Uzależnienia behawioralne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Piasecka Małgorzata
(3)
Kusztal Justyna
(2)
Piątek Karolina
(2)
Szwejka Łukasz
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Uzależnienia behawioralne
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie wzmacniające jakość programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 1.1. Uzależnienia behawioralne jako przedmiot oddziaływań profilaktycznych; 1.2. Programy profilaktyczne jako przedmiot badań ewaluacyjnych; 1.3. Ewaluacja jako strażnik jakości programów profilaktycznych. 2. Metody badań ewaluacyjnych: 2.1. Podejścia metodologiczne w ewaluacji procesu; 2.2. Gromadzenie danych w badaniach ewaluacyjnych; 2.3. Kompleksowe metody gromadzenia i opracowania danych. 3. Etyka w ewaluacji programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 3.1. Zasady etyki w badaniach ewaluacyjnych oraz dylematy etyczne ewaluatora; 3.2. Etyka w standardach ewaluacji; 3.3. Kompetencje ewaluatora programów profilaktycznych; 3.4. Komisje etyczne do spraw badań naukowych. 4. Ewaluacja procesu programów profilaktycznych – badania własne: 4.1. Metodologia badań w zakresie ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych; 4.2. Potencjał ewaluacji procesu na podstawie analizy raportów z badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych; 4.3. Szanse i zagrożenia dla ewaluacji procesu programów profilaktycznych na podstawie analizy otoczenia; 4.4. Wnioski z badań i rekomendacje dla doskonalenia ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych. 5. Projektowanie i wdrażanie ewaluacji programów profilaktycznych: 5.1. Cele badań ewaluacyjnych; 5.2. Problemy badawcze w ewaluacji procesu; 5.3. Zmienne w badaniach ewaluacyjnych; 5.4. Wskaźniki w badaniach ewaluacyjnych; 5.5. Ilościowy dobór grupy badawczej; 5.6. Dobór grupy badawczej i dokumentów do ewaluacji prowadzonej metodami jakościowymi; 5.7. Przygotowanie i opracowanie danych ilościowych zgromadzonych za pomocą kwestionariusza ankiety; 5.8. Przygotowanie narzędzi i opracowanie danych jakościowych; 5.9. Wyniki i wnioski z badań ewaluacyjnych; 5.10. Rekomendacje w badaniach ewaluacyjnych. 6. Opracowanie raportu z ewaluacji programu profilaktycznego i upublicznienie wyników badań: 6.1. Struktura raportu z ewaluacji; 6.2. Upublicznianie wyników ewaluacji; Bibliografia; Zakończenie; Załączniki; Spis tabel, wykresów i schematów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie się interpersonalne nadawców i odbiorców w świecie realnym w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Komunikacja elektroniczna we współczesnym świecie- w Internecie i w telefonach komórkowych; 3. Ergonomiczne aspekty używania telefonów komórkowych- bezpieczeństwo techniczne i psychologiczne w układzie- człowiek-telefon komórkowy; 4. Wpływ portali społecznościowych na dzieci i młodzież- zagrożenia i skutki dla osobowości; 5. Zachowania patologiczne i przestępcze w cyberprzestrzeni dzieci, młodzieży i dorosłych; 6. Zapobieganie i leczenie fonoholizmu w rodzinach i szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Bibliografia; 1. Dynamika przemian społeczno-kulturowych a kondycja człowieka 1.1. Aktualne wymiary wolności i odpowiedzialności 1.2. Specyfika procesu globalizacji 1.3. Ekspozycja na ryzyko w zglobalizowanym świecie 1.4. Przemiany stylu życia 2. Wielowymiarowy kontekst zaburzeń uprawiania hazardu 2.1. Rozpoznanie wzorca grania hazardowego 2.2. Czynniki indywidualne, środowiskowe oraz strukturalne związane z uprawianiem hazardu 2.3. Rozwiązania systemowe ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu 3. Ograniczanie zaburzeń uprawiania hazardu w Polsce 3.1. Działania mające na celu ograniczanie podaży 3.2. Działania w zakresie ograniczania popytu 3.3. Działania w obszarze ograniczania ryzyka oraz redukcji szkód 3.4. Instytucjonalna i pozainstytucjonalna oferta terapeutyczna dla osób z zaburzeniami uprawiania hazardu 4. Założenia metodologiczne badań własnych 4.1. Zarys koncepcji badań własnych 4.2. Metody gromadzenia i analizy danych w ramach przeglądu systematycznego 5. Zdrowie publiczne jako obszar przeciwdziałania zaburzeniom uprawiania hazardu 6. Strategia odpowiedzialnego hazardu 6.1. Program GameSense 6.2. Program samowykluczenia (self-exclusion) 6.3. Strategie ograniczania ryzyka i strat wśród graczy 6.4. Programy szkoleniowe dla pracowników branży hazardowej 7. Ograniczanie zaburzeń uprawiania hazardu w miejscu pracy 7.1. Hazard w miejscu pracy 7.2. Działania ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu w miejscu pracy 7.3. Użyteczne rozwiązania ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu w miejscu pracy 8. Skuteczność programów profilaktycznych bazujących na podejściu poznawczym i poznawczo-behawioralnym 8.1. Skuteczność wybranych programów profilaktycznych 8.2. Czynniki różnicujące skuteczność programów profilaktycznych 8.3. Przesłanki dla skutecznej interwencji profilaktycznej; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I KONCEPCJE I MODELE PRZYCZYN, PROFILAKTYKI I TERAPII UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH: Rozdział 1 Konteksty medyczne, psychologiczne i społeczne zachowań szkodliwych i uzależnień behawioralnych: 1.1. Kontrowersje wokół pojęć „uzależnienia behawioralne” („nałogi”) i „zachowania kompulsywne”; 1.2. Definicja i kryteria diagnostyczne uzależnień behawioralnych; 1.3. Natura uzależnień behawioralnych; 1.4. Mechanizmy uzależnień behawioralnych - impulsywność czy kompulsywność; 1.5. Zachowania szkodliwe i uzależnienia behawioralne a inne zaburzenia psychiczne - współwystępowalność. Rozdział 2 Modele biologicznych i psychologicznych przyczyn oraz mechanizmów uzależnień behawioralnych: 2.1. Neurobiologiczne podłoże uzależnień behawioralnych; 2.1.1. Procesy biochemiczne; 2.1.2. Mechanizmy neuroadaptacji a uzależnienia; 2.1.3. Neuroobrazowanie w rozpoznawaniu podłoża uzależnień behawioralnych; 2.1.4. Podatność genetyczna na uzależnienia behawioralne; 2.2. Koncepcje psychologiczne wyjaśniające uzależnienia behawioralne; 2.2.1. Perspektywa poznawczo-behawioralna; 2.2.2. Psychoanaliza i psychologia osobowości. Rozdział 3 Perspektywa psychopatologii rozwojowej - integracyjne podejście do uzależnień behawioralnych: 3.1. Rozwój normatywny i nienormatywny - ścieżki eksternalizacji i internalizacji problemów; 3.2. Złożoność przebiegu rozwoju - czynniki ryzyka i ochronne u podłoża szkodliwych zachowań; 3.3. Koncepcje i modele integracyjne uzależnień behawioralnych; 3.3.1. Model ścieżek; 3.3.2. Model PACE. Rozdział 4 Profilaktyka uzależnień behawioralnych: 4.1. Profilaktyka wobec jednostki i środowiska; 4.2. Programy profilaktyczne specyficzne i niespecyficzne; 4.2.1. Programy specyficzne, oparte na ryzyku; 4.2.2. Programy niespecyficzne, oparte na wzmacnianiu czynników ochronnych; 4.3. Profilaktyka w perspektywie rozwojowej. Rozdział 5 Poradnictwo psychospołeczne i psychoterapia uzależnień behawioralnych: 5.1. Cele i proces terapii osób uzależnionych behawioralnie; 5.1.1. Cele i modele terapii; 5.1.2. Transteoretyczny model etapów leczenia a cele zmiany; 5.1.3. Relacja i sojusz terapeutyczny; 5.2. Terapie integracyjne i grupy samopomocy uzależnionych behawioralnie; 5.2.1. Dialog i terapia motywująca; 5.2.2. Terapia poznawczo-behawioralna uzależnień behawioralnych; 5.2.3. Terapia behawioralna par i terapia skoncentrowana na emocjach; 5.2.4. Wsparcie społeczne i grupy samopomocy. CZĘŚĆ II TYPY UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH I ZACHOWAŃ SZKODLIWYCH: Rozdział 6 Uzależnienie od hazardu: 6.1. Kryteria diagnostyczne patologicznego hazardu; 6.2. Metody diagnozowania problemu; 6.3. Rozpowszechnienie; 6.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 6.4.1. Fazy rozwoju uzależnienia; 6.4.2. Klasyfikacja osób grających i uzależnionych; 6.4.3. Konsekwencje problemowego uprawiania hazardu; 6.4.4. Współwystępowanie innych zaburzeń; 6.4.5. Wpływ uzależnienia od hazardu na rodzinę; 6.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 6.5.1. Czynniki socjodemograficzne; 6.5.2. Czynniki związane z rodzajem i dostępnością gier hazardowych; 6.5.3. Podatność biologiczna; 6.5.4. Czynniki osobowościowe; 6.5.5. Doświadczenia traumatyczne; 6.6. Terapia i farmakoterapia; 6.6.1. Terapia psychologicza; 6.6.2. Farmakoterapia; 6.6.3. Grupy samopomocy; 6.7. Efektywność terapii w świetle dowodów empirycznych. Rozdział 7 Uzależnienia związane z korzystaniem z nowych technologii i „światem wirtualnym”: 7.1. Problemowe korzystanie z gier wideo; 7.1.1. Definicja i kryteria diagnostyczne; 7.1.2. Metody diagnozowania problemu; 7.1.3. Rozpowszechnienie; 7.1.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.1.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.1.6. Profilaktyka i terapia; 7.2. Problemowe korzystanie z internetu; 7.2.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z internetu; 7.2.2. Metody diagnozowania problemu; 7.2.3. Rozpowszechnienie; 7.2.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.2.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.2.6. Profilaktyka i terapia; 7.3. Problemowe korzystanie z portali społecznościowych; 7.3.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z portali społecznościowych; 7.3.2. Metody diagnozowania problemu; 7.3.3. Rozpowszechnienie; 7.3.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.3.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.3.6. Profilaktyka i terapia; 7.4. Problemowe korzystanie z telefonu komórkowego; 7.4.1. Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z telefonu; 7.4.2. Metody diagnozowania problemu; 7.4.3. Rozpowszechnienie; 7.4.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 7.4.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 7.4.6. Profilaktyka i terapia. Rozdział 8 Szkodliwe zachowania związane z kształtowaniem ciała - model uzależnienia: 8.1. Nałogowe uprawianie sportu; 8.1.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego uprawiania sportu; 8.1.2. Metody diagnozowania problemu; 8.1.3. Rozpowszechnienie; 8.1.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.1.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.1.6. Profilaktyka i terapia; 8.2. Szkodliwe opalanie się; 8.2.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwego opalania się; 8.2.2. Metody diagnozowania problemu; 8.2.3. Rozpowszechnienie; 8.2.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.2.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.2.6. Profilaktyka i terapia; 8.3. Nałogowe poddawanie się operacjom plastycznym; 8.3.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego poddawania się operacjom plastycznym; 8.3.2. Metody diagnozowania problemu; 8.3.3. Rozpowszechnienie; 8.3.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 8.3.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 8.3.6. Terapia i jej efektywność; 8.4. Nałogowe modyfikowanie ciała (tatuaże, piercing). Rozdział 9 Szkodliwe jedzenie wysokokalorycznych pokarmów - model uzależnienia: 9.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwych zachowań związanych z jedzeniem; 9.2. Metody diagnozowania problemu; 9.3. Rozpowszechnienie; 9.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 9.4.1. Badania laboratoryjne na zwierzętach; 9.4.2. Badania kliniczne; 9.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 9.5.1. Cukier, tłuszcz i wysoka ilość kalorii w pożywieniu; 9.5.2. Otyłość; 9.5.4. Transmisja międzypokoleniowa; 9.5.5. Czynniki socjodemograficzne; 9.6. Profilaktyka i terapia - efektywność oddziaływań; 9.6.1. Profilaktyka; 9.6.2. Farmakoterapia; 9.6.3. Psychoterapia. Rozdział 10 Szkodliwe zachowania związane z robieniem zakupów - model uzależnienia: 10.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego robienia zakupów; 10.2. Metody diagnozowania problemu;10.3. Rozpowszechnienie; 10.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 10.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 10.6. Terapia i farmakoterapia - efektywność oddziaływań. Rozdział 11 Model uzależnienia od seksu i pornografii: 11.1. Kryteria diagnostyczne nałogowego uprawiania seksu; 11.2. Metody diagnozowania problemu; 11.3. Rozpowszechnienie problemu; 11.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 11.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 11.6. Terapia i farmakoterapia - skuteczność oddziaływań. Rozdział 12 Szkodliwe i nałogowe wykonywanie pracy - model uzależnienia: 12.1. Kryteria diagnostyczne szkodliwego wykonywania pracy; 12.2. Metody diagnozowania problemu; 12.3. Rozpowszechnienie; 12.4. Obraz kliniczny zaburzenia; 12.5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne; 12.6. Profilaktyka i terapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej