23559
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 271-286.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym: 1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych; 2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych; 3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych; 4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych. II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych: 1. Charakterystyka teorii pedagogicznych; 2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych; 3. Funkcje teorii pedagogicznych; 4. Teorie a praktyka pedagogiczna; 5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji. III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice: 1. Określenie badań ilościowych i pomiaru; 2. Znaczenie badań ilościowych i pomiaru w pedagogice; 3. Typy skal pomiarowych; 4. Rzetelność i trafność pomiaru; 5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru. IV. Badania jakościowe w pedagogice: 1. Czym są badania jakościowe?; 2. Zapotrzebowanie na badania jakościowe; 3. Warunki poprawności badań jakościowych; 4. Niedomagania w badaniach jakościowych; 5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych. V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych: 1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych; 2. Geneza problemów badawczych; 3. Zakres problemów badawczych; 4. Kryteria poprawności problemów badawczych; 5. Hipotezy robocze i stawiane im wymagania. VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych: 1. Pojęcie i klasyfikacja zmiennych; 2. Wskaźniki i ich uzasadnienie; 3. Podział wskaźników; 4. Dobór i interpretacja wskaźników; 5. Typy badań pedagogicznych. VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych: 1. Ogólna charakterystyka doboru próby; 2. Losowy dobór próby; 3. Celowy dobór próby; 4. Wielkość i inne aspekty próby. VIII. Etapy badań pedagogicznych: 1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego; 2. Zaistnienie sytuacji problemowej; 3. Formułowanie problemów i hipotez; 4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych; 5. Dobór badanych osób; 6. Przeprowadzanie badań; 7. Opracowanie wyników badań. IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych: 1. Potrzeba uwzględnienia kontekstu moralnego w badaniach; 2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań; 3. Wiarygodność i kompetencje badacza; 4. Zobowiązania wobec osób badanych; 5. Łączność badań z praktyką pedagogiczną. X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych: 1. Obserwacja; 2. Eksperyment pedagogiczny; 3. Testy osiągnięć szkolnych; 4. Metoda socjometryczna; 5. Metoda sondażu diagnostycznego; 6. Analiza dokumentów; 7. Inne metody badań. Zakończenie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej