Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(93)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(61)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(64)
Czytelnia
(62)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Binder Marek
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Kaiser Jan
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Kurcz Ida
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mietzel Gerd
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Sadowski Bogdan (1932- )
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Bandura Albert
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Berryman Julia C
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biliński Witold
(1)
Blythe Peter
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Bucki Piotr
(1)
Butcher James N
(1)
Butler Gillian
(1)
Carson Robert C
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dawson Peg
(1)
Dembo Myron H
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Emmons Poly Godwin (1960- )
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Fontana David
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Galloway Charles
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glasser William
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Gmosińska Małgorzata
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Goddard Sally
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guare Richard
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Howells Kevin
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Illeris Knud
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kardel Telse
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kincel Adam
(1)
Kirwiel Romuald
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kościelniak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(92)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(93)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1420)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(635)
Polska
(628)
Samorząd terytorialny
(532)
Uczenie się
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(237)
Nauczyciele
(235)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Kultura
(231)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(228)
Finanse publiczne
(226)
Rachunkowość
(217)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Nauczanie
(211)
Zarządzanie jakością
(211)
Reklama
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Zatrudnienie
(182)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(173)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(150)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(11)
Biologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
93 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wyd. 3 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 584, [2] s. : il. ; 24 cm.
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja oraz umiejętności czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia, 2. Neurobiologia dysleksji, 3. Rozwiązywanie paradoksów dysleksji, 4. Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumienia dysleksji: ode teorii do praktyki, 5. Procesy wzrokowe, 6. Model równowagi półkulowej i dysleksja, 7. Dyskusja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania, 8. Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych, 9. Ocena i planowanie nauczania oraz nauki, 10. Procesy czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania, 11. Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej, 12. Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego, 13. Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania, 14. Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego; 15. Dysleksja a umiejętności czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej; 16. Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych; 17. Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia, 18. Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówieśnikami, rodzicami i wolontariuszami, 19. Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania, 20. Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu, 21. Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Zawiera: Wprowadzenie: Co powinieneś wynieść z lektury tej książki; Ostateczny cel. 1 Czym jest integracja sensoryczna?: Krótka historia integracji sensorycznej; Przetwarzanie bodźców zmysłowych; Układy sensoryczne; Kolejne etapy rozwoju; Rozwój społeczny i emocjonalny a integracja sensoryczna; Rozwój z perspektywy integracji sensorycznej. 2 Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?: Objawy; Dysfunkcja układów sensorycznych; Dzień z życia Krzysia; Dysfunkcja sensoryczna na poszczególnych etapach rozwoju; Sfery funkcjonowania widziane przez pryzmat integracji sensorycznej; Diagnoza; Programy i usługi. 3 Zaburzenia towarzyszące: Czym są zaburzenia związane ze spektrum autyzmu?; Czym są trudności z nauką?; Czym jest ADHD?; Czym jest zaburzenie dwubiegunowe?; Leczyć czy nie leczyć… oto jest pytanie. 4 Dysfunkcja sensoryczna w szkole: Każdy ma zadanie do wykonania; Czym jest, a czym nie jest specjalna edukacja; „Zawodnicy” grający w drużynie dziecka; Analizowanie potencjalnych zaburzeń sensorycznych i szukanie rozwiązań; Nauczyciel jako detektyw; Współpraca między szkołą i domem; Przystosowanie się do dziecka. 5 Strategie działania w domu i szkole: Techniki pracy z dzieckiem dotkniętym dysfunkcją sensoryczną; Modyfikacja środowiska; Strategie dotyczące dbania o higienę osobistą. 6 Więcej o zespole Aspergera: Diagnozowanie zespołu Aspergera; Problemy dotyczące życia społecznego i komunikacji: Pragmatyka; Dzień z życia Olka. 7 Ellie i Dylan: Dziesięć lat później: Wprowadzenie; Historia Ellie (część pierwsza); Historia Ellie (część druga); Historia Dylana (część pierwsza); Historia Dylana (część druga). Podsumowanie; Dodatek 1: Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną; Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 576)
1. Wprowadzenie w problematykę teorii uczenia się w grach populacyjnych; 2. Elementy teorii gier; 3. Procedury uczenia się; 4. Średnie zachowanie populacji; 5. Istnienie i stabilność równowagi; 6. Złożoność systemu podatkowego; 7. Duopol Bertranda a dobra o losowych charakterystykach; 8. Gra przetargowa; 9. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział pierwszy. Omówienie: podstawy; Podstawowe założenia; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami; Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych; Mechanizmy działania mózgu; Plastyczność układu nerwowego; Synapsa; Stymulacja sensoryczna; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji; Kojarzenie różnych modalności; Oddziaływanie odśrodkowe; Sensoryczne sprzężenie zwrotne; Procesy hamowania; Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziomy funkcjonowania od środkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy; Pień mózgu; Móżdżek; Jądra podstawne; Stara kora lub układ limbiczny; Kora nowa; Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy; Układ dotykowy; propriocepcja; Układ słuchowy; Węch; Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji; Neuronalny poziom organizacji; Sekwencja rozwojowa; Mięśnie i ich główny receptor; Mechanizmy posturalne i sterowanie z zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej; Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych; zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne; Współkurcze mięśni antagonistycznych; Napięcie mięśniowe; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Integracja funkcji obu stron ciała; Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje; Stymulacja dotykowa; Stymulacja przedsionkowa; Inne bodźce proprioceptywne; Reakcja przystosowawcza; Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu; Badania poświęcone układowi nerwowemu; Program korekcyjny. Rozdział jedenasty. Apraksja Rozwojowa: Rozwój i natura praksji; Opis zespołu; Zagadnienia neurologiczne; Plan i zasady terapii; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka; Hipoteza dwoistego trybu widzenia; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obronność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne; Kwestie rozwojowe; Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu; Kwestie teoretyczne; Inne funkcje prawej półkuli; Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: natura zespołu; Neuronalne podstawy słuchu i języka; Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy; Nieustalenie preferencji ręki; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej; Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej; Czynniki budujące samodzielność; Poszukiwania z przewodnikiem; Uporządkowanie poszukiwania; Podobieństwo pomiędzy psychoterapią a terapią SI. Bibliografia. Indeks. Spis ilustracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okna do mózgu; 2. Znaczenie odruchów prymitywnych i posturalnych; 3. Prymitywne odruchy postawy; 4. Prymitywne odruchy dotykowe; 5. Odruchy posturalne; 6. Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP; 7. Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem postnatalnym; 8. Rozwój teorii przedsionkowo-mózgowej; 9. Skutki opóźnienia neurorozwojowego u młodzieży i dorosłych; 10. Rozwój metody INPP- od teorii do faktów; 11. Inne czynniki istotne w specyficznych zaburzeniach w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Część I. Jak się uczymy: 2. Zdarzenia, 3. Neurony, 4. Wiedza i umiejętności, 5. Reprezentacje neuronowe, 6. Plastyczne mapy, 7. Sen i marzenia senne. Część II. Co wpływa na uczenie się: 8. Uwaga, 9. Emocje, 10. Motywacja, 11. Uczenie się przed narodzeniem i po nim. Część III. Uczenie się w ciągu całego życia: 12. Dzieciństwo, 13. Czytanie, 14. Kształcenie: matematyka, nauki przyrodnicze i humanistyczne, 15. Szybka młodość, mądra starość. Część IV. Uczenie się wspólnoty: 16. Współpraca, 17. Oceny, 18. Wartości, 19. Uczenie się przemocy z telewizji. Część V Wnioski: Od badania PISA do Pizy: 20. badania PISA, 21. Szkoła, 22. Lekcje religii, 23. Treści życia, 24. Epilog: Terra II
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej