Technologia informacyjna (IT)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(5)
Autor
Al-Khamisy Danuta
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bęben Robert
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Filipczyk Barbara
(1)
Frączek Zofia
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gorgól Anna
(1)
Jarco Piotr
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kania Krzysztof (ekonomista)
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Kawa Rafał
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kuleczka Pola
(1)
Lembas Jacek (1951- )
(1)
Lenart Jolanta
(1)
Leniartek Mieczysław K
(1)
Lewandowski Tomasz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Michalik Krzysztof (1956- )
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(1)
Nimyłowycz Aleksandra
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Płoska Renata
(1)
Radziewanowski Zbigniew
(1)
Roman Adam
(1)
Sibiga Grzegorz
(1)
Sikorski Marcin
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smolarek Maria
(1)
Steinhart Jonathan E
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Warchał Mateusz
(1)
Wensierski Piotr
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Wrona Andrzej
(1)
Wróblewski Piotr
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Zymomrya Ivan
(1)
Zymomrya Mikoła
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Technologia informacyjna (IT)
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Świat technologii komputerowych – wprowadzenie: 1.1. Komputer - wynalazek wszech czasów 1.2. E-learning w edukacji 1.3. Internet jako przestrzeń edukacyjna i społeczna 1.4. Zarys informacji o platformach zdalnego nauczania w kształceniu ustawicznym Rozdział II. Empiryczne, prawne i praktyczne aspekty wykorzystania technologii komputerowych w procesie nauczania i uczenia się: 2.1. Uwaga! "Człowiek w sieci" - doniesienia z badań nad zagrożeniami ze strony technologii komputerowych 2.2. Edukacja zdalna w świetle przepisów prawnych i oferta edukacyjna mediów publicznych 2.3. Internetowe strony wydawnictw oświatowych jako narzędzie wsparcia nauczycieli w procesie nauczania 2.4.Webinarium jako nowa forma doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 2.5. Inne formy wspierania nauczycieli w procesie nauczania za pomocą technologii komputerowych Rozdział III. Badania opinii dzieci, rodziców i nauczycieli na temat użytkowania gier, programów multimedialnych i Internetu dla celów dydaktycznych, poznawczych oraz dla rozrywki 3.1. Rola kompetencji nauczyciela i rodzica w przestrzeni mediów sieciowych 3.2. Kompetencje społeczne nauczyciela i rodzica: komunikacja i kontrola 3.3. Znaczenie Internetu w dydaktyce 3.4. Tematyka analizowanych badań i zastosowane metody badawcze 3.5. Kompetencje społeczne i wychowawcze nauczycieli i rodziców w zakresie korzystania z technologii informacyjnych 3.6. Gry komputerowe a zagospodarowanie czasu wolnego ucznia i monitorowanie kontroli kontaktu z cyberprzestrzenią 3.7. Programy komputerowe a aktywność edukacyjna dzieci w opinii rodziców i nauczycieli; Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Edukacja a nowe technologie: O nowej interpretacji niektórych pojęć pedagogicznych w dobie technologii informacyjnej; Zastosowanie wybranych nowoczesnych technologii w szkolnictwie wyższym; Potrzeba nowego nauczania statystyki w społeczeństwie informacyjnym; Komputer a edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Od konwergencji, przez konkurencję do dywergencji mediów; Rozdział 2.: Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej: Psychospołeczne uwarunkowania skuteczności na rynku pracy a edukacja jutra; Talent nadal wartością do zagospodarowania w procesie budowania karier; Perspektywy rozwoju zawodowego absolwentów w Polsce na przykładzie badań kompetencji z terenu Dolnego Śląska w latach 2006-2010; Wpływ służby i kształcenia poza granicami państwa na antycypację możliwości implementacji w organizacji wojskowej nowoczesnych form doskonalenia kadr; Poziom odpowiedzialności rodzicielskiej w kontekście edukacji zawodowej niepełnosprawnych; Rozdział 3.: Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki: Migracja zarobkowa w Europie; Analiza zjawiska poakcesyjnej migracji Polaków ze względu na ich stałe indywidualne cechy osobowości; Wybrane aspekty komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rodzinach dotkniętych emigracją zarobkową jednego z rodziców; Zagrożenia dla wartości życia rodzinnego w kontekście migracji i emigracji zarobkowej; Rozdział 4.: Czas jako wartość oraz jego organizacja i spędzanie: Odchodzenie czasu; Czas wolny- preferencje - uwarunkowania - bariery; Aktywność ruchowa osób starszych. Wyzwania edukacyjne; Miejskie gry i zabawy jako otwarty projekt edukacyjny; Andragogiczne walory tożsamości Zakopanego; Rozdział 5.: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zasady pedagogiczne Wasyla Barwińskiego przez pryzmat znaczenia tradycji; Świat pogłębiony, czyli sztuka w przestrzeniach edukacji; Oferta wyjazdów wakacyjnych w edukacyjnej przestrzeni dziecka; Rozdział 6.: Edukacja spersonalizowana. Szkoły rodzinne: Nowoczesne rodzicielstwo- jaka jest jego istota? Czy może stwarzać zagrożenie dla edukacji?; Edukacja włączająca czy wyłączająca? Aktualny stan badań i perspektywa zmian; Edukacja inkluzyjna dziecka niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej a integracja społeczna; Rozdział 7.: Varia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka ekonomiczna / pod red.Elżbieta Niedzielska. - Wyd. 4 popr. i posz. - Wrocław : Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 2003. - 428 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Propedeutyka informatyki ekonomicznej: Podstawowe pojęcia informatyki, Systemy informacyjne, Środki techniczne i programowe informatyki; Informatyzacja obiektu gospodarczego: Podstawy informatyzacji obiektu gospodarczego, Tworzenie systemu informatycznego, Implementacja systemu informatycznego, Eksploatacja systemu informatycznego; Zastosowania informatyki ekonomicznej; Domeny zastosowań informatyki ekonomicznej, Systemy informacyjne w przedsiębiorstwie produkcyjnym, Systemy informacyjne obrotu towarowego, Systemy informacyjne bankowości, Systemy informacyjne administracji publicznej, Prezentacja graficzna zastosowań informatyki ekonomicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet rzeczy / Marcin Sikorski ; red. nauk. Adam Roman. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2020. - 103, [5] s. : il., wykresy ; 21 cm.
(Real IT World ; 1/2020)
Zakochany w Internecie rzeczy – czy IoT . jest dla konsumenta? Era Internetu rzeczy. Świat a IoT. Rzeczywistość związana z Internetem rzeczy. Fragmentacja IoT. Zbieranie danych. Brak zaufania. Etyka IoT. Niszowość IoT. Jakość a IoT. Jakość w wymiarze wytwórczym. Jakość a wskaźniki. IoT a cykl życia. Jakość w innych wymiarach. Trywializacja IoT. Czy zatem IoT to nisza? Regulacje IoT – dlaczego tak trudne jest wdrożenie spójnych rozwiązań? Paradoks IoT. Prawo a IoT. Prawo a rzeczywistość. Regulacje IoT. Uproszczenie prawa. Dalszy rozwój prawa. Prawo a pracownik. Dalszy rozwój prawa. Prawo a innowacyjność. Batalia o lepsze jutro. „Internecie rzeczy – kiedy ty dorośniesz?” – słów parę o istotnych problemach z IoT. Bezpieczeństwo IoT. Bezpieczeństwo IoT – przypadek smart żarówki. „Znikające dane”. Bezpieczeństwo a OWASP. Niedojrzałość IoT. Dalsze problemy bezpieczeństwa IoT. Metody zapewnienia bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo – co jeszcze warto wiedzieć? Co o bezpieczeństwie mówią inni? Smart Dekada – co nas czeka w najbliższej przyszłości? Przyszłość IoT to... PropTech. Przyszłość IoT to... więcej danych. Przyszłość IoT to... zmiana potrzeb na rynku. Przyszłość IoT to... chmury danych. Przyszłość IoT to... świadomość. Przyszłość IoT to... Chiny. Co o przyszłości sądzą specjaliści? Przyszłość IoT to...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jutro edukacji technicznej / Waldemar Furmanek. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2007. - 426, [1] s. : tab. ; 24 cm.
Część I: Edukacja techniczna w polskich szkołach ogólnokształcących. Diagnoza systemu. 1. Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 2. Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce. 3. Niektóre trudności edukacji technicznej. 4. Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnoksztalcących. 5. Wnioski z analizy diagnostycznej. Część II: Technika zjawiskiem cywilizacyjnym. 1. Cywilizacja a technika. 2. Facylitacyjne funkcje techniki. Część III: Technika współczesna czynnikiem przemian cywilizacyjnych. 1. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych. 2. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej. 3. Zmiana funkcji techniki współczesnej. 4. Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi. 5. Cena postępu i upowszechniania nowych technologii informacyjnych. 6. Problemy edukacji w okresie transformacji cywilizacyjnej. 7. Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. Część IV: Poszukiwania idei dla projektowania powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej. 2. Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teleologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących. 3. Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. Część V: Edukacja techniczna i informatyczna wobec wyzwań cywilizacyjnych. 1. Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną. 2. Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 3. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. Częśc VI: Jutro polskiej szkoły wyznacznikiem jutra edukacji technicznej. 1. Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia. 2. Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy. 3. Postulaty raportów dotyczących globalnych procesów edukacji. 4. Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości. 5. Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkołyu. 6. Warunki unowocześnienia systemu szkolnego 7. Prace nad przyszłą szkołą w Polsce. 8. Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. Część VII: Projektowanie modelu powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej. 2. Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 4. Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; Wprowadzenie; 1. Język wewnętrzny komputerów; 2. Układy kombinacyjne; 3. Układy sekwencyjne; 4. Anatomia komputera; 5. Architektura komputera; 6. Analiza komunikacji; 7. Organizacji danych; 8. Przetwarzanie języka; 9. Przeglądarki internetowe; 10. Programowanie aplikacyjne i systemowe;; 11. Skróty i przybliżenia; 12. Zakleszczenia i wyścigi; 13. Bezpieczeństwo; 14. Sztuczna inteligencja; 15. Świat realny; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja „społecznie ukierunkowana” – zmieniający się paradygmat kluczowych czynników sukcesu współczesnych przedsiębiorstw; Psychologiczne aspekty transformacji cyfrowej przedsiębiorstw; Media społecznościowe w działalności marketingowej przedsiębiorstw; Identyfikacja społeczności w sieci społecznościowej opartej na komunikacji e-mail przy użyciu modularności; Rola CSR w budowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstw; CSR w Polsce na tle rynku europejskiego – analiza komparatywna; Formy i zakres wykorzystania mediów społecznościowych w strategii CSR polskich przedsiębiorstw; Storytelling w social mediach jako czynnik kreowania wartości marki; Badanie aktywności banków spółdzielczych w mediach społecznościowych w aspekcie budowania relacji z klientem; Rola influencer marketingu jako kanału komunikacji marketingowej marki NeoNail w wybranych mediach społecznościowych w oparciu o badania własne; Prosumpcja w działalności firm rodzinnych – ujęcie teoretyczne i praktyczne; Koncepcje badawcze kapitału intelektualnego i społecznego we włoskich spółdzielniach socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stosowanie technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym / Grzegorz Sibiga. - Stan prawny na dzień 4.3.2019 r. - Warszawa : C.H.Beck , 2019. - XXXVI, 252 s. ; 22 cm.
(Monografie Prawnicze)
Zawiera: Wykaz skrótów Bibliografia Wykaz aktów prawnych Wstęp Rozdział I. Techniki informatyczne w administracji. Zagadnienia wprowadzające § 1. Informatyzacja i techniki informatyczne § 2. Informacja i zinformatyzowane przetwarzanie informacji w administracji publicznej § 3. Elektroniczna administracja Rozdział II. Obszary (zakresy) wykorzystania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym. Cele informatyzacji postępowania § 1. Wprowadzenie – cele stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 2. Komunikacja elektroniczna (cel komunikacyjny) § 3. Wykorzystanie zasobów informacyjnych administracji publicznej (efektywność wykorzystania) § 4. Automatyzacja czynności Rozdział III. Zakres regulacji prawnej informatyzacji w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego w zakresie stosowania technik informatycznych w latach 1998–2018 (ujęcie historyczne) § 2. Współstosowanie w postępowaniu administracyjnym ogólnym przepisów procesowych oraz „przepisów technicznych”. Zależności między Kodeksem postępowania administracyjnego oraz ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne § 3. Podsumowanie Rozdział IV. Podstawowe problemy stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Wprowadzenie § 2. Zasady ogólne dotyczące stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym I. Wprowadzenie II. Zasada form załatwiania indywidualnej sprawy administracyjnej. Forma dokumentu elektronicznego jako alternatywna forma załatwienia sprawy (art. 14) A. Uwagi wprowadzające B. Forma załatwienia indywidualnej sprawy administracyjnej. Forma a postać C. Załatwienie sprawy w formie dokumentu elektronicznego. Pojęcie dokumentu elektronicznego D. „Odformalizowane” załatwienie sprawy (art. 14 § 2 KPA) III. Zasada wyboru przez uczestnika postępowania sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym oraz formy załatwienia sprawy. Dobrowolność stosowania przez uczestnika środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym § 3. Identyfikacja elektroniczna i uwierzytelnianie oraz składanie podpisów elektronicznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 4. Podmiot publiczny jako podmiotowe kryterium stosowania technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 5. Wykorzystanie Biuletynu Informacji Publicznej w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 6. Podsumowanie Rozdział V. Stosowanie technik informatycznych w czynnościach w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 1. Wnoszenie podań elektronicznych i ich przyjmowanie przez organ administracji publicznej I. Wprowadzenie II. Sposoby wnoszenia elektronicznego podania III. Wymogi formalne elektronicznego podania IV. Elektroniczne potwierdzenie wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego V. Czynności organu administracji publicznej w przypadku braków formalnych podania w formie dokumentu elektronicznego VI. Wszczęcie postępowania w wyniku złożenia przez stronę podania w formie dokumentu elektronicznego § 2. Wydawanie pism w formie dokumentów elektronicznych i ich doręczanie przez organ administracji publicznej I. Wydawanie pism w formie dokumentów elektronicznych przez organ administracji publicznej II. Elektroniczne doręczanie pism przez organ administracji publicznej A. Wprowadzenie B. Przesłanki dopuszczalności elektronicznego doręczenia a) Przesłanki doręczenia innemu podmiotowi niż podmiot publiczny (art. 391 KPA) b) Doręczenie podmiotowi publicznemu (art. 392 KPA) C. Sposób doręczenia pisma a) Sposób doręczenia uczestnikowi innemu niż podmiot publiczny (art. 46 § 3–9 KPA) b) Sposób doręczenia podmiotowi publicznemu (art. 46 § 10 KPA) § 3. Udostępnienie pisma organu administracji publicznej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (publiczne ogłoszenie w BIP) § 4. Wezwanie doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej § 5. Sporządzanie i podpisanie ugody w formie dokumentu elektronicznego § 6. Prowadzenie elektronicznych akt sprawy oraz elektroniczny dostęp do akt. Metryka sprawy I. Wprowadzenie II. Elektroniczna metryka sprawy oraz związane z metryką akta sprawy III. Zasada jednolitej postaci akt sprawy. Elektroniczne zarządzanie dokumentacją (EZD) IV. Wgląd w elektroniczne akta sprawy – sposób realizacji uprawnienia V. Szczególna sytuacja zapewnienia uczestnikom dostępu do dokumentów w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej (art. 46 § 8 KPA) § 7. Użycie technik informatycznych do korzystania w postępowaniu administracyjnym przez organ z zasobów informacyjnych w sferze wewnętrznej oraz od innych podmiotów publicznych I. Wprowadzenie – cele regulacji oraz rozróżnienie sfer informacyjnych działania organu administracji publicznej (wewnętrzna i zewnętrzna) II. Wykorzystanie przez organ administracji publicznej informacji z jego sfery wewnętrznej III. Korzystanie przez organ administracji publicznej z zasobów informacyjnych innych podmiotów publicznych A. Pozyskiwanie danych z rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne B. Dostęp do danych zgromadzonych w rejestrze publicznym. Postępowanie w przedmiocie dostępu C. Udostępnienie danych z rejestru publicznego i systemu teleinformatycznego na potrzeby usługi on-line D. Perspektywy korzystania z rejestrów publicznych innych podmiotów publicznych na potrzeby prowadzonego postępowania administracyjnego E. Wymiana informacji z innym podmiotem publicznym § 8. Czynności automatyczne w postępowaniu administracyjnym ogólnym § 9. Podsumowanie Wnioski Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.077.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.077.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. WZROST ZNACZENIA TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI; 2. ONTOLOGIE JAKO METODA ORGANIZACJI I REPREZENTACJI WIEDZY; 3. BIG DATA I ANALITYKA KADROWA W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM; 4. ZASTOSOWANIE METOD ODKRYWANIA WIEDZY; (DATA MINING) W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM 5. WYBRANE TECHNOLOGIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI WE WSPOMAGANIU ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do informatyki / Rafał Kawa, Jacek Lembas. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 301, [1] s. : il., wykresy ; 24 cm.
(Wykłady z Informatyki)
1. Wprowadzenie. 1.1. Informacja. 1.2. Podstawowe cechy informacji. 1.3. Informatyka. 1.4. Komputer. 1.5. Działy informatyki. 2. Teoria informacji. 2.1. Miara informacji. 2.2. Entropia źródła informacji. 2.3. Kodowanie komunikatów. 2.4. Algorytmy kodowania optymalnego. 3. Systemy liczbowe. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Analogowość, cyfrowość, binarność. 3.3. Działania na liczbach naturalnych w systemach pozycyjnych. 3.4. Konwersje między systemami liczbowymi. 4. Arytmetyka komputerowa. 4.1. Kodowania stałopozycyjne. 4.2. Kodowania zmiennopozycyjne. 5. Maszyna Turinga. 5.1. Wprowadzenie. 5.2. Definicja. 5.3. Przykłady. 6. Przykładowa Maszyna Cyfrowa (PMC). 6.1. Architektura von Neumanna. 6.2. Budowa PMC. 6.3. Działanie PMC. 6.4. Realizacja przykładowych algorytmów. 7. Podstawy algorytmiki. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Podstawowe pojęcia. 7.3. Zapis algorytmów. 7.4. Strukturalność. 7.5. Tworzenie algorytmów. 7.6. Złożoność algorytmów. 7.7. Poprawność algorytmów. 8. Notacje wyrażeń algebraicznych. 8.1. Generalia. 8.2. Notacje algebraiczne w informatyce. 8.3. Konwersje notacji. 8.4. Zapis algorytmów w ONP. 9. Języki formalne. 9.1. Podstawowe pojęcia i oznaczenia. 9.2. Gramatyka formalna. 9.3. Gramatyki regularne a maszyna Turinga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierownika projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 380, [4] s. : rys., tab., wykresy ; 21 cm.
CZĘŚĆ I. NIEZBĘDNIK KIEROWNIKA PROJEKTU. Rozdział 1. Pojęcia podstawowe. Czym jest, a czym NIE JEST projekt? Niełatwa ocena sukcesu projektu. Zarządzanie i zespół. Zastosowanie zarządzania projektami. Pytania kontrolne. Rozdział 2. Uruchamianie projektu. Proste trudnego początki. Karta projektu. Jak dobrze zainicjować projekt? Plan projektu: budowa i utrzymanie. Plan projektu zmienia się w czasie! Pytania kontrolne. Rozdział 3. Zespół... mitów i zalet. Praktyki budowania zespołów projektowych. Budowanie autorytetu kierownika. Role w zespole, czyli optymalne ludzi dopasowanie. Ludzie są różni, czyli model typów osobowości Myers-Briggs. Role i typy osobowości – konkluzja. Zarządzanie konfliktami. Pytania kontrolne. Rozdział 4. Od WBS do harmonogramu. Dualizm projektowy. Struktura podziału prac (WBS). Tworzenie WBS. Rola WBS w kontroli zakresu projektu. Pytania kontrolne. Rozdział 5. Zarządzanie zmianami. Proces zarządzania zmianami. Role w procesie zarządzania zmianami. Wpływ zmian na tzw. wydania produktu. Pytania kontrolne (bardzo trudne!) Rozdział 6. Sztuka zarządzania wymaganiami użytkownika. Użytkownicy i udziałowcy. Specyfika wymagań informatycznych. Skuteczne zbieranie wymagań. Pytania kontrolne. Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem. Pojęcia podstawowe. Odkrywanie ryzyk projektowych. Rodzaje ryzyka. Materializacja ryzyka i jego wpływ na projekt. Szablon dokumentowania ryzyka. Mapa ryzyka. Pytania kontrolne. Rozdział 8. Harmonogram doskonały, czyli jak planować, aby się udało. Planowanie kontra chaos. Zależności pomiędzy zadaniami. Ścieżka krytyczna. Szacowanie pracochłonności i kosztów prac. Przypisywanie zasobów zadaniom. Sztuka wymyślania i układania zadań. Optymalizacja obciążenia zasobów projektowych. Przekazywanie zadań członkom zespołu. Kompresja harmonogramu. Pytania kontrolne. Rozdział 9. Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym. Opłacalność projektu w kontekście organizacji. Elementy analizy budżetowej w projekcie. Koszty własne w projekcie. Koszty zewnętrzne w projekcie. Planowanie wykorzystania zasobów. Kontrolowanie czy raportowanie czasu pracy? Pytania kontrolne. Rozdział 10. Śledzenie postępów i metoda Earned Value. Pojęcie wersji bazowej harmonogramu. Rejestrowanie danych o postępie prac. Metoda wartości wypracowanej (Earned Value). Earned Value na przykładach. Pytania kontrolne. Rozdział 11. Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej. Raportowanie stanu projektu. Dziennik projektu. Dokumentowanie spotkań. Pytania kontrolne. Rozdział 12. Skuteczna komunikacja. Sztuka sprawnej komunikacji. Pytania kontrolne. Rozdział 13. Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym. Normy ISO serii 9001. Model CMM. Testowanie oprogramowania. Ciągła integracja i kontrola konfiguracji. Pytania kontrolne. Rozdział 14. Dostawa i zamknięcie projektu. Dostawa produktu. Strategie wdrażania złożonych systemów informatycznych. Szkolenia użytkowników. Zamknięcie prac w projekcie. Gwarancja i konserwacja. Pytania kontrolne. Rozdział 15. Podwykonawstwo i używanie darmowego oprogramowania. Outsourcing, czyli kupujemy zamiast wytwarzać. Modele OEM i ODM. Jak się odnaleźć w gąszczu open source. Pytania kontrolne. Rozdział 16. Certyfikacja project management. Certyfikacje PMI. Metodyka i certyfikacja PRINCE2. Szkolenia i certyfikacja PRINCE2. AgilePM (Agile Project Management). Pytania kontrolne. CZĘŚĆ II. ZWINNE REWOLUCJE I PRAKTYKI PM. Rozdział 17. W kierunku zwinnych metod wytwórczych. Proces ex machina, czyli próby uporządkowania rzeczywistości. A może zróbmy to inaczej? Pytania kontrolne. Rozdział 18. Usprawnić produkcję! Lean Manufacturing, czyli eliminacja strat. Lean Software Development. Cykl Deminga (PDCA). Rozdział 19. Kanban, czyli zrozumieć i ujarzmić flow. Kanban w systemach produkcji klasycznej. Tablice Kanban. Rozdział 20. Od iteracji do Agile. Zaplanujmy lepsze jutro! (Nieco) lepszy rodzaj planowania. 35 lat minęło jak jeden dzień... Złożone systemy adaptacyjne. Manifest Agile, czyli "przykazania" ogólne. Zasady Agile, czyli "katechizm" na co dzień. Rodzina metodyk Agile. Rozdział 21. Agile w wydaniu DSDM. Geneza DSDM. Cykl życia projektu w DSDM. Zespół i role w DSDM. MoSCoW, czyli zarządzanie priorytetami. Demonstracja wykonanej pracy. Komunikacja. Sztuka definiowania wymagań. Rola Kierownika Projektu w DSDM. Planowanie i śledzenie postępu. Podsumowanie. Rozdział 22. Scrum w pigułce. Zasady gry Scrum. Flow sterowany wymaganiami. Organizacja pracy. Spotkania w Scrumie. Postęp prac w Scrumie. Rozdział 23. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi. Triada projektowa raz jeszcze. Według planu czy na luzie? Dokumentacja i zarządzanie wiedzą. Metody szacowania Agile. Planning Poker. Rozdział 24. Jak raportować postęp projektu zwinnego? Kanban w Agile. Rejestr Sprintu. Wykresy spalania. Kumulacyjny diagram przepływu. Earned Value w Agile. Rozdział 25. Wdrażanie Agile. Pierwsze koty za płoty. Wymagania użytkownika. Użycie WBS w metodach zwinnych? Jaki Agile? Pytania kontrolne. CZĘŚĆ III. DARMOWE OPROGRAMOWANIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI. Rozdział 26. Przegląd darmowego oprogramowania do zarządzania projektami. Projekty pominięte w książce. Rozdział 27. GanttProject, czyli proste harmonogramowanie. Rozpoczynamy nowy projekt. Zależności i inne atrybuty zadań. Zaawansowane atrybuty zadań. Zasoby. Wygląd wykresu. Analiza projektu. Zaawansowane opcje programu. Rozdział 28. ProjectLibre, czyli prawie jak Microsoft Project. Rozpoczynamy nowy projekt. Zasoby. Wygląd wykresu. Widoki. Kalendarze niestandardowe. Analiza i raportowanie projektu. Literatura. Spis rysunków. Spis tabel. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej