23787
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Art. 121: Obowiązek przedłożenia przez Marszałka Sejmu pisemnego stanowiska w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym; Art. 124: Procedowanie w Sejmie nad informacjami Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Praw Obywatelskich oraz dokumentami przedkładanymi Sejmowi przez organy Narodowego Banku Polskiego; Rozpatrywanie niektórych informacji składanych Sejmowi; Tryb postępowania w Sejmie w sprawie sprawozdania Głównego Inspektora Pracy z działalności Państwowej Inspekcji Pracy; W sprawie wniosku o przeprowadzenie głosowania nad przyjęciem lub odrzuceniem przez Sejm sprawozdania z działalności NBP; Dopuszczalność głosowania w Sejmie nad przyjęciem bądź odrzuceniem sprawozdania Prezesa NBP z działalności Banku; Czy Sejm po wysłuchaniu sprawozdania z działalności Narodowego Banku Polskiego i przeprowadzeniu dyskusji może rozstrzygnąć w głosowaniu o jego przyjęciu lub odrzuceniu?; Możliwość rozstrzygnięcia przez Sejm w głosowaniu o przyjęciu lub odrzuceniu sprawozdania z działalności Narodowego Banku Polskiego; Tryb postępowania z informacją Rzecznika Interesu Publicznego o działalności w roku 2006; Art. 125: Skutki prawne głosowania w Komisji Kultury i Środków Przekazu nad wnioskiem prowadzącym do ustalenia treści projektu uchwały Sejmu w sprawie sprawozdania KRRiT; O poprawności projektu uchwały Sejmu w sprawie sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z rocznego okresu działalności w kontekście wymogów wynikających z ustawy o radiofonii i telewizji oraz regulaminu Sejmu; Art. 125a: Konsekwencje niepodjęcia uchwały przez Sejm, na skutek równej liczby głosów za przeciw w przypadku, o którym mowa w art. 125a ust. 4 regulaminu Sejmu; Art. 126: Procedury rozpatrywania przez komisję sejmową informacji Najwyższej Izby Kontroli o wynikach kontroli; Art. 129: Czy wniosek mniejszości zmierzający do pociągnięcia do odpowiedzialności konstytucyjnej może zawierać wskazania co do wyboru przez Sejm oskarżycieli; Wymóg przedstawienia przez Komisję Odpowiedzialności Konstytucyjnej wniosku w sprawie wyboru przez Sejm oskarżycieli w postępowaniu przed Trybunałem Stanu; Art. 131: Wybrane zagadnienia dotyczące zasady dyskontynuacji wobec statusu posła; Art. 133: Tryb postępowania z wnioskiem o pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej; W sprawie interpretacji art. 73 ust. 6 regulaminu Sejmu; Niektóre zagadnienia związane z regulaminową procedurą wyrażania przez Sejm zgody na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej; Możliwość rozpatrzenia wniosku o wyrażenie zgody na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej podczas jego nieobecności; W sprawie wykładni art. 136 w związku z art. 133 ust. 6 regulaminu Sejmu; Uczestnictwo posła, którego wniosek dotyczy, w procedurze wyrażania zgody przez Sejm na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej w świetle art. 5a ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora; Prawidłowy sposób powiadamiania posła o posiedzeniu komisji sejmowej zajmującej się uchyleniem immunitetu poselskiego; Tryb pracy Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich; Art. 136: Udział w posiedzeniu Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich oskarżyciela prywatnego i jego pełnomocnika, na którym Komisja rozpatruje wniosek o uchylenie immunitetu posłowi; Art. 136c: Kryteria ustalenia składu sejmowej komisji śledczej oraz aktualnego parytetu przysługującego poszczególnym klubom parlamentarnym; Możliwości podejmowania działań przez komisję śledczą w składzie zmniejszonym o wyłączonych posłów; Art. 137: Tryb powołania Komisji do Spraw Służb Specjalnych - wykładnia art. 74a ust. 4 regulaminu Sejmu; Prawo do zatrudnienia w formacjach czuwających nad bezpieczeństwem publicznym; Zasady dokonywania zmian w skaldzie Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Art. 138: Tryb działania prezydium Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Dostęp do akt dokumentujących działanie podjęte przez służby specjalne; Dostęp do akt dokumentujących działania podjęte przez służby specjalne; Dopuszczalność żądania przez sejmową Komisję do Spraw Służb Specjalnych informacji związanych z działaniami operacyjno-rozpoznawczymi dla celów kontroli działalności szefów służb specjalnych lub badania skarg na działalność tych służb; Zasady zwoływania posiedzeń Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Rotacyjne przewodnictwo Komisji do Spraw Służb Specjalnych- wykładnia art. 138 ust. 1a regulaminu Sejmu; Interpretacja art. 138 pkt 1a regulaminu Sejmu; Art. 139: Wykładnia art. 139 ust. 1 oraz 106 ust. 6 regulaminu Sejmu; Zakres osób, które mogą zostać zobowiązane do stawiennictwa na posiedzeniu komisji sejmowej - wykładnia art. 139 ust. 3 oraz art. 153 ust. 1 i 2 regulaminu Sejmu; Art. 140: Wykładnia przepisu art. 74d regulaminu Sejmu; Możliwość skierowania projektu ustawy do Komisji do Spraw Służb Specjalnych w celu przeprowadzenia przez nią pierwszego czytania lub szczegółowego rozpatrzenia projektu; Art. 141: Udostępnianie niejawnych dokumentów sejmowych instytucjom zewnętrznym; Czy Komisja do Spraw Służb Specjalnych jest uprawniona do odtajniania protokołów i stenogramów ze swoich posiedzeń i w jakim trybie?; Art. 143: Poselski projekt uchwały "w sprawie odwołania posła (ů) z członkowstwa w Komisji Etyki Poselskiej"; Art. 144: Czy Komisja Etyki Poselskiej jest właściwym organem dla rozpatrywania poselskich oświadczeń majątkowych?; Tryb odbywania posiedzeń zamkniętych przez Komisję Etyki Poselskiej; Udostępnianie dokumentacji Komisji Etyki Poselskiej; Art. 145: Wykładnia art. 74i ust. 2 regulaminu Sejmu; Analiza stanowiska Biura Legislacyjnego na temat kontynuowania w Sejmie IV kadencji postępowań wszczętych i niezakończonych przez Komisję Etyki Poselskiej Sejmu III kadencji; Tryb rozpatrywania wniosków kierowanych do Komisji Etyki Poselskiej; Art. 147: Czy członkom Komisji Etyki Poselskiej przysługuje na podstawie przepisów regulaminu Sejmu prawo zgłoszenia wniosku (zdania odrębnego) do uchwały Komisji podjętej w trybie art. 74k regulaminu Sejmu?; Art. 150: Dopuszczalność pism z pozycji prezydium komisji do Prezesa rady Ministrów w świetle art. 76 ust. 4 regulaminu Sejmu; Uprawnienia prezydium komisji śledczej; Art. 151: Dopuszczalność głosowania tajnego na posiedzeniu komisji sejmowej; Sposób kierowania obradami komisji sejmowej oraz jej prezydium w sytuacji wakatu na stanowisku przewodniczącego komisji; Art. 152: Dopuszczalność rozszerzenia zwołania posiedzenia komisji w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; W sprawie wniosku grupy posłów o zwołanie posiedzenia Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznego w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Obowiązek zwołania posiedzenia komisji na wniosek grupy posłów- wykładnia art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Przerwanie i przełożenie obrad komisji zwołanych w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; W sprawie wniosku w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Art. 153: Dopuszczalność żądania przez Sejm od rządu lub od poszczególnych ministrów przedstawienia informacji na określony temat; Dopuszczalność żądania przez Sejm informacji na określony temat (uzupełnienie opinii z 30 marca 1993 r.); Na jakich podstawach prawnych i w jaki sposób komisja sejmowa może przeprowadzić kontrolę w ministerstwie (np. w zakresie realizacji reformy centrum gospodarczego rządu); Art. 154: Obecność prasy na posiedzeniu komisji; Tryb prac komisji sejmowych nad niektórymi rodzajami dokumentów urzędowych, w tym mających charakter niejawny; Niektóre aspekty ograniczenia jawności prac komisji sejmowych i ich dokumentacji; Pojęcie "osoby wykonujące zawodową działalność lobbingową", w związku z art. 154 ust. 2d regulaminu Sejmu, oraz osoby uprawnione do uczestnictwa w posiedzeniu podkomisji; Dopuszczalność udziału przedstawicieli Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej w posiedzeniach komisji sejmowej; Udział gości w posiedzeniach podkomisji sejmowych (art. 154 ust. 3 w związku z art. 165 ust. 2 regulaminu Sejmu); Art. 156: Tryb odbywania zamkniętych posiedzeń sejmowych; Status dokumentów urzędowych stwierdzających przebieg zamkniętego posiedzenia komisji sejmowej; Zasady udostępniania stenogramów z zamkniętych posiedzeń komisji śledczej dokumentujących przebieg osób wezwanych do złożenia zeznań; Art. 159: Postępowanie komisji z odpowiedzią na dezyderat; Opinia prawna w sprawie dezyderatu nr 13 Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi (art. 159 ust. 1 regulaminu Sejmu); Art. 160: Podmiotowy zakres opinii sejmowych sporządzanych w trybie art. 160 ust. 1 regulaminu Sejmu; Art. 161: Stosowanie art. 87 regulaminu Sejmu; Art. 163a: Uchwała Prezydium Sejmu nr 42 z 20 czerwca 1995 r. na temat wykładni art. 84 ust. 2 i art. 89 ust. 2 regulaminu Sejmu; Czy w czasie obrad komisji sejmowych wymagane jest kworum?; Zagadnienie możliwości działania komisji śledczej w niepełnym składzie osobowym; Interpretacja niektórych przepisów regulaminu Sejmu (art. 163a ust. 1); Art. 164: Sposób wyznaczenia przez komisję sprawozdawcy projektu ustawy w sytuacji, gdy komisja nie zdołała wybrać sprawozdawcy projektu na swoim posiedzeniu; Możliwości głosowania przez komisję wniosku o odrzucenie informacji ministra w sprawie skierowanej do komisji przez Marszałka Sejmu; Art. 165: Uprawnienia przewodniczącego podkomisji stałej; Zasady określające tryb rozpatrywania przez podkomisję poprawek do projektu ustawy; Zmiana składu podkomisji sejmowej; Stosowanie art. 20 ust. 3, art. 165 i art. 95d regulaminu Sejmu; Tryb zmiany na stanowisku przewodniczącego podkomisji; Tryb kierowania projektów ustaw przez komisje sejmowej do podkomisji (art. 165 regulaminu Sejmu); Interpretacja art. 165 ust. 2 regulaminu Sejmu; Art. 166: Wniosek prokuratora do komisji w sprawie udostępnienia protokołu z posiedzenia komisji jako dowodu w postępowaniu karnym; Możliwość udostępnienia uczestnikowi posiedzenia komisji sejmowej poświadczonego za zgodność z oryginałem odpisu protokołu, o którym mowa w art. 166 regulaminu Sejmu; Udostępnianie biuletynu z posiedzenia komisji sejmowej w Systemie Informacyjnym Sejmu; Art. 167: Status prawny i uprawnienia nadzwyczajnej podkomisji Komisji Kultury i Środków Przekazu oraz uprawnień indywidualnych posłów do żądania udostępnienia dokumentów spółek z udziałem Skarbu Państwa; Art.172: Status stenogramu i protokołu z tajnych obrad Sejmu oraz z tej części posiedzenia Sejmu, w trakcie której rozstrzygany był wniosek w tej sprawie; Udostępnianie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu; Czy możliwe jest udostępnianie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu?; Możliwość udostępnienia opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu RP; Czy możliwe jest udostępnienie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu?; Możliwość udostępnienia opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu; Opinia prawna w sprawie pisma Rzecznika Praw Obywatelskich do Marszałka Sejmu, w którym Rzecznik odnosi się do wybranych postanowień zarządzenia nr 8 Marszałka w sprawie dostępu publiczności na galerię Sali obrad Sejmu; Wniosek Klubu Parlamentarnego Samoobrona RP o odtajnienie i wyrażenie zgody na udostępnienie klubom parlamentarnym wyników głosowań w nocy z 24 na 25 sierpnia 2007 r. dotyczących wniosków formalnych o przerwę w obradach Sejmu; Art. 173: Czy można traktować termin złożenia poselskiego projektu ustawy jako zgłoszenie wniosku o uzupełnienie porządku dziennego posiedzenia Sejmu o pierwsze czytanie tego projektu ustawy? Czy Marszałek Sejmu jest zobowiązany regulaminem Sejmu do umieszczenia danego projektu ustawy w porządku dziennym obrad Sejmu w ciągu sześciu miesięcy od daty złożenia projektu ustawy?; Wykładnia art. 99 ust. 4 regulaminu Sejmu w sprawie rozwiązywania problemów umieszczania w porządku dziennym obrad Sejmu punktów, w stosunku do których nie ma jednolitej opinii Konwentu seniorów; Wybrane zagadnienia ustalenia porządku dziennego posiedzenia Sejmu; Rozstrzygnięcie przez sejm wniosków i uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu; Status prawny wniosków o uzupełnienie porządku obrad nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu; Czy w razie nierozstrzygnięcia przez Sejm wniosków o uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu, należy zwoływać posiedzenie Sejmu w celu rozstrzygnięcia tych wniosków przed upływem terminu, o którym mowa w art. 173 ust. 5 regulaminu Sejmu?; Wnioski o uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnione przez Marszałka Sejmu; Relacja między art. 118 ust. 3 Konstytucji a art. 173 ust. 5 regulaminu Sejmu; Kompetencje Marszałka Sejmu w zakresie ustalenia porządku prac Sejmu; Interpretacja przepisów regulaminu Sejmu dotyczących zgłaszania wniosków o uzupełnienie porządku dziennego; W sprawie wniosku grupy posłów o stwierdzenie niezgodności art. 173 ust. 5 w związku z art. 173 ust. 3 regulaminu Sejmu z art. 110 ust. 1 Konstytucji; Status prawny wniosków złożonych w trybie art. 173 ust. 3 regulaminu sejmu przez podmioty, które przestały istnieć; Art. 175: O zmianach w przepisach dotyczących uprawnień Marszałka Sejmu w kwestii zapewnienia porządku na Sali posiedzeń izby; Uprawnienia Marszałka Sejmu do zapewnienia porządku na Sali obrad plenarnych Sejmu- obowiązujący stan prawny; Ocena uprawnień Marszałka Sejmu w zakresie zaprowadzenia porządku na Sali obrad plenarnych (uwagi de lege lata i de lege ferenda); Ocena uprawnień Marszałka w sprawie zapewnienia porządku na Sali obrad plenarnych; Interpretacja art. 175 regulaminu Sejmu; Art. 178: Zastępowanie Marszałka Sejmu przez wicemarszałka; Wykonywanie kompetencji Marszałka sejmu przez upoważnionego wicemarszałka; Art. 179: definicje regulaminowych pojęć: poprawka, debata i dyskusja; Art. 181: Dopuszczalność formalnego ograniczenia czasu wystąpień poselskich w debacie plenarnej i na posiedzeniu komisji sejmowej; Dopuszczalność wystąpień posłów w toku debaty sejmowej w imieniu więcej niż jednego klubu poselskiego lub koła; Art. 182: Dopuszczalność zadawania pytań przed głosowaniem przez posłów niezrzeszonych; Art. 184: Dopuszczalność stosowania art. 109 regulaminu Sejmu w trakcie posiedzeń komisji sejmowych; Legalność działania Marszałka sejmu, polegająca na zarządzaniu przerwy w obradach Sejmu, wykraczającej swoim terminem poza ustalony przez Prezydium Sejmu termin tego posiedzenia; Wniosek formalny o przerwanie (odroczenie) posiedzeń Sejmu; Interpretacja niektórych przepisów regulaminu sejmu (art. 184 ust. 2-3); Zasadność i potrzeba dokonania wykładni art. 184 ust. 3 pkt 6 regulaminu Sejmu w świetle praktyki sejmowej; Art. 185: Zakres przedmiotowy oświadczeń poselskich; Art. 187a: Niektóre aspekty toku obrad Sejmu; Art. 188: Ustalenie wyniku głosowania imiennego na posiedzeniu Sejmu; Art. 189: Zagadnienie prawidłowości procedury głosowania na posiedzeniu komisji w dniu 27 marca 2007 r. nad uchwałą w sprawie przyjęcia informacji rządu; Art. 190: Wykładnia pojęcia "obecność" w art. 190 regulaminu Sejmu (zagadnienie kworum); regulacja prawna dyscyplinowania posłów i senatorów; Kworum podczas głosowań w Sejmie RP (rys historyczny, sytuacja obecna, wnioski); Skutki głosownia nad projektem ustawy w przypadku braku odpowiedniego kworum; Prawna skuteczność głosowania nad projektem ustawy z powodu braku kworum; Art. 192: Możliwości opublikowania załącznika do zapytania poselskiego; Możliwości przedkładania interpretacji przez posła pozbawionego wolności w świetle art. 192 ust. 1 regulaminu Sejmu; Problem nadużywania instytucji interpelacji poselskiej przez posłów (pismo Ministra Polityki Społecznej); Art. 193: Zasadność objęcia tajemnicą skarbową odpowiedzi na interpelację poselską; Postępowanie z interpelacją poselską w świetle art. 192 i 193 regulaminu Sejmu; Art. 202b: Dopuszczalność publikowania w drukach sejmowych danych osobowych zawartych w formularzach dotyczących zgłaszania zainteresowania pracami nad projektem aktu normatywnego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej