. Asertywność; Rozdział 15. Poczucie własnej wartości; Rozdział 16. Odżywianie się; Rozdział 17. Stany somatyczne, które mogą przyczyniać się do powstania lęku; Rozdział 18. Farmakologiczne leczenie lęku; Rozdział 19. Medytacja; Rozdział 20. Zapobieganie nawrotom; Rozdział 21. Osobisty sens; Postscriptum: Przyszłość budząca coraz większy lęk; Dodatek 1. Pomocne organizacje; Dodatek 2. Materiały do relaksacji; Dodatek 3. Jak powstrzymać obsesyjne myśli; Dodatek 4. Afirmacje o działaniu przeciwlękowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. System zarządzania środowiskowego; 1.1 Kontekst organizacji; 1.2. Przywództwo; 1.3. Planowanie; 1.4. Wsparcie; 1.5. Działania operacyjne; 1.6. Ocena efektów działalności; 1.7. Doskonalenie; 1.8. Niepowodzenia związane z wdrażaniem i utrzymywaniem systemu zarządzania środowiskowego; 2. System ekozarządzania i audytu (EMAS); 3. System ekozarządzania energią; Systemy zarządzania środowiskowego o rzeczywistości postpandemicznej; 5. Koncepcje zarządzania prośrodowiskowego; 6. Dyskusje i dalsze badania; Zakończenie; Bibliografia; Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Autorzy; Przedmowa; Część I. Patologia osobowości- określenie przedmiotu interwencji: Rozdział 1. Model osobowości i patologii osobowości oparty na teorii relacji z obiektem, Rozdział 2. Przywiązanie a patologia osobowości, Rozdział 3. Neurobiologia zaburzeń osobowości, Rozdział 4. Procedura diagnostyczna Shedlera- Westena- nadanie diagnozie osobowości znaczenia klinicznego; Część II. Psychodynamiczne metody terapii: Rozdział 5. Psychoterapia zaburzeń osobowości z wiązki A, Rozdział 6. Terapia oparta na mentalizacji a zaburzenie osobowości borderline, Rozdział 7. Terapia skoncentrowana na przeniesieniu a zaburzenie osobowości borderline, Rozdział 8. Działanie terapeutyczne w psychoanalitycznej psychoterapii zaburzenia osobowości borderline, Rozdział 9. Narcystyczne zaburzenie osobowości, Rozdział 10. Leczenie histrionicznego zaburzenia osobowości, Rozdział 11. Psychodynamiczna terapia antyspołecznego zaburzenia osobowości, Rozdział 12. Zaburzenia osobowości z wiązki C- rozpowszechnienie, fenomenologia, skuteczność terapii i zasady leczenia, Rozdział 13. Metody psychodynamiczne zintegrowane z leczeniem dziennym i stacjonarnym, Rozdział 14. Uleczalność zaburzeń osobowości- możliwości i ograniczenia; Część III. Badania i kierunki rozwoju: Rozdział 15. Dowody empiryczne na rzecz psychodynamicznej psychoterapii zaburzeń osobowości- przegląd, Rozdział 16. Psychodynamiczna metoda planowania leczenia a oficjalny system diagnostyczny- w kierunku DSM-5; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Współautorzy; Podziękowania; Wprowadzenie: Rozdział 1. O tej książce i o tym, jak jej używać, Rozdział 2. Zaburzenia odżywiania: perspektywa transdiagnostyczna i teoria poznawczo- behawioralna, Rozdział 3. Wzmocniona terapia poznawczo- behawioralna zaburzeń odżywiania ( CBT-E): struktura ogólna, Rozdział 4. Pacjenci: ich ocena, przygotowanie do terapii i opieka medyczna; Wzmocniona terapia poznawczo- behawioralna zaburzeń odżywiania: protokół główny: Rozdział 5. Dobry początek, Rozdział 6. Osiąganie zmiany na wczesnym etapie, Rozdział 7. Ocena postępów terapii i planowanie jej dalszego rozwoju, Rozdział 8. Obawy o figurę, kontrola kształtu ciała, poczucie bycia grubym/grubą i nastawienie psychiczne, Rozdział 9. Ograniczenia dietetyczne, reguły dietetyczne i kontrolowanie jedzenia, Rozdział 10. Sytuacje zewnętrzne, zmiany nastroju i jedzenie, Rozdział 11. Niedowaga i niedojadanie, Rozdział 12. Dobre zakończenie; Adaptacje CBT-E: Rozdział 13. Perfekcjonizm, niska samoocena i problemy interpersonalne, Rozdział 14. Wzmocniona terapia poznawczo- behawioralna i młodsi pacjenci, Rozdział 15. Różne wersje wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej: stacjonarna, w ramach opieki dziennej i dwie formy ambulatoryjne, rozdział 16. „Przypadki złożone” i zaburzenia współwystępujące; Postscriptum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Współautorzy; Podziękowania; Rozdział I. O tej książce i o tym, jak jej używać; Rozdział II. Zaburzenia odżywiania: perspektywa transdiagnostyczna i teoria poznawczo-behawioralna; Rozdział III. Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania (CBT-E): struktura ogólna; Rozdział IV. Pacjenci: ich ocena, przygotowanie do terapii i opieka medyczna; Rozdział V. Dobry początek; Rozdział VI. Osiąganie zmiany na wczesnym etapie; Rozdział VII. Ocena postępów terapii i planowanie jej dalszego ciągu; Rozdział VIII. Obawy o figurę, kontrola kształtu ciała, poczucie bycia grubym/grubą i nastawienie psychiczne; Rozdział IX. Ograniczenia dietetyczne, reguły dietetyczne i kontrolowanie jedzenia; Rozdział X. Sytuacje zewnętrzne, zmiany nastroju i jedzenie; Rozdział XI. Niedowaga i niedojadanie; Rozdział XII. Dobre zakończenie; Rozdział XIII. Perfekcjonizm, niska samoocena i problemy interpersonalne; Rozdział XIV. Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna i młodsi pacjenci; Rozdział XV. Różne wersje wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej: stacjonarna, w ramach ob.=pieki dziennej i dwie formy ambulatoryjne; Rozdział XVI. „Przypadki złożone” i zaburzenia współwystępujące; Spojrzenie w przyszłość; Załącznik A. Kwestionariusz EDE (Eating Disorder Examination) (wersja 16.0D); Załącznik B. Kwestionariusz EDE-Q EDE (Eating Disorder Examination Questionnaire, EDE-Q 6.0); Załącznik C. Kwestionariusz CIA (Clinical Impairment Assessment, CIA 3.0)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Wykaz rysunków; Wstęp do wydania polskiego; Podziękowania; Wstęp; 1. Neurobiologiczna spuścizna traumy: jak stajemy się pofragmentowani; 2. Rozumienie części i reakcji na stres traumatyczny; 3. Nowe role pacjenta i terapeuty; 4. Nauka dostrzegania własnych „ja”: wprowadzenie do pracy z częściami; 5. Otaczanie własnych części przyjaźnią: zasiewanie ziaren współczucia; 6. Komplikacje terapii: przywiązanie traumatyczne; 7. Praca z częściami przejawiających skłonności samobójcze, autodestrukcyjne, zaburzenia odżywiania oraz uzależnienia; 8. Wyzwanie dla terapeuty: systemy i zaburzenia dysocjacyjne; 9. Naprawianie przeszłości: przygarnąć własne „ja”; 10. Odzyskiwanie tego, co zostało utracone: zacieśnianie więzi ze swoimi dziecięcymi „ja”; 11. Bezpieczeństwo i ciepłe przyjęcie: doświadczenie wypracowanego przywiązania opartego na poczuciu bezpieczeństwa; Aneks A. Pięć kroków do „odmieszania się”; Aneks B. Krąg medytacyjny z udziałem części; Aneks C. Technika dialogu wewnętrznego; Aneks D. Terapeutyczny paradygmat naprawy wewnętrznego przywiązania; Aneks E. Tabela doświadczeń dysocjacyjnych; Aneks F. Cztery życzliwe pytania; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przedmowa; Rozdział 1. Integracja podejścia systemowego i mentalizacyjnego; Rozdział 2. Mentalizacja skuteczna i nieskuteczna; Rozdział 3. Organizacja interwencji skoncentrowanych na mentalizacji; Rozdział 4. Bez błędnego koła. Pętle mentalizacyjne; Rozdział 5. Niejawna nauka mentalizacji w rodzinie; Rozdział 6. Wzmacnianie skutecznego mentalizowania; Rozdział 7. Mentalizacja poza diagnozami; Rozdział 8. Mentalizacja mediów społecznościowych; Rozdział 9/ Terapia systemowa bazująca na teorii mentalizacji (MIST) w pracy z grupami wielorodzinnymi i szkolnymi; Rozdział 10. Mentalizacja w różnych kulturach i społeczeństwach; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przewodnik po materiałach wideo, Wstęp do III wydania amerykańskiego; Rozdział 1. Podstawowe pojęcia; Rozdział 2. Ocena funkcjonowania pacjenta, wskazania i formułowanie diagnozy psychodynamicznej; Rozdział 3. Zagadnienia praktyczne dotyczące psychoterapii; rozdział 4. Interwencje terapeutyczne; Rozdział 5. Cele i działanie terapeutyczne; Rozdział 6. Praca z oporem; Rozdział 7. Wykorzystywanie marzeń sennych i fantazji w psychoterapii dynamicznej; Rozdział 8. Rozpoznawanie przeciwprzeniesienia i praca z nim; Rozdział 9. Przepracowanie i zakończenie terapii; Rozdział 10. Korzystanie z superwizji; Rozdział 11. Ocena podstawowych kompetencji psychoterapeuty; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (4 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przedmowa do wydania piątego; Prawo do przedruku; Część I Podstawowe zasady i koncepcje terapeutyczne w psychiatrii dynamicznej: Rozdział 1. Podstawowe zasady w psychiatrii dynamicznej; Rozdział 2. Teoretyczne podstawy psychiatrii dynamicznej; Rozdział 3. Ocena stanu pacjenta w psychiatrii psychodynamicznej; Rozdział 4. Metody leczenia w psychiatrii dynamicznej: psychoterapia indywidualna; Rozdział 5. Metody leczenia w psychiatrii dynamicznej: terapia grupowa, terapia rodzinna i małżeńska oraz farmakoterapia; Rozdział 6. Metody leczenia w psychiatrii dynamicznej: wieloosobowe zespoły terapeutyczne; Część II Dynamiczne koncepcje leczenia zaburzeń sklasyfikowanych w DSM-5: Rozdział 7. Schizofrenia; Rozdział 8. Zaburzenia nastroju; Rozdział 9. Zaburzenia lękowe; Rozdział 10. Zaburzenia związane z urazem psychicznym i czynnikami stresogennymi oraz zaburzenia dysocjacyjne; Rozdział 11. Parafilie i dysfunkcje seksualne; Rozdział 12. Zaburzenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnienia oraz zaburzenia odżywiania; Rozdział 13. Zaburzenia neurorozwojowe i neuropoznawcze; Rozdział 14. Zaburzenia osobowości z grupy A: osobowość paranoiczna, schizoidalna i schizotypowa; Rozdział 15. Zaburzenia osobowości z grupy B: osobowość z pogranicza; Rozdział 16. Zaburzenia osobowości z grupy B: osobowość narcystyczna; Rozdział 17. Zaburzenia osobowości z grupy B: osobowość antyspołeczna; Rozdział 18. Osobowość histeryczna i osobowość histrioniczna; Rozdział 19. Zaburzenia osobowości z grupy C: osobowość obsesyjno-kompulsyjna, osobowość unikająca i osobowość zależna; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria więzi- zarysowanie kontekstu; 2. Przywiązanie a rozwój mózgu; 3. Johna bowlby'ego teoria rozwiązania i psychoanaliza- historia rodzinna?; 4. Teoria przywiązania a rozwój zaburzeń psychicznych; 5. Teoria przywiązania jako sposób rozumienia wewnętrznego świata pacjenta; 6 Terapia systemowa i narracje przywiązania. Zastosowanie w terapii par; 7. Rozpoznawanie i ujawnianie cech pierwotnego stylu przywiązania jako nieświadomej matrycy więzi w psychoterapii pary; 8. Więzi rodzinne z perspektywy teorii przywiązania; 9. Psychoterapia rodziców i małego dziecka; 10. Więź po zerwaniu więzi. Adopcja z perspektywy teorii przywiązania; 11. Teoria przywiązania i analiza grupowa; 12. Zastosowanie teorii przywiązania w psychoterapii osób cierpiących na zaburzenia typu boderline (BPD) na podstawie prac Petera Fonagy'gego; 13. Anoreksja i bulimia psychiczna z perspektywy teorii przywiązania; 14. Trudności budowania więzi w procesie psychoterapii pacjentów z chorobami psychosomatycznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Politologia? Czyli wiedza o czym? I jaka?; 2. Powstanie i przekształcanie się nauk politycznych w Polsce; 3. Studia politologiczne w Polsce po 1989 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Przedmowa; 1. Od ekstremalnego stresu do ulgi; 2. Ewentualne pułapki związane z odpornością na stres; 3. Ulga jest w ciele; 4. Uwolnienie od stresu przez oddech; 5. Widzenie i wyczuwanie tego, co dzieje się tu i teraz; 6. Jeden obraz zamiast tysiąca słów; 7. Wejście w ciało; 8. Dom w tobie; Podziękowania; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Rozdział 1. Podstawowe założenia, omówienie terapii i ogólna konstrukcja zajęć poświęconych treningowi umiejętności; Czym jest nadmierna kontrola?; Cztery podstawowe deficyty; Stanowisko terapeutyczne RO DBT; Podstawowe założenia; Główny mechanizm zmiany. Sygnalizacja społeczna; Struktura i cele terapii; Hierarchia celów terapii indywidualnej; Trening umiejętności RO. Ogólne cele i tematy; Orientacja klientów z OC na trening umiejętności RO; Organizacja zajęć z zakresu treningu umiejętności RO; Układ zajęć z zakresu treningu umiejętności RO; Rezygnacja z postawy skupionej na rozpoznaniu pozwala powiększyć grupę; Więcej miejsca to więcej nauki; Przekazuj wiedzę bezpośrednio z książki; Podsumowanie; Rozdział 2. Dialektyka, radykalna otwartość i samopoznanie; Dlaczego dialektyka?; Dlaczego radykalna otwartość?; Dlaczego samopoznanie?; Podsumowanie; Rozdział 3. Radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami w trakcie treningu umiejętności RO: Kiedy zapada cisza; Wykorzystanie metafory do rozluźnienia napięcia: „Pół minuty i wszystko jasne”; Kształtowanie pożądanych zachowań za pomocą strategii generowania i rozluźniania napięcia; Nieprzystosowawcze sygnały społeczne w klasie, których nie można ignorować; Protokół terapeutycznej indukcji odpowiedzialności społecznej; Radzenie sobie z brakiem pracy domowej; Radzenie sobie z zerwaniami przymierza i ich naprawa; Radzenie sobie z zachowaniami samobójczymi; Rozdział. 4 Korzystanie z przewodnika szkoleniowego po umiejętnościach RO; Rozszyfrowanie planu lekcji RO; Dodatkowe instrukcje dotyczące korzystania z przewodnika po umiejętnościach; Rozdział 5. Plany zajęć; Lekcja 1. Główne punkty dotyczące radykalnej otwartości w lekcji pierwszej; Lekcja 2. Rozumienie emocji; Lekcja 3. Aktywacja bezpieczeństwa społecznego; Lekcja 4. Zwiększenie otwartości i wzmacnianie więzi społecznych dzięki praktyce miłującej dobroci; Lekcja 5. Angażowanie się w nowe zachowanie; Lekcja 6. Jak pomagają nam emocje; Lekcja 7. Zrozumienie radzenia sobie za pomocą nadmiernej kontroli; Lekcja 8. Plemię ma znaczenie; Lekcja 9. Sygnalizacja społeczna ma znaczenie!; Lekcja 10. Wykorzystywanie sygnalizacji społecznej z myślą o życiu w zgodzie z własnymi wartościami; Lekcja 11. Trening uważnościowy, część 1; Lekcja 12. Trening uważnościowy, część 12; Lekcja 13. Trening uważnościowy, część 3; Lekcja 14. Trening uważnościowy, część 4; Lekcja 15. Uczciwość interpersonalna, część 1; Lekcja 16. Uczciwość interpersonalna, część 2; Lekcja 17. Skuteczność interpersonalna; Lekcja 18. Asertywność z otwartym umysłem; Lekcja 19. Wykorzystanie walidacji do sygnalizowania włączenia w życie; Lekcja 20. Wzmacnianie więzi społecznych, część 1; Lekcja 21. Wzmacnianie więzi społecznych, część 2; Lekcja 22. Uczenie się z korygujących informacji zwrotnych; Lekcja 23. Trening uważnościowy, część 1; Lekcja 24. Trening uważnościowy, część 2; Lekcja 25. Trening uważnościowy, część 3; Lekcja 26. Trening uważnościowy, część 4; 27. Zazdrość i resentyment; Lekcja 28. Cynizm, gorycz i rezygnacja; Lekcja 29. Nauka wybaczania; Lekcja 30. Tydzień integracji; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Część I. Terapia uzależnień: zaproszenie: Rozdział 1. Po co leczyć uzależnienie?; Rozdział 2. Czym jest uzależnienie?; Rozdział 3. Jak działają substancje psychoaktywne?; Część II. Terapia uzależnień: Kontekst: Rozdział 4. Fundament – terapia skoncentrowana na kliencie; Rozdział 5. Badania przesiewowe, ocena i rozpoznanie; Rozdział 6. Detoksykacja oraz inne kwestie zdrowotne; Rozdział 7. Dopasowanie: indywidualizowanie planu terapii; Rozdział 8. Koordynowanie pomocy (case managament); Część III. Terapia uzależnień: Metody oparte na dowodach naukowych: Rozdział 9. Krótkie interwencje; Rozdział 10. Wzmacnianie motywacji do zmiany; Rozdział 11. Program wsparcia społecznego; Rozdział 12. Wzmacnianie umiejętności radzenia sobie w życiu; Rozdział 13. Angażowanie rodziny i praca z osobami bliskimi; Rozdział 14. Grupy samopomocowe; Rozdział 15. Leki wspomagające terapię; Część IV. Terapia uzależnień: istotne zagadnienia: Rozdział 16. Reagowanie na opór; Rozdział 17. Budowanie gotowości do wypełniania zaleceń; Rozdział 18. Leczenie zaburzeń współwystępujących; Rozdział 19. Jak zachęcać klientów do podtrzymywania zmiany; Rozdział 20. Praca z grupami; Rozdział 21. Wymiar duchowy; Rozdział 22. Etyka zawodowa; Rozdział 23. Wspieranie profilaktyki; Post scriptum: Spojrzenie w przyszłość; Literatura cytowana; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; Część I. Przygotowanie: 1. Podstawowe zasady; 2. Wprowadzenie dla terapeutów; 3. Wprowadzenie dla pacjentów; Część II. Podstawowe koncepcje i techniki: 4. Mądrość ciała – utracona i odnaleziona; 5. Mowa ciała – uczenie proceduralne; 6. Zwracanie uwagi – reakcja orientacyjna; 7. Uważna świadomość bieżącej chwili; 8. Uważność ukierunkowana i neuroplastycznosć; 9 Mózg trójjedyny i przetwarzanie informacji; 10. Eksploracja odczuć somatycznych; 11. Neurocepcja i okno tolerancji; 12. Trzy fazy terapii; Część III. Faza 1. Rozwijanie zasobów; 13. Docenianie własnych mocnych stron – zasoby przetrawione i kreatywne; 14. Inwentaryzacja – kategorie zasobów; 15. Zasoby somatyczne; 16. Uziemienie; 17. Stabilizacja centralna – praca z postawą ciała; 18. Wykorzystywanie oddechu; 19. Somatyczne poczucie granic; 20. Rozwijanie brakujących zasobów; Część II. Faza 2. Praca ze wspomnieniami: 21. Pamięć ukryta a repertuar zasobów; 22. Rekonstrukcja wspomnień – odnajdywanie zasobów w bolesnej przeszłości; 24. Skrawki wspomnień; 25. Odzyskiwanie działań wzmacniających; 26. Rekalibracja układu nerwowego – selekcjonowanie sensomotoryczne; 27. Emocje i pierwotne mechanizmy obronne; Część V. Faza 3. Krok naprzód: 28. Spuścizna przywiązaniowa; 29. Przekonania a ciało; 30. Nadawanie znaczenia emocjom; 31. Poruszanie się po świecie – nasze sposoby chodzenia; 32. Style granic w relacjach; 33. Łączenie się z innymi – działania związane z poszukiwaniem bliskości; 34. Zabawa, przyjemność i pozytywne emocje; 35. Wyzwanie dla twojego okna tolerancji; Posłowie; Słowniczek; Bibliografia; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Część I. Pomaganie ludziom w zmianie i rozwoju: Rozdział 1. Umysł i serce podczas pomagania; Rozdział 2. Czym jest dialog motywujący; Rozdział 3. Płynna rozmowa; Część II. Praktykowanie dialogu motywującego: Rozdział 4. Angażowanie: „czy możemy podążać razem?”; Rozdział 5. Ukierunkowywanie: „Dokąd zmierzamy?”; Rozdział 6. Wywoływanie: „Dlaczego miał(a)być tam podążać?”; Rozdział 7. Planowanie: „Jak tam dotrzesz?”; Część III. Głębsze zanurzenie się w dialog motywujący: Rozdział 8. Uważniejsze słuchanie; Rozdział 9. Ukierunkowywanie: głębsze zrozumienie; Rozdział 10. Wywoływanie: kultywowanie języka zmiany; Rozdział 11. Udzielanie informacji i rad; Rozdział 12. Wspieranie wytrwałości; Rozdział 13. Sadzenie nasion; Rozdział 14. Reagowanie na język podtrzymania i niezgodę; Rozdział 15. Dobra praktyka; Część IV. Uczenie się i dogłębne poznawanie dialogu motywującego: Rozdział 16. Nauka dialogu motywującego; Rozdział 17. Uczenie się z rozmów o zmianie; Rozdział 18. Badanie dialogu motywującego; Słowniczek terminów związanych z dialogiem motywującym; Przypisy. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Talent i zarządzanie talentami- dylematy definicyjne: 1.1. Talent- niejednoznaczność terminologiczna, 1.2. Wojna o talenty (war for talent), 1.3. Zarządzanie talentami (Talent Management)-analiza pojęciowa, 1.4. Rola zarządzania talentami w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Rozdział 2. Modele zarządzania talentami: 2.1. Modele determinowane strategią organizacji, 2.2. Modele cykliczne zarządzania talentami, 2.3. Modele procesowe zarządzania talentami, 2.4. Behawioralne modele zarządzania talentami, 2.5. Globalne zarządzanie talentami (global talent management); Rozdział 3. Fazy zarządzania talentami: 3.1. Przyciąganie talentów, 3.2. Rozwój talentów, 3.3. Zatrzymywanie talentów; Rozdział 4. Badania prowadzone w obszarze zarządzania talentami: 4.1. Systematyzacja programów TM w badaniach naukowych, 4.2. Efektywność procesów zarządzania talentami w badaniach przekrojowych; Rozdział 5. Zarządzanie talentami- ujęcie praktyczne: 5.1. Dobre praktyki zarządzania talentami, 5.2. Autorskie narzędzie do wyceny programów TM w przedsiębiorstwie, 5.3. Rekomendacje działań zarządzania talentami; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Przedmowa (Glenda Fredman); Wprowadzenie: Trzy historie wprowadzające w klimat; Rozdział 1. Odkrywanie sieci złożoności: Wprowadzenie; Pragnienie pilnego działania; Działania, emocje i ciało przejmują kontrolę nad gabinetem terapeutycznym; Pokusa niekorzystnych tańców; Akceptowanie złożoności; Wielość różnych światów; Szerszy kontekst społeczny i polityczny; Wnioski; Rozdział 2. Wspólna podróż terapeutyczna: Wewnętrzna perspektywa; Podejście systemowe i narracyjne; Zaproszenie do współpracy; Poważna lekkość i lekka powaga; Tkanie sieci wspierających odporność; Rozdział 3. Pierwsze spotkania: Wywiad wstępny jako nawiązanie kontaktu i odkrywanie (na nowo); „Rozmowy o naszych rozmowach”; Radykalna zmiana pozycji i słuchanie: wywiad z dzieckiem; Planowanie i dokumentowanie naszej wspólnej podróży; Rozdział. 4 Macki traumy i negatywnych doświadczeń: Tworzenie kontekstu do dzielenia się historiami; Układanie chaotycznych elementów w spójną opowieść; Uwięzienie w poczuciu winy; Spojrzenie na „tam i wtedy” z alternatywnych punktów widzenia; Zajmowanie stanowiska: otwieranie drzwi do nowych działań; Dokumenty jako konsolidacja; Rozdział 5. Tworzenie nowych narracji relacyjnych: Uwikłane relacje; Poszukiwanie wspólnej płaszczyzny; Wspólne badanie relacji i światów społecznych; Od paraliżujących czasowników do nowych działań; Znaki zapytania nie biorą się znikąd; Odzyskiwanie więzi z ciałem; Jestem sam na tej planecie; Coraz szersze kręgi; Z powrotem do punktu wyjścia?; Matrioszki odsłaniają nieoczekiwane intencje; Rozdział 6. Zranione relacje i „rozbite domy”: Ambiwalencja i złożoność; Kilka wstępnych myśli na temat przemocy; Otwieranie rozmów o trudnych relacjach; Konstelacje rodzinne na stole; Wyrażanie niewyrażonego; W poszukiwaniu promiennych świateł; Krewni poza sceną; Przywiązanie bez ograniczeń; Ponowne spojrzenie na wstyd i zemstę; Rozdział 7. Współpraca z rodzicami, opiekunami i specjalistami; Szczególna więź i pozycja; Rodzic lub opiekun w potrzebie; Gdy rodzice (lub członkowie rodziny) zawodzą; Angażowanie rodziców od samego początku; Rozdział 8. Rozpoznawanie i tworzenie własnej drogi: Poczucie spójności i ciągłości; Oś czasu obrazująca przeszłość; Oś czasu obrazująca przyszłość; Koraliki, których można się trzymać; Angażowanie publiczności w wywiady-przeglądy życia; Sieci uznania i opieki; Sztuka teatralna jako współczujące spojrzenie; Ponowne łączenie ludzi jako działanie społeczne; Rozmowy utrzymane w dokumentach i świadectwach; Uwolnienie; Literatura cytowana; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej