Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(9)
Autor
Woźniak Jacek
(3)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapliński Paweł
(1)
Długosz Jan
(1)
Forma Paulina
(1)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(1)
Gołaczyński Jacek (1966- )
(1)
Greever Tom
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Jurek Michał
(1)
Jędrzejko Mariusz Z
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karkowski Tomasz Adam
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Korczak Karol
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Laskowska-Rutkowska Aleksandra
(1)
Lis Marcin
(1)
Lulek Barbara
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Plichta Piotr
(1)
Staruch Marcin
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Tokarz Dominika
(1)
Wereda Wioletta
(1)
Wrońska Marta
(1)
Zaskórski Piotr (1946- )
(1)
Zieliński Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cyfryzacja w zarządzaniu / red. nauk. Aleksandra Laskowska-Rutkowska. - Wyd. 1 (dodruk). - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 240 s. : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Przemysł 4.0, czyli na czym polega transformacja cyfrowa przedsiębiorstw 1.1. Specyfika Przemysłu 4.0 1.2. Zmiana technologiczna w Przemyśle 4.0 1.3. Zmiana procesowa w Przemyśle 4.0 1.4. Zmiana organizacyjna w Przemyśle 4.0 Rozdział 2. Cyfryzacja w zarządzaniu ludźmi. Wyzwania gospodarki 4.0 2.1. Zarządzanie ludźmi w gospodarce 4.0 2.2. Dataizm: władza algorytmów i zarządzanie przez pomiar 2.3. Współpraca ludzi z maszynami 2.4. Rynek pracy a kompetencje pracowników przyszłości Rozdział 3. Cyfryzacja w usprawnianiu zarządzania łańcuchem dostaw 3.1. Możliwości zastosowania Internetu rzeczy (IoT)w łańcuchu dostaw 3.2. Cyfrowy świat łańcucha dostaw (platformy cyfrowe) 3.3. Blockchain i jego możliwości zastosowania w łańcuchu dostaw 3.4. Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjał optymalizacji łańcucha dostaw 3.5. Robotyzacja łańcucha dostaw 3.6. Physcial Internet jako nowatorskie podejście do zarządzania łańcuchem dostaw Rozdział 4. Zastosowanie zaawansowanych narzędzi przetwarzania danych w dobie cyfryzacji 4.1. Główne determinanty rozwoju analityki biznesowej opartej na technologiach informacyjnych ICT 4.2. Technologie informacyjne ICT, w tym Big Data jako kluczowe determinanty rozwoju The Financial Industry 4.0 4.3. Technologie Big Data i chmury obliczeniowej a kwestia bezpieczeństwa informacji w systemach informatycznych 4.4. Analityka biznesowa przeprowadzana w systemach analitycznych Big Data narzędziem ułatwiającym zarządzanie podmiotami gospodarczymi 4.5. Zastosowanie zinformatyzowanych platform analitycznych Business Intelligence w procesie zarządzania przedsiębiorstwem Rozdział 5. Zarządzanie zespołami w erze cyfryzacji - perspektywa menedżera z branży finansowej 5.1. Zmarginalizowanie działań niedodających wartości 5.2. Właściwe wykorzystanie analityki i narzędzi cyfrowych 5.3. Motywowanie i zarządzanie ludźmi w warunkach cyfryzacji Rozdział 6. Zastosowanie digital marketingu 6.1. Wpływ Internetu na proces komunikacji 6.2. Digital marketing i jego narzędzia 6.3. Zastosowanie digital marketingu w branży fitness w UE i w Polsce Rozdział 7. Cyfryzacja w procesie przedsiębiorczym jako składowa rozwoju firm sektora MŚP 7.1. Proces przedsiębiorczy w firmach sektora MŚP 7.2. Cyfryzacja jako ciągłe poszukiwanie opartych na procesie przedsiębiorczym możliwości rozwoju biznesu 7.3. Wyzwania cyfryzacji w firmie handlowej - Kujawsko-Dobrzyńska Spółdzielnia Handlowa w Rypinie Rozdział 8. Transformacja cyfrowa polskich przedsiębiorstw. Ocena zakresu wdrożenia rozwiązań z obszarów Przemysłu 4.0 8.1. Metodologia badania 8.2. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze technologicznym 8.3. Wdrażanie Przemysłu 4.0 w wymiarze procesowym 8.4. Wdrażanie Przemysłu 4.0 - organizacja 8.5. Rekomendacje dla polityki przemysłowej Rozdział 9. Cyfryzacja i zarządzanie w świecie postpandemii. Nowa wizja przyszłości? 9.1. Zarządzanie nie tylko cyfryzacją - czas, jakość i koszty 9.2. Cyfryzacja i automatyzacja - wróg czy przyjaciel? 9.3. Niepewna przyszłość i sztuczna inteligencja 9.4. Praca i edukacja w modelu cyfrowym 9.5. Infrastruktura telekomunikacyjna 9.6. Zarządzanie procesem cyfryzacji; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
eTwinning w przedszkolach, przedszkola w eTwinningu; Gdy praktyka wyprzedza teorię; Partycypacja dziecięca; Język obcy w przedszkolu?; Zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe (CLIL) oraz nauczanie narracyjne (NPL); STEAM; Jeszcze 5 minut!; Kształtowanie świadomości przyrodniczej; Odkrywanie świata zmysłami; Bądź tu i teraz; Bibliografia; Biogramy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Zmiana cywilizacyjna – w kierunku społeczeństwa informacyjnego. Od teorii do praktyki; R. 2 Metody i narzędzia cyfrowej edukacji; R. 3 Cyberproblemy – od teorii do praktyki. Cyberoptymizm i cyberpesymizm; R. 4 Przez przypadek i teorię do wniosków praktycznych; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(RUBINUM)
1. Społeczeństwo i administracja publiczna w dobie Internetu: Przeobrażenia społeczne związane z rozwojem cywilizacyjnym; Unia Europejska jako Społeczeństwo Informacyjne - realizacja Strategii Lizbońskiej; Usługa społeczeństwa informacyjnego; Implementacja społeczeństwa informacyjnego w Polsce; Rola administracji publicznej w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. 2. Prawne aspekty idei e-Goverment: Pojęcie i rozwój e-Govermentu na świecie; IDA - Wymiana Danych między Administracjami; e-Goverment w realiach polskiej administracji publicznej. 3. Rozwój elektronicznej administracji publicznej w Polsce: Nowy dział administracji rządowej - informatyzacja; Postawy prawne informatyzacji administracji publicznej; Dokument elektroniczny; Podpis elektroniczny; Wykorzystanie narzędzi e-administracji w procedurze administracyjnej; Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej; Rejestry publiczne; e-Podatki. 4. Dostęp do informacji będących w posiadaniu administracji publicznej: Zasady leżące u podstaw prawa dostępu do informacji; Pojęcie informacji publicznej; Dostęp do informacji w prawie międzynarodowym; Dostęp do informacji publicznej w Unii Europejskiej; Gwarancja dostępu do informacji w prawie polskim. 5. Ograniczenie dostępu do informacji publicznej: Ochrona informacji niejawnych; Ochrona danych osobowych; Ochrona baz danych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Założenia teoretycznej koncepcji informatyzacji postępowania cywilnego (efekty projektu badawczo-rozwojowego "E-Sąd. Informatyzacja postępowania cywilnego": Informatyzacja postępowania cywilnego w Polsce; Problem identyfikacji podmiotów w czynnościach dokonywanych w postaci elektronicznej- potrzeba liberalizacji przepisów; Perspektywy rozwoju publicznych systemów elektronicznej identyfikacji; Scenariusz postępowania hybrydowego; Portal Komunikacyjny Sądu służący do elektronicznej komunikacji pomiędzy sądem a stronami postępowania; Informatyzacja postępowania w sprawie europejskiego nakazu zapłaty i w sprawie drobnych roszczeń w prawie polskim. Wnioski de lege ferenda; Dokument elektroniczny dowodem w procesie cywilnym; Informatyzacja postępowań rejestrowych w Krajowym Rejestrze Sądowym, Rejestrze Zastawów i Nowej Księdze Wieczystej oraz dostęp do danych zawartych w tych rejestrach; Elektroniczne orzeczenia sądowe; Nagrywanie przebiegu posiedzenia jawnego jako alternatywna metoda protokołowania; Wybrane aspekty informatyzacji polskiego postępowania arbitrażowego; 2. Informatyzacja postępowania sądowego/cywilnego: Sygnowanie pism procesowych podpisem elektronicznym w świetle orzecznictwa sądów polskich; Stosowanie podpisu elektronicznego a obowiązek przechowywania dokumentacji w urzędzie wobec dwudziestoletniego okresu przechowywania danych związanych bezpośrednio z usługami certyfikacyjnymi przez podmioty świadczące te usługi; Charakter prawny digitalizacji dokumentów w postępowaniu cywilnym. Uwagi de lege lata i de lege ferenda; Oddziaływanie prawa nowych technologii na funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwości w społeczeństwie informacyjnym- aspekty społeczne; Badanie serwisów internetowych polskich sądów- wyniki, obserwacje i rekomendacje; 3. Informatyzacja postępowania przed organami administracji publicznej: Lex Informatica- problemy słownika; Obowiązek korzystania z otwartych standardów w informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne; Interwencje samorządu terytorialnego w sektorze telekomunikacyjnym; Automatyzacja rozstrzygnięć i innych czynności w sprawach indywidualnych załatwianych przez organ administracji publicznej; Udostępnianie informacji publicznych w postaci elektronicznej w orzecznictwie sądów administracyjnych; Elektroniczne dzienniki urzędowe. Wpływ wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych zawierających akty normatywne i inne akty prawne na ich treść; Informatyzacja procesu udostępniania informacji prawnych w Austrii i w Polsce- różnice i podobieństwa; 4. IT Law. Wybrane problemy: Studia podyplomowe jako forma kształcenia ustawicznego prokuratorów w dziedzinie nowych technologii informacyjnych (na przykładzie Podyplomowych Studiów Problemów Przestępczości Komputerowej UMK w Toruniu); Aktualna rola informatyki prawniczej w powiązaniu z informatyką administracyjna; Uwagi na temat odpowiedzialności usługodawcy hostingu w Internecie; Nowelizacja ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Stosowanie ontologii Modelu Minimalnego do analizy aktów oskarżenia spraw nielegalnego handlu paliwem; Prowadzenie śledztwa w sprawach nielegalnego handlu paliwem z wykorzystaniem wspomagania informatycznego; Metoda tworzenia ontologii na potrzeby systemu wspomagającego prace dochodzeniowo-śledcze w sprawach przestępstw gospodarczych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Specyfika i uwarunkowania kształcenia zdalnego 1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego Rozdział 2. Rola oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym 2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie nauczania 2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania uczestników podczas zajęć on-line Rozdział 3. Zastosowanie oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line Rozdział 4. Funkcjonalność oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym 4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 4.3. Zarządzanie testami i ankietami Rozdział 5. Wsparcie procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Teams 5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 5.2. Instalowanie Microsoft Teams 5.3. Zespoły w Microsoft Teams 5.4. Tworzenie nowego spotkania 5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams Rozdział 6. Platforma e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz rysunków; Wykaz tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, cechy i znaczenie technologii logistycznych; 2. Technologie informacyjne w łańcuchach dostaw; 3. Systemy automatycznej identyfikacji; 4. Elektroniczna wymiana danych; 5. Systemy łączności bezprzewodowej stosowane w logistyce; 6. Współczesne technologie w transporcie; 7. Zaawansowane technologie w praktyce magazynowej; 8. Rola opakowań w technologiach logistycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; 1. Platformy cyfrowe – problemy koncepcyjne 1.1. Problemy definiowania platform cyfrowych 1.2. Ekonomia sieci jako płaszczyzna badania platform cyfrowych 1.3. Pozytywne aspekty konkurencji wokół osi innowacji 1.4. Korzyści ze współpracy i konkurencji innych firm z platformami cyfrowymi (pętla wartości) 1.5. Platforma jako infrastruktura (problem otwartości platformy) 1.6. Platformy społecznościowe 1.7. Platformy oferujące treści 2. Platformy cyfrowe a gospodarka współdzielenia 2.1. Regulowanie gospodarki współdzielenia 2.2. Ekosystem gospodarki współdzielenia – innowacyjne modele biznesowe 2.3. Platformy gospodarki współdzielenia – przykłady modeli biznesowych 2.4. Modele gospodarki współdzielenia a problem zaufania (blockchain) 2.5. Platformy cyfrowe a DLT blockchain (czy nowy etap odpośredniczenia?) 2.6. Blockchain – kierunek rozwoju gospodarki współdzielenia (peer-to-peer) 2.7. Gospodarka współdzielenia a Big Data 3. Platformy cyfrowe na rynku finansowym 3.1. BigTechy (TechFiny) na rynku usług finansowych 3.2. Gospodarka wspóldzielenia na rynku finansowym (open banking) 3.3. BigTechy – FinTechy na rynku finansowym (perspektywa DLT blockchain) 3.4. Platformy cyfrowe na rynku finansowym – bankowość jako usługa (finansjalizacja) 3.5. Platformy crowdfundingu 3.6. Platformy kryptowalutowe ICO/STO 3.7. Zdecentralizowane finanse oparte na blockchain – czy to realna wizja rozwoju rynku finansowego? 4. Platformy cyfrowe – perspektywa społeczna 4.1. Ambiwalentne oceny koncepcji gospodarki współdzielenia z perspektywy społecznej 4.2. Problem badania uczciwości algorytmicznej platform 4.3. Platformy cyfrowe a koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 4.4. Platformy cyfrowe a koncepcja zrównoważonego rozwoju 4.5. Problem stronniczości (tendencyjności) pośrednictwa platform cyfrowych 4.6. Platformy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego 5. Platformy cyfrowe – problematyka prawna 5.1. Platformy cyfrowe – w kierunku trójkątnych relacji prawnych 5.2. Od sklepu internetowego do platformy cyfrowej 5.3. Regulacja form pośrednictwa ze strony platform cyfrowych (analogia do sytuacji konsumenta?) 5.4. Rynki dwu- i wielostronne – wyzwaniem dla prawa konkurencji 5.5. „Rynek uwagi” jako przykład rynku dwustronnego 5.6. Platformy cyfrowe – czy potrzeba nowego prawa konkurencji? 6. Platformy cyfrowe a prawo konkurencji 6.1. Rola danych dla platform cyfrowych a prawo konkurencji 6.2. Gospodarka cyfrowa. Polityka technologiczna a polityka konkurencji 6.3. Platformy cyfrowe na pograniczu prawa własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawa konkurencji 6.4. Prawa autorskie i patentowe na platformie – ludzie a maszyny 6.5. Poszerzone możliwości wiązania produktów na platformie cyfrowej (Google Android) 6.6. Postulat badania konkurencji wzdłuż łańcucha (pętli) wartości 6.7. Kluczowe problemy kontroli platform cyfrowych 6.8. Postulat integralnego podejścia do platform cyfrowych; Zakończenie; Słowniczek najważniejszych terminów; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Podstawowe elementy procesy komunikacji – istota procesu; 2. Rola informacji a proces komunikacji; 3. Koncepcja komunikacji; 4. Teorie komunikacji; 5. Modele komunikacyjne; 6. Procesy komunikacyjne w kontekście jednostki – komunikacja interpersonalna; 7. Komunikacja międzykulturowa; 8. Komunikacja w organizacji; 9. Znaczenie komunikacji w zarządzaniu; 10. Technologie informacyjno-komunikacyjne; 11. Wpływ konfliktów na komunikację w organizacji; 12. Praktyczne aspekty komunikacji w organizacji – wybrane wyniki badań; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Opinie o książce; Przedmowa: O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu; UX to wciąż młoda dziedzina; O czym jest ta książka?; Kto powinien przeczytać tę książkę?; Struktura książki; Dlaczego napisałem tę książkę?; Podziękowania; 1. Zdolny projektant umie rozmawiać: Ważne zebranie; Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca; Gdzie kucharek sześć; Każdy jest projektantem!; Interfejs to Twoje dzieło; Praca zespołowa nie tak znowu dobra; Twoja praca polega na komunikacji; Elokwencja to sukces; Bądź sprawnym projektantem; 2. Interesariusz też człowiek: Zrozum ich punkt widzenia; Wskazywanie wpływowych jednostek; Wartości interesariuszy; Historyjki interesariuszy; Nawiązuj korzystne relacje; 3. Spotkanie jako projekt: Określ kontekst; Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu; Pozbądź się zakłóceń; Przewiduj reakcje; Zbuduj sieć wsparcia; Próba generalna; 4. Wysłuchać znaczy zrozumieć: Czynności pasywne; Czynności aktywne; 5. Właściwy stan umysłu: Zrozum swoją rolę; Okiełznaj swoje ego; Bądź na tak; Rozwiń pozytywną personę; Zmień słownictwo; Przejście; 6. Sformułuj odpowiedź: Strategia udzielania odpowiedzi; Taktyka to działanie; 7. Określ przekaz: Biznes; Projekt; Badania; Ograniczenia; 8. Zabezpieczenie poparcia: Zdobycie poparcia; Zsumujmy wszystko; 9. Dalsze działania: Spotkanie po zebraniu; Przekaż sprawozdanie; Odfiltruj ważne informacje; Poszukaj sprzymierzeńców; Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba; 10. Radzenie sobie ze zmianami: Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?; Co tu się rzeczywiście dzieje?; Nie ma tego złego; Bank Zaufania; Kiedy się mylisz; Zarządzanie oczekiwaniami; To już prawie koniec; 11. Jak decydenci mogą pomagać projektantom?: Ślepiec i król; Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami; Przygotuj listę kontrolną projektu; Miejsce przy stole konferencyjnym; O autorze; Kolofon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość a nowe technologie / red. nauk. Kazimierz Zieliński. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 156 s. : rys., tab., wykresy ; 23 cm.
Rozdział 1. Wybór technologii wytwarzania a akumulacja kapitału. Wprowadzenie. 1.1. Impulsy usprawnień technologicznych. 1.2. Istota wyboru technologii wytwarzania. 1.3. Oddziaływanie akumulacji kapitału. 1.4. Szybkość wdrażania zmian technologicznych. Podsumowanie. Rozdział 2. Przedsiębiorczość technologiczna w Polsce i w Unii Europejskiej. Wprowadzenie. 2.1. Przedsiębiorczość technologiczna. 2.2. Sektory wysokotechnologiczne w Polsce i w Unii Europejskiej. Podsumowanie. Rozdział 3. Dyfuzja i dyseminacja innowacji nowoczesnych technologii. Wprowadzenie. 3.1. Dyseminacja innowacji. 3.2. Dyfuzja innowacji. Podsumowanie. Rozdział 4. Sektory wysokich technologii a rozwój gospodarczy regionu. Wprowadzenie. 4.1. Rozwój gospodarczy i technologiczny. 4.2. Przedsiębiorstwa sektorów wysokotechnologicznych a rozwój gospodarczy. Podsumowanie. Rozdział 5. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Wprowadzenie. 5.1. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych a zrównoważony rozwój. 5.2. Środowiskowe efekty nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. 5.3. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na środowisko na przykładzie polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie. Rozdział 6. Firmy technologiczne w poszukiwaniu zasobów na rozwój. Analiza sytuacji wybranych spółek debiutujących na alternatywnym rynku NewConnect w Warszawie. Wprowadzenie. 6.1. Firmy technologiczne. 6.2. Finansowanie. 6.3. Rynki giełdowe dla firm technologicznych. 6.4. Badanie. Podsumowanie. Rozdział 7. Kierunki wpływu zmian technologicznych na funkcjonowanie sektora fonograficznego. Wprowadzenie. 7.1. Identyfikacja narzędzi analizy strategicznej uwzględniających aspekt technologii. 7.2. Zmiany technologiczne wpływające na funkcjonowanie sektora fonograficznego. 7.3. Wpływ rewolucji cyfrowej na sektor fonograficzny. 7.4. Reakcja sektora fonograficznego na rewolucję cyfrową w świetle narzędzi analizy strategicznej. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej otoczenia; 2. Strategia jako kultura zarządzania – od strategii do działania; 3. Sukcesja i Kaizen. Przypadek firmy wielorodzinnej w firmie rodzinnej; 4. Wsparcie transformacji cyfrowej firm małych i średnich poprzez klastry i huby innowacji cyfrowych; 5. Rola Lean Management w strategicznym podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Budowanie kultury Kaizen w firmie usługowej na przykładzie studium przypadku firmy PROFES; 7. Job crafting a Kaizen w procesie ciągłego doskonalenia; 8. Ewolucja wskaźnika pomiaru efektywności w obliczu transformacji Kaizen; 9. Transformacja Kaizen – jak zrobić to dobrze? 10. Budowanie kultury lean oraz Kaizen w firmie produkcyjnej na przykładzie studium przypadku Flextronics International Poland Sp. z o. o. w Tczewie; 11. KION League w działaniu; 12. Transformacja Lean w siedmiu krokach Model transformacji Lean/Kaizen – całościowe praktyczne podejście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Monitorowanie jako obszar badań w zarządzaniu Rozdział 2. Cele i rodzaje monitorowania Rozdział 3. Powody monitorowania pracy i jego rodzaje na przykładzie problemu gapowicza i jego współczesna wersja w pracy w postaci serfowania po sieci Rozdział 4. Tradycyjne i współczesne monitorowanie pracy, czyli o monitoringu elektronicznym Rozdział 5. Sposoby wdrażania monitorowania pracy w różnych kontekstach; Zakończenie; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp; Rozdział 1. Kapitał ludzki w gospodarce przyszłości w Polsce: Zarządzanie ludźmi i jego cele; Zarządzanie tradycyjne; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie kapitałem ludzkim i jego źródła; Rynek pracy, jaki powstaje w konsekwencji outsourcingu – „koniczynka Handy’ego” Segmentacja rynku pracy i jej dynamika; Zarządzanie kapitałem ludzkim – od zarządzania wiedzą do zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim; e-HRM jako postulowane wykorzystywanie ICT w HR; Rozdział 2. Systemy ICT w zarządzaniu i zarządzaniu ludźmi: Reprezentacja informacji – nośniki danych i bazy danych; Systemy informatyczne w zarządzaniu organizacjami; Model klasyczny; Systemy transakcyjne (OLTP); Systemy decyzyjne i analityczne (OLAP) – hurtownie danych, data mining; Paradoks informatyzacji, czyli czy i kiedy informatyzacja jest szkodliwa dla efektywności działania; Wspomaganie zarządzania ludźmi w organizacji przez systemy ICT; Rozdział 3. Rekrutacja pracowników i działania wizerunkowe: Rekrutacja i jej definiowanie w ramach procesu doboru pracowników; Cele w rekrutacji kandydatów aktywnych i biernych; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy i inne przejawy kultu cargo; Formy komunikacji w rekrutacji; Narzędzia do samodzielnej preselekcji kandydatów; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy poprzez cechy symboliczne i funkcjonalne – kontrowersje; Systemy wspierania rekrutowania (ATS); Gry rozrywkowe jako narzędzie marketingu marki firmy jako pracodawcy; Rekrutacja mobilna; Rozdział 4. Selekcja pracowników: Selekcja – definicja, cele oraz specyficzne trudności, jakie wywołane są przez zastosowanie narzędzi bazujących na komunikacji zapośredniczonej technologicznie (ICT); Kwestionariusze jako tradycyjne i współczesne narzędzie preselekcyjne; Testy sytuacyjne i zdolności poznawczych; Kwestionariusze biograficzne (biodane) i ich właściwości jako narzędzi selekcyjnych; Testy osobowości i dyskusje wokół ich użycia w selekcji pracowników; Gra komputerowa jako technika adaptacyjna, preselekcyjna oraz narzędzie wykorzystywane w pomiarze cech osobowości’ Wywiad selekcyjny – jego podstawowe rodzaje i możliwości przeniesienia ich do Internetu; Sprawdzanie referencji i jego odpowiedniki w Internecie; Dostosowanie tradycyjnych i internetowych narzędzi selekcyjnych do kanału mobilnego; Akceptacja stosowania przez organizacje narzędzi selekcyjnych – wyniki badań; Rozdział 5. Zapewnienie działania i utrzymanie zaangażowania pracowników: Retencja jako problem zarządzania; Wynagrodzenie całkowite i jego składniki; Dlaczego ludzie odchodzą – tradycyjne i współczesne teorie fluktuacji; Z czego wynika zadowolenie i niezadowolenie z wynagrodzenia; Budowanie zaangażowania, gdy udało się nie wywołać niezadowolenia; Rozdział 6. Zarządzanie talentami: Zarządzanie talentami – problemy definicyjne; Identyfikowanie osób o dużym potencjale; Czy ujawnianie, kto jest talentem, jest szkodliwe?; Krytyka elitarnych programów zarządzania talentami; Różnice pomiędzy działaniami związanymi z planowaniem sukcesji a zarządzaniem talentami; Jak można typologizować programy zarządzania talentami; Rozdział 7. Rozwój kompetencji w organizacji: Definiowanie działań rozwojowych w ramach programów zarządzania talentami; Rozwiązania stosowane w rozwoju kompetencji talentów w firmach międzynarodowych; Model 70-20-10 jako podstawa dla planowania działań rozwojowych; Wyzwania rozwojowe jako narzędzie uczenia się; E-coaching, coaching hybrydowy i inne formy coachingu korzystające z ICT; Mentoring i jego warianty; Zakończenie; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie wiedzą - podstawowe definicje i pojęcia; 2. Specyfika wiedzy w ochronie zdrowia; 3. Aspekty formalnoprawne aktualnej wiedzy medycznej; 4. Potrzeba oraz wybrane sposoby dzielenia się wiedzą; 5. Technologiczne aspekty zarządzania wiedza w ochronie zdrowia; 6. Wybrane rozwiązania ICT wspomagające zarządzanie wiedzą w ochronie zdrowia; 7. Wyzwania i nierozwiązane kwestie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej