Walczak Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(15)
ebookpoint BIBLIO
(14)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Prus Bolesław
(100)
Walczak Tomasz
(-)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Ujejski Kornel
(79)
Praca zbiorowa
(72)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(62)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Lange Antoni
(60)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Mickiewicz Adam
(54)
Borski Maciej (1975- )
(53)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(47)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Dygasiński Adolf
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Evans Virginia
(40)
Fleszer Dorota (1971- )
(40)
Niemojewski Andrzej
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Baran Krzysztof Wojciech
(38)
Faliszewska Jolanta
(38)
Andersen Hans Christian
(37)
Lityński Adam (1940- )
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(37)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Brzozowski Stanisław
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Gurdek Magdalena (1977- )
(33)
Shakespeare William
(33)
Żeromski Stefan
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Oppman Artur
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Bałucki Michał
(30)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Pawlak Mirosław
(30)
Radzicki Józef
(30)
Rozmus Dariusz (1961- )
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Lewicka Maria
(28)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Chmaj Marek (1969- )
(27)
Czechow Anton
(27)
Sienkiewicz Henryk
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard (1941-2011)
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Lubowski Edward
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942-2022)
(26)
Wentkowska Aleksandra
(26)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(25)
Duraj Natasza
(24)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Niedbalski Jakub
(24)
Niemcewicz Julian Ursyn
(24)
Rolle Antoni Józef
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Szewc Andrzej (1945-2017)
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Autor nieznany
(22)
Haliżak Edward (1950- )
(22)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Rok wydania
2020 - 2025
(20)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Programowanie (informatyka)
(5)
Baza danych
(3)
SQL (język zapytań)
(3)
Algorytmy
(2)
Języki programowania
(2)
Języki zapytań
(2)
Programowanie zwinne
(2)
Python (język programowania)
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Analiza danych
(1)
Automatyzacja
(1)
Baza danych relacyjna
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Big data
(1)
C# (język programowania)
(1)
C++
(1)
Data mining
(1)
Haking
(1)
Java (język programowania)
(1)
Mikroserwis
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Praca biurowa
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Projektowanie
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Systemy informatyczne rozproszone
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(1)
XML
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Poradnik
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(14)
Zarządzanie i marketing
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie do komputerów, programów i Javy. 1.1. Wprowadzenie. 1.2. Czym jest komputer? 1.3. Języki programowania. 1.4. Systemy operacyjne. 1.5. Java, sieć WWW i inne zagadnienia. 1.6. Specyfikacja Javy, API, JDK, JRE i IDE. 1.7. Prosty program w Javie. 1.8. Tworzenie, kompilowanie i wykonywanie programu w Javie. 1.9. Styl programowania i dokumentacja. 1.10. Błędy w programach. 1.11. Tworzenie programów za pomocą środowiska NetBeans. 1.12. Tworzenie programów w Javie z użyciem środowiska Eclipse. Rozdział 2. Podstawy programowania. 2.1. Wprowadzenie. 2.2. Pisanie prostego programu. 2.3. Wczytywanie danych wejściowych z konsoli. 2.4. Identyfikatory. 2.5. Zmienne. 2.6. Instrukcje przypisania i wyrażenia przypisania. 2.7. Stałe nazwane. 2.8. Konwencje nazewnicze. 2.9. Liczbowe typy danych i operacje na nich. 2.10. Literały liczbowe. 2.11. Narzędzie JShell. 2.12. Obliczanie wyrażeń i priorytety operatorów. 2.13. Studium przypadku: wyświetlanie aktualnego czasu. 2.14. Złożone operatory przypisania. 2.15. Operatory inkrementacji i dekrementacji. 2.16. Konwersje typów liczbowych. 2.17. Proces rozwoju oprogramowania. 2.18. Studium przypadku: przeliczanie kwot pieniędzy na mniejsze nominały. 2.19. Często występujące błędy i pułapki. Rozdział 3. Instrukcje sterujące. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Typ danych boolean oraz wartości i wyrażenia logiczne. 3.3. Instrukcje if. 3.4. Instrukcje if-else z dwiema ścieżkami. 3.5. Zagnieżdżone instrukcje if i instrukcje if-else z wieloma ścieżkami. 3.6. Typowe błędy i pułapki. 3.7. Generowanie liczb losowych. 3.8. Studium przypadku: obliczanie wskaźnika BMI. 3.9. Studium przypadku: obliczanie podatków. 3.10. Operatory logiczne. 3.11. Studium przypadku: wykrywanie roku przestępnego. 3.12. Studium przypadku: loteria. 3.13. Instrukcje switch. 3.14. Operatory warunkowe. 3.15. Priorytety i łączność operatorów. 3.16. Debugowanie. Rozdział 4. Funkcje matematyczne, znaki i łańcuchy znaków. 4.1. Wprowadzenie. 4.2. Standardowe funkcje matematyczne. 4.3. Typ danych char i jego operacje. 4.4. Typ String. 4.5. Studia przypadku. 4.6. Formatowanie danych wyjściowych w konsoli. Rozdział 5. Pętle. 5.1. Wprowadzenie. 5.2. Pętla while. 5.3. Studium przypadku: zgadywanie liczb. 5.4. Strategie projektowania pętli. 5.5. Sterowanie pętlą na podstawie potwierdzenia od użytkownika lub wartości wartownika. 5.6. Pętla do-while. 5.7. Pętla for. 5.8. Której pętli użyć? 5.9. Pętle zagnieżdżone. 5.10. Minimalizowanie błędów numerycznych. 5.11. Studia przypadków. 5.12. Słowa kluczowe break i continue. 5.13. Studium przypadku: wykrywanie palindromów. 5.14. Studium przypadku: wyświetlanie liczb pierwszych. Rozdział 6. Metody. 6.1. Wprowadzenie. 6.2. Definiowanie metody. 6.3. Wywoływanie metody. 6.4. Metody void i metody zwracające wartość. 6.5. Przekazywanie argumentów przez wartość. 6.6. Pisanie modułowego kodu. 6.7. Studium przypadku: przekształcanie liczb szesnastkowych na dziesiętne. 6.8. Przeciążanie metod. 6.9. Zasięg zmiennych. 6.10. Studium przypadku: generowanie losowych znaków. 6.11. Abstrakcja w postaci metody i stopniowe uszczegóławianie kodu. Rozdział 7. Tablice jednowymiarowe. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Podstawowe informacje o tablicach. 7.3. Studium przypadku: analizowanie liczb. 7.4. Studium przypadku: talia kart. 7.5. Kopiowanie tablic. 7.6. Przekazywanie tablic do metod. 7.7. Zwracanie tablicy przez metodę. 7.8. Studium przypadku: zliczanie wystąpień każdej litery. 7.9. Listy argumentów o zmiennej długości. 7.10. Wyszukiwanie w tablicach. 7.11. Sortowanie tablic. 7.12. Klasa Arrays. 7.13. Argumenty wiersza poleceń. Rozdział 8. Tablice wielowymiarowe. 8.1. Wprowadzenie. 8.2. Podstawy tablic dwuwymiarowych. 8.3. Przetwarzanie tablic dwuwymiarowych. 8.4. Przekazywanie tablic dwuwymiarowych do metod. 8.5. Studium przypadku: ocena testu wielokrotnego wyboru. 8.6. Studium przypadku: znajdowanie pary najbliższych punktów. 8.7. Studium przypadku: sudoku. 8.8. Tablice wielowymiarowe. Rozdział 9. Obiekty i klasy. 9.1. Wprowadzenie. 9.2. Definiowanie klas służących do tworzenia obiektów. 9.3. Przykład: definiowanie klas i tworzenie obiektów. 9.4. Tworzenie obiektów z użyciem konstruktorów. 9.5. Używanie obiektów za pomocą zmiennych referencyjnych. 9.6. Używanie klas z biblioteki Javy. 9.7. Zmienne, stałe i metody statyczne. 9.8. Modyfikatory widoczności. 9.9. Hermetyzacja pól. 9.10. Przekazywanie obiektów do metod. 9.11. Tablica obiektów. 9.12. Niemodyfikowalne obiekty i klasy. 9.13. Zasięg zmiennych. 9.14. Referencja this. Rozdział 10. Myślenie obiektowe. 10.1. Wprowadzenie. 10.2. Abstrakcja w postaci klasy i hermetyzacja. 10.3. Myślenie w sposób obiektowy. 10.4. Relacje między klasami. 10.5. Studium przypadku: projektowanie klasy Course. 10.6. Studium przypadku: projektowanie klasy reprezentującej stos. 10.7. Przetwarzanie wartości typów podstawowych jako obiektów. 10.8. Automatyczna konwersja między typami podstawowymi a typami nakładkowymi. 10.9. Klasy BigInteger i BigDecimal. 10.10. Klasa String. 10.11. Klasy StringBuilder i StringBuffer. Rozdział 11. Dziedziczenie i polimorfizm. 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Nadklasy i podklasy. 11.3. Używanie słowa kluczowego super. 11.4. Przesłanianie metod. 11.5. Przesłanianie a przeciążanie. 11.6. Klasa Object i metoda toString(). 11.7. Polimorfizm. 11.8. Wiązanie dynamiczne. 11.9. Rzutowanie obiektów i operator instanceof. 11.10. Metoda equals z klasy Object. 11.11. Klasa ArrayList. 11.12. Przydatne metody dotyczące list. 11.13. Studium przypadku: niestandardowa klasa reprezentująca stos. 11.14. Dane i metody z modyfikatorem protected. 11.15. Zapobieganie rozszerzaniu klas i przesłanianiu metod. Rozdział 12. Obsługa wyjątków i tekstowe operacje wejścia – wyjścia. 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Omówienie obsługi wyjątków. 12.3. Typy wyjątków. 12.4. Deklarowanie, zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków. 12.5. Klauzula finally. 12.6. Kiedy stosować wyjątki? 12.7. Ponowne zgłaszanie wyjątków. 12.8. Łańcuch wyjątków. 12.9. Definiowanie niestandardowych klas wyjątków. 12.10. Klasa File. 12.11. Plikowe operacje wejścia – wyjścia. 12.12. Wczytywanie danych z internetu. 12.13. Studium przypadku: robot internetowy. Rozdział 13. Klasy abstrakcyjne i interfejsy. 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Klasy abstrakcyjne. 13.3. Studium przypadku: klasa abstrakcyjna Number. 13.4. Studium przypadku: Calendar i GregorianCalendar. 13.5. Interfejsy. 13.6. Interfejs Comparable. 13.7. Interfejs Cloneable. 13.8. Interfejsy a klasy abstrakcyjne. 13.9. Studium przypadku: klasa Rational. 13.10. Wskazówki dotyczące projektowania klas. Rozdział 14. Podstawy platformy JavaFX. 14.1. Wprowadzenie. 14.2. JavaFX a Swing i AWT. 14.3. Podstawowa struktura programu używającego JavaFX. 14.4. Panele, grupy, kontrolki interfejsu użytkownika i kształty. 14.5. Wiązanie właściwości. 14.6. Wspólne właściwości i metody węzłów. 14.7. Klasa Color. 14.8. Klasa Font. 14.9. Klasy Image i ImageView. 14.10. Panele i grupy. 14.11. Kształty. 14.12. Studium przypadku: klasa ClockPane. Rozdział 15. Programowanie sterowane zdarzeniami i animacje. 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Zdarzenia i źródła zdarzeń. 15.3. Rejestrowanie obiektów obsługi zdarzeń i obsługa zdarzeń. 15.4. Klasy wewnętrzne. 15.5. Anonimowe wewnętrzne klasy obsługi zdarzeń. 15.6. Upraszczanie obsługi zdarzeń z użyciem wyrażeń lambda. 15.7. Studium przypadku: kalkulator kredytowy. 15.8. Zdarzenia związane z myszą. 15.9. Zdarzenia związane z klawiszami. 15.10. Odbiorniki dla obiektów obserwowalnych. 15.11. Animacje. 15.12. Studium przypadku: odbijająca się kulka. 15.13. Studium przypadku: mapa Stanów Zjednoczonych. Rozdział 16. Kontrolki i multimedia JavaFX. 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Labeled i Label. 16.3. Button. 16.4. CheckBox. 16.5. RadioButton. 16.6. TextField. 16.7. TextArea. 16.8. ComboBox. 16.9. ListView. 16.10. ScrollBar. 16.11. Slider. 16.12. Studium przypadku: tworzenie gry w kółko i krzyżyk. 16.13. Wideo i dźwięk. 16.14. Studium przypadku: flagi i hymny narodowe. Rozdział 17. Binarne operacje wejścia – wyjścia. 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Jak tekstowe operacje wejścia - wyjścia są obsługiwane w Javie? 17.3. Tekstowe a binarne operacje I/O. 17.4. Klasy binarnych operacji I/O. 17.5. Studium przypadku: kopiowanie plików. 17.6. Zapis i odczyt obiektów. 17.7. Pliki o dostępie swobodnym. Rozdział 18. Rekurencja. 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Studium przypadku: obliczanie silni. 18.3. Studium przypadku: obliczanie liczb Fibonacciego. 18.4. Rozwiązywanie problemów z użyciem rekurencji. 18.5. Rekurencyjne metody pomocnicze. 18.6. Studium przypadku: obliczanie wielkości katalogu. 18.7. Studium przypadku: wieże Hanoi. 18.8. Studium przypadku: fraktale. 18.9. Rozwiązania rekurencyjne i iteracyjne. 18.10. Rekurencja ogonowa. Rozdział 19. Typy generyczne. 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Powody i zalety stosowania typów generycznych. 19.3. Definiowanie klas i interfejsów generycznych. 19.4. Metody generyczne. 19.5. Studium przypadku: sortowanie tablicy obiektów. 19.6. Typy surowe i zgodność wstecz. 19.7. Typy generyczne z wyrażeniami wieloznacznymi. 19.8. Wymazywanie typów i zastrzeżenia dotyczące typów generycznych. 19.9. Studium przypadku: generyczna klasa reprezentująca macierze. Rozdział 20. Listy, stosy, kolejki i kolejki priorytetowe. 20.1. Wprowadzenie. 20.2. Kolekcje. 20.3. Iteratory. 20.4. Używanie metody forEach. 20.5. Listy. 20.6. Interfejs Comparator. 20.7. Statyczne metody list i kolekcji. 20.8. Studium przypadku: odbijające się kulki. 20.9. Klasy Vector i Stack. 20.10. Kolejki i kolejki priorytetowe. 20.11. Studium przypadku: przetwarzanie wyrażeń. Rozdział 21. Zbiory i odwzorowania. 21.1. Wprowadzenie. 21.2. Zbiory. 21.3. Porównywanie wydajności zbiorów i list. 21.4. Studium przypadku: zliczanie słów kluczowych. 21.5. Odwzorowania. 21.6. Studium przypadku: wystąpienia słów. 21.7. Jednoelementowe i niemodyfikowalne kolekcje i odwzorowania. Rozdział 22. Pisanie wydajnych algorytmów. 22.1. Wprowadzenie. 22.2. Pomiar wydajności algorytmów za pomocą notacji dużego O. 22.3. Przykłady: wyznaczanie dużego O. 22.4. Analizowanie złożoności czasowej algorytmów. 22.5. Wyznaczanie liczb Fibonacciego z wykorzystaniem programowania dynamicznego. 22.6. Znajdowanie największych wspólnych dzielników za pomocą algorytmu Euklidesa. 22.7. Wydajne algorytmy do znajdowania liczb pierwszych. 22.8. Znajdowanie pary najbliższych punktów metodą dziel i rządź. 22.9. Rozwiązywanie problemu ośmiu hetmanów za pomocą algorytmu z nawrotami. 22.10. Geometria obliczeniowa: znajdowanie otoczki wypukłej. 22.11. Dopasowywanie łańcuchów znaków. Rozdział 23. Sortowanie. 23.1. Wprowadzenie. 23.2. Sortowanie przez wstawianie. 23.3. Sortowanie bąbelkowe. 23.4. Sortowanie przez scalanie. 23.5. Sortowanie szybkie. 23.6. Sortowanie przez kopcowanie. 23.7. Sortowanie kubełkowe i pozycyjne. 23.8. Sortowanie zewnętrzne. Rozdział 24. Implementowanie list, stosów, kolejek i kolejek priorytetowych. 24.1. Wprowadzenie. 24.2. Standardowe operacje na listach. 24.3. Listy tablicowe. 24.4. Listy powiązane. 24.5. Stosy i kolejki. 24.6. Kolejki priorytetowe. Rozdział 25. Binarne drzewa poszukiwań. 25.1. Wprowadzenie. 25.2. Podstawy binarnych drzew poszukiwań. 25.3. Reprezentowanie drzew BST. 25.4. Wyszukiwanie elementu. 25.5. Wstawianie elementu do drzewa BST. 25.6. Przechodzenie drzewa. 25.7. Klasa BST. 25.8. Usuwanie elementów z drzewa BST. 25.9. Wizualizowanie drzew i architektura MVC. 25.10. Iteratory. 25.11. Studium przypadku: kompresja danych. Rozdział 26. Drzewa AVL. 26.1. Wprowadzenie. 26.2. Wyważanie drzew. 26.3. Projektowanie klas dla drzew AVL. 26.4. Przesłanianie metody insert. 26.5. Implementowanie rotacji. 26.6. Implementowanie metody delete. 26.7. Klasa AVLTree. 26.8. Testowanie klasy AVLTree. 26.9. Analiza złożoności czasowej operacji w drzewach AVL. Rozdział 27. Haszowanie. 27.1. Wprowadzenie. 27.2. Czym jest haszowanie? 27.3. Funkcje haszujące i skróty. 27.4. Zarządzanie kolizjami z użyciem otwartego adresowania. 27.5. Zarządzanie kolizjami metodą łańcuchową. 27.6. Współczynnik wypełnienia i ponowne haszowanie. 27.7. Implementowanie odwzorowania z użyciem haszowania. 27.8. Implementowanie zbioru z użyciem haszowania. Rozdział 28. Grafy i ich zastosowania. 28.1. Wprowadzenie. 28.2. Podstawowa terminologia z obszaru grafów. 28.3. Reprezentowanie grafów. 28.4. Modelowanie grafów. 28.5. Wizualizowanie grafów. 28.6. Przechodzenie grafu. 28.7. Przeszukiwanie w głąb. 28.8. Studium przypadku: problem połączonych kół. 28.9. Przeszukiwanie wszerz. 28.10. Studium przypadku: problem dziewięciu monet. Rozdział 29. Grafy ważone i ich zastosowania. 29.1. Wprowadzenie. 29.2. Reprezentowanie grafów ważonych. 29.3. Klasa WeightedGraph. 29.4. Minimalne drzewa rozpinające. 29.5. Znajdowanie najkrótszych ścieżek. 29.6. Studium przypadku: problem dziewięciu monet z wagami. Rozdział 30. Operacje agregujące dla strumieni do przetwarzania kolekcji. 30.1. Wprowadzenie. 30.2. Potoki. 30.3. IntStream, LongStream i DoubleStream. 30.4. Równoległe strumienie. 30.5. Redukcja strumienia z użyciem metody reduce. 30.6. Redukcja strumieni za pomocą metody collect. 30.7. Grupowanie elementów za pomocą kolektora groupingBy. 30.8. Studium przypadku. Rozdziały 31 - 37 są dostępne online pod adresem https://ftp.helion.pl/przyklady/wpja12.zip Rozdział 31. Zaawansowane zagadnienia z obszaru JavaFX i FXML. 31.1. Wprowadzenie. 31.2. Style CSS z JavaFX. 31.3. Klasy QuadCurve, CubicCurve i Path. 31.4. Modyfikowanie współrzędnych. 31.5. Pędzle. 31.6. Menu. 31.7. Menu kontekstowe. 31.8. Panele SplitPane. 31.9. Panele TabPane. 31.10. TableView. 31.11. Pisanie programów dla architektury JavaFX za pomocą języka FXML. Rozdział 32. Wielowątkowość i programowanie równoległe. 32.1. Wprowadzenie. 32.2. Zagadnienia związane z wątkami. 32.3. Tworzenie zadań i wątków. 32.4. Klasa Thread. 32.5. Animacja z użyciem wątków i metody Platform.runLater. 32.6. Pule wątków. 32.7. Synchronizacja wątków. 32.8. Synchronizacja z użyciem blokad. 32.9. Współdziałanie między wątkami. 32.10. Studium przypadku: wzorzec producent/konsument. 32.11. Kolejki z blokowaniem. 32.12. Semafory. 32.13. Unikanie zakleszczenia. 32.14. Stany wątków. 32.15. Synchronizowane kolekcje. 32.16. Programowanie równoległe. Rozdział 33. Sieci. 33.1. Wprowadzenie. 33.2. Model klient-serwer. 33.3. Klasa InetAddress. 33.4. Obsługa wielu klientów. 33.5. Wysyłanie i przyjmowanie obiektów. 33.6. Studium przypadku: kółko i krzyżyk w środowisku rozproszonym. Rozdział 34. Umiędzynarodowienie. 34.1. Wprowadzenie. 34.2. Klasa Locale. 34.3. Wyświetlanie daty i czasu. 34.4. Formatowanie liczb. 34.5. Pakiety zasobów. 34.6. Kodowanie znaków. Rozdział 35. Drzewa 2-3-4 i B-drzewa. 35.1. Wprowadzenie. 35.2. Projektowanie klas na potrzeby drzew 2-3-4. 35.3. Wyszukiwanie elementu. 35.4. Wstawianie elementu w drzewie 2-3-4. 35.5. Usuwanie elementów z drzewa 2-3-4. 35.6. Odwiedzanie elementów w drzewie 2-3-4. 35.7. Implementowanie klasy Tree24. 35.8. Testowanie klasy Tree24. 35.9. Analiza złożoności czasowej. 35.10. B-drzewo. Rozdział 36. Drzewa czerwono-czarne. 36.1. Wprowadzenie. 36.2. Konwersja między drzewami czerwono-czarnymi a drzewami 2-3-4. 36.3. Projektowanie klas drzew czerwono-czarnych. 36.4. Przesłanianie metody insert. 36.5. Przesłanianie metody delete. 36.6. Implementowanie klasy RBTree. 36.7. Testowanie klasy RBTree. 36.8. Wydajność klasy RBTree. Rozdział 37. Testy z użyciem JUnit. 37.1. Wprowadzenie. 37.2. Podstawy JUnit. 37.3. Używanie JUnit w NetBeans. 37.4. Używanie JUnit w Eclipse. Dodatek A Słowa kluczowe i zarezerwowane w Javie. Dodatek B Zestaw znaków ASCII. Dodatek C Tabela priorytetów operatorów. Dodatek D Modyfikatory w Javie. Dodatek E Specjalne wartości zmiennoprzecinkowe. Dodatek F Systemy liczbowe. Dodatek G Operacje bitowe. Dodatek H Wyrażenia regularne. Dodatek I Typy wyliczeniowe. Dodatek J Notacje dużego O, dużego omega i dużego theta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do języka C#. Witaj, świecie. Podstawy składni języka C#. Korzystanie ze zmiennych. Dane wejściowe i wyjściowe w konsoli. Wykonywanie kodu w środowisku zarządzanym iplatforma CLI. Różne wersje platformy .NET. Podsumowanie. 2. Typy danych. Podstawowe typy liczbowe. Inne podstawowe typy. Konwersje typów danych. Podsumowanie. 3. Jeszcze o typach danych. Kategorie typów. Deklarowanie typów umożliwiających stosowanie wartości null. Zmienne lokalne z niejawnie określanym typem danych. Krotki. Tablice. Podsumowanie. 4. Operatory i przepływ sterowania. Operatory. Zarządzanie przepływem sterowania. Bloki kodu ({}). Bloki kodu, zasięgi i przestrzenie deklaracji. Wyrażenia logiczne. Programowanie z użyciem wartości null. Operatory bitowe (, |, &, ~). Instrukcje związane z przepływem sterowania - ciąg dalszy. Instrukcje skoku. Dyrektywy preprocesora języka C#. Podsumowanie. 5. Metody i parametry. Wywoływanie metody. Deklarowanie metody. Dyrektywa using. Zwracane wartości i parametry metody Main(). Zaawansowane parametry metod. Rekurencja. Przeciążanie metod. Parametry opcjonalne. Podstawowa obsługa błędów z wykorzystaniem wyjątków. Podsumowanie. 6. Klasy. Deklarowanie klasy i tworzenie jej instancji. Pola instancji. Metody instancji. Stosowanie słowa kluczowego this. Modyfikatory dostępu. Właściwości. Konstruktory. Konstruktory a właściwości typów referencyjnych niedopuszczających wartości null. Atrybuty dopuszczające wartość null. Dekonstruktory. Składowe statyczne. Metody rozszerzające. Hermetyzacja danych. Klasy zagnieżdżone. Klasy częściowe. Podsumowanie. 7. Dziedziczenie. Tworzenie klas pochodnych. Przesłanianie składowych z klas bazowych. Klasy abstrakcyjne. Wszystkie klasy są pochodne od System.Object. Dopasowanie do wzorca za pomocą operatora is. Dopasowanie do wzorca w wyrażeniu switch. Unikaj dopasowania do wzorca, gdy możliwy jest polimorfizm. Podsumowanie. 8. Interfejsy. Wprowadzenie do interfejsów. Polimorfizm oparty na interfejsach. Implementacja interfejsu. Przekształcanie między klasą z implementacją i interfejsami. Dziedziczenie interfejsów. Dziedziczenie po wielu interfejsach. Metody rozszerzające i interfejsy. Zarządzanie wersjami. Metody rozszerzające a domyślne składowe interfejsu. Interfejsy a klasy abstrakcyjne. Interfejsy a atrybuty. Podsumowanie. 9. Typy bezpośrednie. Struktury. Opakowywanie. Wyliczenia. Podsumowanie. 10. Dobrze uformowane typy. Przesłanianie składowych z klasy object. Przeciążanie operatorów. Wskazywanie innych podzespołów. Hermetyzacja typów. Definiowanie przestrzeni nazw. Komentarze XML-owe. Odzyskiwanie pamięci. Porządkowanie zasobów. Leniwe inicjowanie. Podsumowanie. 11. Obsługa wyjątków. Wiele typów wyjątków. Przechwytywanie wyjątków. Ponowne zgłaszanie przetwarzanego wyjątku. Ogólny blok catch. Wskazówki związane z obsługą wyjątków. Definiowanie niestandardowych wyjątków. Ponowne zgłaszanie opakowanego wyjątku. Podsumowanie. 12. Typy generyczne. Język C# bez typów generycznych. Wprowadzenie do typów generycznych. Ograniczenia. Metody generyczne. Kowariancja i kontrawariancja. Wewnętrzne mechanizmy typów generycznych. Podsumowanie. 13. Delegaty i wyrażenia lambda. Wprowadzenie do delegatów. Deklarowanie typu delegata. Wyrażenia lambda. Lambdy w postaci instrukcji. Metody anonimowe. Delegaty nie zapewniają równości strukturalnej. Zmienne zewnętrzne. Drzewo wyrażeń. Podsumowanie. 14. Zdarzenia. Implementacja wzorca publikuj-subskrybuj za pomocą delegatów typu multicast. Zdarzenia. Podsumowanie. 15. Interfejsy kolekcji ze standardowymi operatorami kwerend. Inicjatory kolekcji. Interfejs IEnumerablesprawia, że klasa staje się kolekcją. Standardowe operatory kwerend. Typy anonimowe w technologii LINQ. Podsumowanie. 16. Technologia LINQ i wyrażenia z kwerendami. Wprowadzenie do wyrażeń z kwerendami. Wyrażenia z kwerendą to tylko wywołania metod. Podsumowanie. 17. Tworzenie niestandardowych kolekcji. Inne interfejsy implementowane w kolekcjach. Podstawowe klasy kolekcji. Udostępnianie indeksera. Zwracanie wartości null lub pustej kolekcji. Iteratory. Podsumowanie. 18. Refleksja, atrybuty i programowanie dynamiczne. Mechanizm refleksji. Operator nameof. Atrybuty. Programowanie z wykorzystaniem obiektów dynamicznych. Podsumowanie. 19. Wprowadzenie do wielowątkowości. Podstawy wielowątkowości. Zadania asynchroniczne. Anulowanie zadania. Używanie przestrzeni nazw System.Threading. Podsumowanie. 20. Programowanie z wykorzystaniem wzorca TAP. Synchroniczne wykonywanie operacji o wysokiej latencji. Asynchroniczne wywoływanie operacji o dużej latencji za pomocą biblioteki TPL. Asynchroniczność oparta na zadaniach oraz instrukcjach async i await. Dodanie możliwości zwracania typu ValueTaskw metodach asynchronicznych. Strumienie asynchroniczne. Interfejs IAsyncDisposable a deklaracje i instrukcje await using. Używanie technologii LINQ razem z interfejsem IAsyncEnumerable. Zwracanie wartości void w metodach asynchronicznych. Asynchroniczne lambdy i funkcje lokalne. Programy szeregujące zadania i kontekst synchronizacji. Modyfikatory async i await w programach z interfejsem użytkownika z systemu Windows. Podsumowanie. 21. Równoległe iteracje. Równoległe wykonywanie iteracji pętli. Równoległe wykonywanie kwerend LINQ. Podsumowanie. 22. Synchronizowanie wątków. Po co stosować synchronizację? Zegary. Podsumowanie. 23. Współdziałanie między platformami i niezabezpieczony kod. Mechanizm P/Invoke. Wskaźniki i adresy. Wykonywanie niezabezpieczonego kodu za pomocą delegata. Podsumowanie. 24. Standard CLI. Definiowanie standardu CLI. Implementacje standardu CLI. Specyfikacja .NET Standard. Biblioteka BCL. Kompilacja kodu w języku C# na kod maszynowy. Środowisko uruchomieniowe. Podzespoły, manifesty i moduły. Język Common Intermediate Language. Common Type System. Common Language Specification. Metadane. Architektura .NET Native i kompilacja AOT. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; 1. Tylko tyle mikrousług, ile potrzeba: Czym są mikrousługi?; System monolityczny; O powiązaniu i spójności; Tylko tyle DDD, ile potrzeba; Podsumowanie; 2. Planowanie migracji: Zrozumieć cel; Dlaczego możesz zdecydować się na mikrousługi?; Kiedy wprowadzanie mikrousług może być złym pomysłem?; Wady i zalety; Zachęcanie innych do wspólnej podróży; Zmienianie organizacji; Znaczenie stopniowej migracji; Koszt wprowadzania zmian; Od czego więc zacząć?; Podejście DDD; Model mieszany; Reorganizacja zespołów; Skąd wiadomo, czy zmiany przynoszą dobre efekty?; Podsumowanie; 3. Podział systemu monolitycznego: Modyfikować system monolityczny czy nie?; Wzorce migracji; Wzorzec "figowiec dusiciel"; Zmienianie działania kodu przy przenoszeniu funkcji; Wzorzec: składanie interfejsu użytkownika; Wzorzec: rozgałęzianie z użyciem abstrakcji; Wzorzec: równoległe uruchamianie; Wzorzec: współdziałający dekorator; Wzorzec: przechwytywanie zmian w danych; Podsumowanie; 4. Podział baz danych: Wzorzec: współdzielona baza danych; Ale to niemożliwe!; Wzorzec: widoki bazodanowe; Wzorzec: usługa opakowująca bazę danych; Wzorzec: interfejs "baza danych jako usługa"; Przekazywanie własności; Synchronizacja danych; Wzorzec: synchronizowanie danych z użyciem aplikacji; Wzorzec: stopniowa synchronizacja; Podział bazy danych; Co dzielić najpierw - bazę danych czy kod?; Przykłady dotyczące podziału schematu; Transakcje; Sagi; Podsumowanie; 5. Rosnące problemy: Więcej usług, więcej kłopotów; Własność przy dużej liczbie usług; Zmiany naruszające zgodność; Generowanie raportów; Monitorowanie i rozwiązywanie problemów; Komfort pracy programisty na lokalnej maszynie; Uruchamianie zbyt wielu rzeczy; Testy end-to-end; Optymalizacja globalna i lokalna; Stabilność i odporność; Osierocone usługi; Podsumowanie; 6. Słowo na zakończenie; A. Bibliografia; B. Indeks wzorców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy / Robert Sedgewick, Kevin Wayne ; [tłumaczenie Tomasz Walczak]. - Wyd. 4. - Gliwice : Helion , cop. 2017. - 952 s. : il. ; 25 cm.
1. Podstawy. 1.1. Podstawowy model programowania. 1.2. Abstrakcja danych. 1.3. Wielozbiory, kolejki i stosy. 1.4. Analiza algorytmów. 1.5. Studium przypadku – problem Union-Find. 2. Sortowanie. 2.1. Podstawowe metody sortowania. 2.2. Sortowanie przez scalanie. 2.3. Sortowanie szybkie. 2.4. Kolejki priorytetowe. 2.5. Zastosowania. 3. Wyszukiwanie. 3.1. Tablice symboli. 3.2. Drzewa wyszukiwań binarnych. 3.3. Zbalansowane drzewa wyszukiwań. 3.4. Tablice z haszowaniem. 3.5. Zastosowania. 4. Grafy. 4.1. Grafy nieskierowane. 4.2. Grafy skierowane. 4.3. Minimalne drzewa rozpinające. 4.4. Najkrótsze ścieżki. 5. Łańcuchy znaków. 5.1. Sortowanie łańcuchów znaków. 5.2. Drzewa trie. 5.3.Wyszukiwanie podłańcuchów. 5.4. Wyrażenia regularne. 5.5. Kompresja danych. 6. Kontekst. Algorytmy. Klienty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Poznaj Agile. Czym jest Agile? Kto powinien przeczytać tę książkę? Cele do osiągnięcia. Wpakujemy Ci Agile do głowy wszelkimi możliwymi sposobami. Struktura książki. 2. Wartości Agile. Lider zespołu, architekt i kierownik projektu wchodzą do baru... Uniwersalne rozwiązania nie istnieją. Podejście zwinne nas uratuje! Prawda? Niespójna perspektywa. Manifest Agile pomaga zespołom zrozumieć cel stosowania poszczególnych technik. Jak zrozumieć słonia? Od czego zacząć wprowadzanie nowej metodyki? 3. Zasady Agile. Dwanaście zasad podejścia zwinnego. Klient ma zawsze rację, prawda? Dostarczanie projektu. Komunikacja i współpraca. Przebieg projektu - posuwanie się do przodu. Nieustanne ulepszanie projektów i zespołu. Projekt w podejściu zwinnym - łączenie wszystkich zasad. 4. Scrum i samoorganizujące się zespoły. Zasady podejścia Scrum. Akt I. Ja móc Scrum? W zespole stosującym podejście Scrum wszyscy są właścicielami projektu. Akt II. Aktualizacje stanu są dobre w sieciach społecznościowych! Codzienne spotkania są dla całego zespołu. Akt III. Sprintem prosto w mur. Sprinty, plany i retrospekcje. Akt IV. Pies goniący samochód. 5. Planowanie w Scrumie i wspólne zobowiązanie. Akt V. Nie do końca przygotowani na nieoczekiwane. Historie użytkowników, szybkość i ogólnie przyjęte praktyki w podejściu Scrum. Akt VI. Runda honorowa. Jeszcze o wartościach w Scrumie. 6. XP i otwartość na zmiany. Akt I. Nadgodziny. Podstawowe techniki XP. Akt II. Zmieniliśmy strategię, ale ciągle przegrywamy. Wartości XP pomagają zespołom zmienić nastawienie. Budowanie właściwego nastawienia zaczyna się od wartości XP. Akt III. Zmiana sytuacji. Zrozumienie zasad XP pomaga otworzyć się na zmiany. 7. Prostota i projektowanie przyrostowe w XP. Akt IV. Nadgodziny, część II - znów to samo. Kod i projekt. Decyzje związane z kodem i projektem podejmuj w ostatnim sensownym momencie. Projektowanie przyrostowe i holistyczne techniki XP. Akt V. Ostateczny wynik. 8. Lean, unikanie marnotrawstwa i spojrzenie na całość. Myślenie odchudzone. Akt I. I jeszcze jedna sprawa... Kreowanie herosów i myślenie magiczne. Eliminowanie marnotrawstwa. Lepsze zrozumienie produktu. Dostarczanie tak wcześnie, jak to możliwe. 9. Kanban, przepływ i nieustanne doskonalenie. Akt II. Ciągły wyścig. Zasady podejścia Kanban. Doskonalenie procesu za pomocą podejścia Kanban. Pomiar przepływu i zarządzanie nim. Zachowania emergentne w Kanbanie. 10. Coach metodyk zwinnych. Akt III. I jeszcze jedna sprawa (znów?)... Coachowie rozumieją, dlaczego ludzie nie zawsze chcą się zmieniać. Coachowie rozumieją proces uczenia się. Coach rozumie, dzięki czemu metodyka działa. Zasady coachingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Programowanie uogólnione i biblioteka standardowa języka C++, 2. Zagadnienia i techniki związane z bezpieczną obsługą wyjątków, 3 .Projektowanie klas, dziedziczenie i polifromizm, 4. Zarządzanie pamięcią i zasobami, 5. Optymalizacja i wydajność, 6. Pułapki, zasadzki i łamigłówki, 7 .Studia przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Informacja zawarta w danych jest niezwykle cenna, jednak jej pozyskiwanie jest trudną sztuką. Aby do niej dotrzeć, trzeba poradzić sobie z coraz większą ilością danych. Rośnie więc zapotrzebowanie na zaawansowane techniki analizy danych. W niektórych przypadkach wystarczającym narzędziem do tego celu jest arkusz kalkulacyjny. Rozwiązanie to ma jednak ograniczenia, które pokonać może jedynie znakomity system do obsługi baz danych: Microsoft Access. Jest to oprogramowanie, które pozwala na bardzo wydajne zarządzanie dużymi zbiorami danych oraz budowanie relacji między tabelami, ułatwia też zaawansowaną analizę danych. Ta książka, będąca kolejnym, przejrzanym i uaktualnionym wydaniem kultowego przewodnika po Accessie, jest odpowiednia dla użytkowników na wszystkich poziomach zaawansowania. Znalazły się tu wskazówki dotyczące podstaw baz danych, rozpoczynania pracy z Accessem, tworzenia własnych aplikacji bazodanowych, a także programowania w języku VBA. Układ treści zaprojektowano w taki sposób, aby można było korzystać z tego przewodnika na wiele sposobów: czytać rozdziały po kolei lub skupić się na konkretnym zagadnieniu. W książce zawarto szczegółowe instrukcje tworzenia efektywnych tabel, zaawansowanych kwerend analitycznych, solidnych aplikacji i atrakcyjnych raportów. Dodatkowo omówiono kwestię integracji Accessa z platformą SharePoint. Najważniejsze zagadnienia: solidne wprowadzenie do baz danych i Accessa tworzenie tabel i kwerend Accessa techniki analizy danych i ich zastosowanie formularze i raporty Accessa programowanie w VBA dla Accessa Access: zaawansowana analiza danych dla profesjonalistów!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
To kompletny, praktyczny i sprawdzony przewodnik po tworzeniu architektury nowoczesnego oprogramowania, w pełni zaktualizowany o nowe materiały poświęcone rozwiązaniom mobilnym, chmurze, zarządzaniu energią, podejściu DevOps, przetwarzaniu kwantowemu i innym zagadnieniom. Zaktualizowana o 11 nowych rozdziałów książka Architektura oprogramowania w praktyce, wydanie czwarte dokładnie wyjaśnia, czym jest architektura oprogramowania, dlaczego ma ona znaczenie, a także jak ją projektować, tworzyć, analizować i modyfikować oraz jak nią zarządzać w zdyscyplinowany i skuteczny sposób. Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby. W tym podręczniku znajdziesz informacje na temat optymalizowania za pomocą architektury najważniejszych atrybutów jakościowych (w tym wydajności, modyfikowalności, zabezpieczeń, dostępności, współdziałania, testowalności, użyteczności, łatwości wdrażania itd.), co pomoże Ci zrozumieć, jak zarządzać istniejącymi architekturami, dopracowywać je, przekształcać w celu rozwiązywania nowych problemów i tworzyć architektury wielokrotnego użytku, które stają się strategicznymi aktywami biznesowymi. Zobacz, jak architektura wpływa na środowisko techniczne, cykle życia projektów, profile biznesowe i Twoją pracę, a także jak te czynniki wpływają na architekturę. Wykorzystaj sprawdzone wzorce, interfejsy i praktyki do optymalizowania jakości za pomocą architektury. Twórz architekturę z myślą o rozwiązaniach mobilnych, chmurze, uczeniu maszynowym i przetwarzaniu kwantowym. Projektuj systemy pod kątem coraz ważniejszych atrybutów takich jak wydajność energetyczna i bezpieczeństwo. Skaluj systemy, odkrywając czynniki istotne architektonicznie, stosując podejście DevOps i potoki wdrażania oraz zarządzając długiem architektonicznym. Poznaj rolę architektury w organizacji, co pozwoli Ci tworzyć bardziej wartościowe rozwiązania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dzisiejszy, dynamiczny świat biznesu wysoko ceni wartość informacji płynących z danych. Rozwiązania z obszaru analityki biznesowej ułatwiają kierownictwu przedsiębiorstwa podejmowanie najlepszych decyzji, a to z kolei przekłada się na sukces rynkowy i zyski. Analitycy danych, którzy potrafią przełożyć strumień danych na przydatne informacje, zaprezentowane za pomocą czytelnych raportów, są dziś wysoko cenieni w każdej organizacji dążącej do rozwoju. To drugie, w pełni zaktualizowane wydanie przewodnika dla początkujących, dzięki któremu szybko zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z rozbudowanej platformy Power BI. Najpierw zapoznasz się z podstawami analityki biznesowej i sposobami realizowania projektów w tym obszarze. Nauczysz się krok po kroku pobierać, oczyszczać i przekształcać dane, a potem generować ich atrakcyjne wizualizacje. Szybko wprawisz się w tworzeniu eleganckich raportów zrozumiałych dla osób podejmujących decyzje biznesowe. Dowiesz się również, jak zainstalować platformę Power BI, zarządzać nią i wdrożyć ją w organizacji. Ponadto przekonasz się, jak ciekawe są ścieżki kariery dostępne dla specjalistów w tej dziedzinie, a także otrzymasz garść porad na temat dalszej nauki. Dzięki książce: płynnie rozpoczniesz pracę z platformą Power BI zrozumiesz zasady analityki biznesowej nauczysz się przekształcać dane za pomocą edytora Power Query zaczniesz tworzyć zoptymalizowane modele danych zastosujesz język DAX do obliczeń na potrzeby analizy danych dowiesz się, jak korzystać z pulpitów nawigacyjnych, aplikacji, metryk i kart wyników Z Power BI nauczysz się profesjonalnej analizy biznesowej!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Inżynieria oprogramowania polega na stosowaniu empirycznego podejścia do szukania wydajnych i ekonomicznie uzasadnionych rozwiązań podczas tworzenia oprogramowania. Dziedzina ta ma na celu organizowanie optymalnego procesu tworzenia aplikacji ? od koncepcji, poprzez kodowanie, wdrażanie, utrzymywanie, po wycofywanie. Uzyskanie biegłości w tym obszarze nie jest łatwe: rozwój oprogramowania wymaga zrozumienia filozofii inżynierii i stosowania określonych zasad. Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób. Poznaj i stosuj zasady nowoczesnej inżynierii oprogramowania: określaj jasne cele i sensownie wybieraj narzędzia organizuj pracę i systemy tak, aby móc oceniać ciągłe postępy zachowuj kontrolę nawet po zwiększeniu złożoności systemu utrzymuj dyscyplinę z zachowaniem właściwej elastyczności ucz się z historii i doświadczenia naucz się oceniać nowe idee rozwoju oprogramowania Przekonaj się, jak dzisiaj najlepsi praktycy projektują oprogramowanie!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Platforma Amazon Web Services jest uważana za największą i najbardziej dojrzałą chmurę obliczeniową. Zapewnia bogaty zestaw specjalistycznych narzędzi ułatwiających realizację projektów z zakresu inżynierii danych i uczenia maszynowego. W ten sposób inżynierowie danych, architekci i menedżerowie mogą szybko zacząć używać danych do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. Uzyskanie optymalnej efektywności pracy takich projektów wymaga jednak dobrego rozeznania w możliwościach poszczególnych narzędzi, usług i bibliotek. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi szybko nauczysz się tworzyć i uruchamiać procesy w chmurze, a następnie integrować wyniki z aplikacjami. Zapoznasz się ze scenariuszami stosowania technik sztucznej inteligencji: przetwarzania języka naturalnego, rozpoznawania obrazów, wykrywania oszustw, wyszukiwania kognitywnego czy wykrywania anomalii w czasie rzeczywistym. Ponadto dowiesz się, jak łączyć cykle rozwoju modeli z pobieraniem i analizą danych w powtarzalnych potokach MLOps. W książce znajdziesz też zbiór technik zabezpieczania projektów i procesów z obszaru inżynierii danych, takich jak stosowanie usługi IAM, uwierzytelnianie, autoryzacja, izolacja sieci, szyfrowanie danych w spoczynku czy postkwantowe szyfrowanie sieci dla danych w tranzycie. Najciekawsze zagadnienia: narzędzia AWS związane ze sztuczną inteligencją i z uczeniem maszynowym kompletny cykl rozwoju modelu przetwarzania języka naturalnego powtarzalne potoki MLOps uczenie maszynowe w czasie rzeczywistym wykrywanie anomalii i analiza strumieni danych zabezpieczanie projektów i procesów z obszaru inżynierii danych AWS i inżynieria danych: tak zwiększysz wydajność i obniżysz koszty! Implementowanie solidnego kompletnego procesu uczenia maszynowego to żmudne zadanie, dodatkowo komplikowane przez szeroki zakres dostępnych narzędzi i technologii. Autorzy wykonali świetną robotę, a jej efekty pomogą zarówno nowicjuszom, jak i doświadczonym praktykom realizować to zadanie z wykorzystaniem możliwości, jakie dają usługi AWS Brent Rabowsky, danolog w firmie Amazon Web Services
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Mimo że w 2018 roku Kubernetes zyskał reputację standardowego narzędzia do zarządzania kontenerami, wciąż należy traktować tę technologię jako znajdującą się w dość wczesnej fazie rozwoju. Możliwości tej platformy z czasem rosną i stają się coraz ciekawsze. Standardowym działaniem jest uruchamianie klastrów w Kubernetesie, jednak o wiele bardziej interesujące wydaje się samodzielne rozszerzanie tej platformy o własne kontrolery i rozbudowa API Kubernetesa w celu dostosowania do swoich wymagań. W przypadku niektórych złożonych projektów programowanie potrzebnych komponentów jest jedynym racjonalnym rozwiązaniem. To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą maksymalnie wykorzystać możliwości Kubernetesa, również poprzez pisanie własnych zasobów. W praktyczny sposób pokazuje, jak rozwijać natywne, działające w chmurze aplikacje dla Kubernetesa. Wyjaśnia, w jaki sposób działa biblioteka API client-go i jak należy budować zasoby niestandardowe. Znalazło się tu obszerne i szczegółowe omówienie interfejsu programowania i działania platformy Kubernetes, a także pisania stabilnego oprogramowania w języku Go. Nie zabrakło szeregu wskazówek dotyczących samego pisania kodu oraz przeprowadzania testów. Dużo uwagi poświęcono niestandardowym zasobom, kontrolerom, webhookom i niestandardowym serwerom API oraz wzorcom rozszerzania Kubernetesa. W tej książce między innymi: zasady programowania dla Kubernetesa API Kubernetesa i client-go korzystanie z niestandardowych zasobów pisanie i udostępnianie operatorów tworzenie niestandardowych serwerów API Kubernetes: wykorzystaj w pełni jego potencjał!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Przetwarzanie i bezpieczne przechowywanie danych absorbuje uwagę inżynierów oprogramowania w coraz większym stopniu. W ostatnich latach pojawiło się wiele bardzo różnych rozwiązań w dziedzinie baz danych, systemów rozproszonych i metodyce budowania aplikacji. Sprzyjają temu zarówno rozwój technologii, rosnące potrzeby dotyczące dostępu do danych, jak i malejąca tolerancja na przestoje spowodowane awarią czy konserwacją systemu. To wszystko sprawia, że zespoły projektujące aplikacje muszą cały czas aktualizować swoją wiedzę i znakomicie orientować się w zakresie słabych i silnych stron poszczególnych rozwiązań oraz możliwości ich stosowania. I właśnie ta książka Ci to ułatwi. Dzięki niej zaczniesz orientować się w świecie szybko zmieniających się technologii przetwarzania i przechowywania danych. Znajdziesz tu przykłady skutecznych systemów spełniających wymogi skalowalności, wydajności i niezawodności. Zapoznasz się z wewnętrznymi mechanizmami tych systemów, analizami najważniejszych algorytmów, omówieniem zasad działania i koniecznymi kompromisami. Przy okazji przyswoisz sobie przydatne sposoby myślenia o systemach danych. W ten sposób rozwiniesz dobre intuicyjne zrozumienie tego, jak i dlaczego działają systemy, co pozwoli Ci analizować ich pracę, podejmować trafne decyzje projektowe i wyszukiwać źródła pojawiających się problemów. W tej książce między innymi: co to właściwie znaczy: niezawodność, skalowalność i łatwość konserwacji różne modele danych i obsługa zapytań replikacja, dzielenie danych, transakcje dane pochodne i ich przetwarzanie przetwarzanie strumieniowe Poznaj systemy, w których liczą się dane!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Zagadnienia związane z sieciami komputerowymi są wyjątkowo złożone. Opanowanie tej tematyki wymaga przyswojenia sobie wielu pojęć oraz zrozumienia licznych protokołów i technologii, które dodatkowo są ze sobą powiązane w zawiły sposób. Konieczne jest również uwzględnienie gwałtownego rozwoju technologii sieciowych i rosnącej złożoności nowych aplikacji. Aby poradzić sobie z tymi zagadnieniami, konieczne jest całościowe ujęcie tematyki sieci komputerowych. Ta książka jest siódmym, zaktualizowanym i ulepszonym wydaniem znakomitego podręcznika. Zrozumienie zagadnień ułatwia oparcie się autorów na metodzie omawiania zagadnień „od góry do dołu”, od ogółu do szczegółu, a więc prezentowania jako pierwszej warstwy aplikacji, a następnie kolejnych, niższych warstw — aż do warstwy fizycznej. W książce szczególnie dużo miejsca poświęcono wiedzy o działaniu internetu, jego architekturze i protokołach. Zaprezentowano tu także fundamentalne zasady budowy i działania sieci oraz informacje o podstawowych problemach sieciowych i metodach ich rozwiązywania. W efekcie ten podręcznik pozwala na zdobycie gruntownej wiedzy, umożliwiającej zrozumienie niemal każdej technologii sieciowej. W tej książce między innymi: warstwowość architektury sieciowej warstwa aplikacji, w tym strumieniowanie i sieci CDN działanie routerów i sterowanie logiką warstwy sieciowej bezpieczeństwo sieci administrowanie siecią Aplikacje sieciowe, protokoły, internet — wszystko, co musisz wiedzieć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Obserwowalność jest często mylnie uznawana za monitorowanie systemu. Tymczasem system jest obserwowalny, jeśli dzięki pochodzącym z niego danym można zrozumieć, jak on działa, jakie występują w nim problemy i jak wpływają one na jego działanie. Cechę tę można z powodzeniem wykorzystać w produkcyjnych systemach oprogramowania. Wprowadzenie obserwowalności do systemów jest wyzwaniem technicznym i kulturowym. Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz wartość obserwowalnych systemów i nauczysz się praktykować programowanie sterowane obserwowalnością. Przekonasz się, że dzięki jej wdrożeniu zespoły mogą szybko i bez obaw dostarczać kod, identyfikować wartości odstające i nietypowe zachowania, a ponadto lepiej zrozumieją doświadczenia użytkownika. Znajdziesz tu szczegółowe wyjaśnienia, co jest potrzebne do uzyskania wysokiej obserwowalności, a także szereg wskazówek, jak ulepszyć istniejące rozwiązania i pomyślnie dokonać migracji ze starszych narzędzi, takich jak wskaźniki, monitorowanie i zarządzanie dziennikami. Dowiesz się również, jaki wpływ ma obserwowalność systemu na kulturę organizacji ― i odwrotnie. W książce: stosowanie obserwowalności do zarządzania oprogramowaniem w dużej skali obserwowalność w procesie dostarczania złożonych aplikacji i systemów natywnych dla chmury wpływ obserwowalności na cały cykl życia oprogramowania stosowanie obserwowalności w połączeniu z poziomami SLO instrumentacja kodu debugowanie nieuchwytnych problemów To ważna lektura dla każdego, kto chce zrozumieć obserwowalność systemów oprogramowania! Alex Hidalgo, autor książki Implementing Service Level Objectives
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Praktyczne przepisy rozwiązań elektronicznych z wykorzystaniem Arduino i Raspberry Pi Aby zacząć zajmować się elektroniką, wcale nie trzeba być inżynierem w tej dziedzinie. Dzięki powszechnie dostępnym i niedrogim podzespołom, wielu źródłom wiedzy i inspiracji oraz chętnej do pomocy społeczności elektronika staje się ulubionym hobby rosnącej rzeszy osób. Wiele z nich staje się profesjonalistami, tworząc pomysłowe i przydatne konstrukcje. Naturalnie nie oznacza to, że dziedzina ta stała się zupełnie bezproblemową zabawą: elektronik powinien mieć pewną wiedzę teoretyczną i umieć rozwiązywać określone, specyficzne dla elektroniki problemy. Niniejsza książka jest solidnym punktem wyjścia dla elektroników amatorów i osób pragnących zająć się tą dziedziną profesjonalnie. Szczególnie ważnym elementem książki jest omówienie podstaw elektroniki oraz zagadnień stosowania mikrokontrolerów, tworzenia zasilaczy różnego rodzaju, używania odpowiednich tranzystorów do różnych celów, stosowania analogowych i cyfrowych układów scalonych, a także budowania projektów i prototypów oraz posługiwania się sprzętem badawczym. Książkę zorganizowano w ten sposób, aby ułatwić szybkie odnalezienie potrzebnego zagadnienia i skorzystanie z odpowiedniego przepisu. W tej książce znajdziesz takie tematy, jak: zagadnienia teoretyczne i komponenty elektroniczne zasilanie: baterie, akumulatory i panele słoneczne sterowanie za pomocą Arduino i Raspberry Pi rozwiązania analogowe częstotliwości radiowe i przekazywanie pakietów danych korzystanie z narzędzi i urządzeń warsztatowych Zbiór receptur na każdy dzień elektronika!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Projektanci Kotlina postawili na pragmatyzm. Oznacza to, że do dziś wszystkie decyzje związane z rozwojem języka są podejmowane z uwzględnieniem potrzeb biznesowych: produktywności, skalowalności, prostej konserwacji, niezawodności i wydajności. Od początku szczególną uwagę zwraca się również na bezpieczeństwo, czytelność, wielokrotne używanie kodu, łatwość użycia narzędzi i możliwości współdziałania z innymi językami. Bardzo ważna okazała się też wydajność zarówno działania kodu, jak i pracy programisty. Konsekwentne przestrzeganie tych założeń dało znakomite efekty. Dziś Kotlin jest świetnym wyborem dla programisty - pod jednym warunkiem: że zna specyfikę języka i korzysta z niego we właściwy sposób. Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów Kotlina, którzy chcą opanować ten język na wysokim poziomie. Wyjaśniono w niej sposoby korzystania ze szczególnych funkcji Kotlina, aby możliwe było uzyskanie bezpiecznego, czytelnego, skalowalnego i wydajnego kodu. Znalazły się w niej informacje o najlepszych praktykach pisania kodu w Kotlinie ze szczególnym uwzględnieniem praktyk wysokiego poziomu, zalecanych przez autorytety i twórców języka. Wyczerpująco omówiono też kwestie związane z właściwościami i typami specyficznymi dla platformy oraz tworzenie języków dziedzinowych, a także klasy i funkcje wewnątrzwierszowe. Jest to praktyczny przewodnik zawierający zbiór wytycznych, których uwzględnienie pozwoli pisać dobry i idiomatyczny kod w Kotlinie. W tej książce między innymi: reguły pisania kodu o wysokiej jakości programowanie dla różnych platform oraz aplikacje mobilne wzorce i konwencje programistyczne konwencje i kontrakty dla programistów wspólnie tworzących projekt zapewnianie wysokiej wydajności aplikacji i bibliotek Kotlin: wydajność, bezpieczeństwo, radość z programowania!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Język C mimo upływu lat wciąż wydaje się niezastąpiony. Umożliwia pisanie zwięzłego kodu, który działa szybko mimo niewielkich zasobów sprzętowych. Choć wielu programistów używa C, trudno jest znaleźć eksperckie wskazówki dotyczące programowania w tym języku. Tymczasem w profesjonalnych zastosowaniach podjęcie optymalnych decyzji projektowych warunkuje uzyskanie wysokiej jakości gotowego kodu. To świetna pozycja, dzięki której Twój kod będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w konserwacji. David Griffiths, autor książki Head First C W tym poradniku, skierowanym do początkujących i doświadczonych programistów języka C, zawarto wiele informacji o podejmowaniu decyzji projektowych, pokazano też krok po kroku, jak wpływają one na tworzenie złożonego oprogramowania. Znajdziesz tu odpowiedzi na trudne pytania o projektowanie struktury programów w C, obsługę błędów czy tworzenie elastycznych interfejsów. Liczne wskazówki i przykłady ułatwią Ci przekładanie wiedzy projektowej na działające implementacje. Druga część książki stanowi omówienie zastosowania licznych wzorców projektowych z języka C do tworzenia większych aplikacji. Dowiesz się, jakie wzorce stosuje się w konkretnych sytuacjach, a także w jaki sposób mogą ułatwić Ci pracę dzięki wskazywaniu dobrych decyzji projektowych. W książce omówiono wzorce dotyczące: obsługi błędów i komunikatów o błędach zarządzania pamięcią elastycznych API i interfejsów iteratorów organizowania plików w programach modułowych ucieczki z piekła instrukcji #ifdef Ta książka pokaże początkującym, jak tworzyć w C produkty klasy przemysłowej! Robert Hanmer, architekt oprogramowania
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Wzorce i najlepsze praktyki rozwoju łatwego w utrzymaniu oprogramowania w C++17 Język C++ jest wszechstronnym, potężnym językiem programowania, który ma bardzo różne zastosowania. To klasyczne, wciąż udoskonalane i unowocześniane narzędzie. Problemem jednak jest to, że programiści piszący w C++ dość często mają złe nawyki. Nie przestrzegają zasad manifestu Software Craftsmanship, stosują okropną składnię, całkowicie ignorują podstawowe reguły prawidłowego projektowania i pisania oprogramowania, a tworzony przez nich kod, choć często wydajny i szybki, bywa niemal niemożliwy w utrzymaniu. Jeśli chcesz, aby Twój kod C++ stał się optymalny i zyskał wyższą jakość, powinieneś uważnie przestudiować tę książkę. Pisanie dobrego kodu oznacza przyjemniejszą i wydajniejszą pracę. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz przygodę z C++, czy jesteś doświadczonym deweloperem, znajdziesz w tej publikacji cenne i przydatne informacje dotyczące zasad pisania kodu. Akronimy KISS, YAGNI czy DRY zyskają dla Ciebie nowe znaczenie! Otrzymasz też mnóstwo przydatnych wskazówek odnoszących się do pisania funkcji, prowadzenia testów, obsługi wyjątków i błędów, a nawet umieszczania komentarzy w kodzie. Na licznych przykładach pokazano, jak pisać zrozumiały, elastyczny, łatwy w konserwacji i wydajny kod w C++. W książce między innymi: Solidne wyjaśnienie zasad pisania czystego kodu w C++ Programowanie funkcyjne i obiektowe Wskazówki dotyczące programowania sterowanego testami (Test Driven Development) Wzorce projektowe i idiomy z C++ Praktyczne wykorzystanie wzorców projektowych podczas programowania Czysty kod C++17: elegancja, prostota i moc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Język SQL zwykle służy do pracy z bazami danych, jednak można go używać również do wydajnego przetwarzania ich wielkich zbiorów. W tym celu trzeba dobrze poznać to narzędzie. Wysiłek włożony w zrozumienie SQL-a na pewno się opłaci - dzięki analizie danych można wydobywać z nich bezcenną wiedzę, która bezpośrednio przekłada się na zyski firmy. Ta książka stanowi świetne wprowadzenie do analizy danych. Dzięki niej nauczysz się korzystać z surowych danych, nawet jeśli nie masz odpowiedniego doświadczenia. Zaczniesz od formułowania hipotez i generowania statystyk opisowych, a następnie przystąpisz do pisania zapytań w języku SQL w celu agregowania, przeliczania i łączenia danych z różnych zbiorów. Zapoznasz się też z zaawansowanymi technikami, takimi jak analiza geoprzestrzenna i analiza tekstu. W książce omówiono również profilowanie i automatyzację, które umożliwiają szybsze i wydajniejsze pobieranie informacji. To wszystko pozwoli Ci na skuteczne korzystanie z SQL-a w codziennych scenariuszach biznesowych. Najciekawsze zagadnienia: gruntowne wprowadzenie do analityki danych przygotowywanie danych do analizy optymalizacja kwerend i złożone typy danych funkcje agregujące, funkcja okna i inne metody analizy danych w SQL jak odkrywać prawdę za pomocą SQL-a SQL: spójrz na dane okiem wyszkolonego analityka!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej