23770
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 443-466, indeks osobowy s. 467-472, indeks rzeczowy s. 473-480.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Podstawy badań pedagogicznych: Rozdział 1. Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; Rozdział 2. Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych; Rozdział 3. Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych. Część II. Ogólne rodzaje badań pedagogicznych: Rozdział 4. Strategia badań ilościowych; Rozdział 5. Badania jakościowe - przewodnik po labiryncie; Rozdział 6. Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika; Rozdział 7. Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe. Część III. Tok postępowania w badaniach ilościowych: Rozdział 8. Modelowanie w badaniach pedagogicznych; Rozdział 9. Tok przygotowywania badań; Rozdział 10. Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników; Rozdział 11. Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna. Część IV. Szczegółowe rodzaje badań pedagogicznych: Rozdział 12. Badania opisowe i badania diagnostyczne; Rozdział 13. Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne; Rozdział 14. Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu; Rozdział 15. Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice; Rozdział 16. Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia; Rozdział 17. Badania porównawcze; Rozdział 18. Badanie w działaniu; Rozdział 19. Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk. Część V. Cechy badań pedagogicznych: Rozdział 20. Etyka badań naukowych; Rozdział 21. Racjonalność w badaniach pedagogicznych; Rozdział 22. Efektywność badań pedagogicznych. Część VI. Uwarunkowania badań pedagogicznych: Rozdział 23. Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych; Rozdział 24. Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej); Rozdział 25. Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych. Zakończenie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej