Przyroda
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(19)
Autor
Bednarski Grzegorz
(5)
Szczygieł Andrzej
(5)
Szumowska Anna
(5)
Biernat Krzysztof
(1)
Bołtromiuk Artur
(1)
Budniak Alina
(1)
Burtscher Irmgard Maria
(1)
Ciechanowicz-McLean Janina (1952- )
(1)
Czaja Stanisław
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Heller Michał
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Marko-Worłowska Maria (1950- )
(1)
Mierzejewski Paweł
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Podgórski Karol
(1)
Rakoczy Bartosz (1973- )
(1)
Stawarz Joanna
(1)
Symonides Ewa
(1)
Szlajfer Feliks
(1)
Trzcińska Diana
(1)
Wierzbicki Zbigniew Tadeusz
(1)
Wilczek Zygmunt
(1)
Wyrostkiewicz Michał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1420)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(635)
Polska
(629)
Samorząd terytorialny
(531)
Przyroda
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(237)
Nauczyciele
(235)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Kultura
(230)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(228)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(218)
Rachunkowość
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Nauczanie
(212)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(211)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Zatrudnienie
(182)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(174)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(150)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Ochrona środowiska
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dzieci badają świat z pasją, 2. Jak można pracować z tą książką?, 3. Badacze wody, 4. Badacze powietrza, 5. badacze pogody, 6. Badacze Słońca i Księżyca, 7. Badacze czasu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Edukacja a nowe technologie i formy kształcenia: Nowy model szkoły- podręczniki mobilne; Eksperymentalne dowody poprawy jakości kształcenia technicznego- respektowanie systemów sensorycznych i stylów studiowania; Mobilna edukacja jako element wspomagający kształcenie w zakresie przedmiotów przyrodniczych we wszystkich etapach edukacyjnych; Nowy format środowiska kształcenia w epoce cyfrowej; 2. Metody kształcenia w dobie multimediów: Dyshabituacja w programowaniu i przygotowaniu multinauczania; E-learning jako nowa przestrzeń działań pedagogicznych wczesnej edukacji; E-edukacja- e-podręczniki, platformy e-laerningowe- szanse i zagrożenia wykorzystania; Gry symulacyjne jako narzędzie wspomagające nauczanie podejmowania decyzji; 3. Cyfrowe środki w kształceniu dzieci i młodzieży: Telefon komórkowy- szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych; Rola programów telewizyjnych w wychowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym w opiniach rodziców; 4. Edukacja dla bezpieczeństwa w szkole jutra: Uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa; Szkolenia i ćwiczenia prowadzone w ramach Wspólnej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony Unii Europejskiej jako element dydaktyki obronnej; 5. Szkolne i pozaszkolne aspekty edukacji muzycznej: Muzyka źródłem aktywności dziecka; Miejsce śląskiej muzyki ludowej w edukacji; Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu przyszłej kariery zawodowej muzyka; Rola środowiska rodzinnego w rozwoju zdolności muzycznych małych dzieci; 6. Wychowanie zdrowotne i ekologia w edukacji jutra: O potrzebie edukacji ekologicznej i zdrowotnej słów kilka; Wartość zrównoważonego rozwoju a treści edukacji szkolnej; Wychowanie zdrowotne wobec wyzwań współczesnego świata; 7. Edukacja zdrowotna w szkole i w życiu dorosłym: Edukacja zdrowotna w szkole. Uwarunkowania skuteczności; Wielowymiarowość promowania zdrowia przez nauczycieli klas I-III; Kwestia HIV?AIDS w percepcji studentów pedagogiki; Ocena wiedzy kobiet na temat ćwiczeń stosowanych w profilaktyce nietrzymania moczu; 8. Kultura fizyczna w szkole jutra: Wychowania fizyczne jako proces ciągłej edukacji; Świadomość wartości aktywności fizycznej w kształtowaniu postaw do kultury somatycznej; Informacja zwrotna w procesie uczenia się złożonych czynności motorycznych; Zachowania twórcze nauczycieli wychowania fizycznego wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych; Edukacja wartości rekordowych osiągnięć w pływaniu długodystansowym; 9. Krajoznawstwo i edukacja przyrodnicza jako aspekty edukacji jutra: Krajoznawstwo w edukacji jutra; Wycieczka jako (nie)zapomniana forma edukacji; Edukacja przyrodnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; R. 1 Wyjaśnienie pojęć związanych z edukacją przyrodniczo-ekologiczną; R. 2 Przyroda jako środowisko edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym; R. 3 Podstawy metodyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym: Cele i treści edukacji ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; Zasady edukacji ekologicznej; Metody edukacyjne, formy organizacyjne i środki dydaktyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; R. 4 Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym w świetle wybranych programów wychowania przedszkolnego: Analiza programu „ Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały; Analiza programu „Dobry start przedszkolaka. Program wychowania przedszkolnego” Moniki Rościszewskiej-Woźniak; Analiza programu „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej; R. 5 Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zajęcia z edukacji przyrodniczo-ekologicznej – w oparciu o zadania przedszkola określone w „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego”: Organizowanie warunków i środków aktywizowania dziecka we wszystkich obszarach rozwojowych, wspieranie wielostronnej aktywności wychowanków; Kształtowanie wrażliwości społecznej dziecka wobec innych osób, wzmacnianie jego poczucia wartości, rozwoju tożsamości. Uwrażliwianie na potrzeby tworzenia pozytywnych relacji z innymi ludźmi; Zapewnianie warunków do zabawy, wypoczynku i relaksu w okolicznościach sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu dziecka; Zapewnianie optymalnych warunków do poznawania świata przez dziecko poprzez osobistą aktywność, kształtowanie umiejętności badawczych niezbędnych do poznawania świata, w tym obiektów i zjawisk przyrody żywej i nieożywione, z uwzględnieniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka; Kaszetowanie wrażliwości na otaczający świat, w tym wrażliwości estetycznej, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu empatii dziecka, pomocy w rozumieniu emocji własnych i cudzych, uświadomienie potrzeby dbałości o zdrowie psychiczne; R. 6 Autorska koncepcja przedszkola ekologicznego: Program edukacji przyrodniczo-ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym; Organizacja przedszkola ekologicznego; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. U źródła ekologii ludzkiej 2. Panorama świata współczesnego - kryzys ekologiczny 3. Rozwój integralny osoby jako zasadnicza kategoria ekologii ludzkiej 4. Społeczeństwo i przyroda jako istotne elementy naturalnego środowiska osoby ludzkiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Podstawowe pojęcia i definicje : Ekologia a ochrona środowiska, Właściwości biocenozy i ekosystemu. Cz.2 Zagrożenia i ochrona środowiska przyrodniczego : Zanieczyszczenia i ochrona powietrza, Zanieczyszczenia i ochrona hydrosfery, Zagrożenia hałasem i promieniowaniem. Cz.3 Uwarunkowania środowiskowe rozwoju turystyki i rekreacji : Ekosystem leśny i jego ochrona, Biomy kuli ziemskiej w turystyce i rekreacji, Zasadnicze typy roślinności w Polsce i jej znaczenie, Przedmiot badań i rozwój ekologii krajobrazu. Cz.4 Ekorozwój i ekoturystyka : Ekorozwój - nowy trend XXI wieku, Turystyka przyjazna środowisku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Zagadnienia podstawowe. 3. Programy działań Wspólnot Europejskich w dziedzinie środowiska. 4. Strategie działań w dziedzinie ochrony środowiska. 5. Horyzontalne prawo ochrony środowiska. 6. Wertykalne prawo ochrony środowiska. 7. Struktura instytucjonalna ochrony środowiska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompendia filozoficzne / red. serii Michał Bardel)
1. Pierwsze zagadnienia filozofii przyrody - problem elementarności, 2. Filozoficzny mit o stworzeniu - Platońska filozofia przyrody, 3. Fizyka Arystotelesa, 4. Metoda kosmologicznych spekulacji Arystotelesa, 5. Mechanicyzm Kartezjusza, 6. Izaak Newton i Matematyczne zasady filozofii przyrody, 7. Świat Leibniza, najlepszy z możliwych, 8. Immanuel Kant : aprioryczne warunki nauk, 9. Romantyczna filozofia przyrody, 10. Kosmologia Whiteheada : Wszechświat jako proces, 11. Otwarty Wszechświat Poppera, 12. Nauka jako filozofia, 13. Zagadnienia i metody filozofii przyrody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Instytucjonalne uwarunkowania działalności gospodarczej na obszarach chronionych, Cz. II Przyrodnicze i społeczne aspekty gospodarowania na obszarach chronionych, Cz. III Ekologizacja gospodarki rolnej na obszarach chronionych, Cz. IV Pozarolnicza działalność gospodarcza na obszarach chronionych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wymiary eduakcji reflaksyjnej - od indywidualnego do wspólnotowego kontekstu rozwoju: 1. Czy na pewno mnie rozumie? Zbieżność i rozbieżność nauczycielskiej i uczniowskiej perspektywy dotyczącej rozmów między nimi, 2. Umowa społeczna z dzieckiem w różnych sytuacjach w przedszkolu, 3. Uczenie się we współpracy - na przykładzie przedszkolenj grupy integracyjnej, 4. Interakcje z partnerem społecznym jako kontekst rozowju poznawczego uczniów, 5. Rola nauczyciela w kształtowaniu środowiska przyjaznego dziecku - na przykładzie przedszkolnych oddziałów integracyjnych, 6. Przedszkole miejscem wspierania rozwoju procesu spostrzegania innych ludzi przez dzieci, 7. Umiejśtność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych przez dzieci inwestycją w przyszłość. Cz.II Przymierze z książką w edukacji wczesnoszkolnej: 1. W poszukiwaniu dobrego podręcznika, czyli o tym, jak radzić sobie z pluralizmem podręcznikowym w klasach I-III, 2. Od umiejętności czytania do refleksji nad tekstem literackim, 3. Wychowawcze aspekty twórczości Zofii Urbanowskiej. Cz.III Inspirowanie dziecięcej twórczości ruchowej: 1. Aktywność ruchowa jako żródło twórczych umiejętności ucznia - wybrnae rozważania teoretyczne i badawcze, 2. Opowieść taneczna - od improwaizacji do choregorafi, 3. Twórczość taneczna dzieci 7-10 letnich. Cz.IV Tajemnice uczestnictwa dziecka w przyrodzie. Przenikanie tego co jawne i ukryte: 1. Ukryty kontekst jawnych przestrzeni w eduakcji dzieci. Uwagi na marginesie wprowadzenia, 2. "Otwierania" się dziecka na naturę i kulturę, 3. Przedszkole jako miejsce odkrywania przyrody i swojego w niej miejsca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ochrona przyrody / Ewa Symonides. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2007. - 767 s. fot. kolor., mapy, tab., wykr. ; 25 cm.
1. Powstanie i rozwój życia na Ziemi. 2. Człowiek i przyroda: od zarania dziejów do współczesności. 3. Motywy, cel i przedmiot ochrony przyrody w ujęciu historycznym i współczesnym. 4. Naukowe podstawy prawnej ochrony przyrody. 5. Międzynarodowe aspekty ochrony przyrody. 6. Wartości przyrodnicze Polski - stan, zagrożenia i ochrona. 7. Krótka historisa ochrony przyrody na ziemiach polskich. 8. Współczesny system prawny, organizacyjny i finansowy oraz zaplecze naukowe ochrony przyrody w Polsce. 9. Formy ochrony przyrody - ochrona in situ. 10. Ochrona gatunków w warunkach ex situ oraz terenów zieleni i zadrzewień. 11. Ochrona przyrody i jej zasobów na obszarach użytkowanych gospodarczo. 12. Bolączki i perspektywy ochrony przyrody w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wprowadzające. 2. Formy ochrony przyrody. 3. Pozostałe instytucje ochrony przyrody. 4. Organy i służby ochrony przyrody. 5. Wykonywanie ochrony przyrody. Gospodarowanie zasobami i składnikami przyrody. 6. Odpowiedzialność prawna w ochronie przyrody
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo ochrony przyrody / Bartosz Rakoczy. - Warszawa : C.H.Beck, 2009. - 225, [1] s. ; 24 cm.
(Skrypty Becka)
1. Zagadnienia wstępne; 2. Źródła prawa ochrony przyrody; 3. Formy ochrony przyrody; 4. Ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne i ośrodki rehabilitacji zwierząt; 5. Ochrona terenów zieleni i zadrzewień; 6. Organy ochrony przyrody i służby ochrony przyrody; 7. Finansowanie ochrony przyrody; 8. Ochrona poszczególnych elementów przyrodniczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i elementy systemu prawa środowiskowego, 2. Rozwój prawa środowiskowego w Polsce, 3. Ochrona i kształtowanie środowiska przyrodniczego w podstawowych aktach prawnych obowiązujących w Polsce, 4. Ochrona powietrza atmosferycznego i pozwolenia zintegrowane w polskich i miedzynarodowych rozwiązaniach prawnych, 5. Ochrona wód powierzchniowych i podziemnych w polskich i międzynarodowych rozwiązaniach prawnych, 6. Ochrona przed odpadami i gospodarowanie odpadami w Polsce i w Unii Europejskiej, 7. Ochrona przed hałasem i promieniowaniem elektromagnetycznym oraz jonizującym, 8. Prawo ochrony przyrody. Ochrona przyrody i gospodarowanie na obszarach przyrodniczo cennych, 9. Ochrona gleby i kopalin oraz racjonalne gospodarowanie nimi, 10. Katastrofy ekologiczne i poważne awarie instalacji w rozwiązaniach prawa środowiskowego, 11. Kontrola organizmów modyfikowanych genetycznie i chemikalniów w polskim i w unijnym prawie środowiskowym, 12. Rolnictwo ekologiczne i bezpieczeństwo żywności w rozwiązaniach poslkich i unijnych, 13. Podstawy prawne ekoetykietowania w Unii Europejskiej, 14. Oceny oddziaływania na środowisko przyrodnicze w świetle rozwiązań prawnych, 15. Prawne i organizacyjne problemy dostępu do informacji ekologicznej, 16. Prawo odpowiedzialności w poslkim prawie środowiskowym, 17. Korzystanie z zasobów środowiska - ekologiczny wymiar prawa energetycznego, 18. Polityka ekologiczna państwa i programy ochrony środowiska w Polsce, 19. Prawo ochrony środowiska na tle polityki ekologicznej Unii Europejskiej - charakterystyka ogólna, 20. System wspólnotowego prawa ochrony środowiska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia socjologiczne; 2. Próba budowy modelu sozoekologii społecznej; 3. Sozoekopedagogika- nowa subdyscyplina nauk społecznych; 4. Równowaga ekologiczna a równowaga społeczna; 5. Chrześcijaństwo a ochrona środowiska przyrodniczego; 6. Ekorozwój i sprawiedliwość ekologiczna oraz ich społeczno-psychologiczne uwarunkowania; 7. Świadomość ekologiczna społeczeństwa polskiego w świetle badań naukowych; 8. Parki narodowe w socjologicznej perspektywie; 9. Rolnictwo ekologiczne w historycznej perspektywie; 10. Czynniki ekologiczne a zdrowie publiczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitoringu Środowiska)
Zawiera: Ogólne informacje statystyczne dotyczące województwa śląskiego: Ludność; Podmioty gospodarki narodowej; Użytkowanie gruntów i melioracje; Infrastruktura komunalna; Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska. Powietrze: Presje; Stan; Reakcja; Monitoring rtęci na terenie woj. Śląskiego w 2013 roku; Ch-ka warunków meteorologicznych woj. Śląskiego w 2013 roku na tle wielolecia; Monitoring chemizmu opadów atmosferycznych i ocena depozycji zanieczyszczeń dla podłoża w woj. Śląskim w 2013 roku. Wody powierzchniowe: Presje; Stan; Reakcja; Ch-ka warunków hydrologicznych. Wody podziemne: Presje; Stan; Główne Zbiorniki Wód Podziemnych w obszarze woj. Śląskiego. Monitoringi lokalne. Hałas: Transport; Hałas komunikacyjny; Hałas instalacyjny. Pola elektromagnetyczne: Pomiary monitoringowe PEM wykonane w 2013 roku. Podsumowanie drugiego trzyletniego cyklu pomiarowego. Gospodarka odpadami: Odpady przemysłowe i komunalne wytwarzanie w woj. śląskim; Gospodarka odpadami komunalnymi, po wdrożeniu znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; Gospodarka odpadami zawierającymi azbest; Sposób gospodarowania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym na terenie woj. Śląskiego. Działalność kontrola WIOŚ w Katowicach. Zakres działalności laboratorium WIOŚ w Katowicach. Działalność Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach: Finansowanie zadań; Beneficjenci Funduszu; Wnioski i umowy o dofinansowanie; Efekty ekologiczne i rzeczowe; Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko; Ocena działalności Funduszu. Działalność edukacyjna WIOŚ w Katowicach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitoringu Środowiska)
Zawiera: Ogólne informacje statystyczne dotyczące województwa śląskiego: Ludność; Podmioty gospodarki narodowej; Użytkowanie gruntów i melioracje; Infrastruktura komunalna; Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska. Powietrze: Presje; Stan; Reakcja; Monitoring rtęci na terenie woj. Śląskiego w 2014 roku; Ch-ka warunków meteorologicznych woj. Śląskiego w 2014 roku na tle wielolecia; Monitoring chemizmu opadów atmosferycznych i ocena depozycji zanieczyszczeń dla podłoża w woj. Śląskim w 2014 roku. Wody powierzchniowe: Presje; Stan; Reakcja; Ch-ka warunków hydrologicznych. Wody podziemne: Presje; Stan; Monitoringi lokalne Hałas: Transport; Hałas komunikacyjny; Hałas instalacyjny. Pola elektromagnetyczne. Gospodarka odpadami: Odpady przemysłowe i komunalne wytwarzanie w woj. Śląskim; Problemy związane z gospodarowaniem odpadami na terenach poprzemysłowych woj. Śląskiego; Gospodarka odpadami ściekowymi; Gospodarka odpadami zawierającymi azbest. Działalność kontrola WIOŚ w Katowicach. Zakres działalności laboratorium WIOŚ w Katowicach. Przyroda woj. Śląskiego - zasoby, ochrona i zagrożenia. Działalność Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach: Beneficjenci Funduszu; Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko; Wydarzenia. Działalność edukacyjna WIOŚ w Katowicach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitoringu Środowiska)
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA I OGÓLNE INFORMACJE STATYSTYCZNE DOTYCZĄCE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO: Charakterystyka województwa śląskiego; Ogólne informacje statystyczne dotyczące województwa śląskiego; Ludność; Podmioty gospodarki narodowej; Użytkowanie gruntów i melioracje; Infrastruktura komunalna; Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska. POWIETRZE: Presje; Stan; Reakcja; Monitoring rtęci na terenie województwa śląskiego w 2015 roku wraz z analizą lat 2013-2015; Charakterystyka warunków meteorologicznych województwa śląskiego w 2015 roku; Ocena zanieczyszczenia powietrza na stacjach tłowych w województwie śląskim w 2015 roku wraz z analizą lat 2013-2015; Monitoring chemizmu opadów atmosferycznych i ocena depozycji zanieczyszczeń do podłoża w województwie śląskim w 2015 roku. WODY POWIERZCHNIOWE: Presje; Stan; Badania wód powierzchniowych w latach 2013-2015; Oceny stanu wód; Monitoring badawczy; Reakcja; Przykładowe zadania z zakresu gospodarki wodno-ściekowej realizowane na terenie gmin; Monitoring osadów dennych w latach 2013-2015; Rozpoznanie źródeł zanieczyszczenia wód powierzchniowych wielopierścieniowymi węglowodorami aromatycznymi (WWA) na obszarze województwa śląskiego; Charakterystyka warunków hydrologicznych. WODY PODZIEMNE: Presje; Stan; Monitoring wód podziemnych w sieci krajowej; Monitoring wód podziemnych w sieci regionalnej; Monitoring badawczy trichloroetenu i tetrachloroetenu w powiecie tarnogórskim; Monitoring badawczy zanieczyszczeń przemysłowych w rejonie Dąbrowy Górniczej; MONITORINGI LOKALNE. HAŁAS: Wstęp; Transport; Hałas komunikacyjny; Hałas kolejowy i tramwajowy; Hałas drogowy; Hałas lotniczy; Mapy akustyczne; Hałas instalacyjny; Reakcja. POLA ELEKTROMAGNETYCZNE. GOSPODARKA ODPADAMI:Odpady przemysłowe i komunalne wytwarzane w województwie śląskim; Gospodarka odpadami komunalnymi na terenie województwa śląskiego w latach 2013-2015; kontrole prowadzone przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach w gminach; Regionalne Instalacje do Przetwarzania Odpadów Komunalnych na terenie województwa śląskiego; Gospodarka odpadami zawierającymi azbest; DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA WIOŚ W KATOWICACH; ZAKRES DZIAŁALNOŚCI LABORATORIUM WIOŚ W KATOWICACH. OBSZARY CHRONIONE W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM. DZIAŁALNOŚĆ WOJEWÓDZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W KATOWICACH: Beneficjenci Funduszu; Kierunki finansowania; Program Operacyjny Infrastruktura i Środow.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitoringu Środowiska)
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA I OGÓLNE INFORMACJE STATYSTYCZNE DOTYCZĄCE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO: Charakterystyka województwa śląskiego; Ogólne informacje statystyczne dotyczące województwa śląskiego; Ludność; Podmioty gospodarki narodowej; Użytkowanie gruntów i melioracje; Infrastruktura komunalna; Ekonomiczne aspekty ochrony środowiska. POWIETRZE: Presje; Stan; Reakcja; Charakterystyka warunków meteorologicznych województwa śląskiego w 2016 roku na tle danych klimatologicznych; Monitoring chemizmu opadów atmosferycznych i ocena depozycji zanieczyszczeń do podłoża w województwie śląskim w 2016 roku. WODY POWIERZCHNIOWE: Presje; Stan; Badania wód powierzchniowych w 2016 r.; Klasyfikacje i oceny stanu wód; Monitoring badawczy; Reakcja; Monitoring osadów dennych w 2016 r.; Modernizacja zbiornika wodnego Przeczyce; Charakterystyka warunków hydrologicznych. WODY PODZIEMNE: Presje; Stan; Monitoring wód podziemnych w sieci krajowej; Monitoring wód podziemnych w sieci regionalnej; Monitoring badawczy trichloroetenu i tetrachloroetenu w powiecie tarnogórskim; Monitoring badawczy zanieczyszczeń przemysłowych w rejonie Dąbrowy Górniczej; Badania wód podziemnych w rejonie byłych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach. MONITORINGI LOKALNE. HAŁAS: Transport; Hałas komunikacyjny; Hałas kolejowy; Hałas drogowy; Hałas instalacyjny. POLA ELEKTROMAGNETYCZNE. GOSPODARKA ODPADAMI: Odpady przemysłowe i komunalne wytwarzane w województwie śląskim; Gospodarka odpadami komunalnymi na terenie województwa śląskiego w latach 2013-2016; „Szara strefa” w gospodarce odpadami; Gospodarka odpadami zawierającymi azbest DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA WIOŚ W KATOWICACH; ZAKRES DZIAŁALNOŚCI LABORATORIUM WIOŚ W KATOWICACH; DZIAŁALNOŚĆ WOJEWÓDZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W KATOWICACH; DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA WIOŚ W KATOWICACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Monitoringu Środowiska)
Zawiera: Ogólne informacje statystyczne dotyczące województwa śląskiego: 1. Ludność, 2. Podmioty gospodarki narodowej; 3. Użytkowanie gruntów i melioracje; 4. Infrastruktura komunalna; 5. Ekonomiczne aspekty ochorny środowiska. Powietrze: 1. Presje; 2. Stan; 3. Reakcja; 4. Realizacja uchwał w sprawie Programu ochrony powietrza i tzw. "antysmogowej" w województwie śląskim; 5. Charakterystyka warunków meteorologicznych województwa śląskiego w 107 roku na tle danych klimatologicznych; 6. Monitoring chemizmu opadów atmosferycznych i ocena depozycji zanieczyszczeń do podłoża w województwie śląskim w 2017 roku. Wody powierzchniowe: 1. Presje; 2. Stan; 3. Reakcja; 4. Obserwacje hydromorfologiczne rzek w 2017 roku; 5. Monitoring osadów dennych w 2017 roku; 6. Charakterystyka warunków hydrologicznych. Wody podziemne: 1. Presje; 2. Stan. Monitoringi lokalne. Hałas: 1. Transport; 2. Hałas komunikacyjny; 3. Mapy akustyczne. 4. Hałas instalacyjny. Pola elektromagnetyczne. Gospodarka odpadami: 1. Odpady przemysłowe i komunalne wytwarzane w województwie śląskim; 2. Regiony w gospodarce odpadami komunalnymi oraz Regionalne Instalacje Przetwarzania Odpadów Komunalnych na terenie województwa śląskiego; 3. "Szara strefa" w gospodarce odpadami; 4. Gospodarka odpadami zawierającymi azbest. Działalność kontrolna WIOŚ w Katowicach. Zakres działalności laboratorium WIOŚ w Katowicach; Działalność Wojewódzkiego Funduszu Ochrony i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Działalność Edukacyjna WIOŚ w Katowicach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej