Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1072)
IBUK Libra
(39)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(1046)
Publikacje naukowe
(138)
Publikacje fachowe
(115)
E-booki
(49)
Czasopisma
(25)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(816)
dostępne
(741)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(758)
Czytelnia
(826)
Autor
Chodyński Andrzej
(20)
Huczek Marian (1939-2023)
(19)
Kozioł Leszek
(16)
Grabiec Olimpia (1975- )
(15)
Penc Józef (1939-2017)
(15)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(15)
Dzieńdziora Joanna
(11)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(11)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(9)
Antonowicz Paweł
(9)
Duraj Jan
(9)
Gierszewska Grażyna
(9)
Romanowska Maria (1947- )
(9)
Mruk Henryk (1948- )
(8)
Strużycki Marian
(8)
Bakonyi Jadwiga
(7)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(7)
Jabłoński Marek
(7)
Juchnowicz Marta (1948- )
(7)
Obłój Krzysztof (1954- )
(7)
Bień Witold (1927-2018)
(6)
Borkowski Stanisław
(6)
Borowiecki Ryszard
(6)
Grudzewski Wiesław M
(6)
Jabłoński Adam
(6)
Kiełtyka Leszek
(6)
Nowak Edward (1951- )
(6)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(6)
Perechuda Kazimierz
(6)
Rudolf Stanisław
(6)
Siciński Jędrzej
(6)
Sierpińska Maria (1950- )
(6)
Banaszyk Piotr
(5)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(5)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(5)
Fleszer Dorota (1971- )
(5)
Jeziorski Leopold
(5)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(5)
Kokoszczyński Ryszard
(5)
Lipka Anna
(5)
Rutkowski Ireneusz P. (1953- )
(5)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(5)
Łuczkiewicz Grzegorz
(5)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Borkowski Stanisław (1945- )
(4)
Budzyński Wojciech
(4)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(4)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(4)
Hejduk Irena K
(4)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(4)
Jabłoński Marek Marian
(4)
Janczewski Jerzy
(4)
Jędralska Krystyna
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Klimek Jan (1952- )
(4)
Knecht Zdzisław
(4)
Kowalczewski Wiesław
(4)
Kowalska Sylwia
(4)
Lemańska-Majdzik Anna
(4)
Lewandowska Adrianna
(4)
Machała Robert
(4)
Malara Zbigniew
(4)
Malinowska Ewa
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(4)
Michalski Grzegorz
(4)
Pachura Aneta
(4)
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Rostkowski Tomasz
(4)
Rusiński Michał
(4)
Sawicki Jarosław
(4)
Szabłowski Józef
(4)
Trocki Michał (1945- )
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Wolniak Radosław
(4)
Woźniak-Sobczak Barbara
(4)
Bartkowiak Piotr
(3)
Bieniok Henryk (1940- )
(3)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Blaik Piotr (1942- )
(3)
Brigham Eugene F. (1930- )
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dresler Zbigniew (1943- )
(3)
Dudzik-Lewicka Irena
(3)
Gajewska Paulina
(3)
Garbarski Lechosław
(3)
Grajewski Piotr
(3)
Huczek Antoni
(3)
Jabłoński Adam Stefan
(3)
Janasz Władysław
(3)
Juraszek Marian
(3)
Juruś Jerzy
(3)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(3)
Kadysz Piotr
(3)
Kaplan Robert S
(3)
Kassay Štefan (1941- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(60)
2010 - 2019
(209)
2000 - 2009
(725)
1990 - 1999
(125)
Okres powstania dzieła
2001-
(94)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1115)
Rosja
(2)
nieznany (d)
(1)
Słowacja
(1)
Czechy
(1)
Kanada
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(1111)
angielski
(8)
rosyjski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(782)
Zarządzanie
(242)
Zarządzanie strategiczne
(136)
Kadry
(101)
Organizacja
(90)
Zarządzanie wiedzą
(90)
Zarządzanie jakością
(74)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(70)
Innowacje
(67)
Marketing
(62)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(52)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(52)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(43)
Finanse przedsiębiorstwa
(37)
Menedżerowie
(37)
Systemy informatyczne zarządzania
(37)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(35)
Konkurencja
(34)
Logistyka gospodarcza
(34)
Controlling
(32)
Organizacja ucząca się
(32)
Globalizacja
(31)
Decyzje
(30)
Kultura organizacyjna
(30)
Otoczenie firmy
(29)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(28)
Zarządzanie ryzykiem
(28)
Wartość ekonomiczna
(27)
Zarządzanie finansami
(27)
Informacja dla zarządzania
(25)
Motywacja pracy
(25)
Zarządzanie projektami
(25)
Analiza strategiczna
(24)
Planowanie strategiczne
(24)
Konkurencyjność
(23)
Marketing strategiczny
(23)
Turystyka
(23)
Internet
(22)
Przedsiębiorczość (postawa)
(21)
Public relations
(21)
Usługi
(21)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(20)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(20)
Gospodarka oparta na wiedzy
(19)
Logistyka
(19)
Inwestycje
(18)
Kapitał
(18)
Zarządzanie kryzysowe
(18)
Zatrudnienie
(18)
Finanse
(17)
Gospodarka
(17)
Ochrona środowiska
(17)
Rachunkowość
(16)
Badania marketingowe
(15)
Informacja gospodarcza
(15)
Produkcja
(15)
Przedsiębiorczość
(15)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(15)
Informatyka
(14)
Jakość produktu
(14)
Komunikacja marketingowa
(14)
Outsourcing
(14)
Praca
(14)
Przedsiębiorstwo usługowe
(14)
Rynek finansowy
(14)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(14)
Systemy informatyczne
(14)
Teoria organizacji
(14)
Jakość
(13)
Ocena pracowników
(13)
Łańcuch dostaw
(13)
Banki
(12)
Instytucje nonprofit
(12)
Szkolnictwo wyższe
(12)
Normy ISO 9000
(11)
Polityka zatrudnienia
(11)
Płaca
(11)
Rachunkowość zarządcza
(11)
Rynek pracy
(11)
Analiza SWOT
(10)
Efektywność ekonomiczna
(10)
Koszty
(10)
Obsługa klienta
(10)
Promocja handlowa
(10)
Przywództwo
(10)
Ryzyko
(10)
Usługi turystyczne
(10)
Handel elektroniczny
(9)
Informacja
(9)
Konsumenci (ekon.)
(9)
Przedsiębiorstwo handlowe
(9)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(9)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(9)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(9)
Siła robocza
(9)
Systemy informacyjne
(9)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(9)
Środki obrotowe
(9)
Analiza finansowa
(8)
Ekorozwój
(8)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(78)
1989-2000
(34)
1901-2000
(19)
1945-1989
(5)
2001-0
(4)
1989-
(3)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(86)
Kraje Unii Europejskiej
(12)
Niemcy
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Czechy
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Rosja
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(202)
Praca zbiorowa
(89)
Opracowanie
(88)
Poradnik
(26)
Czasopismo naukowe
(25)
Monografia
(23)
Case study (studium przypadku)
(18)
Czasopismo ekonomiczne
(14)
Materiały pomocnicze
(11)
Materiały konferencyjne
(6)
Raport z badań
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuły
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(406)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(296)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(17)
Transport i logistyka
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Media i komunikacja społeczna
(6)
Podróże i turystyka
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
1121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Cz.I Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Wartość informacji. Cz.II Konkurencja na różnych rynkach: Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Cz.III Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych: Asymetria informacji a struktura organizacji; Negocjacje; Aukcje i przetargi; Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych; Negocjacje; optymalne poszukiwania. Aukcje i przetargi Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Proces strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, R.II Ewolucyjne aspekty analiz sektorowych, R.III Wybrane metody i techniki analizy strategicznej w sektorze, R.IV Diagnoza stanu rozwoju sektora
3.Charakterystyka wybranych modeli procesu zarządza nia strategicznego, 4.Analiza strategiczna w procesie zarządzania strategicznego. R.II Ewoulcyjne aspekty analiz sektorowych : 1.Pojęcie
i ewolucja cyklu życia sektora, 2.Czynniki charaktery zujące fazy cyklu życia sektora, 3.Podstawowe zależnoś ci w ewolucji sektora, 4.Strategiczne zachowania firm w czasie ewolucji sektora, 5.Struktura sektora konkure ncyjnego. R.III Wybrane metody i techniki analizy strategicznej w sektorze : 1.Metoda pięciu sił Potera, 2.Analiza grup strategicznych, 3.Wywiad gospodarczy, 4.Prognozow anie rozwoju rynkowego, 5.Punktowa ocena atrakcyjności
sektora, 6.Krzywa doświadczeń. R.IV Diadnoza stanu rozwoju sektora : 1.Metodyka diagn ozowania faz rozwojowych sektora, 2.Metoda list kontro lnych w diagnozowaniu faz rozwoju sektora, 3.Identyfi kacja faz rozwoju sektora, 4.Możliwości wnioskowania diagnostycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie profesjonalistami / Mieczysław Morawski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 149, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Przedsiębiorstwo w warunkach gospodarki postindustrialnej. 2. Pracownicy wiedzy - generacja profesjonalistów XXI wieku. 3. Zarządzanie pracownikami wiedzy w ujęciu modelowym. 4. Praktyka zarządzania pracownikami wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest projekt?; 2. Czym jest tradycyjne zarządzanie projektami?; 3. Zakres projektu; 4. Działania w ramach projektu; 5. Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu; 6. Diagram sieci projektu; 7. Dostępność zasobów i koszty projektu a zmiany w harmonogramie; 8. Wspólne sesje planowania projektowego: organizowanie i prowadzenie; 9. Rekrutacja, organizowanie i zarządzanie zespołem projektowym; 10. monitorowanie i kontrola postępów prac nad projektem; 11. Zamykanie projektu; 12. Zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego; 13. Adaptacyjna struktura projektu - wprowadzenie; 14. Zakres wersji; 15. Plan cyklu; 16. Budowanie cyklu; 17. Punkt kontrolny klienta; 18. Przegląd rezultatów wersji; 19. Odmiany APF; 20. Zarządzanie portfelem projektów; 21. Biuro wsparcia projektów; Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wiedza w małej i średniej firmie, 2. Absorpcja i kreowanie wiedzy w małych i średnich firmach, 3. Kapitał intelektualny i jego wykorzystanie w małej i średniej firmie, 4. Możliwości wprowadzenia i wzbogacania wiedzy w małej i średniej firmie, 5. Zarządzanie wiedzą jako wynik poszukiwania nowych paradygmatów zarządzania, 6. Rola wiedzy w organizacji uczącej się, 7. Patologie zarządzania wiedzą, 8. Wiedza warunkiem życia organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Idea ustawicznego rozwoju w kontekście trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji: 1.1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.1.1. Współczesne rozumienie kapitału ludzkiego; 1.1.2. Wpływ globalizacji na zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.1.3. Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą w organizacji; 1.1.4. Współczesne koncepcje organizacji uczących się i inteligentnych; 1.2. Rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2.1. Modele funkcji personalnej; 1.2.2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; 1.2.3. Podejście modelowe do polityki personalnej; 1.3. Formy rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; 1.3.1. Istota rozwoju kapitału ludzkiego; 1.3.2. Kształtowanie kariery zawodowej pracowników; 1.3.3. Podnoszenie kwalifikacji pracowników. 2. Istota mentoringu: 2.1. Mentoring w koncepcji kapitału ludzkiego; 2.1.1. Historyczne źródła mentoringu; 2.1.2. Współczesne rozumienie mentoringu; 2.1.3. Mentoring jako metoda rozwoju pracownika; 2.2. Złożoność mentoringu w organizacjach; 2.2.1. Typologie mentoringu w organizacjach; 2.2.2. Różnorodność ról mentora w procesie mentoringu; 2.2.3. Przełożony w procesie mentoringu; 2.3. Znaczenie współczesnego mentoringu; 2.3.1. Rola procesów mentoringu w organizacji; 2.3.2. Efekty mentoringu dla uczestników procesu mentoringu; 2.3.3. Efekty mentoringu dla organizacji. 3. Projektowanie procesów mentoringu w organizacji: 3.1. Stopień sformalizowania procesów mentoringu; 3.2. Elementy procesu mentoringu w organizacji; 3.2.1. Etap przygotowawczy; 3.2.2. Etap realizacji; 3.2.3. Etap oceny; 3.3. Uwarunkowania prowadzenia mentoringu wewnątrz organizacji; 3.3.1. Uwarunkowania procesowe; 3.3.2. Uwarunkowania personalne. 4. Metodyka badań empirycznych: 4.1. Przebieg procesu badawczego; 4.2. Wykorzystanie techniki gromadzenia danych; 4.3. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 4.4. Zastosowanie techniki analizy danych. 5. Mentoring w praktyce polskich przedsiębiorstw: 5.1. Specyfika mentoringu występującego w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce – wyniki badania reprezentatywnego; 5.2. Charakterystyka struktury procesów mentoringu w badanych przedsiębiorstwach. 6. Modelowanie skuteczności mentoringu w polskich przedsiębiorstwach: 6.1. Ocena wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań procesu mentoringu; 6.1.1. Identyfikacja wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w badanych przedsiębiorstwach; 6.1.2. Uwarunkowania organizacyjne; 6.1.3. Uwarunkowania motywacyjne; 6.1.4. Uwarunkowania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi; 6.1.5. Uwarunkowania relacyjne; 6.1.6. Charakterystyka wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2. Ocena efektów procesów mentoringu; 6.2.1. Identyfikacja efektów mentoringu uzyskiwanych przez badane firmy; 6.2.2. Efekty procesów mentoringu dotyczące pracowników oraz przedsiębiorstwa; 6.2.3. Charakterystyka efektów mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2.4. Charakterystyka efektów mentoringu z perspektywy uczestników procesu; 6.3. Model skuteczności mentoringu. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów. Spis rysunków. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Projekt Phare-Fiesta II)
Prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej; Pani Ania bierze inicjatywę gospodarczą w swoje ręce; Podatkowe obciążenie dochodów; Powstawanie, wykonywanie i wygasanie zobowiązań podatkowych; Analiza efektywności działania firmy na przykładzie Zakładów Przemysłu Odzieżowego VISTULA S.A.; Analiza sytuacji finansowej przedsiębiorstwa; Analiza zdolności kredytowej przedsiębiorstwa budownictwa przemysłowego "X" po jego prywatyzacji; Młode małżeństwo a problem mieszkaniowy; Jak decyzja inwestycyjna może wpłynąć na dochód właściciela; Ocena opłacalności inwestycyjnej "Budowa stacji paliw" w firmie COMPLEX S.A.; Inwestować czy nie - oto jest pytanie; Przypadek z zarządzania finansami "Dylematy zbrojeniówki".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Orientacja jakościowa a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, 2. Wartość firmy w kontekście zmian kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, 3. O szacowaniu wartości udziałów mniejszościowych i udziałów kontrolnych, 4. Pomiar wartości dodanej dla akcjonariuszy - SVA, 5. Sterowanie wartością spółki giełdowej za pomocą prognozy zysku, 6. Wybrane aspekty szacowania wartości prawa użytkowania wieczystego gruntów, 7. Cele działania handlowych spółek osobowych w systemie wartości ich działania, 8. Wykorzystanie Balanced Scorecard w wycenie przedsiębiorstwa, 9. Wpływ emisji akcji na wycenę rynkową spółek giełdowych, 10. Gotówkowa stopa zwrotu z inwestycji (CFROI), 11. Trudności zastosowania metod opcyjnych w wycenie przedsiębiorstw, 12. Ryzyko a koszt kapitału w opcyjny, modelu wyceny firmy, 13. Krytyka niektórych mieszanych metod wyceny przedsiębiorstwa, 14. Ogólne zasady szacowania kosztu kapitału w przedsiębiorstwie, 15. Ryzyko i rezerwy przedsiębiorstwa, 16. Wpływ kosztów logistycznych na wartość rynkową przedsiębiorstwa, 17. Wycena należności dla potrzeb szacowania wartości przedsiębiorstwa, 18. Podstawy wszczęcia postępowania upadłościowego i postępowania naprawczego na tle nowej regulacji prawa upadłościowego i naprawczego, 19. Z badań nad wypłacalnością i rentownością jako wyznacznikami kryzysu finansowego przedsiębiorstwa, 20. Władza w przedsiębiorstwach o koncentracji organizacyjnej, 21. O nadzorze właścicielskim w układach wieloinstalacyjnych, 22. Banki na rynku kontroli przedsiębiorstw, 23. Wyzwania strategiczne a system komunikacji w przedsiębiorstwie, 24. Próba empirycznej weryfikacji modelu strategii samofinansowania przedsiębiorstwa, 25. Zrównoważony rozwój w zarządzaniu przedsiębiorstwem - możliwości kształtowania wartości przedsiębiorstw, 26. Sprawność działania pionu sprzedaży jako element kształtujący wartość przedsiębiorstwa, 27. O wartości współpracy,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Projektowanie systemów zarządzania strategicznego; Podstawy teoretyczne zarządzania, Współczesne kierunki zarządzania, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Projektowanie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, Metody analizy i wyboru strategii, Planowanie strategiczne, Zasady i metody zarządzania strategicznego; Restrukturyzacja przedsiębiorstw, Programowanie restrukturyzacji przedsiębiorstw, metody restrukturyzacji, Restrukturyzacja zatrudnienia, Restrukturyzacja organizacyjna-własnościowa, Formy organizacyjno-prawne grup kapitałowych; Projektowanie systemów innowacyjnych, Charakterystyka innowacji i procesów innowacyjnych, Instrumenty wspierania innowacyjności przedsiębiorstw, Zarządzanie zmianami w organizacji, Zasady i procedury projektowania systemu zarządzania innowacjami, projektowanie systemu marketingowego w przedsiębiorstwie, Charakterystyka systemu marketingowego przedsiębiorstwa, projektowanie badań marketingowych, Wybór strategii marketingowych firmy, Projektowanie strategii marketingowej firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
WYD. z 2001 r. Tworzenie organizacji zorientowanej na strategię; I Przełożenie strategii na terminy operacyjne: Budowa map strategii; Budowanie map strategii w firmach sektora prywatnego; Karty wyników strategii w organizacjach nie nastawionych na zysk, agencjach rządowych i placówkach opieki zdrowotnej; II Zbieżność celów całej organizacji - efekt synergiczny: Tworzenie synergii oddziałów; Tworzenie synergii przez piony wsparcia; III Strategia- codzienną sprawą wszystkich pracowników Kreowanie świadomości strategii; Definiowanie celów indywidualnych i zespołowych; Kompleksowy system wynagrodzeń; IV Strategia jako ciągły proces: Planowanie i budżetowanie; Informacje zwrotne i uczenie się; V Mobilizowanie zmiany poprzez przywództwo: Przywództwo i mobilizacja; Unikanie pułapek. WYD. z 2002 r. 1. Mierzenie efektywności i zarządzanie w wieku informacji 2. Dlaczego firmie jest potrzebna strategiczna karta wyników? I. Jak mierzyć realizację strategii 3. Perspektywa finansowa; 4. Perspektywa klienta 5. Perspektywa procesów wewnętrznych; 6. Perspektywa rozwoju; 7. Powiązanie mierników ze strategią firmy 8. Struktura i strategia II. Zarządzanie wdrażaniem strategii 9. Osiągnięcie strategicznej zbieżności celów: od najniższego szczebla organizacji 10. Cele szczegółowe, alokacja zasobów, inicjatywy i budżety 11. Monitorowanie realizacji strategii i uczenie się 12. Wdrażanie systemu zarządzania opartego na strategicznej karcie wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
WYD. z 2001 r. Tworzenie organizacji zorientowanej na strategię; I Przełożenie strategii na terminy operacyjne: Budowa map strategii; Budowanie map strategii w firmach sektora prywatnego; Karty wyników strategii w organizacjach nie nastawionych na zysk, agencjach rządowych i placówkach opieki zdrowotnej; II Zbieżność celów całej organizacji - efekt synergiczny: Tworzenie synergii oddziałów; Tworzenie synergii przez piony wsparcia; III Strategia- codzienną sprawą wszystkich pracowników Kreowanie świadomości strategii; Definiowanie celów indywidualnych i zespołowych; Kompleksowy system wynagrodzeń; IV Strategia jako ciągły proces: Planowanie i budżetowanie; Informacje zwrotne i uczenie się; V Mobilizowanie zmiany poprzez przywództwo: Przywództwo i mobilizacja; Unikanie pułapek. WYD. z 2002 r. 1. Mierzenie efektywności i zarządzanie w wieku informacji 2. Dlaczego firmie jest potrzebna strategiczna karta wyników? I. Jak mierzyć realizację strategii 3. Perspektywa finansowa; 4. Perspektywa klienta 5. Perspektywa procesów wewnętrznych; 6. Perspektywa rozwoju; 7. Powiązanie mierników ze strategią firmy 8. Struktura i strategia II. Zarządzanie wdrażaniem strategii 9. Osiągnięcie strategicznej zbieżności celów: od najniższego szczebla organizacji 10. Cele szczegółowe, alokacja zasobów, inicjatywy i budżety 11. Monitorowanie realizacji strategii i uczenie się 12. Wdrażanie systemu zarządzania opartego na strategicznej karcie wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do zarządzania finansami firmy, Podstawy rachunkowości finansowej, Analiza i ocena projektów inwestycyjnych, Źródła finansowania, Długoterminowe decyzje finansowe, Planowanie i modelowanie finansowe, Bieżące decyzje finansowe, Analiza wskaźnikowa, Wycena firmy, Tematy specjalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczne zarządzanie finansami firmy / Robert Machała. - Wyd.2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 521 s. : tab. ; 25 cm.
Wprowadzenie do zarządzania finansami firmy, Podstawy rachunkowości finansowej, Analiza i ocena projektów inwestycyjnych, Źródła finansowania, Długoterminowe decyzje finansowe, Planowanie i modelowanie finansowe, Bieżące decyzje finansowe, Analiza wskaźnikowa, Wycena firmy, Tematy specjalne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe technologie i usługi komunikacyjne Internetu; 2. Formy aktywności gospodarczej w Internecie; 3. Internet a poziomy zarządzania przedsiębiorstwem; 4. Internet a organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa; 5. Internet w domenach zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Internet a bezpieczeństwo systemów informacyjno-komunikacyjnych przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przesłanki do badań kapitału intelektualnego: Tendencje zmian w wartościowaniu czynników produkcji; Wiedza jako czynnik przemian organizacyjnych; 2. Koncepcje kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa: Zarys chronologii badań dotyczących istoty kapitału intelektualnego; Marketingowa koncepcja kapitału intelektualnego; Holistyczno- statyczna interpretacja kapitału intelektualnego; Socjologiczne ujęcie kapitału intelektualnego; Rachunkowe podejście do kapitału intelektualnego; Społeczny model kapitału intelektualnego; Wnioski z analizy koncepcji kapitału intelektualnego; 3. Diagnozowanie i wartościowanie kapitału intelektualnego: Metodologiczne i pragmatyczne aspekty pomiaru kapitału intelektualnego; Finansowe metody wartościowania kapitału intelektualnego; Jakościowe koncepcje mierzenia kapitału intelektualnego; Ocena metod wartościowania kapitału intelektualnego; 4. Kreowanie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie: Postulowany obraz kapitału intelektualnego; Proces kreowania kapitału intelektualnego; Kreatywna organizacja jako wzór warunków rozwoju kapitału intelektualnego; Funkcje zarządzania w kreatywnej organizacji; Kompetencje i role menedżerów w kreowaniu przedsiębiorczego kapitału intelektualnego; Przedsiębiorczy styl zarządzania jako czynnik rozwoju kapitału intelektualnego; 5. Instytucjonalno- koncepcyjne uwarunkowania rozwoju kapitału intelektualnego w Polsce: Udział aktywów intelektualnych w budowaniu konkurencyjności współczesnych gospodarek; Rozwój aktywów niematerialnych w Polsce jako przedmiot oddziaływania OECD i Komisji Europejskiej; Postulowane i przyjęte kierunki działań na rzecz wzmocnienia kapitału intelektualnego w kraju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. 1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 1.1. Źródło reorientacji procesowej organizacji; 1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji; 1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej; 1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu. 2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi; 2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi; 2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej; 2.5. Ocena dojrzałości procesów; 2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych. 3. Metodyczne aspekty badań: 3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze; 3.2. Zakres prowadzonych badań; 3.3. Zastosowanie metody badań; 3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków. 4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków: 4.1. Model organizacji procesowej; 4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego; 4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej. Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z o.o.; 4.2. Model kompetencji; 4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji; 4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo; 4.2.3. Proces oceny kompetencji. Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International; 4.3. Model wynagradzania; 4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy. Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A.; 4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu. Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska; 4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego; 4.4. Model procesów personalnych; 4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych. Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A., Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A.; 4.4.2. Hierarchia i architektura procesów. Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A.. Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A.; 4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów. Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A. 5.Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi: 5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej; 5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy teoretyczne komputerowego wspomagania organizacji; Podstawy metodologii kontekstowej - synteza doświadczeń; Warunki skutecznej budowy systemu wspomagania organizacji; metodologia budowy wrażliwego na kontekst swo - wykorzystanie doświadczeń różnych ośrodków badawczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty działalności banków. Analiza efektywności funkcjonowania sektora bankowego w Polsce z zastosowaniem modeli Data Envelopment Analysis; Analiza stopnia koncentracji banków komercyjnych w polskim sektorze bankowym; Rola depozytów w działalności banku komercyjnego; Strategie postępowania wobec ryzyka kredytowego w świetle zmian rynków finansowych; Elementy zarządzania ryzykiem operacyjnym w działalności bankowej. 2. Determinanty funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Planowanie finansowe jako instrument obniżania ryzyka inwestycyjnego; Rola inwentaryzacji w rachunkowości przedsiębiorstwa; Przesłanki wyboru sposobów finansowania zasobów w przedsiębiorstwach przemysłu włókienniczego; Zastosowanie wskaźników controllingu logistycznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym; Zastosowania rachunku kosztów w zarządzaniu logistycznym przedsiębiorstwa; Ewolucja pojęcia "koszt" w rachunkowości; Źródła kreacji wartości na etapie integracji przedsiębiorstw po zawarciu transakcji przejęcia; Kontrola finansowych i niefinansowych efektów zmiany organizacyjnej na przykładzie integracji przedsiębiorstw po zawarciu transakcji przejęcia. 3. Zachowania podmiotów publicznych w warunkach integracji gospodarczej. Przebieg i efekty procesu przekształceń własnościowych w sektorze usług komunalnych w Polsce; Działalność inwestycyjna samorządów lokalnych w Polsce; Zarządzanie jakością usług bibliotecznych w instytucjach publicznych na przykładzie biblioteki akademickiej; Analiza wykorzystania środków finansowych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR); Poziom konwergencji gospodarczej Polski na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej; Skuteczność zarządzania ekologicznego w gminie na przykładzie województwa śląskiego; system finansowania przedsięwzięć ekologicznych w polskich gminach oparty na preferencyjnym pieniądzu; Marketing w służbie zdrowia. 4. Zarządzanie działalnością inwestycyjną przedsiębiorstw. Ekonomiczno-prawne uwarunkowania działalności przedsiębiorstw franchisingowych; Aspekty finansowania nakładów inwestycyjnych w wybranych przedsiębiorstwach produkcyjnych; Analiza SWOT przemysłu włókienniczego; Zastosowanie metod dynamicznych w ocenie efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych; Państwo jako źródło niepewności i ryzyka działalności gospodarczej przedsiębiorstwa; Weryfikacja hipotezy słabej efektywności rynku kapitałowego w Polsce na podstawie analizy skuteczności strategii inwestycyjnej opartej na średnich ruchomych. 5. Zarys problematyki polskiego rynku pracy. Zjawisko płynności bezrobocia na przykładzie częstochowskiego rynku pracy w latach 2000-2005; Wybrane problemy bezrobocia wśród ludzi młodych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proces przejęcia przedsiębiorstwa; Przekształcenie spółek kapitałowych; Fuzje (łączenie) spółek kapitałowych; Zasady rachunkowości w przypadku nabycia i łączenia spółek kapitałowych; Przekształcanie spółki kapitałowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej