23787
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 169-172.
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp; Rozdział 1 Biologiczne potrzeby małych dzieci; 1.1. Rola snu; 1.2. Prawidłowe żywienie; 1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka; 1.3.1. Bobas Lubi Wybór; 1.3.2. Aktywność ruchowa; 1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej; 1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała; 1.4.2. Zdrowe zęby; 1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków; 1.4.4. Rezygnacja z pieluchy; 1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym; 1.4.6. Ochrona zdrowia – kontrola pediatryczna; Rozdział 2 Zaspokajanie potrzeb psychicznych; 2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia; 2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa; 2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem; 2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami; 2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie; 2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku; Rozdział 3 Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku; 3.1. Rozwój i proces uczenia się; 3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka; 3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku; 3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka; 3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju; 3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci; Rozdział 4 Fizyczne i społeczne środowisko żłobka; 4.1. Przestrzenie budowania relacji; 4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni; 4.3. Co to jest dieta sensoryczna; 4.4. Społeczne środowisko żłobka; 4.5. Interakcje w żłobku; 4.6. Powody komunikowania się; 4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?; Rozdział 5 Zabawa swobodna i zorganizowana; 5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?; 5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci; 5.3. Diagnostyczny walor zabaw; 5.4. Terapeutyczny walor zabawy; 5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym; 5.5.1. Zabawy fundamentalne; 5.5.2. Zabawy konstrukcyjne; 5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka; 5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej; 5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej; 5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej; 5.5.7. Zabawy z elementami dramy; 5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki; Rozdział 6 Czas wolny małych dzieci; Rozdział 7 Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych; Rozdział 8 Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci; Zakończenie; Bibliografia; Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia; Koniec pierwszego roku życia; Koniec drugiego roku życia; Koniec trzeciego roku życia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej