Rozwój psychospołeczny
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(3)
Autor
Adamczyk Marta
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Borsich Szymon
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Ahata
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Idem Magdalena
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Vajda Marta
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1424)
Zarządzanie
(674)
Unia Europejska
(641)
Polska
(633)
Samorząd terytorialny
(532)
Rozwój psychospołeczny
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(370)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(310)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(247)
Unia Europejska (UE)
(244)
Prawo cywilne
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(237)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Szkolnictwo
(235)
Podatek
(234)
Kultura
(233)
Nauczyciele
(233)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Polityka społeczna
(230)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Społeczeństwo
(218)
Innowacje
(215)
Socjologia
(214)
Nauczanie
(211)
Szkolnictwo wyższe
(211)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(206)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(199)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(191)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(191)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(182)
Zatrudnienie
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo karne procesowe
(176)
Rynek finansowy
(175)
Rynek kapitałowy
(173)
Prawo Unii Europejskiej
(169)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(155)
Logistyka gospodarcza
(149)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Papiery wartościowe
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Psychologia społeczna
(134)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(132)
Terroryzm
(132)
Inwestycje
(131)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(118)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu; Co oznacza rysunek w świecie dziecka? Co to znaczy, że rysunek jest drogą do poznania przez dziecko własnych zasobów? Jaka powinna być postawa osoby prowadzącej? Jaka jest odpowiedzialność prowadzącego przy tego typu ćwiczeniach? Jak stosować ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii zawarte w książce? Ćwiczenie uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Radzenie sobie: COVID-19 a autyzm; Klub historyjek pandemicznych; Radzenie sobie z nową normalnością; Wskazówki dotyczące tego, jak nawiązywać kontakt z dzieckiem i wspierać je w okresie izolacji; Depresja w trakcie izolacji; Narzędzia do radzenia sobie ze stresem. Część druga. Spojrzenie od środka: Temple w izolacji; Jak sobie radzić w izolacji; Jak nie zwariować w izolacji; Każdy do swojego pokoju. Część trzecia. Edukacja domowa i radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami: Edukacja domowa ucznia z autyzmem – zacznij od prezentu; Teraz ty jesteś przyjacielem…; Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; Organizacja warunkuje lepsze zachowanie; Zachowanie i zmiany. Część czwarta. Aktywności i terapia zajęciowa: Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; Zgrana wizja; Otoczenie, zaangażowanie oraz edukacja w domu i w szkole; Tworzenie otoczenia sensorycznego; Funkcje wykonawcze a rozwój osobowości w czasie izolacji – ujęcie sensoryczne; Aktywności według Sher. Część piąta. Kwestie praktyczne: 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; Planowanie finansowe w ramach kryzysu - autyzm podczas restrykcji sanitarnych; Rozwiązania dla rodziców dzieci z autyzmem podczas restrykcji sanitarnych. Część szósta. Przeżyć i rozkwitnąć: Ciastka, katastrofy i przejażdżki samochodem; Budowanie odporności psychicznej rodziny; Wdzięczność za autyzm; Rozwój dzięki wybranemu motywowi; Palmerowie rozkwitają w nowej normalności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Klasa 1: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 2: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 3: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 4: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 5: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 6: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 7: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (komunikaty „JA”); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Klasa 8: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (konflikt); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej