Pedagogika opiekuńcza
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(26)
Autor
Badora Sylwia
(5)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Brągiel Józefa
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Gumienny Beata
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kanios Anna
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia
(1)
Kelm Albin
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kwak Anna
(1)
Lalak Danuta
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Róg Anna
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1420)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(635)
Polska
(628)
Samorząd terytorialny
(532)
Pedagogika opiekuńcza
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(417)
Marketing
(414)
Gospodarka
(405)
Banki
(383)
Organizacja
(377)
Prawo pracy
(358)
Internet
(351)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(308)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(264)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(252)
Unia Europejska (UE)
(251)
Praca
(246)
Zarządzanie strategiczne
(244)
Prawo cywilne
(243)
Administracja
(241)
Pedagogika
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(237)
Nauczyciele
(235)
Szkolnictwo
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Kultura
(231)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Psychologia
(228)
Finanse publiczne
(226)
Rachunkowość
(217)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(215)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Nauczanie
(211)
Zarządzanie jakością
(211)
Reklama
(210)
Opieka społeczna
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(197)
Nieruchomości
(194)
Konkurencja
(193)
Prawo międzynarodowe
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(186)
Zatrudnienie
(182)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo Unii Europejskiej
(173)
Prawo gospodarcze
(165)
Umowa
(157)
Kształcenie
(156)
Filozofia
(154)
Logistyka gospodarcza
(150)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(147)
Papiery wartościowe
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Płaca
(136)
Stosunki interpersonalne
(136)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Psychologia społeczna
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(121)
Motywacja pracy
(119)
Samorząd gminny
(119)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ch. I Psychological-pedagogical and environmental conditioning. Didactic-educational difficulties of choldren and youth at the school age: Polish traditions in children and youth’s school education. The outline of problems until 1939 and the reality in the first years of the Polish People’s Republic; Early primary school children’s development in dysfunctional family; Adaptive difficulties of seven-year-olds in context of school maturity; Education of a child at pre-primary age. The essence of the matter, assumption and organizational and legal basis of pre-primary eduction in Poland. Ch. II The problem of pupils’ functioning in school environment: School truancies as a factore of non-adaption to social life; The problem of nicorinism among school youth; Factors conditioning the formation of the value system among teenagers; Reflections on Education and Preventive Actions at School; Prevention of sexually transmitted diseases. Ch. III Cooperation between school, family and tuteraly-educational institutions as a factory of education and general child’s development: Social worker facing the problem of poverty in families; Integration and alienation of child in family and didactic end educational achievements at younger school age; Culture creative role of family in a country environment; Psychological-pedagogical counselling service as a source of family aid; Educational environments in work on prosody of speech; Art. Activity as a from of theraphy of children who have educational difficulties.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Formy opieki i pomocy rodzinie: 1. Instytucje uzupełniające funkcje rodziny; 2. Instytucje wsparcia; 3. Instytucje interwencji kryzysowej; Cz. II. Formy opieki nad dziećmi dziećmi młodzieżą: 1. Placówki wsparcia dziennego; 2. Rodzinne formy opieki; 3. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu interwencyjnego; 4. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego; 5. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego; 6. Formy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym i chorym; 7. Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu resocjalizacyjnego; Cz. III. Formy opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi: 1. Formy kreacyjne; 2. Formy wsparcia i opieki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego, 2. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego, 3. Działalność Towarzystwa "Nasz Dom", 4. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu, 5. Grupa Usamodzielniająca, 6. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucje oświatowo- wychowawcze; 2. Placówki kształcenia specjalnego; 3. Podmioty resocjalizacyjne; 4. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze; 5. Instytucje pomocy społecznej; 6. Podmioty wielofunkcyjne; 7. Organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Koncepcje opieki : 1. Opieka międzyludzka w pedagogice - wybrane zagadnienia, 2. Społeczno-opiekuńcza aktywność kościoła katolickiego w Polsce. Refleksje pedagogiczno-społeczne, 3. Opieka w pielęgniarstwie, 4. Rodzina jako szczególny podmiot opieki pielęgniarskiej. Cz.II Zawody opiekuńcze: pracownicy socjalni i pielęgniarki: 5. Pracownik socjalny - zmiany koncepcji zawodu i problemy pracy zawodowej, 6. Pracownicy socjalni, 7. Podopieczni pracowników socjalnych, 8. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów, 9. Marginalizacja zawodu pielęgniarki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opieka nad dzieckiem osieroconym w literaturze. 2. Formy kompensacji sieroctwa. 3. Wychowawca - opiekun. 4. Analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szanse rozwoju dziecka niepełnosprawnego w wybrnaych krajach Unii Europejskiej, 2. Rówieśnik - partner w rozowju, 3. Nauczyciel i uczeń w systemie edukacji wielokulturowej, 4. Karanie w wychowaniu tradycyjnym i antypedagogice, 5. Dokumentacja narzędziem uczenia się/nauczania dziecka i nauczyciela, 6. Pedagogika interaktywna i konstruktywistyczna - teoria i praktyka, 7. Kilka uwag na temat recepcji teorii Wygotskiego, 8. Uczeń w procesie terapii pedagogicznej - blaski i cienie, 9. Uczen jako jednostka twórcza, 10. Zabawy muzyczno-ruchowe w rozwijaniu aktywności twórczej dziecka, 11. Czy dziecko moze być odkrywcą wiedzy w świecie mediów, 12. Dorosły i dziecko w terapii logopedycznej - różne perspektywy jej ujmowania, 13. Uczenie się kooperacyjne - pytania, wątpliwości, fakty, 14. Marii Weryho-Radziwiłłowiczowej (1858-1944) twórczość literacka dla dzieci, 15. Edukacja dzieci z zaniedbywanych środowisk - doświadczenia międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Cześć I. Rodzina we współczesnych perspektywach teoretycznych i badawczych: ROZDZIAŁ 1. Rodzina jako przestrzeń opiekuńcza: 1.1. Wymiar biologiczny rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.2. Emocjonalny wymiar rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.3. Spontaniczność i normalność jako wymiary rodzinnej przestrzeni opiekuńczej. ROZDZIAŁ 2. Rodzinny przekaz treści kulturowych zawartych w polskiej strukturze obrzędowej: 2.1. Elementy strukturalne obrzędowości; 2.2. Systemy wierzeniowo-interpretacyjne świętowania. ROZDZIAŁ 3. Współczesna rodzina wobec przygotowania dzieci do pełnienia ról związanych z płcią: 3.1. Układ ról i pozycji w rodzinie; 3.2. Proces wytwarzania indywidualnej koncepcji roli płciowej; 3.3. Rola rodziny w rozwijaniu koncepcji roli płciowej u dzieci. ROZDZIAŁ 4. Lojalność dziecka wobec rodziny: 4.1. Lojalność – definicja; 4.2. Podstawy teoretyczne wyjaśniające mechanizm lojalności rodzinnej; 4.3. Konflikt lojalności w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości; 4.4. Sposoby wyrażania lojalności w rodzinie; 4.5. Niszczące skutki głębokiej lojalności dzieci wobec rodziców; 4.6. Strategie i techniki terapeutyczne dotyczące ujawniania oraz anulowania rodzinnych zobowiązań i długów. ROZDZIAŁ 5. Rodzinne problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem: 5.1. Rodzina – prolog i epilog; 5.2. Starość to nie tylko demografia; 5.3. Opieka w rodzinie – próba więzi międzyludzkich; 5.4. Problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem. ROZDZIAŁ 6. Funkcjonowanie w rodzinie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem; 6.2. Problemy w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym; 6.3. Funkcjonowanie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie sfery przystosowania społecznego – raport z badań; 6.4. Wnioski z badań; 6.5. Prezentacja tabelaryczna wyników badań. ROZDZIAŁ 7. Rodzina w perspektywie gender: 7.1. Płeć kulturowa – gender; 7.2. Gender a rodzina. Cześć II. Rodzina w perspektywie historycznej: ROZDZIAŁ 1. Rodzina u starożytnych Greków i Rzymian: 1.1. Starożytna rodzina grecka; 1.2. Starożytna rodzina rzymska. ROZDZIAŁ 2. Codzienność i opieka rodzinna w średniowiecznej i nowożytnej kulturze Zachodu: 2.1. Opieka rodzinna u zmierzchu starożytności i w średniowieczu; 2.2. Opieka rodzinna w okresie od renesansu do oświecenia. ROZDZIAŁ 3. Poglądy Jana Amosa Komeńskiego na wychowanie w rodzinie. ROZDZIAŁ 4. Z dziejów rodziny staropolskiej – kobieta zostaje matką. ROZDZIAŁ 5. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej: 5.1. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej; 5.2. Sieroctwo powojenne; 5.3. Stan zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży po zakończeniu wojny; 5.4. Repatriacja dzieci polskich z Niemiec; 5.5. Dziecko w prawie polskim w latach 1944 – 1949. Bibliografia. Spis tabel. Nuta o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika opiekuńcza (pedagogika opieki) jako dyscyplina naukowa. 2. Pojęcie opieki międzyludzkiej. 3. Zakresy opieki. 4. Kategorie opieki. 5. Struktura opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
6. Formy i metody opieki. 7. Stosunek opiekuńczy. 8. Proces opieki. 9. Funkcje opieki. 10. Opieka a wychowanie. 11. Wychowanie przez opiekę i wychowanie opiekuńcze. 12. Zasady opieki wychowawczej (procesu opiekuńczo-wychowawczego) 13. O planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika wobec społecznych problemów- w kręgu koncepcji i inspiracji: Normalność i nienormalność w pedagogice; Pedagogika humanistyczna: problemy socjalne i patologie społeczne; Problem patologii społecznej- dezintegracja świata wartości- implikacje dla pedagogiki; Wzory osobowe i autorytety cenione przez młodzież; Przestępczość a organizacyjne, społeczne i edukacyjne funkcje szkoły; Pedagogiczno-kulturowe uwarunkowania percepcji śmierci u dzieci i młodzieży; Pedagogika dziecięcego talerza: aspekt teoretyczny, dydaktyczny i socjalny; 2. Uwarunkowania zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży: Charakterystyka okresu dojrzewania- prawidłowości i zagrożenia; Młodzieńczy kryzys tożsamości a ryzyko uzależnień; Zagrożenia w kształtowaniu się więzi osobowych w głównych środowiskach życia dziecka; Dezorganizacja życia rodzinnego a przestępczość nieletnich; Identyfikacja sukcesów w procesie dokonywania wyborów przez młodzież z różnych środowisk jako potencjalny czynnik szansy lub marginalizacji życiowej; Wpływ uwarunkowań biopsychicznych na zachowania dewiacyjne dzieci i młodzieży; Podatność młodych ludzi na wpływ grup kultowych a wybrane zmienne osobowościowe. Doniesienie z badań pilotażowych; Uwarunkowania międzyrówieśniczej przemocy szkolnej; Czy morderstwa na ekranie to patologia; 3. Problemy opieki i pomocy: Pedagogika wobec problemów opieki instytucjonalnej; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Rodzina zastępcza spokrewniona- przyczyny jej tworzenia oraz najczęściej występujące problemy wychowawcze; Współpraca z rodzinami biologicznymi jako jeden z pedagogicznych aspektów funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS; Wychowawca placówki socjalizacyjnej (domu dziecka) wobec wyzwań współczesności; Samotność dzieci w opiece paliatywnej (na podstawie opinii personelu medycznego0; Pedagogiczne aspekty opieki paliatywnej- poszukiwania nowych rozwiązań; Wykluczenie społeczne jako problem pacjentów hospicjów stacjonarnych; 4. Problemy resocjalizacji i profilaktyki: Niekonsekwencja wychowawcza rodziców w percepcji młodzieży niedostosowanej społecznie; Działania profilaktyczne w pracy socjalnej wobec rodzin problemowych; Przestępczość wśród młodzieży na Ukrainie efektywność pracy profilaktyczno-wychowawczej; Dolegliwość kary pozbawienia wolności odczuwana przez skazane kobiety; Socjalne i resocjalizacyjne aspekty działalności współczesnych burs i internatów szkolnych; Rola internatu w profilaktyce zaburzeń zachowania młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna. Edukacja dorosłych. Pedagogika pracy. Pedagogika opiekuńcza. Pedagogika resocjalizacyjna. Pedagogika mediów. Pedagogika specjalna. Pedagogika zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Praca socjalna- perspektywy teoretyczne; 2. Przegląd współczesnych koncepcji pracy socjalnej; 2. Przegląd współczesnych koncepcji pracy socjalnej; 3. Koncepcja pracy socjalnej jako pracy ze świadomością; 4. Proces dorastania czlowieka do świadomości podmiotowosci; 5. Trzy modekle człowieka i jego ewolucji. Trzy pedagogiki; 6. Trening i projekt innowacyjny; 7. Świadomość i rozwój realacji społecznych; 8. Praca socjalna jako wspieranie twórczego rozwoju człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Część I: Ekspertyzy. Szanse i zagrożenia instytucjonalnej opieki nad dziećmi; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi; Rola i zadania służb społecznych ds. pomocy dziecku i rodzinie. Perspektywa europejska. Część II: Komentarze i dyskusje. Zmiana paradygmatu w opiece zastępczej. Uwagi do stanu reformy; Od instytucji do rodziny; Rola sędziów rodzinnych w zreformowanym systemie opieki nad dziećmi (koreferat do ekspertyzy M. Andrzejewskiego); Ostatnie ogniwo? Sędziowie rodzinni o sobie i o systemie; Pomoc społeczna i jej pracownicy wobec problemów pracy socjalnej z rodzinami zastępczymi; "Nic o nas bez nas". W stronę partnerskiego modelu współpracy rodzin zastępczych z pracownikami socjalnymi; Zakończenie. Aneks: Kodeks Etyczny Rodzin Zastępczych; Karta Podstawowych Praw Rodziców Zastępczych; Karta podstawowych praw rodziców zastępczych. Wprowadzenie ogólne; Karta Praw Dzieci z Rodzin Zastępczych; Karta praw dzieci z rodzin zastępczych. Komentarz; Bibliografia; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I.: Próba refleksji nad kształceniem do pracy socjalnej: O dwoistości autorytetu pracownika socjalnego (w kształceniu profesjonalnym i jako wyzwania praktycznego); Proces kształcenia pracowników socjalnych na Ukrainie; Szkolenia szansą na rozwój pracowników socjalnych - rzeczywistość czy utopia?; Kształcenie pracowników socjalnych do pracy z rodziną; Uniwersytecka oferta kształcenia pracowników socjalnych na terenie Lublina; Cz. II.: Praca socjalna - w stronę aktywnej polityki społecznej: Pracownik socjalny wobec wyzwań aktywnej polityki społecznej; Wielosektorowość w polityce społecznej i jej implikacje dla pracy socjalnej; Polityczne konteksty pracy socjalnej w Polsce; Praktyka pracy socjalnej w kontekście aktywnej polityki społecznej; Współdziałanie sektora pozarządowego i władz samorządowych Miasta Lublin w zakresie pracy socjalnej; Partnerstwo lokalne na rzecz osób wykluczonych społecznie w opinii pracowników socjalnych; Praca socjalna w projektach systemowych ośrodków pomocy społecznej w województwie śląskim; Cz. III.: Innowacyjne rozwiązania w obszarze pracy socjalnej: Stare i nowe wyzwania pracy socjalnej; Interwencja kryzysowa jako nowa forma pomocy i wsparcia społecznego; Film dokumentalny jako narzędzie pracy socjalnej; Nowe spojrzenie na pracę socjalną zorientowaną na rodzinę z perspektywy teorii systemowej i konstruktywizmu; Rodzina migracyjna jako nowa przestrzeń pracy socjalnej- doświadczenia pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Andrychowie; Działania społeczne w społeczności wielokulturowej; Cz. IV.: Praca socjalna- analizy wielokontekstowe: Praca socjalna - kolonizacja, etnizacja i trans nacjonalizacja; Przestrzeń wymiany doświadczeń między teoretykami a praktykami pracy socjalnej. Możliwości i bariery; Potrzebne i niechciane obszary pracy socjalnej w polskim systemie pomocy społecznej. Nowe obszary w diagnozowaniu problemów społecznych w pomocy społecznej; Wykluczenie społeczne i marginalizacja mieszkańców bloków socjalnych a lokalna działalność pomocowa; Bezdomność jako wyzwanie dla współczesnej pracy socjalnej; Rodzina jako swoista przestrzeń w pracy socjalnej -aktualność i perspektywy; Pedagogiczny wymiar aktywności pracowników socjalnych; Formy przeciwdziałania zjawisku wykluczenia społecznego na przykładzie Centrum Integracji Społecznej "INTEGRO"w Lublinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sieroctwo jako problem dziecka i społeczeństwa: Sieroctwo jako problem pedagogiczny; Choroba sieroca - jej etapy, przebieg i skutki; Tożsamość dzieci osieroconych; Nasciturus jako podmiot prawa. 2. Organizacja opieki i systemu wparcia dziecka i rodziny w środowisku lokalnym: Polski system opieki nad dzieckiem; Organizacja placówek wsparcia dziennego działających w środowisku lokalnym (na przykładzie Tarnobrzega); Wybrane aspekty organizacji i funkcjonowania internatów i burs szkolnych; Klimat społeczny placówek internatowych; Opieka nad dziećmi w rodzinach zastępczych Powiatu Tarnobrzeskiego; Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych placówki socjalizacyjnej (na przykładzie Domu Dziecka w Skopaniu); Organizacja i funkcjonowanie warsztatów terapii zajęciowej w Tarnobrzegu; Tradycje opieki nad dziećmi osieroconymi w Powiecie Tarnobrzeskim (na przykładzie ochronki w Mokrzyszowie). 3. Niektóre aspekty rozwiązywania problemów sieroctwa w lokalnej praktyce opiekuńczo-wychowawczej: Działalność ośrodka adopcyjno-opiekuńczego na rzecz łagodzenia skutków sieroctwa; Małe dzieci w obliczu sieroctwa (z doświadczeń pracowników Domu Dziecka w Stalowej Woli); Terapia dzieci dotkniętych problemem sieroctwa; Kurator zawodowy wobec problemu sieroctwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 93)
1. Rodzina jako środowisko życia dziecka i przestrzeń dzieciństwa, 2. Wypełnianie funkcji i zadań opiekuńczo-wychowawczych przez rodzinę, 3. Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku loklanym, 4. Rodzina i sieroctwo społeczne - ujęcie teoretyczne i empiryczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina naturalnym środowiskiem wychowawczym; 2. Opieka nad dzieckiem jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej; 3. Zarys historii opieki nad dzieckiem opuszczonym- od starożytności do XIX wieku; 4. Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy; 5. Rodzina zastępcza; 6. Rodzina adopcyjna; 7. Rodzinne domy dziecka; 8. Placówka interwencyjna- pogotowie opiekuńcze; 9. Rodzinne pogotowie opiekuńcze; 10. Placówka socjalizacyjna- dom dziecka; 11. Wioski dziecięce w Polsce; 12. Dom Młodzieżowy SOS, Wspólnota mieszkaniowa SOS, mieszkanie nadzorowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej