23559
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy rozdz.
Formatted contents note
Część I: Internet jako medium globalne. Szanse i zagrożenia rozwoju. O potrzebie etyki informatycznej; Internet jako medium edukacyjne - szanse oraz zagrożenia; Charakterystyka problematycznego używania Internetu wśród polskich internautów; Kreowanie społeczności informacyjnej poprzez listę mailingową; Szanse i zagrożenia rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. Część II: W stronę socjologii internetu. Analizy i interpretacje. Wolność słowa a zjawisko inwigilacji przekazu internetowego; Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie; Internet i jego wpływ na kontakty społeczne; Internetowe nieposłuszeństwo obywatelskie. Szansa dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Etyka publikacji stron WWW; Wizerunek polskich ekologów w Internecie; E-learning. O co tak właściwie chodzi? "www.kobieta.pl" Socjologiczna analiza aktywności kobiet w Sieci oraz stron internetowych dla kobiet; Dziecko w Internecie - przestrzeń zagrożeń, szans i rozwoju. Część III: Ku społeczeństwu sieciowemu. Internet jako źródło przeobrażeń socjokulturowych. Web 2.0 - współczesny paradygmat internetu; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej, zbudowanej w oparciu o nazwisko. Odbiór społeczny; Library 2.0. Nowe wyzwanie dla polskich bibliotek. Część IV: Wirtualna (nie)rzeczywistość internetu. Kulturowe i językowe kody sieci. Psychologiczne determinanty uzależnienia od internetu; Wielojęzyczność tekstów kultury a sieciowe przemiany komunikacyjne (na przykładzie dramatu Krzysztofa Rudowskiego "Cz@t"); Cyberprzestrzeń a rzeczywistość wirtualna; Netografia Universalis. Nowe oblicze bibliografii; Uczestnicy listy dyskusyjnej internetowego serwisu giełdowego Parkiet jako przykład społeczności wirtualnej oraz ich sposób komunikacji. Część V: Technologiczne subkultury internetu. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie użytkowników Internetu; Odbiorca zniewolony czyli o czytaniu literackiego hipertekstu; Blogosfera czy "błogosfera" - słów kilka o naturalnej sztuczności blogów; Triobriandczycy XXI wieku. O wymianie książek audio przez społeczność peer-to-peer. Część VI: Technologie i zastosowania internetu. Internet w badaniach psychologicznych; Wyszukiwanie informacji multimedialnych w Internecie; Szyfrowanie informacji w Internecie; Katalogowanie Internetu na przykładzie polkiego subject gateway'a nauki o informacji; Podpis elektroniczny w Internecie; Internet jako podstawa tworzenia wartości dla firm i ich klientów; Bankowość elektroniczna; Internet jako narzędzie komunikacji polskich producentów odzieży dziecięcej; Wykorzystanie Internetu w bankowości; Elektroniczny system informacji i komunikacji w samorządzie terytorialnym; Wykorzystanie Internetu na rynku usług transportowych - na podstawie badań przeprowadzonych wśród firm transportowych, spedycyjnych oraz transportowo-spedycyjnych.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again