Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(32)
E-booki
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(17)
Autor
Duczmal Wojciech
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Anusz Andrzej (1965- )
(2)
Kierkuś Jarosław
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Śliwa Sławomir
(2)
Bazela Jakub
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Duczmal Marian
(1)
Dunin-Wąsowicz Dorota
(1)
Ecker Bruce
(1)
Frysztacki Krzysztof
(1)
Heffner Krystian
(1)
Hulley Laurel
(1)
Iwanicka-Pronicka Katarzyna
(1)
Jankowska Irena
(1)
Jończy Romuald
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kaliciński Piotr
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Koziarski Stanisław
(1)
Kołodziejczyk Rafał
(1)
Liedel Krzysztof (1969-2021)
(1)
Machol-Zajda Lucyna
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mazur Elżbieta
(1)
Mock Stanisław (1964- )
(1)
Mróz-Jagiełło Anna
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Obrycki Łukasz
(1)
Oracz Grzegorz
(1)
Pawełczyk Piotr
(1)
Piontek Dorota
(1)
Pokusa Tadeusz
(1)
Porzuczek Zdzisław
(1)
Połeć-Szalonek Magdalena
(1)
Rewers Bożena
(1)
Rubik Jacek
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Semczuk Katarzyna
(1)
Stricker George
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Syczewska Małgorzata
(1)
Szkosek Franciszek
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Szymczak Marek
(1)
Ticic Robin
(1)
Walczak Jarosław
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wonicki Rafał
(1)
Zagórska Anna
(1)
Żurawska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika pracy
(3)
Zachowanie
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Klasyfikacja
(2)
Metodologia
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Nauczyciele
(2)
Opozycja polityczna nielegalna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Anusz, Andrzej (1965- )
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Cyganie
(1)
Demokracja
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka społeczna
(1)
Excel
(1)
Filozofia
(1)
Flexicurity
(1)
Habermas, Jürgen (1929- )
(1)
Innowacje
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Komparatystyka
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Ludność
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki o bezpieczeństwie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Operacje pokojowe
(1)
Opozycjoniści
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pamięć
(1)
Partie polityczne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polityka a środki masowego przekazu
(1)
Polityka senioralna
(1)
Pomoc humanitarna międzynarodowa
(1)
Porozumienie Centrum
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Prawa socjalne
(1)
Prawo i Sprawiedliwość (PiS)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc wobec ludzi starych
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia integratywna
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
Rauziński, Robert (1933- )
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Socjotechnika
(1)
Sport
(1)
Społeczna odpowiedzialność
(1)
Stopa życiowa
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terminologia
(1)
Terroryzm
(1)
Tożsamość
(1)
Transport
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
WinQSB
(1)
Wychowanie
(1)
Wydawnictwa nielegalne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(2)
Encyklopedia
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
43 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Zawiera: Wprowadzenie; Profesor Stanisław Kaczor (rys bibliograficzny); Ważniejsze publikacje prof. dr. Stanisława Kaczora. Podstawy teoretyczne edukacji ustawicznej: Kształcenie ustawiczne w świetle raportu Jacques’a Delorsa; o kształceniu ustawicznym w innej wersji; Wokół pojęcia kompetencji społecznych w kontekście potrzeby ustawicznej edukacji obywatelskiej; Problemy i dylematy edukacyjne na progu XXI wieku; Wartości w ustawicznej edukacji zawodowej; Теоретические основы системы многоуровневого непрерывного профессионального образования ; Nauczyciel kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych; Nowe zadania pedagogiki pracy; Metoda profesjograficzna w ustawicznej edukacji zawodowej; Методолого-теоретические основы оценочно-критериалъной системы многоуровневой профессионалъной подготовки; Pedagogika rodziny. Doświadczenia w zakresie ustawicznej edukacji zawodowej: Szkolne formy edukacji ustawicznej - zmiany strukturalne w latach 1990-1998; Kondycja ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz jej uwarunkowania; Jak pojmujemy nasza rolę? (O strategii działania Stowarzyszenia Oświatowców Polskich); Związki Ustawicznej Edukacji Zawodowej z Młodzieżowym Rynkiem Pracy; Refleksje nad kształceniem zawodowym w Polsce; Folk High Schools in the Hungarian Adult Education System and in the Civil Sector; Wdrażanie do samorządności w toku edukacji zawodowej i ustawicznej; Ścieżka dokształcania i doskonalenia zawodowego księgowych realizowana przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; Przemiany w warunkach, celach i formach pracy stowarzyszeń edukacyjnych po roku 1989. Tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej: Edukacja ustawiczna wobec wyzwań cywilizacyjnych społeczeństwa miast i wsi; Wspomaganie rozwoju edukacji ustawicznej poprzez badania naukowe; Анализ и перспектигы начальной школы как компонета непрерывного образования ; Edukacja ustawiczna a współczesne problemy polskich seniorów; Restrukturyzacja i rekonwersja a edukacja ustawiczna dorosłych; Problemy i dylematy dalszej edukacji zawodowej w warunkach transformacji; Koncepcja regionalnego ośrodka certyfikacji systemów jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego; Projekt wdrażania systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Historia, 2. Teoria, 3. proces terapii, 4. Ewaluacja, 5. Przyszły rozwój, 6. Podsumowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uwagi w wybranych kategoriach zaburzeń psychicznych i zachowania w ICD-10; Lista kategorii; Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne; Aneks. Inne stany klasyfikowane w ICD-10 często związane z zaburzeniami psychicznymi i zaburzeniami zachowania; Lista głównych badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Niepodległości" ; t. 18)
Wstęp; Część I. Drugi obieg polityczny – wybrane elementy, perspektywa badacza. 1. Opozycja polityczna jako istotny element drugiego obiegu; 2. Konfederacja Polski Niepodległej 1979-1989 – pierwsza partia polityczna drugiego obiegu politycznego; 3. Niezależne Zrzeszenie Studentów – największa organizacja środowiskowa drugiego obiegu politycznego 1980-1989; 4. Stosunek Kościoła Katolickiego do organizacji opozycji politycznej i ich programów społecznych i gospodarczych w latach 1976-1989; 5. Między drugim obiegiem politycznym a władzą. Kościół wobec wydarzeń politycznych w latach 1982-1989. Część II. Drugi obieg polityczny – wybrane elementy, perspektywa badacza-uczestnika. 6. Jednostka – uczestnik w drugim obiegu politycznym. Wywiad dla Instytutu Pamięci Narodowej; 7. W drodze do drugiego obiegu politycznego – Wokół Marca 1968: Kuroń, Lawina, Lipski, Lityński, Wujec, Zambrowski; 8. Czerwiec 1976 – początek drugiego obiegu politycznego; 9. Programy Niezależnego Zrzeszenia Studentów 1980-1981. Część III. Drugi obieg wydawniczy jako podstawowy element drugiego obiegu politycznego – perspektywa uczestnika. 10. Lektury drugiego obiegu politycznego – „Zielony kalendarz” 1984-1989; 11. „Żeby Polska była Polską” (1981-1989) – najmniejsze pismo drugiego obiegu; 12. „Kurier Akademicki” – środowiskowe pismo podziemne; 13. Koniec drugiego obiegu politycznego: rok 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "Niepodległości" ; t. 20)
Wstęp; Rozdział 1. Przystępuję do Porozumienia Centrum: 1. Przystępuję do Porozumienia Centrum ponieważ…; 2. Nad nami nie ciąży przeszłość; 3. Scenariusz dla centroprawicy – ciąg dalszy; 4. List Jarosława Kaczyńskiego do członków Porozumienia Centrum. „Frakcja Anusza”. Rozdział 2. Droga do Porozumienia Centrum: 1. Droga do wolności; 2. Sprawa Pułkownika Kuklińskiego – dokumenty; 3. W Polskim Londynie 1988 roku; 4. Okrągły stół. Koncepcja polityczna, założenia i rezultaty. Realistyczna droga czy niepotrzebna ugoda? 5. Kampania wyborcza Jacka Kuronia – Żoliborski Komitet Obywatelski – wybory samorządowe; 6. 4 czerwca 1989 roku: zmiana nie do zatrzymania. Rozdział 3. Porozumienie Centrum z Lechem Wałęsą: 1. Deklaracja Porozumienia Centrum; 2. Porozumienie Centrum z Wałęsą; 3. Kampania prezydencka Wałęsy; 4. Niespełniony rząd przełomu Jana Olszewskiego – Warszawa, grudzień 1990; 5. Liberałowie, ludowcy i chadecy – łączcie się! 6. Porozumienie Centrum – stan na dziś; 7. Kampania wyborcza Porozumienia Centrum do Sejmu. Rozdział 4. „Kontrakt strachu”: 1. O rządzie Jana Olszewskiego; 2. Tajni współpracownicy – dokumenty (po 23 latach); Rozdział 5. Kto oddał postkomunistom władzę? 1. Sekretariat Ugrupowań Centroprawicowych – najważniejsze fakty i daty; 2. Hanna Gronkiewicz-Waltz – pierwsze podejście. Rozdział 6. Stosunki państwo – Kościół w latach 1989-1995; Rozdział 7. Lesiak i inni; Rozdział 8. Testament AWS: 1. Jarosław Kaczyński i AWS; 2. Ożywczy impuls dla Europy; 3. Antykomunizm skuteczny – dyskusja; 4. Prezydent AWS i Unii; 5. Potrzebna nowa większość; 6. Sprawozdanie z działalności poselskiej (1997-2001); 7. Żeby Solidarność była Solidarnością; 8. Warto było próbować; 9. Partia Centrum – najważniejsze dokumenty. Rozdział 9. Podzwonne dla Fukuyamy – historia w wymiarze realnym – DYSKUSJA. Rozdział 10. Porozumienie Centrum po latach: 1. Z Andrzejem Anuszem rozmawiał Cezary Łazarewicz; 2. Z Andrzejem Anuszem rozmawiała Eliza Olczyk; 3. Z Andrzejem Anuszem rozmawia Wiesława Lewandowska; 4. Z Andrzejem Anuszem rozmawia Wiesława Lewandowska; 5. „Rewolucja bez rewolucji” Leszka Moczulskiego z perspektywy 40 lat. Konfederacja Polski Niepodległej i Porozumienie Centrum; 6. Z Andrzejem Anuszem rozmawia Łukasz Perzyna; 7. Lekcja Porozumienia Centrum. Zakończenie; Bibliografia; Indeks osób; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Zawiera: Cz. I Zasoby pracy - potencjał i możliwości jego wykorzystania: Zbiorowość NETT - niewykorzystane zasoby pracy młodzieży. Skala, dynamika i wybrane cechy zjawiska w perspektywie Unii Europejskiej; Potencjalne zasoby pracy w wielkich miastach - stan obecny i perspektywy; Edukacja jako czynnik determinujący aktywność ekonomiczną, ludności a procesy demograficzne na przykładzie województwa śląskiego. Cz.II Potencjał osób starszych: Koncepcja aktywnego starzenia się w polskich realiach; Aktywność zawodowa osób starszych - tendencje, działania, bariery; Emerytura obywatelska. Rozwiązanie problemów polityki emerytalnej? Cz. III Kształtowanie potencjału demograficznego: Przestrzenne zróżnicowanie starzenia się ludności a płodność w Polsce w latach 1991-2011; Plany i postawy prokreacyjne mieszkańców województwa zachodniopomorskiego wobec uwarunkowań rynku pracy; Praca i rodzina w systemie wartości kobiety w świetle badań; Skuteczność instrumentów polityki rodzinnej - przegląd wybranych badań; Zatrudnienie przyjazne rodzinie - determinanty postaw pracodawców (wyniki badań empirycznych); Miejsce pracy przyjazne rodzinie - perspektywa pracodawcy. Cz.IV Kształtowanie bezpieczeństwa socjalnego i zatrudnienia: Ewolucja systemu pomocy społecznej w Polsce; Strategie implementacji modelu flexicurity - założenia polityki UE; Uwarunkowania polityki flexicurity w ramach duńskiego państwa dobrobytu; Potrzeba i możliwości implementacji idei flexicurity z perspektywy pracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.237)
1. Profesor Jerzy Niemiec doktorem honoris causa Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy: Twórcze i ciekawe życie Profesora Jerzego Niemca- laudacja z okazji otrzymania tytułu doktora honoris causa NANO Ukrainy; Oddanie nauce, prawdzie, duchowości, Perspektywiczne idee i koncepcje Profesora Jerzego Niemca- w kontekście międzynarodowym; 2. Badania komparatystyczne: analizy porównawcze i podstawy metodologiczne: Szczególne znaczenie badań porównawczych dla pedagogiki; Nauczyciel w wymiarze porównań historycznych: od nowożytności do wieku kompetencji; Komparatystyka w kontekście procesów globalizacji i procesów integracyjnych; Poradnictwo zawodowe w Szwecji w kontekście badań komparatystycznych; Miejsce pedagogiki porównawczej w planie studiów uniwersytetu pedagogicznego; Niepowodzenia szkolne- watki porównawcze; Działalność Centrum Polonistyki w Żytomierzu; Krystalizacja i zmiany modeli szkolnictwa wyższego w Europie- perspektywa porównawcza; Nowe narzędzia organizacji kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego; Wybrane elementy systemu edukacyjnego we Francji; Organizacja kształcenia ludzi trzeciego wieku w krajach Europy Zachodniej; Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów w polskiej i fińskiej praktyce pedagogicznej; Transeuropejski wymiar rozwoju wyższej edukacji pedagogicznej; Edukacja ekonomiczne w Polsce na tle celów strategicznych systemów edukacji w Unii Europejskiej; Sztuka w systemach edukacji za granicą: analiza porównawcza; osobliwości świadczenia usług edukacyjnych osobom bezrobotnym w amerykańskich ośrodkach rozpowszechniania wiedzy; Czas wolny i uczestnictwo w kulturze młodzieży polskiej i francuskiej; Nowe kierunki badań komparatystycznych; 3. Teoretyczne i praktyczne analizy w szerokim kontekście badań porównawczych: Wybrane elementy wdrażania innowacyjnego kształcenia pedagogicznego w uniwersytecie klasycznym; Bezpieczeństwo jako wartość; Przygotowanie pedagogiczne kandydatów na nauczycieli; Refleksyjne podejście jako strategia podwyższania kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacja dorosłych: współczesne wyzwania; Wychowanie przedszkolne w świetle nowej podstawy programowej, czyli bliżej dziecka; 4. Wybrane problemy badań naukowych: Pochylenie się nad twórczością Tadeusza Kotarbińskiego; Konceptualizacja zmiennych oraz ich operacjonalizacja w procesie badania naukowego; Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych; Nauczyciel- badacz w praktyce edukacyjnej; Eksperyment rotacyjny; Ilościowa interpretacja wyników badań; Wolność poszukiwań badawczych na tle całokształtu wartości związanych z nauka; Zjawisko mobbingu w środowisku nauczycielskim komunikat z badań; Proces boloński w polskich uczelniach pedagogicznych- wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , 245)
1. Tożsamość naukowa i dojrzałość metodologiczna: Uwagi o tożsamości; Nauka jedna- wielość dróg do jej uprawiania; Czy podejmowanie odkrywczych przełomowych badań jest wynikiem jedynie dojrzałości metodologicznej czy już dojrzałości badawczej? Na drodze do kształtowania tożsamości uczonego; Koncepcja badań pedagogicznych- specyfika i uwarunkowania realizacyjnej; Tożsamość osobowa uczonego; O drodze do naukowej tożsamości; Intuicja i introspekcja w poszukiwaniu własnej tożsamości naukowej; Dojrzałość osobowa badawcza oraz jego dojrzałość i gotowość badawcza w warunkach współczesności; Dojrzałość metodologiczna w warunkach transformacji; 2. Wybrane aspekty ogólnometodologiczne: Konceptualizacja mega problemu jako pierwszy etap procesu badawczego; O pożytku z badań w obszarze pracy socjalnej; O trudnej sztuce wyszukiwania owocnych tematów badań; Metodologiczne faux pas w badaniach naukowych- przypadek czy nonszalancja?; 3. Koncepcja badań własnych- ocena i uwarunkowania: Koncepcja pracy promocyjnej- rola promotora i doktoranta; Dobra koncepcja badań własnych- kryteria oceny oraz niezbędne narzędzia do jej przeprowadzania; Dojrzałość metodologiczna i osobista badacza jako podstawa trafnej koncepcji badań własnych; Dobra koncepcja badań własnych to efekt dojrzałości metodologicznej; Praca pedagoga w kontekście metod badawczych w psychologii i pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filozofia w XXI wieku / red. Andrzej Kołakowski)
1. Teoretyczne podstawy demokratycznego państwa prawa. 2. Modele demokratycznego państwa prawa. 3. Deliberatywny model demokratycznego państwa prawa w ujęciu Juergena Habermasa. 4. Demokratyczne państwo prawa - debata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wrodzone zakażenie wirusem cytomegalii jest przyczyną wad mózgu: polimikrogyrii/pachygyrii, heterotopii neuronalnej, schizencefalii hemimegalencefalii i gładkomózgowia, ponieważ okolica okołokomorowa z macierzą zarodkową jest miejscem bardzo intensywnego metabolizmu, proliferacji komórkowej i tutaj rozpoczyna się proces migracji neuronów. W następstwie infekcji cytomegalowirusowej wodogłowie jest mniej częste niż małogłowie. Wodogłowie powstaje w wyniku upośledzenia krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego na skutek zarastania wodociągu mózgu i zmian zapalnych w pajęczynówce. W następstwie pozapalnej atrofii mózgu może powstać wodogłowie zanikowe. Wynikiem ciężkiego wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii jest także porencefalia. Prawdopodobnie na skutek zakrzepu w aorcie płodowej zakażenie cytomegalowirusem powoduje również hydranencefalię. Wirus HCMV atakując tylne partie mózgu prowadzi do powstania niedorozwoju móżdżku i zwapnień w czwartej komorze. Techniki neuroobrazowania (MR, USG) umożliwiają rozpoznanie nawet w okresie prenatalnym neuropatologicznych zmian związanych z zakażeniem płodu cytomegalowirusem. Zwapnienia w okolicy okołokomorowej stwierdza się w 30-50% przypadków wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii, ale zwapnienia mogą być tez obecne w rdzeniu kręgowym.Zwapnienia w mózgu są widoczne są przede wszystkim w tomografii komputerowej. W badaniach neuroobrazowych można uwidocznić miejscową martwicę, krwawienie, częściej jednak stwierdza się przewlekłe uszkodzenia w wyniku infekcji: poszerzenie komór mózgu, gliozę substancji białej, zaniki, torbiele mózgu. W wyniku pozapalnej martwicy okołokomorowej powstają torbielki podwyściółkowe, które można wykryć ultrasonograficznie Także zmiany w naczyniach mózgowych spowodowane wirusem HCMV w postaci mineralizującej wasculopatii są widoczne w klasycznym badaniu ultrasonograficznym w postaci zmienionej echogeniczności nadmiernie szerokich naczyń jąder podstawy i wzgórza. Wyraźniej takie zmiany obrazuje badanie ultrasonograficzne z użyciem kolorowego Dopplera. Nieprawidłowości kory mózgowej (polimikrogyria/pachygyria, heterotopia, gładkomózgowie), agenezja ciała modzelowatego i zaburzenia mielinizacji są stwierdzane w obrazach rezonansu magnetycznego. Potwierdzeniem aktywnego bądź przebytego cytomegalowirusowego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych u noworodków i niemowląt są zmiany w badaniu ogólnym płynu mózgowo-rdzeniowego takie jak podwyższona cytoza z przewagą limfocytów (średnio 42 komórek /1mm3) i podwyższone stężenie białka (średnio 200 mg/dl). Najprawdopodobniej ze względu na obniżenie odporności komórkowej i humoralnej neuroinfekcja cytomegalowirusowa predysponuje noworodki i niemowlęta do innych zakażeń OUN wirusowych, bakteryjnych lub grzybiczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zaburzenia słuchu są jednym z najczęściej występujących defektów zmysłów u człowieka. Pozycja „Zaburzenia słuchu u dzieci. Diagnostyka molekularna” przybliża czytelnikowi problem podłoża genetycznego wad słuchu i wskazuje, że jest to główna przyczyna defektów słyszenia u dzieci i młodzieży. Książka w przejrzysty sposób przedstawia obowiązujące klasyfikacje ubytków słuchu, mechanizm słyszenia i patomechanizm niedosłuchu w przebiegu najczęstszych defektów molekularnych, w tym uszkodzeń koneksyny 26 związanych z obecnością wariantów patogennych w genie GJB2 i defektów stereocyliny wynikających z delecji obu kopii genu STRC. Przedstawione w książce tabele i zestawienia, korelacje fenotypów z genotypem stanowią istotną pomoc diagnostyczną zarówno dla lekarzy klinicystów: audiologów, otolaryngologów, genetyków klinicznych, pediatrów jak i diagnostów molekularnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik pt. „Ostra niewydolność wątroby” część I jest pracą zbiorową przygotowaną przez pracowników naukowych Instytutu „Pomnik-Centrum – Zdrowia Dziecka” w Warszawie. Informacje zawarte w podręczniku oparte są na aktualnej wiedzy naukowej oraz ogromnym doświadczeniu klinicznym Autorów - specjalistów z zakresu wielu dziedzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
przebadaną mutacją wykazującą wysoką specyficzność dla CD wydaje się polimorfizm genu NOD2/CARD15. Podkreśla się także rolę zaburzonej regulacji immunologicznej błony śluzowej jelit prowadzącej do nadprodukcji cytokin Nieswoiste choroby zapalne jelit (ang. inflammatory bowel disease – IBD) to przewlekłe schorzenia przewodu pokarmowego obejmujące chorobę Leśniowskiego – Crohna (ang. Crohn’s disease – CD) oraz wrzodziejące zapalenie jelita grubego (ang. Ulcerative colitis – UC) charakteryzujące się niekontrolowanym procesem zapalnym błony śluzowej jelit. CD dotyczy całego przewodu pokarmowego, od jamy ustnej po odbyt, natomiast UC ograniczona jest wyłącznie do jelita grubego. Patogeneza IBD nie została do tej pory poznana i najprawdopodobniej jest ona wieloczynnikowa. Uważa się iż do rozwoju stanu zapalnego jelit w IBD przyczyniają się zarówno czynniki immunologiczne jak i środowiskowe oraz predyspozycje genetyczne. Postuluje się monogenowe podłoże choroby, a najlepiej prozapalnych, takich jak tumor necrosis factor [TNF-alpha], interferon-gamma [IFN-gamma], interleukin-1 [IL-1], IL-6 i IL-12 indukujących niekontrolowany proces zapalny leżący u podstaw choroby. O istotnej roli czynników środowiskowych w rozwoju IBD świadczy większa zapadalność na CD i UC wśród mieszkańców dużych, zurbanizowanych miast. Choroba dotyczy głównie ludzi młodych, zarówno kobiet jak i mężczyzn w wieku 15-30 lat ale może pojawić się w każdym wieku, z drugim szczytem występowania między 50 a 70 rokiem życia. Podaje się iż ok. 10% przypadków IBD to pacjenci poniżej 18 roku życia. Ponieważ etiologia choroby jest nieznana, nie dysponujemy skuteczna metodą jej wyleczenia. Celem farmakoterapii jest zatem jedynie wprowadzenie pacjenta w remisję, jej podtrzymanie oraz zapobieganie nawrotom choroby. Chorzy latami cierpią z powodu nawracających bólów brzucha i przewlekłych biegunek trwająca najczęściej ponad 6 tygodni, często także z domieszką krwi w stolcu. Obserwuje się u nich spadek masy ciała, wystąpić mogą także objawy ogóle takie jak złe samopoczucie, brak apetytu lub gorączka oraz krwawienie z odbytu, bóle stawowe czy zmiany skórne. U dzieci z IBD, w wyniku niedożywienia może dojść do zahamowania wzrastania, upośledzenia dojrzewania płciowego oraz opóźnienia wieku kostnego. W przypadku CD, z powodu jej odcinkowej lokalizacji oraz różnej głębokości drążenia tkanki objawy choroby mogą być mniej charakterystyczne i mniej uchwytne niż w UC, co w konsekwencji utrudnia postawienie diagnozy, a objawy utrzymują się latami. Według kryteriów z Porto rozpoznanie IBD u dzieci oparte jest zarówno na objawach klinicznych jak i charakterystycznym obrazie w badaniu endoskopowym, radiologicznym oraz histopatologicznym. Każde dziecko, u którego podejrzewa się CD lub UC powinno mieć wykonane badania laboratoryjne oraz pełne badanie endoskopowe, obejmujące nie tylko kolonoskopię, ale także gastroskopię, łącznie z badaniem obrazowym jelita cienkiego. Wymagane jest pobranie licznych biopsji ze wszystkich segmentów jelita w celu dokładnej oceny histologicznej. Do uznanych metod leczenia IBD zalicza się postępowanie farmakologiczne, chirurgiczne oraz żywieniowe, szczególnie ważne u dzieci z CD. W farmakoterapii zastosowanie znalazły leki o działaniu immunosupresyjnym, przede wszystkim steroidy, ale także azatiopryna czy metotreksat. W ostatnich kilku latach coraz częściej stosowane są w leczeniu CD i UC monoklonalne przeciwciała przeciw TNF-α – infliximab i adalimumab.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła rozprawę doktorska dotyczącą oceny skuteczności i bezpieczeństwa leczenia żywieniowego i biologicznego infliximabem dzieci z chorobą Leśniowskiego-Crohna.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowi rozprawę doktorską, której celem jest opis fenotypu hemodynamicznego nastolatków z nadciśnieniem tętniczym pierwotnym (NTP) i ocena częstości występowania rzekomego nadciśnienia tętniczego (sHT) u dzieci i młodzieży kierowanych do Kliniki Nefrologii, Transplantacji Nerek i Nadciśnienia Tętniczego Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” z powodu podwyższonych wartości ciśnienia tętniczego (BP) w pomiarach przygodnych oraz ocena ryzyka związanego z sHT na podstawie analizy prospektywnej adolescentów poddanych przez 12 ± 3 miesięcy wyłącznie leczeniu niefarmakologicznemu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca stanowiła podstawę postępowania habilitacyjnego. Przewlekłe zapalenie trzustki (PZT) jest przewlekłym procesem zapalnym, powodującym postępujące i nieodwracalne włóknienie trzustki. Choroba przebiega z okresami remisji i zaostrzeń, prowadząc do stopniowego upośledzenia wewnątrzwydzielniczej i zewnątrzwydzielniczej funkcji trzustki. Przewlekłe zapalenie trzustki jest rzadko spotykaną chorobą u dzieci, chociaż w ostatnich latach zarówno w Centrum Zdrowia Dziecka, jak i w innych ośrodkach pediatrycznych obserwuje się stopniowe zwiększenie liczby chorych z PZT. U dzieci przyczyny PZT są różnorodne, m.in. mutacje genów, wady anatomiczne przewodu trzustkowego, zaburzenia metaboliczne, choroby dróg żółciowych i nie zawsze można je uszeregować w systemach TIGAR-O, czy M-ANNHEIM- klasyfikacjach przygotowanych z myślą o pacjentach dorosłych. U dużego odsetka pacjentów nie udaje się ustalić etiologii PZT, rozpoznaje się wówczas „idiopatyczne” PZT Zarówno w literaturze krajowej jak i zagranicznej brak jest zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci. Większość opracowań dotyczy pacjentów dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem alkoholowego PZT. Wiedza na temat postępowania z dzieckiem z PZT jest bardzo uboga, co wynika z braku dużej, jednorodnej grupy chorych dzieci. Grupa ponad 200 dzieci z przewlekłym zapaleniem trzustki będąca pod opieką Kliniki Gastroenterologii, Hepatologii i Zaburzeń Odżywiania IPCZD jest obecnie największą jednoośrodkową grupą w Europie. Stwarza to wyjątkową szansę na prześledzenie naturalnego przebiegu choroby oraz wpływu zastosowanego leczenia na ciężkość jej przebiegu. Cele pracy: a) badawcze 1. Retrospektywna analiza przyczyn przewlekłego zapalenia trzustki u dzieci oraz ocena wpływu czynników etiologicznych na ciężkość przebiegu klinicznego choroby. 2. Retrospektywna ocena skuteczności leczenia endoskopowego i chirurgicznego PZT u dzieci. 3. Retrospektywna ocena wzajemnej korelacji wyników endoskopowej cholangiopankreatografii wstecznej (ECPW) oraz cholangiopankreatografii metodą rezonansu magnetycznego (MRCP- magnetic resonance cholangiopancreatography) u dzieci. b) praktyczne 1. Zaproponowanie schematu postępowania diagnostycznego i terapeutycznego z dziećmi z przewlekłym zapaleniem trzustki na podstawie doświadczeń własnych oraz danych literaturowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej