Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(40)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Plichta Piotr
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kantor Halina
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Namińska Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska Agata
(1)
Orzeł-Żukowska Agata
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Przesnyska Maria
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Racław Mariola
(1)
Rosocha Gabriela
(1)
Sałkowska Marta
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Solak Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Nauczanie
(9)
Pedagogika specjalna
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Nauczanie początkowe
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Szkolnictwo
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Cele wychowania
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Cyberkultura
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Eksperymenty
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia wychowania
(1)
Hortiterapia
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Język dziecka
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Metroseksualizm
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Muzykoterapia
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(17)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Podręcznik
(8)
Karty pracy ucznia
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 15)
1. Aktywizacja osób niepełnosprawnych w wybranych formach nauczania i wychowania: Czynniki warunkujące efektywność nauczania języka angielskiego wśród dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda rytmiki Emila Jaques-Dalcroze'a w edukacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną- miedzy pedagogiką a sztuką; Ekologia w pedagogice specjalnej; 2. Terpaia niepełnosprawnych w ocenie naukowców i polityków: Terapia rodziców dziecka niepełnosprawnego dotkniętych syndromem burn-out; Role ta king w terapii i integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych; Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością; Integracja- wyznacznik socjalizacji dziecka z autyzmem w grupie przedszkolnej; Integracja- w dążeniu do modelu; 3. Dyskusje teoretyków i praktyków wokół kompetencji pedagogów specjalnych: Panel dyskusyjny pt. Kwalifikacje i kompetencje pedagogów specjalnych- model akademicki a oczekiwania praktyków; Główne problemy psychologicznego kształcenia pedagogów specjalnych- przyczynek do dyskusji panelowej pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; przeł. Marcin Bogdanowicz. - Wyd. 2 - 7 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 131, [1] s. : rys. ; 24 cm.
(Terapia)
1. Czego uczymy: Rozwijanie wzajemnych kontaktów; Rozwijanie świadomości własnego ciała; 2. Dlaczego uczymy: Analiza ruchu: teoria ruchu Labana; Obserwowanie ruchu; 3. Jak uczymy: Treść, struktura i metody nauczania; 4. Specjalne wyzwania: Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami; Zajęcie ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi; 5. Ruch rozwijający: streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa; 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera-Williego; 4. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE; 5. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana-Sheldona; 6. Dzieci z wadami ciała modzelowatego- wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia; 7. Dzieci z zespołem malformacji Dandy'ego-Walkera; 8. Ręka, myślenie i mowa- rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymi; 9. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie rodziców Jakuba- chłopca z rzadkim zespołem dymorficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Prawa dziecka w teorii pedagogicznej i praktyce wychowawczej: Współczesne idee edukacyjne a prawa dziecka; Janusz Korczak - prawdziwy rzecznik praw dziecka; Prawa dziecka w perspektywie wychowania chrześcijańskiego w rodzinie; Prawa dziecka w opiniach studentów kierunków pedagogicznych; Przemoc rówieśnicza przejawem łamania praw dziecka. Część II: Prawa dziecka w świadomości wychowawców przedszkoli; Prawa ucznia we współczesnej szkole; Wpływ reformy edukacji na respektowanie praw dziecka w szkole; Wychowanie a prawa dziecka w praktyce szkolnej. Część III: Prawa dziecka w systemie opieki. Realizacja praw dziecka we współczesnej rodzinie - wybrane aspekty socjologiczno-prawne (komunikat z badań); Prawa dziecka a rodzinna opieka zastępcza. Doświadczenia Ośrodka Adopcyjno-Opiekuńczego w Rzeszowie; Prawa dziecka w opinii wychowanków domu dziecka; Prawa dziecka w opiniach wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Część IV: Dzieci o specyficznych potrzebach i ich prawa. Prawne podstawy procesu rehabilitacji edukacyjnej; Prawa dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w domach pomocy społecznej; Prawa dziecka a aspekt wczesnej pomocy dziecku z dysfunkcjami w rozwoju. Scenariusze zajęć dotyczących praw dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 17)
Socjo-demograficzne aspekty "syndromu opóźniania" i jego konsekwencje dla polityki społecznej; Orientacja na małżeństwo młodych singli; Obraz matki i ojca a identyfikacja adolescentów z rodzicami; Orientacja przyszłościowa młodzieży a jej środowisko rodzinne; Małżeństwo i rozwód w opinii młodzieży; Rodzina z perspektywy socjologicznej i psychologicznej: ciągłość i zmiana; Trzy pytania o kryzys ojcostwa; Postawy kobiet wobec wartości - zarys problematyki w świetle koncepcji teoretycznych oraz badań empirycznych; Redukcja umieralności a wielopokoleniowość polskich rodzin; Rola rodziny w kształtowaniu ról i stereotypów płciowych; Metroseksualność jako współczesny model męskości; Komunikacja w rodzinie ujmowanej jako system w relacji rodzice-dzieci; Etiopatogeneza i terapia zaburzeń odżywiania się w perspektywie rodzinnej; Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo; Przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu w systemie SOS Wioski Dziecięce. ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Wykluczenie społeczne w skali makro i mikroregionalnej; Od trzech elementarnych strategii badawczych do programu badań wykluczenia społecznego; Zrozumieć ekskluzję społeczną; Dla kogo inkluzja, dla kogo ekskluzja. Instytucja pomocy społecznej wobec problemu wykluczenia społecznego; Prawa człowieka wobec wykluczenia społecznego; Wykluczenie społeczne w nauczaniu Jana Pawła II; Podstawy prawne wspierania inkluzji; www.wykluczeni.com, czyli rzecz o wykluczeniu informacyjnym; Zrównoważony rozwój a problem wykluczenia społecznego i ubóstwa; Wykluczenie społeczne a kluby integracji społecznej; Kontrola i przeciwdziałanie społecznej marginalności: funkcje kontraktów w pomocy społecznej; Marginalność poza marginesem, czyli o skutkach zmian na rynku pracy; Długotrwale bezrobotni wykluczeni? Kształtowanie kapitału ludzkiego a walka z marginalizacją rynku pracy; Koszty jakości działań personalnych w zapobieganiu wykluczenia społecznego; Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do pracy; Okres pracy, bezrobocia i bierności zawodowej a poziom wykształcenia we współczesnej Polsce; Marginalizacja na obszarach popegeerowskich - społeczna konsekwencja transformacji; Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu w gminach wiejskich powiatu zgierskiego; Zapobieganie wykluczeniu społecznemu na wsi w województwie świętokrzyskim. Reorientacja zawodowa i aktywizacja bezrobotnych; System pomocy rodzinom i dzieciom jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu w środowiskach lokalnych; Wykluczenie społeczne a tworzenie i rozpad rodziny; Marginalizacja dzieci z niepełnosprawnością w systemie edukacji; Pomiędzy asymilacją a marginalizacją. Imigranci jako grupa zagrożona wykluczeniem społecznym; Potencjalne uwarunkowania wykluczenia społecznego na obszarze gmin o wysokim udziale ludności niepolskiej; Zachowania konsumpcyjne osób biernych zawodowo w świetle badań; Marginalizacja oraz wykluczenie osobnicze i społeczne bezdomnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia wychowania zdrowotnego w aspekcie zachowań zdrowotnych dzieci i młodzieży: Zdrowie i jego zagrożenie w świadomości młodszych uczniów; Pedagogika zdrowia a zadania szkoły wobec zagrożenia zdrowia dzieci ze środowisk wiejskich w okresie edukacji (na przykładzie Podkarpacia); Zdrowie młodzieży szkolnej w powiecie cieszyńskim - wybrane aspekty; Lęki szkolne czy lęki rodzinne?; Dylematy nauk o kulturze fizycznej w kształtowaniu prozdrowotnych postaw człowieka; Wychowanie zdrowotne a społeczno-kulturowy kontekst promocji zdrowia. Niepełnosprawność wyzwaniem dla edukacji: Edukacja niepełnosprawnych wobec zagrożeń i wyzwań XXI wieku; Integracja dzieci zdrowych i niepełnosprawnych - szansą na ich efektywne funkcjonowanie w globalnej rzeczywistości; Wybrane uwarunkowania normalizacji sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w recesie kształcenia ogólnodostępnego; Opieka nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole - wyzwaniem dla pielęgniarki szkolnej; Standardy opieki pielęgniarskiej nad uczniami niepełnosprawnymi w szkole. Opieka zdrowotna i edukacja zdrowotna jako działania w promocji zdrowia: Szanse poprawy profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w środowisku nauczania i wychowania; Realizacja w szkole programów profilaktycznych na przykładzie programu edukacyjnego dla młodzieży: "Już dziś mogę zadbać oz zdrowie swego przyszłego dziecka".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja dziecka w rodzinie; 2. System opieki zastępczej w Polsce; 3. Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach zastępczych i adopcyjnych; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Kolejna czwarta z serii monografii Sekcji Socjologii Niepełnosprawności PTS poświęcona została edukacji osób z niepełnosprawnościami. Znalazły się w niej teksty dotyczące m.in.: funkcjonowania przedszkoli i szkół integracyjnych, szkolnictwa specjalnego, orzecznictwa poradni psychologiczno-pedagogicznych, edukacji ustawicznej dorosłych osób z niepełnosprawnością, barier edukacyjnych osób z niepełnosprawnościami czy prawa osób z niepełnosprawnością w wymiarze edukacyjnym. Tematyka ta ma dziś istotne znaczenie. Z jednej strony wynika to z problemów, jakie dotknęły uczniów, nauczycieli oraz szkoły w dobie pandemii COVID-19. Z drugiej strony kształcenie osób z niepełnosprawnościami stanowi istotny element polityki społecznej. Z tego względu w niniejszej monografii zaprezentowano diagnozy i ukazano problemy związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami, realizacją ich potrzeb oraz wspieraniem w rozwoju. Dzięki tekstom przedstawiającym najnowszy stan wiedzy i wyniki prowadzonych badań możliwe stało się również wskazanie pożądanych kierunków w kształceniu osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem potencjału, jaki do edukacji mogą wnieść najnowsze technologie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej