Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(90)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(21)
E-booki
(13)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(63)
dostępne
(50)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(51)
Czytelnia
(63)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Borski Maciej (1975- )
(6)
Niedbalski Jakub
(5)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Koczur Wiesław
(4)
Baran Krzysztof Wojciech
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Majewski Kamil
(3)
Półtorak Magdalena (1981- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Sobas Magdalena
(3)
Śladkowska Ewa
(3)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Bac Aneta
(2)
Baran Jolanta
(2)
Baran-Wesołowska Beata
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Golinowska Stanisława (1947- )
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Klinik Anna
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Kurowski Krzysztof
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Roszewska Katarzyna
(2)
Strzępek Łukasz (1976- )
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Uścińska Gertruda (1958- )
(2)
Wolan-Nowakowska Mariola
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Abramski Olgierd
(1)
Adamus Rafał
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Augustyniak Piotr (1965- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Beata
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bała Karolina
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Białas Marcin
(1)
Bielak-Jomaa Edyta (1972- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brzostek-Kleszcz Mirosława
(1)
Brząkowski Mateusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chaba Dawid
(1)
Chrapoński Dariusz
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czajkowska-Kisiel Małgorzata
(1)
Czaplicki Kamil
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dunaj Magdalena
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dębska-Janus Małgorzata
(1)
Dębski Paweł
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gambale Piero
(1)
Gasz Małgorzata
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
Kraj wydania
Polska
(103)
Język
polski
(101)
angielski
(4)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(59)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(25)
Pedagogika specjalna
(11)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(10)
Rehabilitacja zawodowa
(10)
Praca osób z niepełnosprawnością
(7)
Prawo pracy
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rodzina
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Integracja społeczna
(6)
Socjologia niepełnosprawności
(6)
Jakość życia
(5)
Niepełnosprawność intelektualna
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(5)
Praca
(5)
Socjologia
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Polityka społeczna
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo Unii Europejskiej
(4)
Prawo międzynarodowe
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zatrudnienie wspomagane
(4)
Życie codzienne
(4)
Adaptacja zawodowa
(3)
Bezrobocie
(3)
COVID-19
(3)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(3)
Podmiotowość
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo miejscowe
(3)
Psychologia
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Seksualność
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(3)
Zakład pracy chronionej
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Życie seksualne
(3)
Bezdomność
(2)
Bezradność
(2)
Dobra osobiste
(2)
Dorosłość
(2)
Dowody (prawo)
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Emerytura
(2)
Gender
(2)
Globalizacja
(2)
Kadencja (prawo)
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kształcenie
(2)
Małżeństwo
(2)
Migracje
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Ochrona dóbr osobistych
(2)
Organizacja oświaty
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Poczytalność ograniczona
(2)
Polityka
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca socjalna
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo urzędnicze
(2)
Prawo wyborcze
(2)
Psychiatria
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Renty
(2)
Rodzice z niepełnosprawnością
(2)
Rynek pracy
(2)
Samodzielność
(2)
Samorząd gminny
(2)
Stosunek pracy
(2)
Stres pourazowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terroryzm
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(35)
1989-2000
(11)
1901-2000
(5)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(45)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(32)
Opracowanie
(21)
Raport z badań
(10)
Podręcznik
(9)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo prawnicze
(5)
Monografia
(5)
Poradnik
(4)
Artykuły
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(50)
Edukacja i pedagogika
(31)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Medycyna i zdrowie
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(17)
Psychologia
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
103 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część 1. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży: Postrzeganie niepełnosprawności jednostki przez pełnosprawność rówieśników; Predykcja stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową w badaniach pletyzmograficznych; Rozumienie empatyczne jako kompetencja społeczna i emocjonalna pedagogów specjalnych. Część 2. Niepełnosprawność dorosłych: Akceptacja własnej niepełnosprawności - definicja i diagnoza zjawiska u osób z dysfunkcją ruchu; Edukacja zdrowotna osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Szczęśliwi mimo wszystko; Postępowanie rehabilitacyjne z chorym i niepełnosprawnym w opiece hospicyjnej i paliatywnej; Oddziaływania niespecyficzne w rehabilitacji; Pomoc osobom niepełnosprawnym w nowej perspektywie unijnej w latach 2014-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Lepsze rozumienie niepełnosprawności ; 2. Wspieraj kulturę przyjazną niepełnosprawności ; 3. Rekrutacja ukierunkowana na niepełnosprawność ; 4. Rozpoznaj kandydatów, którzy będą rozwijać się w kulturze twojej firm ; 5. Zarządzanie z perspektywy niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Raporty IPiSS / Istytut Pracy i Spraw Socjalnych ; Zeszyt Nr 25)
1. Cele badania i jego kontekst, 2. Definiowanie i klasyfikowanie niepełnosprawności, 3. Skala i rozkład terytorialny problemu niepełnosprawności, 4. Dotychczasowe badania, 5. Przyjęte założenia i podstawy informacyjne, 6. Instytucje i programy sektora zdrowotnego w rehabilitacji, 7. Prewencja rentowa w ramach ubezpieczenia społecznego, 8. Edukacja dla osób niepełnosprawnych, 9. Niepełnosprawni na rynku pracy, 10. Programy aktywnej polityki rynku pracy dla osób niepełnosprawnych, 11. Osoby niepełnosprawne w zakładach pracy, 12. Finansowanie aktywności wspierających pracę osób niepełnosprawnych, 13. Pomoc społeczna dla osób niepełnosprawnych, 14. Aktywność NGOs na rzecz wspierania osób niepełnosprawnych, 15. Rodzina i osoby niepełnosprawne, 16. Świadczenia dla osób niepełnosprawnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Status osoby niepełnosprawnej w polskim systemie prawa / Iwona Sierpowska, Anna Kogut. - Stan prawny na 17.08.2010 r. - Wrocław : Gaskor Sp. z o.o., 2010. - 443, [1] s. : tab. ; 24 cm.
1. Problematyka niepełnosprawności w prawie międzynarodowym, europejskim i krajowym; 2. Pojęcie niepełnosprawności i procedury orzekania o niepełnosprawności; 3. Instytucje realizujące zadania na orzeczenia osób niepełnosprawnych; 4. Edukacja osób niepełnosprawnych; 5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy; 6. Pozycja osoby niepełnosprawnej w wybranych regulacjach prawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie i metoda biograficzna; Rozdział 1. Wieloaspektowość rodzicielstwa w perspektywie pedagogicznej: 1.1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań; 1.2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie – krytyczna analiza literatury przedmiotu; 1.3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i postrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną; 1.4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; 1.5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskich przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział 2. „Codzienność rodzicielska” rodziców z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa badawcza: 2.1. Przed ciążą – życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców; 2.2. Opieka położnicza – poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców; 2.3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska; 2.4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; Zakończenie; Bibliografia; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskurs nad kompetencjami komunikacyjnymi: Wykorzystanie wspomagającej i alternatywnej komunikacji - wybrane metody i wyzwania nowej technologii; Akces osób z niepełnosprawnością intelektualną do społeczeństwa - komunikacja; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób wykorzystujących wspomagające sposoby do porozumiewania się; Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wspomaganie osób z zaburzeniami w społeczeństwie w odniesieniu do komunikacji i edukacji: Znaki ręczno-ustne Jana Siestrzyńskiego jako początek komunikacji wspomagającej na ziemiach polskich; Komunikacja AAC w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Aplikacja b-Link jako narzędzie wspomagające nauczanie osób z niepełnosprawnością narządów ruchu; Komunikacja osób z jąkaniem w społeczeństwie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych u dzieci z autyzmem za pomocą PECS (Picture Exchange Communication System); Znaczenie edukacji w procesie wspierania inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnością oraz budowania społeczeństwa inkluzyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zatrudnianie niepełnosprawnych / Mateusz Brząkowski. - Stan prawny na wrzesień 2014 r. - Warszawa : C.H.Beck , 2014 - 322 s. : tab. ; 24 cm.
1. Osoba niepełnosprawna- definicja, orzecznictwo o niepełnosprawności oraz podstawy funkcjonowania rehabilitacji społecznej i zawodowej; 2. Uprawnienia pracowników z niepełnosprawnością; 3. Pracodawcy chronionego oraz otwartego rynku pracy; 4. Obowiązki w zakresie zatrudniania niepełnosprawnych; 5. Rodzaje wsparcia dla pracodawców oraz osób z niepełnosprawnością; 6. Uprawnienia kontrolne organów administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
Zastrzeżenia i oświadczenie interpretacyjne Polski do Konwencji o prawach osób z niepełno sprawnościami; Zagadnienie ubezwłasnowolnienia w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka; Ograniczanie czy respektowanie zdolności do czynności prawnych osób dorosłych z niepełnosprawnościami?; Zdolność w sferze prawa osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz osób z problemami zdrowia psychicznego. Raport Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej z 2013 r.; Sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami w Hiszpanii w związku z ratyfikacją Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami; Artykuł 12 Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami a ubezwłasnowolnienie w Polsce; Mozolna droga ku likwidacji instytucji ubezwłasnowolnienia; Ubezwłasnowolnienie - perspektywa konstytucyjna a instytucja prawa cywilnego; Ubezwłasnowolnienie jako przesłanka pozbawienia praw wyborczych - aspekty konstytucyjne; Międzynarodowe standardy praw człowieka a prawa wyborcze osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi lub psychicznymi; Prawa wyborcze osób z niepełnosprawnościa intelektualna i psychiczna - perspektywa prawno porównawcza; Ograniczenia osób ubezwłasnowolnionych w zakresie konstytucyjnych praw i wolności o charakterze politycznym; Prawa wyborcze osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi w raporcie Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej z 2010 r. - wnioski dla Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawa osób niepełnosprawnych w dziedzinie zatrudnienia- rozwiązania w prawie polskim na tle międzynarodowych i unijnych standardów: Wdrażanie, stosowanie i kontrola wykonywania Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych; Definicje niepełnosprawności na potrzeby rehabilitacji zawodowej i zatrudnienia; Orzekanie o niepełnosprawności oraz jej stopniu; Niezdolność do pracy w ubezpieczeniu społecznym a niepełnosprawność; prawo osób niepełnosprawnych do pracy- zarys problematyki; Prawo osób niepełnosprawnych do zrzeszania się w związki zawodowe; 2. Wspieranie zatrudnienia osób niepełnosprawnych na poziomie Unii Europejskiej oraz krajowym: Polityka społeczna UE wobec zatrudniania osób niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych w zakresie dostępu do zatrudnienia; Rola edukacji w przeciwdziałaniu wykluczeniu osób niepełnosprawnych z rynku pracy; Szkolenie osób niepełnosprawnych jako sposób wyrównywania szans w zatrudnieniu; Wspieranie ze środków publicznych pracodawców zatrudniających osoby niepełnosprawne; 3. Zatrudnianie osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy oraz w warunkach pracy chronionej: Wykonywanie pracy w formie telepracy przez osoby niepełnosprawne; Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w administracji publicznej; Uzyskanie statusu pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej; Obowiązki pracodawcy prowadzącego zakład pracy chronionej; Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; Zakłady aktywności zawodowej w Polsce; Spółdzielnia socjalna osób niepełnosprawnych; Prawo pracy wobec niepełnosprawnych intelektualnie- specyfika problemu; Zatrudnianie pracowników pomagających osobie niepełnosprawnej w pracy; 4. Niepełnosprawność a prawa i obowiązki stron stosunku pracy: Prawo pracodawcy do pozyskiwania informacji o niepełnosprawności i pracownika oraz osoby ubiegającej się o zatrudnienie; Dodatkowe uprawnienia pracowników niepełnosprawnych- ogólna charakterystyka; Wprowadzenie racjonalnych uprawnień dla osób niepełnosprawnych w zakładzie pracy; Czas pracy pracowników niepełnosprawnych; Niepełnosprawność pracownika powodowana wypadkiem przy pracy a obowiązki pracodawcy; Ochrona trwałości stosunku pracy pracowników niepełnosprawnych i opiekunów osób niepełnosprawnych; Uprawnienia pracownika sprawującego opiekę nad dzieckiem niepełnosprawnym- zarys problematyki; Świadczenia przysługujące pracownikowi w okresie sprawowania opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Udział organizacji pozarządowych po stronie osób niepełnosprawnych w sprawach z zakresu prawa pracy; Głosowanie osób niepełnosprawnych w świetle przepisów Kodeksu wyborczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Potrzeby osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturowych; Ciągłość postępowych zmian w kulturze, etyce, polityce i prawie w zaspokajaniu potrzeb osób niepełnosprawnych; Społeczne i kulturowe ramy realizacji indywidualnych potrzeb kulturowych; Potrzeba własnej wartości i jej rola w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych; Ludzka potrzeba radości życia - antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka; Problemy życia codziennego osób niepełnosprawnych; Cz. II Psychospołeczne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w rodzinie i społeczeństwie; Fundamentalne wyznaczniki psychospołecznej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną; Osobna niepełnosprawna w środowisku rodzinnym - znaczenie potrzeby akceptacji; Relacje uczuciowe w rodzinie a potrzeby dzieci zagrożonych niepełnosprawnością narządu ruchu; Sytuacja rodzin dzieci z niepełnosprawnością intelektualną a lokalna polityka społeczna; Sytuacje trudne w życiu dzieci z dysleksją rozwojową; Poczucie wsparcia u wychowawców dzieci i młodzieży niepełnosprawnych a obraz psychologiczny podopiecznych; Pomiędzy wiarą a wiedzą. Religijność i seksualność w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną; Problemy zmian ról społecznych osób z nabytą niepełnosprawnością narządu ruchu; Droga do autonomii - rys autobiograficzny; Cz. III Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych osób niepełnosprawnych; Holistyczna pedagogia promocji zdrowia jako odpowiedź na potrzeby osób niepełnosprawnych; Dostęp osób niepełnosprawnych do opieki zdrowotnej i rehabilitacyjnej w dobie globalnych przemian społeczno-gospodarczych; Osoby niepełnosprawne w systemie polityki ochrony zdrowia; Analiza społeczno-ekonomicznych kosztów leczenia chorób przewlekłych prowadzących do niepełnosprawności. Projekt AIDS; Diagnozowanie zaburzeń psychosomatycznych psychosomatycznych dzieci przedwcześnie urodzonych i wspieranie ich rozwoju; Rola ośrodka wczesnej interwencji we wspomaganiu dziecka niepełnosprawnego wzrokowo i jego rodziny; Świadomość następstw choroby nowotworowej a jakość życia osób po zabiegu laryngektomii; IV. Wybrane zagadnienia edukacji osób niepełnosprawnych; Wspomaganie rozwoju niepełnosprawnych uczniów w sytuacjach edukacyjnych; Pozytywne i negatywne aspekty kształcenia integracyjnego w opiniach nauczycieli; Programy edukacyjne i działania polskich uczelni wyższych na rzecz osób niepełnosprawnych; Kształcenie akademickie osób niewidzących - szanse, możliwości, ograniczenia; Edukacja i rehabilitacja studentów niepełnosprawnych. Prezentacja doświadczeń Kolegium Karkonoskiego (PWSzZ) w Jeleniej Górze; Nauczanie we wspólnym nurcie na przykładzie Hiszpanii; Potrzeba edukacji i wychowania seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie jako profilaktyka przemocy seksualnej; Warunki pracy wychowawców opiekujących się niepełnosprawnymi dziećmi i młodzieżą w Republice Czeskiej; Przyczyny niepełnosprawności narządu głosu w zawodzie nauczyciela i sposoby zapobiegania im
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie - Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Definiowanie niepełnosprawności; 2. Zakres i tendencje występowania niepełnosprawności. Analizy na podstawie krajowych i międzynarodowych danych statystycznych (OECD, EUROSTAT, GUS); 3. Determinanty niepełnosprawności; 4. Prawa osób z niepełnosprawnością i regulacje dostępu do świadczeń w polskim systemie prawnym. Analiza prawna orzecznictwa lekarskiego; 5. Organizacja i funkcjonowanie orzecznictwa lekarskiego na potrzeby zabezpieczenia społecznego i wspierania zatrudnienia oraz integracji społecznej osób z niepełnosprawnością; 6. Lekarze orzecznicy o swojej pracy; 7. Polityka i rozwiązania prawno-instytucjonalne dotyczące dostępu osób niepełnosprawnych do świadczeń społecznych w regulacjach UE oraz w wybranych krajach Europy; 8. Koszty niepełnosprawności; 9. O niepełnosprawności kompleksowo. Wnioski i rekomendacje; 9. Opinie i oczekiwania środowisk osób niepełnosprawnych dotyczące przyszłego systemu orzekania o niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Niepełnosprawność intelektualna – definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome – DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder – ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy – CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis – MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome – CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy ( fetal alcohol syndrome – FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.8. Studium przypadku 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce – dane statystyczne i wybrane podmioty 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.4. Rehabilitacja zawodowa – zadania terapeuty zajęciowego 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Psychospołeczne perspektywy niepełnosprawności jako wyznaczniki w organizowaniu oddziaływań rehabilitacyjnych: 1.1. Niepełnosprawność – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 1.2. Podstawowe perspektywy badawcze niepełnosprawności; 1.3. Niepełnosprawność – perspektywa indywidualna; 1.4. Niepełnosprawność – perspektywa społeczna; 1.5. Niepełnosprawność – perspektywa integracyjna. 2. Zachowania pomocowe fizjoterapeutów jako forma interwencji w sytuację osoby niepełnosprawnej: 2.1. Wprowadzenie – zagadnienia terminologiczne i definicyjne; 2.2. Podstawowe wymiary procesy udzielania pomocy; 2.3. Podstawowe wyznaczniki procesy udzielania pomocy przez fizjoterapeutów; 2.4. Od typologii do strategii zachowań pomocowych. 3. Metodologia badań własnych: 3.1. Problem pracy i hipotezy badawcze; 3.2. Procedura badań; 3.3. Charakterystyka zastosowanej techniki pomiarowej; 3.4. Charakterystyka osób badanych. 4. Analiza wyników badań: 4.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy I); 4.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy II); 4.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów (weryfikacja hipotezy III); 4.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy IV); 4.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego (weryfikacja hipotezy V); 4.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych a płeć osób badanych; 4.7. Spostrzeganie niepełnosprawności w badanych grupach – analiza uzupełniająca; 4.8. Spostrzeganie zachowań pomocowych w badanych grupach – analiza uzupełniająca. 5. Dyskusja i wnioski: 5.1. Spostrzeganie niepełnosprawności a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.2. Spostrzeganie niepełnosprawności wśród personelu medycznego; 5.3. Spostrzeganie zachowań pomocowych a doświadczenie zawodowe fizjoterapeutów; 5.4. Spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.5. Spostrzeganie niepełnosprawności a spostrzeganie zachowań pomocowych wśród personelu medycznego; 5.6. Spostrzeganie niepełnosprawności i zachowań pomocowych – uwagi dodatkowe. 6. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. Wielowymiarowa problematyka niepełnosprawności 1. Pojęcie niepełnosprawności w różnych aspektach 2. Modele niepełnosprawności 3. Przyczyny i rodzaje niepełnosprawności Rozdział II. Prawny i instytucjonalny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane prawne rozwiązania w zakresie niepełnosprawności w Polsce 2. Rządowy i samorządowy wymiar instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami 3. Komisje sejmowe i zespoły parlamentarne funkcjonujące na rzecz osób z niepełnosprawnościami 4. Organizacje pozarządowe działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami Rozdział III. Polityczny wymiar niepełnosprawności w Polsce 1. Wybrane zagadnienia polityki państwa wobec osób z niepełnosprawnościami 2. Polityka państwa w zakresie dostępu do dóbr kultury, wypoczynku i spędzania wolnego czasu 3. Rekomendacje dla Polski w zakresie polityki wdrażania Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych 4. Niepełnosprawność w polskiej debacie politycznej Rozdział IV. Problemy niepełnosprawności w kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu w 2019 r. 1. Korzystanie z praw obywatelskich przez osoby z niepełnosprawnościami 2. Problemy osób z niepełnosprawnościami w kampanii wyborczej 3. Rezultaty wyborów z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami Rozdział V. Rola sportu w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 1. Historia sportu osób z niepełnosprawnościami 2. Sport jako kontynuacja rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami 3. Adaptowana aktywność fizyczna i sport adaptowany 4. Sport rekreacyjny osób z niepełnosprawnościami 5. Sport wyczynowy osób z niepełnosprawnościami 6. Sport w integracji społecznej osób z niepełnosprawnościami 7. Wybrane formy instytucjonalnego wsparcia sportu osób z niepełnosprawnościami Rozdział VI. Stosunek społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami 1. Wykluczenie społeczne 2. Bariery urbanistyczne 3. Integracja społeczna 4. Przepisy ograniczające funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami 5. Społeczne skutki stereotypu niepełnosprawności; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej: Dziecięce straty – wyposażenie życiowe; Losy życiowe moich wychowanków niepełnosprawnych intelektualnie (próba samooceny jakości edukacji i sensu ich życia po czterdziestu latach); Etykieta niepełnosprawności – stygmat czy przywileje?; Wybrane aspekty relacji dzieci niesłyszących z osobami starszymi; Uwarunkowania rozwoju pedagogiki specjalnej; Dziecięce wady wrodzone – problemy na styku dyscyplin; Zawodowy rodzic zastępczy a nauczyciel – spotkanie profesjonalistów; Dylematy edukacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jakość życia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Miejsce wartości egzystencjalnych w systemie wartości młodzieży niepełnosprawnej; Niepełnosprawność intelektualna z perspektywy koncepcji tożsamości społecznej. Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością: Diagnozowanie i wspieranie autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną – nowe propozycje AAMR (the Supports Intensity Scale); Podmiotowość we wczesnym wspomaganiu rozwoju – refleksje terapeuty; Wczesna interwencja wobec dzieci z ADHD i jego rodziny; Mechanizmy i zaburzenia koordynacji ruchowej oraz sprawności motorycznej u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MOD); Kompleksowa rehabilitacja małego dziecka niesłyszącego; Wczesna diagnoza dziecka z uszkodzonym słuchem; Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu – postulat czy rzeczywistość? (komunikat z badań); Wczesna interwencja w opóźnionym rozwoju mowy dziecka; Dziecko ryzyka – zastosowanie i skuteczność metody Václava Vojty; Terapia psychometryczna dzieci z MZCM; Diagnostyczność i przydatność testów oceniających rozwój dzieci kończących edukację przedszkolną – studium przypadku; Rola ojca w procesie rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego; Rodzina dziecka z niepełnosprawnością partnerem w procesie rehabilitacji. Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia: Uczenie się – czym jest dla ludzi z niepełnosprawnością?; Poziom wrażliwości edukacyjnej uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim jako predyktor szans edukacyjnych; Dziecko niepełnosprawne w szkole masowej – szanse czy zagrożenie rozwoju?; Edukacja włączająca jako indywidualny i społeczny imperatyw normalizacji życia niepełnosprawnych i ich rodzin; Być twórczym – co to znaczy dla osoby niepełnosprawnej; „Team-teaching” – europejski projekt rozwoju szkół; Niepełnosprawność – edukacja – dyskurs codzienny w perspektywie teorii symbolicznej przemocy; Granice integracji szkolnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Realizacja wybranych zapisów ustawy o systemie oświaty w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnych w integracyjnym systemie edukacji; Postawy rodziców a pozycja ucznia w klasie integracyjnej; Dziecko niesłyszące w szkole masowej; Promowanie wiedzy o zdrowiu i aktywności fizycznej dzieci sześcioletnich w kształceniu integracyjnym; Funkcjonowanie szkolne uczniów klas szóstych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w trzech formach kształcenia; Postawy wychowawcze rodziców a poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Poczucie czasu u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach I-III; Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci z uszkodzonym słuchem w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych (na terenie województwa łódzkiego); Kompetencje komunikacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niedostosowanej społecznie z niepełnosprawnością intelektualną; Występowanie objawów ADHD wśród uczniów klas III szkoły podstawowej; Zadania szkoły specjalnej w zakresie profilaktyki – planowanie działań; Edukacja kulturalna niepełnosprawnych w aspekcie paidei; Wieloaspektowość oddziaływań profilaktycznych i interwencyjno-naprawczych zachowa agresywnych uczniów szkoły specjalnej. Cz. IV Pedagog specjalny – dylematy roli: Kształcenie pedagogów specjalnych a rzeczywiste potrzeby systemu edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Nauczyciel-wychowawca szkoły szpitalnej – kim być powinien?; Rola nauczyciela w edukacji uczniów niewidomych; Rodzeństwo osób z autyzmem – wspólny obszar działań pedagoga specjalnego; Obraz uzdolnionego ucznia z wadą słuchu w percepcji nauczycieli; Nauczyciel szkół specjalnych wobec „dzieci podwójnej troski”. Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin: Partnerstwo edukacyjne w pedagogice specjalnej; Organizacje pozarządowe tworzone z inicjatywy rodzin osób niepełnosprawnych a system rehabilitacji w małych miastach; Poczucie osamotnienia u studentów z niepełnosprawnością; Samodzielność życiowa studentów niepełnosprawnych fizycznie; Obraz niepełnosprawności intelektualnej w perspektywie doświadczeń biograficznych matek; Przemoc domowa wobec osób z upośledzeniem umysłowym; Pomoc rodzicom dziecku niesłyszącego do trzeciego roku życia; Stres rodzicielski matek wychowujących dzieci z uszkodzonym słuchem. Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością – wybrane problemy: Uczestnictwo społeczne osób niepełnosprawnych – od modelu do działań praktycznych; Podmiotowa aktywność osób z niepełnosprawnością intelektualną – doświadczenie i działanie w sytuacjach granicznych; Wizja przyszłości młodzieży uczącej się w gimnazjach integracyjnych; Niepełnosprawność intelektualna jako codzienność w dyskursach osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną; Trzy historie o miłości rehabilitującej. Partnerstwo, małżeństwo i rodzicielstwo w życiu niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców domu pomocy społecznej; Okres dorastania a zachowania ryzykowne kobiet odbywających karę pozbawienia wolności (doniesienie z badań).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej