23763
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
17. Biblioteczna klasa std::string: 17.1. Rozwiązanie przechowywania tekstów musiało się znaleźć; 17.2. Klasa std::string to przecież nasz stary znajomy; 17.3. Definiowanie obiektów klasy string; 17.4. Użycie operatorów =, +, += w pracy ze stringami; 17.5. Pojemność, rozmiar i długość stringu; 17.6. Użycie operatora [ ] oraz funkcji at; 17.7. Funkcje składowe front i back; 17.8. Jak umieścić w tekście liczbę?; 17.9. Jak wczytać liczbę ze stringu?; 17.10. Praca z fragmentem stringu, czyli z substringiem; 17.11. Funkcja składowa substr; 17.12. Szukanie zadanego substringu w obiekcie klasy string - funkcje find; 17.13. Szukanie rozpoczynane od końca stringu; 17.14. Szukanie w stringu jednego ze znaków z zadanego zestawu; 17.15. Usuwanie znaków ze stringu - erase i pop_back; 17.16. Wstawianie znaków do istniejącego stringu - funkcje insert; 17.17. Zamiana części znaków na inne znaki – replace; 17.18. Zaglądanie do wnętrza obiektu klasy string funkcją data; 17.19. Zawartość obiektu klasy string a C-string; 17.20. W porządku alfabetycznym, czyli porównywanie stringów; 17.21. Zamiana treści stringu na małe lub wielkie litery; 17.22. Kopiowanie treści obiektu klasy string do tablicy znakowej - funkcja copy; 17.23. Wzajemna zamiana treści dwóch obiektów klasy string - funkcja swap; 17.24. Wczytywanie z klawiatury stringu o nieznanej wcześniej długości – getline; 17.25. Iteratory stringu; 17.26. Klasa string korzysta z techniki przenoszenia; 17.27. Bryk, czyli "pamięć zewnętrzna" programisty; 17.28. Ćwiczenia; 18. Deklaracje przyjaźni: 18.1. Przyjaciele w życiu i w C++; 18.2. Przykład: dwie klasy deklarują przyjaźń z tą samą funkcją; 18.3. W przyjaźni trzeba pamiętać o kilku sprawach; 18.4. Obdarzenie przyjaźnią funkcji składowej innej klasy; 18.5. Klasy zaprzyjaźnione; 18.6. Konwencja umieszczania deklaracji przyjaźni w klasie; 18.7. Kilka otrzeźwiających słów na zakończenie; 18.8. Ćwiczenia; 19. Obsługa sytuacji wyjątkowych: 19.1. Jak dać znać, że coś się nie udało?; 19.2. Pierwszy prosty przykład; 19.3. Kolejność bloków catch ma znaczenie; 19.4. Który blok catch nadaje się do złapania lecącego wyjątku?; 19.5. Bloki try mogą być zagnieżdżane; 19.6. Obsługa wyjątków w praktycznym programie; 19.7. Specyfikator noexcept i operator noexcept; 19.8. Ćwiczenia; 20. Klasa-składnik oraz klasa lokalna: 20.1. Klasa-składnik, czyli gdy w klasie jest zagnieżdżona definicja innej klasy; 20.2. Prawdziwy przykład zagnieżdżenia definicji klasy; 20.3. Lokalna definicja klasy; 20.4. Lokalne nazwy typów; 20.5. Ćwiczenia; 21. Konstruktory i destruktory: 21.1. Konstruktor; 21.2. Specyfikator (przydomek) explicit; 21.3. Kiedy i jak wywoływany jest konstruktor; 21.4. Destruktor; 21.5. Nie rzucajcie wyjątków z destruktorów; 21.6. Konstruktor domniemany; 21.7. Funkcje składowe z przypiskami = default i = delete; 21.8. Konstruktorowa lista inicjalizacyjna składników klasy; 21.9. Konstruktor delegujący; 21.10. Pomocnicza klasa std::initializer_list - lista inicjalizatorów; 21.11. Konstrukcja obiektu, którego składnikiem jest obiekt innej klasy; 21.12. Konstruktory niepubliczne?; 21.13. Konstruktory constexpr mogą wytwarzać obiekty constexpr; 21.14. Ćwiczenia; 22. Konstruktory: kopiujący i przenoszący: 22.1. Konstruktor kopiujący (albo inicjalizator kopiujący); 22.2. Przykład klasy z konstruktorem kopiującym; 22.3. Kompilatorowi wolno pominąć niepotrzebne kopiowanie; 22.4. Dlaczego przez referencję?; 22.5. Konstruktor kopiujący gwarantujący nietykalność; 22.6. Współodpowiedzialność; 22.7. Konstruktor kopiujący generowany automatycznie; 22.8. Kiedy powinniśmy sami zdefiniować konstruktor kopiujący?; 22.9. Referencja do r-wartości daje zezwolenie na recykling; 22.10. Funkcja std::move, która nie przenosi, a tylko rzutuje; 22.11. Odebrana r-wartość staje się w ciele funkcji l-wartością; 22.12. Konstruktor przenoszący (inicjalizator przenoszący); 22.13. Tak zwana "semantyka przenoszenia"; 22.14. Nowe pojęcia dla ambitnych: gl-wartość, x-wartość i pr-wartość; 22.15. decltype - operator rozpoznawania typu bardzo wyszukanych wyrażeń; 22.16. Ćwiczenia; 23. Tablice obiektów: 23.1. Definiowanie tablic obiektów i praca z nimi; 23.2. Tablica obiektów definiowana operatorem new; 23.3. Inicjalizacja tablic obiektów; 23.4. Wektory obiektów; 23.5. Ćwiczenia; 24. Wskaźnik do składników klasy: 24.1. Wskaźniki zwykłe – repetytorium; 24.2. Wskaźnik do pokazywania na składnik-daną; 24.3. Wskaźnik do funkcji składowej; 24.4. Tablica wskaźników do danych składowych klasy; 24.5. Tablica wskaźników do funkcji składowych klasy; 24.6. Wskaźniki do składników statycznych są zwykłe; 24.7. Ćwiczenia; 25. Konwersje definiowane przez użytkownika: 25.1. Sformułowanie problemu; 25.2. Konstruktory konwertujące; 25.3. Funkcja konwertująca - operator konwersji; 25.4. Który wariant konwersji wybrać?; 25.5. Sytuacje, w których zachodzi konwersja; 25.6. Zapis jawnego wywołania konwersji typów; 25.7. Nie całkiem pasujące argumenty, czyli konwersje kompilatora przy dopasowaniu; 25.8. Kilka rad dotyczących konwersji; 25.9. Ćwiczenia; 26. Przeładowanie operatorów: 26.1. Co to znaczy przeładować operator?; 26.2. Przeładowanie operatorów - definicja i trochę teorii; 26.3. Moje zabawki; 26.4. Funkcja operatorowa jako funkcja składowa; 26.5. Funkcja operatorowa nie musi być przyjacielem klasy; 26.6. Operatory predefiniowane; 26.7. Ile operandów ma mieć ten operator?; 26.8. Operatory jednooperandowe; 26.9. Operatory dwuoperandowe; 26.10. Przykład zupełnie niematematyczny; 26.11. Operatory postinkrementacji i postdekrementacji - koniec z niesprawiedliwością; 26.12. Praktyczne rady dotyczące przeładowania; 26.13. Pojedynek: operator jako funkcja składowa czy globalna?; 26.14. Zasłona spada, czyli tajemnica operatora <<; 26.15. Stałe dosłowne definiowane przez użytkownika; 26.16. Ćwiczenia; 27. Przeładowanie: =, [ ], ( ), -> : 27.1. Cztery operatory, które muszą być niestatycznymi funkcjami składowymi; 27.2. Operator przypisania = (wersja kopiująca); 27.3. Przenoszący operator przypisania =; 27.4. Specjalne funkcje składowe i nierealna prosta zasada; 27.5. Operator [ ]; 27.6. Operator (); 27.7. Operator ->; 27.8. Ćwiczenia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej