23534
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Uwaga dotycząca finansowania
Tytuł dotowany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Fundację Rozwoju Rynku Kapitałowego w Poznaniu
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej